Ikäero

Sirpakka täti

Mitäs mieltä kansa on miehen ja naisen ikäerosta, jos menee niin että nainen on vanhempi?

Itselläni 6v nuorempi mies, * eikä tunnu missään*.........

Olen jonkun psykologin tai vastaavan kuullut sanovan että ihanteellinen ikäero on 8v ja juuri niinpäin että nainen on vanhempi.

Jaa-a, eiköhän liene tapauskohtainen asia loppupeleissä.

16

306

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 45er

      Kyllä se on ihmisestä itsestään kiinni, mikä sopii ja mikä ei.

      Ex oli 7 vuotta vanhempi kuin minä, kun parikymppisenä hänet tapasin. Samanikäinen kuin veljeni, mutta siihen heidän yhtäläisyytensä loppuivatkin. Ex oli niin hiton "aikuinen", että huh huh... Ei niin, että olisi ns. vanha sielu, vaan esitti kaiken aikaa jotain ilmeisesti oman epävarmuutensa kätkeäkseen.

      Eron jälkeen seurustelin jossain vaiheessa itseäni 5 v nuoremman miehen kanssa ja meillä synkkasi oikein hyvin, henkisesti oltiin varmaankin aikalailla samaa ikää. Harmi vain, että kasvanut välimatka kuihdutti suhteemme.

      Nykyisen mieheni kanssa meillä on ikäeroa vajaa pari vuotta, mies siis sen verran nuorempi ja oikein passeli :-)

      • surusilmä

        Minä olen 11 v miestäni vanhempi. Ollaan oltu yhdessä jo 12 vuotta. Rakastan miestäni tosi paljon, ja uskon että miehenikin rakastaa minua. Mutta kuitenkin tunnen koko ajan jotain paineita oman ulkonäköni suhteen ja pelkoja siitä että hän haluaa vaihtaa nuorempaan... Olen monta kertaa ajatellut että olisi pitänyt sittenkin valita hieman vanhempi mies... Minä alussa kyseenalaistin suhteemme mutta hn oli silloin varma että kyllä tämä toimii...


      • asiantuntijako? :)
        surusilmä kirjoitti:

        Minä olen 11 v miestäni vanhempi. Ollaan oltu yhdessä jo 12 vuotta. Rakastan miestäni tosi paljon, ja uskon että miehenikin rakastaa minua. Mutta kuitenkin tunnen koko ajan jotain paineita oman ulkonäköni suhteen ja pelkoja siitä että hän haluaa vaihtaa nuorempaan... Olen monta kertaa ajatellut että olisi pitänyt sittenkin valita hieman vanhempi mies... Minä alussa kyseenalaistin suhteemme mutta hn oli silloin varma että kyllä tämä toimii...

        tätä juuri tarkoitin, suhteeseen tulee kaikenlaisia erikoispaineita ton ikäeron kanssa, hyvä parisuhde toki kestää mutta kuten todettua tilastot on vähän tätä vastaan. Itselläni on 6 vuotta nuorempi nainen ja tunnen jonkinlaisia paineita itsekin näistä asioista. Orastava pääläen harveneminen etc ja ikää on 44 v. Ikäero on aina haasteellinen varsinkin jos se on 10 eli melkein yhden sukupolven verran


    • Kaikenlaisten mielipiteiden tueksi löytyy aina jonkun "asiantuntijan" mielipide asiasta.

      Minusta on aivan se ja sama, vaikka ikäeroa olisi 50 vuotta kummin päin hyvänsä, kunhan molemmat ovat täysi-ikäisiä ja onnellisia. Ylensä ikäaloituksia tekee ihmiset, jotka "onnestaan" huolimatta ovat hyvin epävarmoja itsestään, suhteestaan ja huolissaan ikäerosta.

      • jazzutazzu

        Komppaus.


    • 14+19

      Mun mies on 11v nuorempi
      ja onnellisia ollaan

    • asiantuntijako? :)

      tilastot taitaa olla vähän vastaan näin päin oleville parisuhteille mutta toivotaan että teillä menee kaikki hyvin. Valitettavasti (miehenä) olen sitä mieltä että tossa on teille arvon leidit omat riskinsä joka kannattaa ottaa huomioon. En siis viittaa yksilöön vain yleisesti tilanteeseen.

      Tuo ikäero ei haittaa kun ollaan 40 vuoden tienoilla (kun kummallakin on vielä virtaa) mutta kun nainen on jäämässä eläkkeelle (tai mies tottakai) niin 10 ero alkaa jo kummasti vaikuttamaan.

      Mutta onnea kaikille joka toi tilanne on ja toivottavasti kaikki menee hyvin

    • Asiantuntematon vain

      "Asiantuntijan" kannattaa tutkia tilastoja tarkemmin, jotta saa ikä- ja kestämis- ym. kuolemisaikajutut paremmin 'haraviinsa'.

      • ei ongelma

        Minulla 10 ,vaimo oli ja kaikki ok,siis nuorempi,ehkä olin nuorekkaampi:)kin.


      • asdfadf

        kun tunnut tietävän niin olisit kertonut sen muillekin etkä vain tyytynyt heittelemään latteuksia ilman näyttöjä


      • realisimia
        asdfadf kirjoitti:

        kun tunnut tietävän niin olisit kertonut sen muillekin etkä vain tyytynyt heittelemään latteuksia ilman näyttöjä

        Kyllä se aika tuhoon tuomittu suhde on kun kylmän realistisesti ajatellaan että nainen on noin paljon vanhempi....mutta hauskaahan sitä saa puolin ja toisin pitää jos se seksi on yhdistävä tekijä.

        Jos ajatellaan jos mies on lapseton 30v ja nainen on sen 41vee ja lapsia jo omaava niin harvoinpa edes tämän ikäinen nainen pystyy ja onko enää tervettäkään enää lapsiakaan saamaan kun ennemmin tai myöhemmin tämäkin mies haluaa omia biologisia lapsia ja tällä suhteellä se estetään.
        Entäs sitten kun tulee se 10v lisää niin se 51 nainen kyllä jo siinä vaiheelta ikäiseltään ja kun ne vaihdevuodetkin jyllää....mutta kyllä se joillakin saattaa onnistua mutta olkaa kylmän realisteja silloin.

        Kyllähän se on tosiasia jos nuokin iät olisi toisinpäin niin paljon toimivampa se olisi.


    • Ei h-i !

      "Realismia"-nimimerkillä ei näytä olevan mitään käsitystä todellisuudesta eli oikeasta elävästä elämästä. Kaikkia parisuhteita ei solmita lasten tekotarkoituksessa, ihmiset voivat ja haluavat olla yhdessä muunkin laisista sysitä. Silti, vaikka sinä et näytä siitä tietävän mitään eli ymmärtävän eli käsityskyky ei riitä. Jotta se siitä realismistasi.

      Naiset elävät tilastojen mukaan vanhemmiksi kuin miehet, pysyvät terveinä kauemmin ja virkeämpinä ja toimivampina vielä kauemmin. Ihan realistisesta ja rehellisestä siitä syystä, että yleisesti ottaen naiset tekevät ja toimittavat elämänsä aikana enemmän ja monipuolisemmin monipuolisempia asioita kuin miehet, jotka yleensä hoitavat vain yhden homman, työnsä.

      Käsityskyvyttömän ei kannata funtsia asioita, joihin korvain väli ei riitä. 30-vuotias mies joka haluaa itseään vanhemman naispuolisen parin, ei todennäköisesti aio lisääntyä ja jos myöhemmin aikookin, niin se on eri tarina eikä sekään kuulu sulle.

      Joten voisitko hakea apua ahtauteesi.

      • Tänään on lempipäivä!

        Puhumattakaan siitä, onko oikeastaan fiksua nelikymppisenä hukata rakkautta miettimällä, mitä tapahtuu sitten, kun jää eläkkeelle... Elämä voipi jäädä elämättä:)


      • Näin se vaan menee.....

        Hitto sä olet yössä, selität asioita odotetulla eliniällä?

        Fakta, yleensä ikäero on mies vanhempi, nainen nuorempi. Miksi, miehet tykkää nuoremmista naisista eivätkö varsinkaan varttuneemmalla iällä halua itseään vanhempaa naista. Onko tässä joku logiikka? Ei, mutta näin ne asiat vain on.

        Sama koskee naisia, yleensä he katselevat vanhempia miehiä ja vasta varttuneemmalla iällä käyttävät nuorempia kunnes kyllästyvät leikkimään ja palaavat takaisin alkuasetelmaan.

        Miten tämä voi olla niin hankala myöntää tälläkin palstalla? Jos mies on reilusti nuorempi kuin nainen, odotusaste suhteen kestolle on erittäin matala. Voitte luetella vaikka julkisuudesta näitä ikäerosuhteita ja fakta on että suurimassa osassa mies on vanhempi.


    • Revi siitä

      Mitä hemmettiä toi yksi lörisee ikäasioista ja suhteitten kestoista? Eikö luupää kuule vai näe, että olipa suhteitten iät ihan miten päin vain, niin nykymaailmassa ne eivät kestä siihen saakka kun kuolo korjaa.

      Faktoista on turha jupista, kun elämä näyttää olevan täyttä fiktiota. Ts. meistä kahdesta pikimustassa pimeydessä, jota yö ei ole, olet sinä.

    • Mitä nyt tuosta

      Jos henkinen puoli on tasapainossa ja yhteisymmärrys pelaa, sänkyhommat toimii ei ikäerolla ole mittän merikitystä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5075
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3197
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1315
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe