ONKO OIKEUTTA ANSIOSIDONNAISEEN, JOS IRTISANOUTUU

kissanainen9

Niin, olen ollut firmassa noin vuoden kokoaikaisesti. Nyt ajattelin irtisanoutua, koska työ liian raskasta. Oonko oikeutettu ansiosidonnaniseen?

17

131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rotia kirjoitusasuun

      Olenko, ei oonko.

    • Karenssin jälkeen...

      Heti karenssin jälkeen.

      Eli saat 90 päivän karenssin automaattisesti, jos itse irtisanoudut.

      • wanting2quit

        Alkaako 500 päivän ansiosidonnainen kulua vasta sen 90pv jälkeen vai kuluuko siitä 500:sta päivästä se 90 päivää vaikkei saa penniäkään ansiosidonnaista karenssin ajalta?


      • fgfdjasfggd
        wanting2quit kirjoitti:

        Alkaako 500 päivän ansiosidonnainen kulua vasta sen 90pv jälkeen vai kuluuko siitä 500:sta päivästä se 90 päivää vaikkei saa penniäkään ansiosidonnaista karenssin ajalta?

        Minulla ainakin alkoi ansiosidonnainen vasta karenssin jälkeen, mutta en tiedä ovatko ajat muuttuneet kun tästä minun tilanteestani on aikaa jo yli 10 vuotta.


      • mieti tarkkaan
        fgfdjasfggd kirjoitti:

        Minulla ainakin alkoi ansiosidonnainen vasta karenssin jälkeen, mutta en tiedä ovatko ajat muuttuneet kun tästä minun tilanteestani on aikaa jo yli 10 vuotta.

        Ensin tulee toi 90 pv karenssi jonka päälle vielä muistaakseni 5vrk omavastuuaika, jonka jälkeen alkaa päiväraha juosta.. eli yli 4kk menee keposasti ennen ensimmäisiä päivärahoja eli kannattaa vaan alkaa hakea uutta työpaikkaa kun vielä on töissä, silloin on mahdolisuus päästäkin johonkin. Mitä pitempään olet työtön, sitä vaikeempaa on työllistyminen oleva.


      • kissanainen9
        mieti tarkkaan kirjoitti:

        Ensin tulee toi 90 pv karenssi jonka päälle vielä muistaakseni 5vrk omavastuuaika, jonka jälkeen alkaa päiväraha juosta.. eli yli 4kk menee keposasti ennen ensimmäisiä päivärahoja eli kannattaa vaan alkaa hakea uutta työpaikkaa kun vielä on töissä, silloin on mahdolisuus päästäkin johonkin. Mitä pitempään olet työtön, sitä vaikeempaa on työllistyminen oleva.

        Kiitos vastauksista.

        Miten tuon 90 päivän pärjää rahallisesti? Varmaankin asumistuella ja lapsilisillä, mutta kai sossulta saa lisäksi toimeentulotukea?


      • Saa, mutta.
        kissanainen9 kirjoitti:

        Kiitos vastauksista.

        Miten tuon 90 päivän pärjää rahallisesti? Varmaankin asumistuella ja lapsilisillä, mutta kai sossulta saa lisäksi toimeentulotukea?

        Saa toimenntulotukea, mutta alennettuna, koska olet itse aheuttanut rahattomuutesi irtisanoutumalla.


      • tili tuli tili meni
        Saa, mutta. kirjoitti:

        Saa toimenntulotukea, mutta alennettuna, koska olet itse aheuttanut rahattomuutesi irtisanoutumalla.

        Saathan sinä lähtiessä loppupalkan.


    • 2+12

      ei kai kukaan irtisanoudu jollei ole varaa elää 3kk ilman tuloja....mites sitte kun jokin 'ylläri' meno osuu kohdalle.

    • Köyhät kyykkyyn !!!!

      Karenssin jälkeen päivät alkaa kuluu tietty ! näin kävi mulle joskus .... kyllä se 3kk menee vaikka päällä seisoen ! Mä en saanu mistään mitään !! enkä tarvinnu !! vuokrat maksoin sit kun sain liiton massii !!! sain sovittua land lordin kanssa systeemit ... liiton päivätkin tippuu 250 .... Köyhiä kyykytetään !!! Edsukunnun läskeiltä palkka ISOLLA KÄDELLÄ ALASPÄIN !! ISO MAHASIA UKKOJA KÄVELEE KUN PAPAT! JA NIITÄ PASKOJA ON LIIKAA SIELLÄ !! 10 RIITTÄIS loput VITTUUN sieltä istumasta !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Olen ehdolla

        Mielestäni kansanedustajien palkkoja tulisi nostaa noin 20 %:la. Ovat tällä hetkellä palkkakuopassa. Hyvä palkka kannustaa tekemään asiallisia päätöksiä.


    • Työtönpaska

      Hea karenssi ajaksi työkkärin höpöhöpö työnhakukurssille, karenssiaika kuluu ja saat heti rahaa 9 euroa "koulutus" päiviltä.

    • ruikkari

      ansiosidonnaista aletaan lähitulevaisuudessa leikata rajusti,itse olen siinä onnellisten asemassa joka jäi työttömäksi 2013 lokakuussa..jollon leikkuri ei viel alkanu leikellä..eli saan nyt täydet 500pv lorvia ja ryypätä veronmaksajien piikkiin

    • pahoinvointivaltiorulaa

      Kysy liitosta ennen lähtöä.Ja ota huomioon,että työppäri lätkäsee ensin 3 kk karenssin,jolloin et saa rahaa edes liitosta.

      • VAINÄIN

        joo ja sitten vielä on tuo uudistus joka tuli tovi sitten.... jotta itseaiheuttama, siis itse otettu lopari vähentää tietty sen 100pv siitä 500.sta ja oletko muutenkaan oikeutettu 500pv... vai oletko ollut yli 3v. töissä, mainitsit olleesi vuoden.....eli 500pv-100pv.itseaiheuttama syy- 100pv työssä olo aikaa alle 3v. ja vielä se työkkärin antama karennsi 90pv.
        Jäljelle jää 300pv, josta rahaa tulisi.


    • tyänorja

      Kannattais varmaan tehdä töitä, eikä suunnitella kuinka loisimalla pärjäis, vai pärjäiskö!
      Jos siinä firmassa joku toinenkin jaksaa, niin mikset sinäkin?

    • etsiuusityö

      Kannattaa etsiä uusi työpaikka nyt kun olet vielä töissä. Jos haaveilet huilailevasi tuon 500 päivää, niin voikin olla, että sen jälkeen et enää saakaan töitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2042
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      165
      1582
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      153
      1521
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1338
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1270
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      275
      1105
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      129
      1019
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1012
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      993
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      52
      828
    Aihe