asunto Brasiliasta

kuuma on

Olen harkitsemassa asunnon ostoa Brasiliasta, onko jotain ajatuksia hintatasosta, hintojen kehityksestä ja myös ns. kiinteistö kuluista asunnon osalta. Budjetti on noin 200-300ke x 3.17 BRL joten luulisi tolla nyt jotain järkevää irtoavan. Kaupunkeina kuulisin mielelläni hieman ajatuksia eri kaupungeista tyyliin Sao Paolo, Rio de Janeiro, Meceio, Recife

6

1703

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raaka Watson

      No eipä tuolla kovin isoa kämppää saa. Toki riippuu siitä mistä ostaa. Jos haluaa asua vähänkään paremmalla asuinalueella niin alle miljoonan realin ei löydy mitään. Ainakin täällä Riossa on kiinteistöjen hinnat nousseet älyttömästi ja nousee vielä ainakin olympialaisiin asti.
      Jos on kieli hallussa niin voi etsiä jostain kauempaa jolloin hinnat ovat halvemmat.
      Ostamisessa pitää olla tarkkana että kiinteistö on velaton ja että kaikki paperit ovat kunnossa. Ulkomaalaiselle ainoa vaihtoehto on että käyttää lakimiestä. Jos Riosta ostaa niin tiedän luotettavan henkilön.
      Vielä sen verran että asuminen ei sitten ole omassakaan halpaa, varsinkin jos asuu asunnossa. Yhtiövastike on 1000 - 4000 realia kuussa ja siihen vielä vesi ja sähkö niin 2-6 tuhatta ei ole mikään ihme. Näin siis paremmilla alueilla Riossa.
      Kannattaa ottaa asioista selvää hyvin etukäteen ettei mene ostamaan jotain joka on faveloiden ympäröimä, eivät kaikki favelat ole vaarallisia mutta ihmisillä siellä ei ole mitään tapoja. Kuka haluaa asua alueella missä on juhlia kellon ympäri. Nimittäin soittavat sitä funk renkutusta niin kovaa kuin mitä ämyreistä lähtee.

      • Kuuma taas

        Joo, mä juttelin muutaman ihmisen kanssa asiasta ja Rio on aikalailla taputeltu hintojen suhteen. Me haetaan sijoitusasuntoa koska haluan lukita hintatason jollain tasolla ja EURBRL on ottanut sen verran hyvän liikkeen että ajoitus voisi olla jo vähän kiinnostava. Ajatuksella että jossain välissä muutetaan maajan. Sain about seuraavia hintoja, Recife 10krbl praia do paiva ja 50kbrl cobacabana neliö, oletko samoilla huudeilla asiassa?

        Minulla on siinä mielessä onni että suvussa on lakimiehiä tarpeeksi joten noiden suhteen mulla on avut valmiina.

        Olisko sinulla heittää jotain linkkejä mistä voisin hämmästellä hintojen kehitystä alueittain ja saada muutenkin parempaa käsitystä alueiden bkt kehityksestä. Kieli ei ole ongelma koska google translator toimii ja puoliso hoitaa loput.

        Me haetaan näin aluksi tyyliin kolmiota jota vuokrataan eteenpäin eli omaan käyttöön sitä ei ole tarkoitus ottaa. Ja sukulaiset hoitaa perusasiat paikanpäällä.


      • Raaka Watson
        Kuuma taas kirjoitti:

        Joo, mä juttelin muutaman ihmisen kanssa asiasta ja Rio on aikalailla taputeltu hintojen suhteen. Me haetaan sijoitusasuntoa koska haluan lukita hintatason jollain tasolla ja EURBRL on ottanut sen verran hyvän liikkeen että ajoitus voisi olla jo vähän kiinnostava. Ajatuksella että jossain välissä muutetaan maajan. Sain about seuraavia hintoja, Recife 10krbl praia do paiva ja 50kbrl cobacabana neliö, oletko samoilla huudeilla asiassa?

        Minulla on siinä mielessä onni että suvussa on lakimiehiä tarpeeksi joten noiden suhteen mulla on avut valmiina.

        Olisko sinulla heittää jotain linkkejä mistä voisin hämmästellä hintojen kehitystä alueittain ja saada muutenkin parempaa käsitystä alueiden bkt kehityksestä. Kieli ei ole ongelma koska google translator toimii ja puoliso hoitaa loput.

        Me haetaan näin aluksi tyyliin kolmiota jota vuokrataan eteenpäin eli omaan käyttöön sitä ei ole tarkoitus ottaa. Ja sukulaiset hoitaa perusasiat paikanpäällä.

        Juu ei.
        En ole kiinnostunut aiheesta joten en tiedä mistä noita tietoja saa.
        Vuokraamisesta tiedän vain sen että brassille en vuokraisi.


    • BTCinvestments

      Terve!

      otappa yhteyttä asuskelen Curitibassa Brasiliassa ja pystyn selvittämään asioita pienellä vaivanpalkalla, jos tarvitset apua.

      mutta sinuna rakennuttaisin talon ja säästäisin 50%
      mutta jos rahasta ei pula niin helpointa on ostaminen.

      jos kesämökkiä vaan ajattelet niin Flecheiras beach taikka Natal:sta saa halvalla tontteja rannalta ja Suomalaisen yhteistyön kautta onistuu rakentaminen eikä tule kalliiksi eli mennään alle 50 000€:n.

      Kuitenkin ennen ostoa taikka rakentamista kannattaa käydä paikanpäällä.

      yhteyttä voi ottaa : [email protected]

      • kuuma edelleen

        laitoin meilin, onhan toi meiliosoite oikein, mail.com?


      • BTCinvestments
        kuuma edelleen kirjoitti:

        laitoin meilin, onhan toi meiliosoite oikein, mail.com?

        emailisi tuli perille. Toivottavasti pystyn tarjoamaan apua asiassa.

        kiitoksia mielenkiinnosta!

        [email protected]


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      855
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      605
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe