Maitoallergikolle suklaata;-)

Mies

Syksyllä kävimme Virossa ja huomasin kaupassa että Kalev on tullut ulos uudella pienellä suklaalevyllä nimeltä Tume.
Se on maidoton!
Minä kun en voi elää ilman suklaata popsin samana päivänä levyn ilman mahaongelmia!
Ja seuraavana myös.
10 levyä on syöty ja todettu hyväksi;-)

32

28180

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainen

      Minäkään en syö maidosta tehtyä suklaata, vaan Brunbergin (tulikohan oikein kirjoitettua) laktoositonta, maidotonta suklaata. Sitä saa levynä. Myös suklaapusut ovat kuulemma samaa sorttia.

      • MAIDOTON

        AFTER EIGHT on myöskin maidotonta suklaata, niin olen tulkinnut.


      • maidoton
        MAIDOTON kirjoitti:

        AFTER EIGHT on myöskin maidotonta suklaata, niin olen tulkinnut.

        koska vegaanitkin sitä voivat syödä (vegaanit ei syö ollenkaan maitoa/maitoproteiinivalmisteita).

        Mutta vain After Eight tumma suklaa ja appelsiiniversio on maidottomia.


      • maidoton on
        maidoton kirjoitti:

        koska vegaanitkin sitä voivat syödä (vegaanit ei syö ollenkaan maitoa/maitoproteiinivalmisteita).

        Mutta vain After Eight tumma suklaa ja appelsiiniversio on maidottomia.

        Kannattaa ostaa After Eightit jostain suomalaisesta kaupasta, koska esim. Lidl ostaa ulkomailta jolloin niissä on kuulemma maitoa (mutta se lukee kyllä tuoteselosteessa jos sitä on).

        Tämän tiedon sain Nestleen asiakaspalvelusta.(After Eightin valmistaja)


      • vähälaktoosisia

        Pusut ovat vähälaktoosisia - ei laktoosittomia/maidottomia.


      • ppp
        vähälaktoosisia kirjoitti:

        Pusut ovat vähälaktoosisia - ei laktoosittomia/maidottomia.

        noi pusut on kyl ihan täysin maidottomia..mulla kun on maitoallergia ja niitä pystyn syömään..


      • voi käydä katsomassa
        ppp kirjoitti:

        noi pusut on kyl ihan täysin maidottomia..mulla kun on maitoallergia ja niitä pystyn syömään..

        Vähälaktoosisia ovat suukot, ei maidottomia.

        http://www.brunberg.fi/prodinfo.html


      • Allerginen
        voi käydä katsomassa kirjoitti:

        Vähälaktoosisia ovat suukot, ei maidottomia.

        http://www.brunberg.fi/prodinfo.html

        Kysyin Brunbergin asiakaspalvelusta, eli maidottomia ovat (valmistuksessa ei käytetä maitoa).

        MUTTA: "jäämiä maidosta voi olla" koska

        "Suklaanvalmistuslaitteita ei voi pestä vedellä, joten prosessista voi jäädä maitosuklaajäämiä. Määrät ovat kuitenkin hyvin pieniä alle 0,01 % "


      • maito allerginen
        Allerginen kirjoitti:

        Kysyin Brunbergin asiakaspalvelusta, eli maidottomia ovat (valmistuksessa ei käytetä maitoa).

        MUTTA: "jäämiä maidosta voi olla" koska

        "Suklaanvalmistuslaitteita ei voi pestä vedellä, joten prosessista voi jäädä maitosuklaajäämiä. Määrät ovat kuitenkin hyvin pieniä alle 0,01 % "

        Brunbergin suklaa pusuissa on maitoa! Siinä suklaassa on jäämiä maidosta. MUTTA se vaahto mikä on siel sisällä siinä on maitoa!!!


      • after eight 8
        MAIDOTON kirjoitti:

        AFTER EIGHT on myöskin maidotonta suklaata, niin olen tulkinnut.

        Ei ole enää kun tekijä vaihtunut. nyt sisältää voiöljyä! After eightiä kaivaten:(


      • Maitointolerantti
        maito allerginen kirjoitti:

        Brunbergin suklaa pusuissa on maitoa! Siinä suklaassa on jäämiä maidosta. MUTTA se vaahto mikä on siel sisällä siinä on maitoa!!!

        Tiedän että vanha keskustelu, mutta pakko ottaa kantaa.

        NIISSÄ EI OLE MAITOA! Siinä vaahdossa siellä sisällä EI ole maitoa. Se on vähän kun sulatettu vaahtokarkki. Tehty pääasiassa kananmunanvalkuisesta ja sokerista. Tiedätkö muuten sen "marshmallow fluff"-kaman mitä myydään kaupoissa? Sellasta.

        Sen vaahdon tuotantolinjallakaan ei varmasti edes käsitellä maitoa, joten se on täysin maidotonta. Googleta ennenkuin alat meuhkaamaan. Muissa suukoissa taas olen tainnut nähdä maitoa, jolloin se yleensä on suklaassa. Mutta brunbergin ovat maidottomia. Lue siis ne sisällöt ensin.

        PS: Muille keskustelijoilla, mignon-munat, wienernougat ja suklaasuukot oli kivoja vinkkejä suklaaholistille. Tähän mennessä en oo syönyt kun tummaa suklaata, vaikka after eightit on ihan jees, niin kaipasin pehmeempää suklaata:)


      • Maitointolerantti
        Maitointolerantti kirjoitti:

        Tiedän että vanha keskustelu, mutta pakko ottaa kantaa.

        NIISSÄ EI OLE MAITOA! Siinä vaahdossa siellä sisällä EI ole maitoa. Se on vähän kun sulatettu vaahtokarkki. Tehty pääasiassa kananmunanvalkuisesta ja sokerista. Tiedätkö muuten sen "marshmallow fluff"-kaman mitä myydään kaupoissa? Sellasta.

        Sen vaahdon tuotantolinjallakaan ei varmasti edes käsitellä maitoa, joten se on täysin maidotonta. Googleta ennenkuin alat meuhkaamaan. Muissa suukoissa taas olen tainnut nähdä maitoa, jolloin se yleensä on suklaassa. Mutta brunbergin ovat maidottomia. Lue siis ne sisällöt ensin.

        PS: Muille keskustelijoilla, mignon-munat, wienernougat ja suklaasuukot oli kivoja vinkkejä suklaaholistille. Tähän mennessä en oo syönyt kun tummaa suklaata, vaikka after eightit on ihan jees, niin kaipasin pehmeempää suklaata:)

        Kun kerran muutenkin nostelin vanhaa keskustelua niin vinkkaanpa nyt vielä että huomasin marianne-karkkien olevan maidottomia!:)


      • vierailija009

        Brunbergin laktoosittomassa suklaassa on maitoa, sehän on maitosuklaata. Se on vain laktoositonta.


    • Allerginen

      Soijasuklaatako se on, muuten vaikea kuvitella maidotonta suklaata... Soijalle allerginen :/

      • soijatonta

        Onko olemassa soijatonta suklaata, vaikka maidollista? Itsekin olen soijaallerginen ja haluisin syödä suklaata, mutta olen soijalle ja guarkumille allerginen :o(


      • nainen

        En ole huomannut, onko Brunbergin tummassa suklaassa soijaa, mutta en usko. Maitoa siinä ei ainakaan ole, eikä ole myöskään Reilun kaupan tummassa. B. on tehty muistaakseni ihan kaakaopavusta tai siihen suuntaan.


      • Allerginen
        nainen kirjoitti:

        En ole huomannut, onko Brunbergin tummassa suklaassa soijaa, mutta en usko. Maitoa siinä ei ainakaan ole, eikä ole myöskään Reilun kaupan tummassa. B. on tehty muistaakseni ihan kaakaopavusta tai siihen suuntaan.

        Maidoton suklaa (soijasta ei tietoa):
        http://www.iloinenmaapallo.fi/suklaa.htm


        Brunbergin tarkat tuotetiedot:
        http://www.brunberg.fi/prodinfo.html

        Soijatonta suklaata ei Brunbergillä näköjään ole, mutta laktoositon, maidoton ja sokeriton kylläkin.


    • meillä...

      Hei!
      Meillä on viisivuotiaalla paha maitoallergia ja hänelle ostan Wiener Nougat suklaata. Se on suklaarasia ja suklaa on Fazer.in suklaata.
      Suklaa sisältää mantelia 43%,sokeria,kaakaovoita,kaakaomassaa,aromia(vanilliini).Huomautuksena on: saattaa sisältää pieniä määriä hasselpähkinää.
      Meillä on ainakin pojalle suklaa sopinut.

      • Minna

      • Minna
        Minna kirjoitti:

        Jep, maidotonta näytti wienernougat olevan ja samoin Mignon-munat, täytynee ostaa niitä heti pääsiäisenä :)

        Tässä vielä linkki fazerin sivuille, sieltä kohta erityisruokavaliot niin voi tehdä tuotehakuja.

        http://www.fazermakeiset.fi/user/default.asp?id=3780&site=2

        Tosiaan se tässä vielä todettakoon, että kannattaa aina tarkistaa vielä pakkauksesta että tuotetiedot edelleen samat. Tämä ei tosin ole luultavasti tarpeellista tuossa wienernougat-tapauksessa sen verran vanha resepti, että tuskin sitä muuttavat:) Omalle kohdalle on kuitenkin muutaman kerran sattunut, että tuotteiden sisällöt on muuttuneet esim. saarioisten porkkana- ja lanttulaatikko, joihin menivät tökkäämään yhtäkkiä maitojauhetta:( Kannattaa siis joka kerta ostoksia tehdessä vielä tarkistaa, ettei tule yllätyksiä.


      • pettynyt
        Minna kirjoitti:

        Tosiaan se tässä vielä todettakoon, että kannattaa aina tarkistaa vielä pakkauksesta että tuotetiedot edelleen samat. Tämä ei tosin ole luultavasti tarpeellista tuossa wienernougat-tapauksessa sen verran vanha resepti, että tuskin sitä muuttavat:) Omalle kohdalle on kuitenkin muutaman kerran sattunut, että tuotteiden sisällöt on muuttuneet esim. saarioisten porkkana- ja lanttulaatikko, joihin menivät tökkäämään yhtäkkiä maitojauhetta:( Kannattaa siis joka kerta ostoksia tehdessä vielä tarkistaa, ettei tule yllätyksiä.

        Lähettäkää tekin Saarioisille palautetta, kun menivät pilaamaan hyvän porkkanalaatikon :( Maidottomia valmisruokia ei muutenkaan ole liikaa.


    • heartti

      Itselläni maitoallergia joka todettiinvasta "vanhana" =)) Olipas tämä piristävää luettavaa:))

      Kiitos kaikille kirjoittajille :))

      • Pepetin

        Tämä ongelma tuli meilläkin vastaan juuri tänä aamuna, kun söimme emännän kanssa suklaata tuossa aamukahvilla. Meillä on kuusi vuotias poika, joka on maidolle allerginen ja samoin kaikille kotimaisille viljoille ym. ym. Niin, poika sanoi yllättäen: harmi kun mä en voi syödä suklaata. Hän ei ole vielä aikaisemmin tuollaista kantaa ottanut makeisista, kun hän tietää tarkalleen, mitä hän saa syödä ja jos ei tiedä, niin äiti tai isä VAIN tietää, eikä kukaan muu. Nyt on siis lähdettäväkin suurennuslasin kanssa kauppaan tutkimaan suklaahyllyjä. Hyvää joulua kaikille ja kiitos näistä tiedoista!


      • RH_
        Pepetin kirjoitti:

        Tämä ongelma tuli meilläkin vastaan juuri tänä aamuna, kun söimme emännän kanssa suklaata tuossa aamukahvilla. Meillä on kuusi vuotias poika, joka on maidolle allerginen ja samoin kaikille kotimaisille viljoille ym. ym. Niin, poika sanoi yllättäen: harmi kun mä en voi syödä suklaata. Hän ei ole vielä aikaisemmin tuollaista kantaa ottanut makeisista, kun hän tietää tarkalleen, mitä hän saa syödä ja jos ei tiedä, niin äiti tai isä VAIN tietää, eikä kukaan muu. Nyt on siis lähdettäväkin suurennuslasin kanssa kauppaan tutkimaan suklaahyllyjä. Hyvää joulua kaikille ja kiitos näistä tiedoista!

        Kyllä mun mielestä kaikki TUMMA suklaa on maidotonta. Esim. Fazerin ja Maraboun tummassa suklaassa ei mielestäni ole maitoa. Nyt ei tässä ole yhtään levyä, joten en pääse tarkistamaan. Mutta meidän maitoallergikolle ne on sopineet.


      • allerginen
        RH_ kirjoitti:

        Kyllä mun mielestä kaikki TUMMA suklaa on maidotonta. Esim. Fazerin ja Maraboun tummassa suklaassa ei mielestäni ole maitoa. Nyt ei tässä ole yhtään levyä, joten en pääse tarkistamaan. Mutta meidän maitoallergikolle ne on sopineet.

        Kaikki tumma suklaa (maustamaton) on maidotonta, mutta ei tietenkään niin hyvää kuin vaalea/maustettu suklaa.

        Tuosta After Eightistä en tosiaankaan olisi uskonut että on maidoton, kun siinä on sitä "minttulitkua" sisälläkin, mutta pakko se on uskoa... syöty on jo paketillinen ilman oireita!! Kannattaa silti lukea selosteet tarkkaan ja ostaa tuotakin vain suomalaisista kaupoista, koska esim. saksassa valmistetussa After Eightissa on maitoa.


      • iiki
        allerginen kirjoitti:

        Kaikki tumma suklaa (maustamaton) on maidotonta, mutta ei tietenkään niin hyvää kuin vaalea/maustettu suklaa.

        Tuosta After Eightistä en tosiaankaan olisi uskonut että on maidoton, kun siinä on sitä "minttulitkua" sisälläkin, mutta pakko se on uskoa... syöty on jo paketillinen ilman oireita!! Kannattaa silti lukea selosteet tarkkaan ja ostaa tuotakin vain suomalaisista kaupoista, koska esim. saksassa valmistetussa After Eightissa on maitoa.

        Ei toki kaikki tumma suklaa ole maidotonta. En muista minkä firman, mutta punaisessa kääreessä oleva taloussuklaa EI OLE maidotonta!


      • on maidotonta
        iiki kirjoitti:

        Ei toki kaikki tumma suklaa ole maidotonta. En muista minkä firman, mutta punaisessa kääreessä oleva taloussuklaa EI OLE maidotonta!

        Melkein kaikki tumma suklaa kuitenkin on yleisesti ottaen maidotonta. Tarkastakaa kuitenkin kääreet ennen syömistä.


      • chocoholic
        on maidotonta kirjoitti:

        Melkein kaikki tumma suklaa kuitenkin on yleisesti ottaen maidotonta. Tarkastakaa kuitenkin kääreet ennen syömistä.

        Täysin soijatonta suklaata (siis ei sisällä soijaa edes lesitiininä) löytyy Vivani-nimellä esim. erilaisista Reilun kaupan myymälöistä. Vivani käyttää tuotteissaan lesitiiniä joka tehdään auringonkukasta. Stockmannilta löytyy myös suklaalevy jossa ei ole soijalesitiiniä vaan auringonkukkalesitiiniä. Vivani-sarjasta löytyy myös maidoton tumma suklaa. Vivani-sarjasta löytyy myös soijattomia makusuklaita, esim. minttutäytteinen ja jogurttisitruuna-täytteinen suklaa. Kääressä on varoitus että voi sisältää pieniä määriä pähkinöitä, mutta itse en ole vielä yhdestäkään levystä pähkinää löytänyt. Hyvällä ruokahalulla olen syönyt niitä, vaikka äärimmäisen allerginen pähkinälle olenkin. 100 gramman levy maksaa 2,30 euroa. Vähän kalliimpaa kuin tavalliset suklaat mutta maku on erittäin hyvä. Suosittelen tutustumaan sarjaan, jos tavan suklaa ei käy. Lue kuitenkin kääre ennen ostopäätöstä, sillä muutama sarjan suklaa sisältää pähkinää täytteenä, eikä näin ollen käy pähkinäallergiselle.

        Muutenkin vinkkinä että kannattaa lukea mahdollisuuksien mukaan tuoteseloste alkuperäiskielellä tai englanniksi, siellä on usein tarkempaa tietoa kuin käännöksessä. Esim. sunflower lecithin on usein käännetty vain lesitiiniksi, jolloin ei tiedä onko se soijaa vai mitä.


      • maitoallergikko sekä laktoo...
        RH_ kirjoitti:

        Kyllä mun mielestä kaikki TUMMA suklaa on maidotonta. Esim. Fazerin ja Maraboun tummassa suklaassa ei mielestäni ole maitoa. Nyt ei tässä ole yhtään levyä, joten en pääse tarkistamaan. Mutta meidän maitoallergikolle ne on sopineet.

        Esimerkiksi Fazerin kaikki suklaat sisältää maitoa, thin dark, talous-suklaa jne. Brunberg valmistaa joitain maidottomia tuotteita, mutta eipä ne ole niin hyviä kuin fazerin suklaat ja suklaakarkit. En edes muista miltä fazerin sininen maistui... Itse päätin luovuttaa ja elää loppuelämäni ilman herkkuja. Aina voi leipoa itse jos paha herkku-himo yllättää, mutta tähän asti niin on käynyt vain kerran, ja leivoin maidottoman kakun ja käytin kallista kaura-kermaa joka vastasi hyvin kuohukermaa.


    • jepsjuuX

      soijatonta, maidotonta, vehnätöntä suklaata??

      • Saara32

        Tamperelainen suklaatehdas tekee useimmille allergisille sopivia tuotteita. Katsokaa nettisivut!


      • suklaa
        Saara32 kirjoitti:

        Tamperelainen suklaatehdas tekee useimmille allergisille sopivia tuotteita. Katsokaa nettisivut!

        olen nyt pari kertaa ostanu reilun kaupan bonvita riisisuklaata, se on taivaallista! ite rakastan suklaata mut tumma suklaa alkaa jo vähän tympiä..joten toi oli mainio löytö!=) on myös maidotonta valko- ja kahvisuklaata!

        http://www.ekolo.net/nettikauppa/show.php?main=herkut&sub=suklaalevyt&tuote=567


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2466
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      60
      1368
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1156
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1123
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1101
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe