ALSU:n infopläjäykset.

Heipparallaa sano.

Ottavat pari kertaa vuodessa yhteyttä, yleensä kun kyseessä rahankerääminen.
Muuten täysin uinuva järjestö joka selittelee ehkä joskus saavansa ne nettisivunsa pelaamaan.
Mitään infoa sieltä on turha odotella.

46

390

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juopponi mun

      Alanyan Suomalaiset ovat dementiaa poteva karjajoukko joiden yhä harvenevaa joukkoa eivät nuoremmat enää tule täydentämään.

      Turhaa on sinne rahaa tunkea.

    • se oli siinä

      Enpä aio maksaa tyhjästä.

    • Alanyan vapaa-aika

      Jaa-a... olen ollut jäsen 3 vuotta ja liityin vain sen vuoksi, että voi lukea kaiken mitä on saatavilla. Ei vielä mitään negatiivista ole tässä vaiheessa. Voisitteko vähän valottaa mitä te olette jääneet kaipaamaan kun en itse oikein ymmärrä mikä tämä juttu on?
      Ostin asunnon ja luonnollisesti liityin. Olen lukenut näitä Alsun vastaisia kommentteja jo useita vuosia harkitessani asunnon ostoa, enkä ole päässyt jyvälle asiasta. Ehkäpä joku voisi valottaa? Sanon nyt tässä senkin, että en asu Turkissa vaan vietän n. 10 viikkoa vuodessa paikan päällä. Jos tämä ratkaisee sen, jaksaako kukaan mitään perustella, voivat nämä arvostelijat samantien suksia kuuseen, jos eivät viitsi vastata.

      • pitkät lomat

        Kolmas vuosi jäsenenä alkaa minullakin ja liityttiin heti kun asunnonhankintaa harkittiin. Enkä koe maksaneeni tyhjästä, olen koko rahan edestä nauttinut kirjastopalveluista jota olen itsekkin kirjoillani kasvattanut. En minäkään tiedä mitä ihmiset ovat jääneet paitsi, mutta olemme jo vuoden 2015 jäsenmaksumme maksaneet ja maksamme vastakin.


    • alaniatar

      Tahattoman komiikan pellekerho. Varsinkin aktiivit.

    • juopponi mun

      No, jos kerran ovat aktiivisia voisivat kai kertoa toiminnastaan. Tämähän on vireän kerhon edellytys.

      Saisivat aivan ilmaista mainostilaa tästä ja heti.

      Nimim. Alanyan vapaa-aika kertoili ettei ole mitään negatiivista kokenut. Aivan oikein koska mitään ei todellakaan tapahdu muuta kuin jäsenmaksun kerääminen ja julkiset kerjäämiset.
      Toivettaan kuuseen suksimisesta en toteuta vaa juurikin pyynnöstänsä vastasin.

      Kertokaa nyt helvetis'sä kerhosta ja sen toiminnasta! Pellekerho on hyvin kuvaava nimitys kerholle jonka johdossa ja jäseninä on ainoastaan laiskoja seniilejä.
      Kirjoitustaidottomia vätyksiä.

      • Väärä kohde

        Nyt taidatte haukkua täysin väärää puuta. Alsun jäsenmaksu on 10 euroa/vuosi ja muuta rahankeräystoimintaa se ei käsittääkseni harjoita, ei ainakaan itselleen.
        Taitaapi asialla olla tämä uusi yhdistys, joka yrittää jokaisella mahdollisella tavalla saada kerättyä ja kerjättyä rahaa jäsentensä hauskanpitoon. Tarkoittaa siis tätä pienehköä ryhmää, ketkä asuvat Alanyassa ympärivuotisesti ja näiden ihmisten hännystelijöitä.


      • ----/++++
        Väärä kohde kirjoitti:

        Nyt taidatte haukkua täysin väärää puuta. Alsun jäsenmaksu on 10 euroa/vuosi ja muuta rahankeräystoimintaa se ei käsittääkseni harjoita, ei ainakaan itselleen.
        Taitaapi asialla olla tämä uusi yhdistys, joka yrittää jokaisella mahdollisella tavalla saada kerättyä ja kerjättyä rahaa jäsentensä hauskanpitoon. Tarkoittaa siis tätä pienehköä ryhmää, ketkä asuvat Alanyassa ympärivuotisesti ja näiden ihmisten hännystelijöitä.

        Minä en ole saanut Alsulta muuta kirjettä koko vuonna 2014 kuin että ilmoitamme että hallitus on erottanut teidät maksamattoman jäsenmaksun vuoksi.

        Olisin odottanut että Alsu olisi pitänyt ainakin netin kautta jäsenistöään ajantasalla muuttuvien oleskelulupasääntöjen tiedoista, asuntolainsäädäntöön tulleista muutoksista ja vielä järjestänyt ensiseen tapaan mahdollisesti tutustumista eri Turkin kohteisiin, koska en itse puhu mitään muuta kuin suomea.
        Ainoa tilaisuus, joka on järjestetty on vappujuhla ja itsenäisyyspäivän juhla.

        Minä en myöskään pidä siitä että yhdistyksen toimisto on hotellin yhteydessä.

        Niin kauan kuin yhdistyksellä ei ole virallista toimintaa mahdollisuus harrastaa Alanyassa, koska toimilupaa ei ole. Miksi erilaista informaatiota ei ole järjestetty Suomesta käsin?

        Ystäni kuuluu kilpailevaan Suomalaiset Alanyassa yhdistykseen ja kehuu että heidät pidetään ajantasalla muutoksista sähköposteilla kaikista tärkeistä tapahtumista ja heidän porukkansa tuntuu olevan kovin aktiivinen.
        He yrittävät saada omat toimistotilat niin ettei se yhdistys ole riippuvainen kenestäkään keskeltä kaupunkia.
        Ainakin tällä hetkellä heidän reissuillaan on ollut paljon väkeä mukana ja myös viikkottaisissa tapaamisissa Roberts Coffeessa Kleopatran puolella tuolit eivät tahdo riittää.

        Alsussa jäsenmaksu on 10Eur eli 27tl ja Suomalaiset Alanyassa 60tl eli 20Eur. Mieluummin itse siirryn tähän lailliseen yhdistykseen, koska en halua pelätä mahdollisissa tapaamisissa poliisin paikalletuloa, koska Alsu on vielä laiton yhdistys Turkissa.


      • Jäsen 2015
        ----/++++ kirjoitti:

        Minä en ole saanut Alsulta muuta kirjettä koko vuonna 2014 kuin että ilmoitamme että hallitus on erottanut teidät maksamattoman jäsenmaksun vuoksi.

        Olisin odottanut että Alsu olisi pitänyt ainakin netin kautta jäsenistöään ajantasalla muuttuvien oleskelulupasääntöjen tiedoista, asuntolainsäädäntöön tulleista muutoksista ja vielä järjestänyt ensiseen tapaan mahdollisesti tutustumista eri Turkin kohteisiin, koska en itse puhu mitään muuta kuin suomea.
        Ainoa tilaisuus, joka on järjestetty on vappujuhla ja itsenäisyyspäivän juhla.

        Minä en myöskään pidä siitä että yhdistyksen toimisto on hotellin yhteydessä.

        Niin kauan kuin yhdistyksellä ei ole virallista toimintaa mahdollisuus harrastaa Alanyassa, koska toimilupaa ei ole. Miksi erilaista informaatiota ei ole järjestetty Suomesta käsin?

        Ystäni kuuluu kilpailevaan Suomalaiset Alanyassa yhdistykseen ja kehuu että heidät pidetään ajantasalla muutoksista sähköposteilla kaikista tärkeistä tapahtumista ja heidän porukkansa tuntuu olevan kovin aktiivinen.
        He yrittävät saada omat toimistotilat niin ettei se yhdistys ole riippuvainen kenestäkään keskeltä kaupunkia.
        Ainakin tällä hetkellä heidän reissuillaan on ollut paljon väkeä mukana ja myös viikkottaisissa tapaamisissa Roberts Coffeessa Kleopatran puolella tuolit eivät tahdo riittää.

        Alsussa jäsenmaksu on 10Eur eli 27tl ja Suomalaiset Alanyassa 60tl eli 20Eur. Mieluummin itse siirryn tähän lailliseen yhdistykseen, koska en halua pelätä mahdollisissa tapaamisissa poliisin paikalletuloa, koska Alsu on vielä laiton yhdistys Turkissa.

        Mitä merkitystä sillä on jos toimisto sijaitsee hotellin yhteydessä? Ei minua ainakaan ole estetty siellä käymästä vaikka en hotellissa asukkaan. Eikä toimisto voi millään sijaita kaikille sopivassa paikassa. Muistathan jotta niistä tiloista joissa ei olla riippuvaisia kenestäkään pitää maksaa vuokraa joka ei Alanyassakaan ole ilmaista. Josko nykyinen sijainti olisikin tällä hetkellä se edullisin? Miksiköhän me ei pystytä toimimaan keskenämme riitelemättä?


      • ----/++++
        Jäsen 2015 kirjoitti:

        Mitä merkitystä sillä on jos toimisto sijaitsee hotellin yhteydessä? Ei minua ainakaan ole estetty siellä käymästä vaikka en hotellissa asukkaan. Eikä toimisto voi millään sijaita kaikille sopivassa paikassa. Muistathan jotta niistä tiloista joissa ei olla riippuvaisia kenestäkään pitää maksaa vuokraa joka ei Alanyassakaan ole ilmaista. Josko nykyinen sijainti olisikin tällä hetkellä se edullisin? Miksiköhän me ei pystytä toimimaan keskenämme riitelemättä?

        Riippumattomuus tarkoittaa sitä ettei olla minnekään päin sidoksissa. Ei ole kiinteistövälitystä, jonne viedään asiakkaita jäsentapaamisista. Näin on vain ikävästi käynyt.
        Yhdistyksen pitäisi olla kokoa voima myös Alanyan alueella eikä niin että ihmiset, jotka on viety jäsentapaamisista NWP kiinteistövälitykseen ja ostaneet sitä kautta asunnon niin osa ei ole saanut tapua eli omistuskirjaansa asuntoon.

        Jos voisi niin parastahan olisi jos jäsentapaamisia voisi pitää tasapuolisesti eri paikoissa, jolloin ketään ei suosittaisi.

        Kuinka paljon kerätyistä jäsenmaksuista on käytetty jäsenistön hyväksi Alsussa? Eipä ole näkynyt jäsenistölle näkyvän missään muodossa.

        Ilmaisia itsenäisyyspäiviä tai vappuristeilyjä ei ole vaan ne maksetaan jäsenvaroista, joihin meistä jokainen on osallistunut pienellä summalla maksamallaan jäsenmaksulla.


      • Uupunut jäsen

        Sinulle juopponi mun heittäisin haasteen. Tule sinäkin mukaan kertomaan suomalaisille olkoon kumpi tahansa yhdistys tietoa, jonka kerääminen vapaaehtoisvoimin ei olekaan vasemman käden juttu.

        Samoin kaiken vapaa-ajan toiminnan organisointi vaatii aina joltakin työpanoksen tai istumista kokouksissa, jotta on tietoa mitä jakaa suomalaisille.

        Tarvittavia tietoja ja istuntoja:
        Ulkomaalaiskomiten kokous kerran kuukaudessa
        Ulkomaalaiskomitean päivystykset omalla maa vuorollaan
        Tarvittavien tietojen kaivaminen minne mennä Alanyassa viikottain
        Seurata lainmuutokset koskien oleskelulupaa ja kiinteistöjä koskevia asioita
        Järjestää ja miettiä kuukausitapaamisaiheita ja organisoida henkilöt näihin tapaamisiin.
        Miettiä ja järjestää retket ja organisoida ne

        Pitää yhdistyksen sivuja yllä eri aiheista ja päivittää niitä,
        Huolehtia jäsenmaksuista ja rekistereistä

        Onneksi on erilaisia harrasteryhmiä kuten tietokilpailu talvisin Greenhousessa, Keilailu Obassa, Taurusvuorten taiteilija oma ryhmänsä, kielten opiskelua, Vaellusta, lauluiltoja, kun sopivasti porukkaa paikalla, Kesäisin joudumme osallistumaan ulkomaalaisten hautojen kasteluun viikottain.

        Eli kaikkeen tarvitaan aina vapaaehtoisia, ja vapaaehtoisetkin uupuvat työtaakan alla. Yhdistystoiminnan ei pitäisi olla työtä 8-18 vaan myös olla harrastus.
        Ilman vapaaehtoisia ei ole työn lopputulosta. Vapaaehtoiset eivät saa palkkaa työstään mutta kiitoksen sana olisi joskus paikallaan.
        Tekstit sivuilla eivät päivity eivätkä muutu ilman että faktat on joku selvittänyt ja joku laittaa nämä faktat nettisivuille.

        Turkissa on vielä hankaluutena että sinne tarvitaan työlupa jos jollekin haluttaisiin maksaa palkkaa koko homman pyörittämisestä palkallisena.
        Tekstit eivät käänny turkin kieleltä suomeksi googlen avulla oikeilla merkityksillään.

        Sama kuin kaikki kokouspöytäkirjat ja muu paperisota pitää olla käännettynä turkinkielelle, joka ihan oma byrokratiansa.

        Tervetuloa näiden seniilien joukkoon selviämään tästä kaikesta työmäärästä ja hauskuttamisesta ja ajanvietteen järjestämisestä. Jos kaikki on vain niin yksinkertaista ja vailla arvostusta niin tarjoa apuasi helpompaan tiehen.

        Nämä byrokratian kiemurat eivät eroa paljonkaan yhdistyksestä riippumatta.
        Silloin on kanttia arvostella lopputuloksia kun tietää mitä toiminnan takana on kaikessa laajuudessaan.


      • jep jep
        Uupunut jäsen kirjoitti:

        Sinulle juopponi mun heittäisin haasteen. Tule sinäkin mukaan kertomaan suomalaisille olkoon kumpi tahansa yhdistys tietoa, jonka kerääminen vapaaehtoisvoimin ei olekaan vasemman käden juttu.

        Samoin kaiken vapaa-ajan toiminnan organisointi vaatii aina joltakin työpanoksen tai istumista kokouksissa, jotta on tietoa mitä jakaa suomalaisille.

        Tarvittavia tietoja ja istuntoja:
        Ulkomaalaiskomiten kokous kerran kuukaudessa
        Ulkomaalaiskomitean päivystykset omalla maa vuorollaan
        Tarvittavien tietojen kaivaminen minne mennä Alanyassa viikottain
        Seurata lainmuutokset koskien oleskelulupaa ja kiinteistöjä koskevia asioita
        Järjestää ja miettiä kuukausitapaamisaiheita ja organisoida henkilöt näihin tapaamisiin.
        Miettiä ja järjestää retket ja organisoida ne

        Pitää yhdistyksen sivuja yllä eri aiheista ja päivittää niitä,
        Huolehtia jäsenmaksuista ja rekistereistä

        Onneksi on erilaisia harrasteryhmiä kuten tietokilpailu talvisin Greenhousessa, Keilailu Obassa, Taurusvuorten taiteilija oma ryhmänsä, kielten opiskelua, Vaellusta, lauluiltoja, kun sopivasti porukkaa paikalla, Kesäisin joudumme osallistumaan ulkomaalaisten hautojen kasteluun viikottain.

        Eli kaikkeen tarvitaan aina vapaaehtoisia, ja vapaaehtoisetkin uupuvat työtaakan alla. Yhdistystoiminnan ei pitäisi olla työtä 8-18 vaan myös olla harrastus.
        Ilman vapaaehtoisia ei ole työn lopputulosta. Vapaaehtoiset eivät saa palkkaa työstään mutta kiitoksen sana olisi joskus paikallaan.
        Tekstit sivuilla eivät päivity eivätkä muutu ilman että faktat on joku selvittänyt ja joku laittaa nämä faktat nettisivuille.

        Turkissa on vielä hankaluutena että sinne tarvitaan työlupa jos jollekin haluttaisiin maksaa palkkaa koko homman pyörittämisestä palkallisena.
        Tekstit eivät käänny turkin kieleltä suomeksi googlen avulla oikeilla merkityksillään.

        Sama kuin kaikki kokouspöytäkirjat ja muu paperisota pitää olla käännettynä turkinkielelle, joka ihan oma byrokratiansa.

        Tervetuloa näiden seniilien joukkoon selviämään tästä kaikesta työmäärästä ja hauskuttamisesta ja ajanvietteen järjestämisestä. Jos kaikki on vain niin yksinkertaista ja vailla arvostusta niin tarjoa apuasi helpompaan tiehen.

        Nämä byrokratian kiemurat eivät eroa paljonkaan yhdistyksestä riippumatta.
        Silloin on kanttia arvostella lopputuloksia kun tietää mitä toiminnan takana on kaikessa laajuudessaan.

        Kerro vielä mihin jäsenmaksuista perityt rahat uppoavat?


      • Alanyan vapaa-aika

        Eikös tuo sivuillansa kerrota? Odotatko ihan henkilökohtaista meiliä vai mitä? En kyllä tosiaankaan ymmärrä mistä on kyse? !!!


    • alaniatar

      Ihsn turhaa on odottaa mitään, kun vetäjinä on kotimaastaan karkuun lähteneitä mitättömyyksiä. Siis nollia. Ovat ottaneet itselleen myka aseman, jota vielä tyhmemmät uskovat ha luottavat.

    • siinähän se oli

      Syy, miksi erosin ALSUSta, oli parin vuodentakainen solvauskirjoittelu erään Herrajäsenen ja Rouvajäsenen muita jäseniä kohtaan. Meni kyllä niin navanalle, että katsoin kuuluvani siihen REHELLISEEN suomalaiseen kansaan, etten voinut MAKSAA siitä hyvästä. Varmaan jäsenet muistavat ne kirjoittelut.

      • ----/++++

        Siinähän se oli sanoit aivan oikein. Nämä Suomesta pakoon lähteneet velmut ovat vallanneet Alsun hallintopaikat ja vaikka suurin osa suomalaisista on aivan tavallisia rehelliseen asiaan uskovia jäseniä ilman taka-ajatuksia ja riitelyä. Rehelliset ihmiset osaavat käyttää järkeään eivätkä halua olla manipuloinnin kohteena.

        Toivottavasti Alsukin saa jossain vaiheessa toimiluvan ja myös yhdistysten johtohenkilöt voisivat istua yhteisen pöydän ääreen ja löytää yhteiset arvot. Suomalaisia ei kuitenkaan ole hirveästi Alanyassa.
        Tieto ja kaikki muu pitäisi tehdä yhdessä jos mahdollista mutta rehellisesti.Myös kunnioittaen Turkin lakia, koska toimintaympäristö on siellä


    • tapelkoon keskenään

      Toiseen yhdistykseen ei voi liittyä ellei ole oleskelulupaa Turkissa!

      Huomion arvoinen seikka, eli se sopii vain siellä asuville tai pitempään viettäville.

      minäkään en voi liittyä vaikka asuntokin on.

      Mutta olen päättänyt kiertää molemmat yhdistykset kaukaa

      • Ei oleskelulupaa

        Kyllä voi liittyä toiseen yhdistykseen ilman oleskelulupaa! Noin 40% jäsenistöstä on henkilöitä, joilla ei ole oleskelulupaa! Kaikkia jäseniä kohdellaan samalla tavalla. Sen voivat todistaa kaikki me jäsenet, kenellä ei ole oleskelulupaa ja olemme jäseniä!
        Ei jäsenet maksamat 60tl vuodelta 2015 ja oleskelulupalaiset 60tl jäsenmaksun ja 10tl kirjaamismaksun, joka menee Turkin valtiolle rekisteröitymismaksuna. Sitä ei voi kiertää millään.


      • tapelkoon keskenään
        Ei oleskelulupaa kirjoitti:

        Kyllä voi liittyä toiseen yhdistykseen ilman oleskelulupaa! Noin 40% jäsenistöstä on henkilöitä, joilla ei ole oleskelulupaa! Kaikkia jäseniä kohdellaan samalla tavalla. Sen voivat todistaa kaikki me jäsenet, kenellä ei ole oleskelulupaa ja olemme jäseniä!
        Ei jäsenet maksamat 60tl vuodelta 2015 ja oleskelulupalaiset 60tl jäsenmaksun ja 10tl kirjaamismaksun, joka menee Turkin valtiolle rekisteröitymismaksuna. Sitä ei voi kiertää millään.

        Ne joilla ei ole oleskelulupaa, eivät voi liittyä varsinaisiksi jäseniksi vaan ainoastaan kannatusjäseniksi. Eli eivät voi esim. äänestää!

        Muuten olen kyllä kuullut uudesta yhdistyksestä pelkästään hyvää.

        Tosin, eivät taida sen paremmin kertoa jäsenmaksujen käytöstä kuin vanha yhdistyskään


    • Valita voi.

      Uudesta järjestöstä tulee kokoajan infoa.
      Jäseneksi pääsee omistamatta,asumatta,ilman oleskelulupaa.
      Muutamalla retkellä ja tapaamisissa olleena olen enemmän kuin positiivisesti yllättynyt.
      Toiseen maksoin aivan turhasta kolme vuotta.

      • ----/++++

        Kun vertaa vuosien 2014 toimintaa ALSUSSA (www.alanyansuomalaiset,fi) ja AFD=
        www.suomalaisetalanyassa.com ,niin iso ero mitä on tehty vuonna 2014.

        AFDssä tulee myös koko ajan infoa omaan sähköpostiosoitteeseeni, ja ne ne ovat täyttä asiaa.
        On hoidossa myös jaettu yhteystiedot, jos joku tarvitsee apua turkin kielessa ja myös lakiasioissa jne.

        Toiminta on sopuisaa ilman riitoja. Tapaamisiin on mukava mennä! Ja välittyy tunnelma että jokaisesta välitetään!


    • hirnuvahumma

      Kertoo aika paljon toiminnan aktiviisisuudesta se ettei järjestö itse ole tiedoittanut yhtään mitään toiminnastaan viestiketjussa.

      Luulisi nyt vähän kiinnostavan ja voisi oikaista mahdollisia virheitä.

      • ----/++++

        Voisiko kukaan, ajatella että ihmiset, jotka vastaavat tiedottamisesta uudessa yhdistyksessä, ovat internetin tavoittamattomissa ja joulutauolla? Eivät kaikki lue tätä Suomi24 Alanya palstaa. Hiljaisuus ei aina tarkoita sitä ettei asioihin reagoida, mutta
        yhdistyksen johto ei välttämättä halua myöskään riepotella asiaa tällä palstalla.

        Samoin rahan käytöstä tulee AFDn jäsenistölle tietoa varmasti ennen vuosikokousta, joka on maaliskuussa 2015. AFD on aloittanut toimintansa nollasta ilman raha-avustuksia mistään.
        Rahavarat ja minne niitä käytetään ei kuulu julkiselle palstalle. www.suomalaisetalanyassa.com sivuilta löytyy mitä on toiminta sisältänyt 2014.


      • tapelkoon keskenään
        ----/++++ kirjoitti:

        Voisiko kukaan, ajatella että ihmiset, jotka vastaavat tiedottamisesta uudessa yhdistyksessä, ovat internetin tavoittamattomissa ja joulutauolla? Eivät kaikki lue tätä Suomi24 Alanya palstaa. Hiljaisuus ei aina tarkoita sitä ettei asioihin reagoida, mutta
        yhdistyksen johto ei välttämättä halua myöskään riepotella asiaa tällä palstalla.

        Samoin rahan käytöstä tulee AFDn jäsenistölle tietoa varmasti ennen vuosikokousta, joka on maaliskuussa 2015. AFD on aloittanut toimintansa nollasta ilman raha-avustuksia mistään.
        Rahavarat ja minne niitä käytetään ei kuulu julkiselle palstalle. www.suomalaisetalanyassa.com sivuilta löytyy mitä on toiminta sisältänyt 2014.

        Minä en tänne mitään vastauksia tarvitse, voin itse kysyä suoraan yhdistykseltä jos jotain haluan tietää.

        Luulen muutenkin että haukut kohdistuvat pääosin vanhaan ei uuteen.

        Mutta se on fakta että oleskeluluvattomilla "kannatusjäsenillä" ei ole äänioikeutta yhdistyksessä.

        Enkä väitä sitä että rahavarojen käytöstä pitäisi täällä kertoa, esitin vain oletuksen että tuskin kertovat jäsenistöllensäkään.

        se mitä toiminta sisältää ja mihin rahat käytetään on kaksi eri asiaa ja harvemmin mitkään yhdistykset raha-avustuksia mistään saakaan, se nyt on vähän ideakin että jäsenet kustantaa, mutta mielestäni voisi ne budjetit olla edes jäsenistön saatavilla, muuten herää aina kysymyksiä, että kuppaavatko johtohenkilöt rahoja.

        Toki kaikenlaisia kustannuksia on mutta jos niitä ei voida kertoa, niin mikä siinä on salaista?


      • ----/++++
        tapelkoon keskenään kirjoitti:

        Minä en tänne mitään vastauksia tarvitse, voin itse kysyä suoraan yhdistykseltä jos jotain haluan tietää.

        Luulen muutenkin että haukut kohdistuvat pääosin vanhaan ei uuteen.

        Mutta se on fakta että oleskeluluvattomilla "kannatusjäsenillä" ei ole äänioikeutta yhdistyksessä.

        Enkä väitä sitä että rahavarojen käytöstä pitäisi täällä kertoa, esitin vain oletuksen että tuskin kertovat jäsenistöllensäkään.

        se mitä toiminta sisältää ja mihin rahat käytetään on kaksi eri asiaa ja harvemmin mitkään yhdistykset raha-avustuksia mistään saakaan, se nyt on vähän ideakin että jäsenet kustantaa, mutta mielestäni voisi ne budjetit olla edes jäsenistön saatavilla, muuten herää aina kysymyksiä, että kuppaavatko johtohenkilöt rahoja.

        Toki kaikenlaisia kustannuksia on mutta jos niitä ei voida kertoa, niin mikä siinä on salaista?

        Kun puhutaan esimerkeistä rahanmenosta niin oletteko miettineet seuraaviakin kustannuksia esimerkkinä:
        Suomi seuralle jäsenmaksu seuran pääluvun mukaan, koska Suomi- seuran kautta kuulutaan USPhen ja ajetaan suomalaisten asioita ulkomailla,
        Tietokonekin kuluu aivan eri tavalla kun pyöritetään yhdistykselle tehtäviä asioita. Omasta pussistako se pitää maksaa? Puhelinkulut, sähkökulut, kopiokone/ tulostin, väripatruunat, eli normaalia sälää, jotka ovat toimistotarvikkeita.

        Onko kukaan miettinyt jos yhdistys aloittaa nollasta sen pitää hankkia kaikki ensin velaksi ja sitten kun jäsenmaksuja kertyy saada ensin velat pois.

        Turkissa tarvitaan myös joka kokouspöytäkirjasta turkinkielinen käännös,notariaatin leima, jotta se on virallinen.Eli rahaa palaa myös tähän, Ohjelmisto yhdistyksen nettisivujen pitämiseksi maksaa. Myös jäsenistölle pyritään saamaan oma kone käytettäväksi, koska kaikilla ei ole omaa tietokonetta.

        Myöhemmin kun saadaan omat toimistotilat niin vuokra, sähkö, vesi, internetyhteys maksavat rahaa. Vuokra esim pitää maksaa pariksi vuodeksi etukäteen, jotta sen saa järkevällä hinnalla. Yhdistyksen esitteiden painatuskulut, joita voidaan jakaa kesätapahtumassa Alanyassa ja matkamessuilla ja muissa tapahtumissa, jotka katsotaan tarpeellisiksi hallituksen toimesta.

        Ei kaikkea rahaa ole tarkoitus käyttää ennenkuin niille löytyy järkevä kohde, Mutta ei kai kukaan ole sitä mieltä että AFDn hallituksen pitää maksaa omasta pussistaan kulut? Näin tapahtui ensin. Yllättävän paljon kaikkea byrokratiaa asiat pitävät sisällään muodossa ja toisessa. AFD ei ole saanut latiakaan Alsulta. Alsun tiedot näkyvät Patentti ja rekisterihallituksesta, jos ovat ne sinne toimittaneet.

        Turkin lain mukaan jäsenistöllä on oikeus nähdä tositteet ja esittää kysymyksiä vuosikokouksessa, joka pidetään maaliskuussa Alanyassa.

        Pitäisikö retket järjestää yhdistyksen jäsenmaksuilla? Sillä ei pitkälle pötkitä, eikä se ole jäsenyhdistysvarojen oikeaa käyttöä. Retket ovat omakustanteisia, joilla maksuilla katetaan retkistä aiheutuvat kulut. Tehdään sitten aamiasretki Orman parkkiin, tutustuminen kyläkouluun tai retki Kyprokselle, Antalyaan , Istanbuliin tai Kappadokiaan. Nämä ovat vain esimerkkejä toiminnasta.

        Jokuhan retket ja toiminnan suunnittelee ja myös kaikki oleskeluluvasta kertovat infot, asukasyhdistyslaista kertovat kuukausitapaamiset jne, Ei erilaiset tapahtumat valmistu itsekseen. Se vaatii monenlaisia neuvotteluita ja kontakteja ennenkuin tapahtuma on valmis.
        Ei mikään yhdistys voi velvoittaa, että kaikki kustannukset maksavat toimijat omasta pussistaan! Ei niin ole Suomessa eikä muissakaan maissa yhdistykset.


      • tapelkoon keskenään
        ----/++++ kirjoitti:

        Kun puhutaan esimerkeistä rahanmenosta niin oletteko miettineet seuraaviakin kustannuksia esimerkkinä:
        Suomi seuralle jäsenmaksu seuran pääluvun mukaan, koska Suomi- seuran kautta kuulutaan USPhen ja ajetaan suomalaisten asioita ulkomailla,
        Tietokonekin kuluu aivan eri tavalla kun pyöritetään yhdistykselle tehtäviä asioita. Omasta pussistako se pitää maksaa? Puhelinkulut, sähkökulut, kopiokone/ tulostin, väripatruunat, eli normaalia sälää, jotka ovat toimistotarvikkeita.

        Onko kukaan miettinyt jos yhdistys aloittaa nollasta sen pitää hankkia kaikki ensin velaksi ja sitten kun jäsenmaksuja kertyy saada ensin velat pois.

        Turkissa tarvitaan myös joka kokouspöytäkirjasta turkinkielinen käännös,notariaatin leima, jotta se on virallinen.Eli rahaa palaa myös tähän, Ohjelmisto yhdistyksen nettisivujen pitämiseksi maksaa. Myös jäsenistölle pyritään saamaan oma kone käytettäväksi, koska kaikilla ei ole omaa tietokonetta.

        Myöhemmin kun saadaan omat toimistotilat niin vuokra, sähkö, vesi, internetyhteys maksavat rahaa. Vuokra esim pitää maksaa pariksi vuodeksi etukäteen, jotta sen saa järkevällä hinnalla. Yhdistyksen esitteiden painatuskulut, joita voidaan jakaa kesätapahtumassa Alanyassa ja matkamessuilla ja muissa tapahtumissa, jotka katsotaan tarpeellisiksi hallituksen toimesta.

        Ei kaikkea rahaa ole tarkoitus käyttää ennenkuin niille löytyy järkevä kohde, Mutta ei kai kukaan ole sitä mieltä että AFDn hallituksen pitää maksaa omasta pussistaan kulut? Näin tapahtui ensin. Yllättävän paljon kaikkea byrokratiaa asiat pitävät sisällään muodossa ja toisessa. AFD ei ole saanut latiakaan Alsulta. Alsun tiedot näkyvät Patentti ja rekisterihallituksesta, jos ovat ne sinne toimittaneet.

        Turkin lain mukaan jäsenistöllä on oikeus nähdä tositteet ja esittää kysymyksiä vuosikokouksessa, joka pidetään maaliskuussa Alanyassa.

        Pitäisikö retket järjestää yhdistyksen jäsenmaksuilla? Sillä ei pitkälle pötkitä, eikä se ole jäsenyhdistysvarojen oikeaa käyttöä. Retket ovat omakustanteisia, joilla maksuilla katetaan retkistä aiheutuvat kulut. Tehdään sitten aamiasretki Orman parkkiin, tutustuminen kyläkouluun tai retki Kyprokselle, Antalyaan , Istanbuliin tai Kappadokiaan. Nämä ovat vain esimerkkejä toiminnasta.

        Jokuhan retket ja toiminnan suunnittelee ja myös kaikki oleskeluluvasta kertovat infot, asukasyhdistyslaista kertovat kuukausitapaamiset jne, Ei erilaiset tapahtumat valmistu itsekseen. Se vaatii monenlaisia neuvotteluita ja kontakteja ennenkuin tapahtuma on valmis.
        Ei mikään yhdistys voi velvoittaa, että kaikki kustannukset maksavat toimijat omasta pussistaan! Ei niin ole Suomessa eikä muissakaan maissa yhdistykset.

        Tottakai toiminnasta tulee kuluja, tarkoitin vain että eikö niitä voi avoimesti kertoa tai antaa jäsenistön nähtäväksi, mitä mihinkin on mennyt.

        Ei mä nyt niin tyhmä ole että luulisin toiminnan olevan kulutonta, minä vain peräänkuulutan läpinäkyvyyttä.

        mikä niissä kuluissa voi olla salaista, miksi niitä ei voisi kertoa, mun mielestä ei mikään pitäisi olla.


    • alaniatar

      Antakaa niitten olla. Säälittäviä reppanoita. Koulukiusaamiseen verrattavissa tällainen henkisesti heikompien ja luusereiden kiusaaminen.

    • vekkeli ja eikku

      Minusta se vetäjäjoukkio saa paljon vähemmän pahaa ja mieliharmia aikaiseksi sähläämällä sen alsunsa kanssa, kuin jos ehtisivät vielä enemmän sekoilemaan esimerkiksi asuntoksupoissa.

    • ----/++++

      Ei kai yhdistyksen tehtävä oli sitten vanha ALSU tai uusi yhdistys AFD eli suomalaiset Alanyassa saisi sotkeentua mitenkään asuntokauppaan. Minusta se on pöyristyttävä asia. Sellainen yhdistys ei ole puolueeton!

    • gsgdhzd

      Melkein kaikki alanyassa asuvat ovat tavalla tai toisella jotenkin yhteydessä asuntokauppaan/kauppiaisiin, jos eivät itse myy niin kaveri tai kaverin kaveri ainakin myy.

    • Pyhäsalmen Katja

      Sääliksi käy tämä alsun johto. Parhaansa varmaan yrittävät, mutta kun se heidän parhaansa on sellaista tunaritasoa. 90%:sti kaikki menee pieleen ja sekoiluksi mihin vain osallistutaan. Persoonatasolla kyseessä on sellaiset geneettiset epäonnistujat. Surkuhupaisaa toisaalta, Kummeliin saisi hyviä sketsihahmoja pelkistä olemuksista.

      • Epäselvyyksiäkö Als?

        Eipä tässä ole itsekään nähnyt vuoden 2013 tuloja eikä menoja, Ei ole myöskään tullut kokouskutsua vuoden 2014 vuosikokoukseen vaikka jäsenmaksu maksettu. Eli mikä salaseura ja rahojen pimittäjä tämä entinen Alsu eli Alanyansuomalaiset oikein on ?

        Jäsenmaksut kerätään, Ei ole toimintaa, joka olisi laillista Turkissa, Onkohan edes toimilupahakemukseen tullut vastausta.
        Jos se on jäsenten toimintaa että vappupäivällinen Facebook ravintolassa ja itsenäisyyspäivä juhla oli ilmainen. Eipä sellaisesta paljon kannata maksaa.


      • iohrjortj
        Epäselvyyksiäkö Als? kirjoitti:

        Eipä tässä ole itsekään nähnyt vuoden 2013 tuloja eikä menoja, Ei ole myöskään tullut kokouskutsua vuoden 2014 vuosikokoukseen vaikka jäsenmaksu maksettu. Eli mikä salaseura ja rahojen pimittäjä tämä entinen Alsu eli Alanyansuomalaiset oikein on ?

        Jäsenmaksut kerätään, Ei ole toimintaa, joka olisi laillista Turkissa, Onkohan edes toimilupahakemukseen tullut vastausta.
        Jos se on jäsenten toimintaa että vappupäivällinen Facebook ravintolassa ja itsenäisyyspäivä juhla oli ilmainen. Eipä sellaisesta paljon kannata maksaa.

        No miksi sitten maksat?


    • kukamitähähvai

      Kuulostat uuden yhdistyksen jäseneltä, minä en ole kummankaan jäsen, mutta en usko että olet myöskään nähnyt uuden yhdistyksen tuloja ja menoja.

      Miksi sen toiminta ei olisi laillista Turkissa, se on Suomalainen yhdistys, ei Turkkilainen, joten toimii suomen yhdistysten tapaan.

      Ei kai se mitään virallista toimilupaa tarvitse.

      • 16+19

        Yhdistyksen pitää olla Turkkiin rekisteröity nykyään. Nykyisen lainsäädännön mukaan Alanyan suomalaiset on maassa laiton yhdistys; en suosittele maksamaan sen jäsenmaksua. Alanyassa ei ole kuin kaksi laillista suomalaisten yhdistystä, nämä on asiallisesti rekisteröity Turkkiin, kuten kuuluukin.


      • kukamitähähvai
        16+19 kirjoitti:

        Yhdistyksen pitää olla Turkkiin rekisteröity nykyään. Nykyisen lainsäädännön mukaan Alanyan suomalaiset on maassa laiton yhdistys; en suosittele maksamaan sen jäsenmaksua. Alanyassa ei ole kuin kaksi laillista suomalaisten yhdistystä, nämä on asiallisesti rekisteröity Turkkiin, kuten kuuluukin.

        Miksi suomalaisen yhdistyksen pitäisi rekisteröityä turkissa yhtään minnekään??

        Kai nyt sitä saa kokoustaa ja järjestää aktiviteetteja ilman virallistakin statusta.
        Eihän suomessakaan ole pakko rekisteröityä yhdistystä perustaa, voi olla myös rekisteröimätön.

        Mitähän lakia se Alanyan suomalaiset sitten rikkoo, kun niin hyvin tunnut tietävän.
        Tekevät siis jotain laissa kiellettyä, niinkö?

        Vai onko kyse kuitenkin vain siitä ettei ole virallinen Turkkkilainen yhdistys, jos näin niin mitä sillä on väliä kun se sattuu olemaan suomalainen yhdistys.


    • reppis

      Mä en kyllä ymmärrä tämmöstä parjausta yhtään. Itse olen alsun jäsen - tarkoittaen kohdallani sitä, että maksan tuon kybän jäsenmaksun. Kerran olen ollut yhteisessä tapaamisessa ja kiva oli tutustua ihmisiin. Alsun nettisivut ovat hyvät, ja olen niistä saanut tosi paljon tärkeää tietoa. Olen aikuiinen ihminen enkä odotakkaan, että joku hyysää mua. Täällä sivustolla taitaa olla yksi ainoa katkeroitunut yksilö joka on niin avuton, ettei pärjää ittekseen vaan tarttee saatteluapua kädestä pitäen.

    • lakinainen

      Jos Turkissa yhdistys kerää jäseniltään jäsenmaksuja sen on pakko rekisteröityä jo ennen maksujen perimistä.

      On aivan eri asia perustaa kaveri- olut- ja mölkkyseuroja ilman jäsenmaksuja. Tällöin rekisteröintipakkoa ei tietenkään ole.

      Jollei ALSU ole rekisteröity yhdistys niin sen tulee palauttaa välittömästi vaaditut jäsenmaksut takaisin.

      • kukamitähähvai

        Se on suomalainen yhdistys, ei turkkilainen. Väitätkö että esim. suomalainen golf yhdistys ei voi järjestää golfmatkaa turkkiin, vaan joutuu rekisteröitymään Turkissa?

        Tuskin


    • lakinainen

      Kiinteässä toimipisteessä rahastava yhdistys on rekisteröitävä.

    • kukamitähähvai

      Mutta eikös ne periaatteessa kerää niitä maksuja suomessa eikä turkissa, eikös ne suomalaisilta tileiltä makseta yleensä euroina suomalaiselle tilille.

      Näin minä ainakin olen ymmärtänyt.

      Edelleen uuden Turkkilaisen yhdistyksen onkin varmaan oltava Turkissa rekisteröity, mutta mielestäni suomalaiset yhdistykset toimii suomen määräysten mukaan.

      Mikäli katsottaisi että se on lakia rikkonut, niin luulisi että olisi poliisi olisi lopettanut toiminnan jo vuosia sitten.

      Miksi Alanyan ulkomaalaiskomission puheenjohtaja Abdullah Karaoglu on ollut vuosijuhlassakin mukana, enkä ole kuullut että hän olisi tuominnut yhdistyksen toiminnan laittomaksi, tai miksi suomen suurlähetystö ei ole puuttunut "laittomaan" toimintaan.

      Olisikohan nyt kuitenkin vaan niin, että jotkut ovat vaan ihan omassa päässänsä tulkinneet Turkin lakia ja tehneet omat johtopäätökset joilla ei todellisuudessa ole mitään tekemistä faktojen kanssa.

      En puolustele yhdistystä tai suosittele sitä, mutta en todellakaan usko että se laiton olisi!

      • ----++++

        ALSULLA ei ole toimilupaa Turkissa. Sitä on anottu helmikuussa 2014 mutta en ole kuullut että toimilupa olisi ainakaan vielä myönnetty. Samoin kiinteä tila, missä kirjasto on, on tavallaan laiton.
        Jos suomalainen yhdistys toimii Turkissa, se tarvitsee toimintaansa toimiluvan. Aivan samoin kuin turkkilainen yhdistys Alanya Finlilier Dernegi tarvitsee Suomessa toimiluvan . Säännöt on samanlaiset kummassakin maassa.

        Tiedon lähteet ovat Turkissa ja toimintaympäristö sekä ALSULLA että AFDllä on Turkissa. Siihen tarvitaan lupa maan lakien mukaan.


      • Kirjojen lukija
        ----++++ kirjoitti:

        ALSULLA ei ole toimilupaa Turkissa. Sitä on anottu helmikuussa 2014 mutta en ole kuullut että toimilupa olisi ainakaan vielä myönnetty. Samoin kiinteä tila, missä kirjasto on, on tavallaan laiton.
        Jos suomalainen yhdistys toimii Turkissa, se tarvitsee toimintaansa toimiluvan. Aivan samoin kuin turkkilainen yhdistys Alanya Finlilier Dernegi tarvitsee Suomessa toimiluvan . Säännöt on samanlaiset kummassakin maassa.

        Tiedon lähteet ovat Turkissa ja toimintaympäristö sekä ALSULLA että AFDllä on Turkissa. Siihen tarvitaan lupa maan lakien mukaan.

        Mitä tarkoitat, että kiinteä tila, missä kirjasto on, on tavallaan laiton?
        Kuinka hotellin oma tila voi olla laiton?
        Melkein joka hotellissa ja monessa kuppilassa on isompi tai pienempi kirjasto, ovatko ne kaikki laittomia?
        Pikkuisen järkeä tuohon mollaukseenkin!


      • kukamitähähvai
        ----++++ kirjoitti:

        ALSULLA ei ole toimilupaa Turkissa. Sitä on anottu helmikuussa 2014 mutta en ole kuullut että toimilupa olisi ainakaan vielä myönnetty. Samoin kiinteä tila, missä kirjasto on, on tavallaan laiton.
        Jos suomalainen yhdistys toimii Turkissa, se tarvitsee toimintaansa toimiluvan. Aivan samoin kuin turkkilainen yhdistys Alanya Finlilier Dernegi tarvitsee Suomessa toimiluvan . Säännöt on samanlaiset kummassakin maassa.

        Tiedon lähteet ovat Turkissa ja toimintaympäristö sekä ALSULLA että AFDllä on Turkissa. Siihen tarvitaan lupa maan lakien mukaan.

        Yleensä Turkissa laittomaan toimintaan puututaan nopeasti ja se lopetetaan, miksiköhän näin ei ole sitten tapahtunut.

        Vuosia on saanut lakien rikkominen jatkua eikä poliisi tee yhtään mitään.

        Ihan avoimesti toimivat ja muka "rikkovat lakia" ja suurlähetystöjä ja alanyan johtoa ei tunnut haittaavan.

        Suurlähettiläät ja kaupunginjohtajat tukevat" laitonta toimintaa" ja "lakien rikkomista."

        Miksiköhän minun on hyvin vaikea uskoa, että kaupunginjohtajakin haluaa tukea laitonta toimintaa ja vielä ihan avoimesti.


    • lakinainen

      Turkkilaiset päättäjät eivät nyt laeista ja asetuksista välitä pätkän vertaa jos saavat jostain toiminnasta taloudellista tai poliittista hyötyä.

      Kaikki byrokraatit ja poliitikot ovat lahjottavissa. Tällä en nyt väitä että ALSU olisi näin toiminut, en sitä usko.

      Välinpitämättömän valvonnan perusteeksi riittää pelkkä kaveruussuhde.

      Yhdistys kuitenkin kannattaisi rekisteröidä, ei paljoa maksa ja länkytys loppuisi.

      • kukamitähähvai

        Nyt tuli täyttä asiaa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14851
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    7. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    8. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe