Veden määrä päivässä

Hobittilaan

Hei,

kertokaas tyhmälle kuinka paljon vettä kannattaa päivän aikana juoda? Vai onko sellaista "määrää" edes olemassa ja se riippuu henkilöstä itsestään?

Olen vastikään alkanut juomaan vettä pitkin päivää, olen n. 181 pitkä ja painoa on reilut 92 kiloa. Vettä on tullut litkittyä viimeisen viikon aikana n. 3-4 litraa päivässä, ja paino on noussut. Johtunee nimenomaan nesteestä?

45

168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PersRaineri

      Sama kuin kysyisit, kuinka paljon pitää hengittää päivässä. Kyllä se elimistö sitten varmasti ilmoittaa kun tarvitsee nestettä. Turhasta vedenjuonnista ei seuraa muuta kuin vessahätä.

      • janon sammuttaja

        Itse juon päivässä noin pari litraa kun olen tottunu siihen ja vesi poistaa kuona aineita elimistöstä jokainen juo oman tarpeensa mukaan ei sitä litra tolkulla tartte ryystää


      • 14+6

        Pari litraa päivässä vähintään, vettä ja esim. vihreää teetä. Toimii suolistokin paremmin. Jos hikoilee, saa juoda enemmänkin.

        Kyllähän se keho ilmoittaa milloin nestettä tarvii, mutta osaako niitä merkkejä lukea? Väsymyskin voi olla merkki alkavasta nestehukasta, ei pelkästään jano.


      • öjö

        Totta ja krampit (suonenveto) paranee myös nestemäärää lisäämällä.


    • Noin kaksi litraa

      Jano on merkki siitä, että aivot kuivuvat jo. Ei siis missään tapauksessa pidä odottaa, että "elimistö ilmoittaa" vaan nestettä on tankattava säännöllisesti noin pari litraa päivässä, kesäkuumalla enemmänkin.

      Iäkkäät ihmiset, joilla ei omana aikanaan ollut riittävästi terveystietoa käytettävissään, eivät osaa juoda tarpeeksi. Seurauksena on elimistön kuivuminen ja toistuvat virtsatietulehdukset ja muuta sen sellaista 'mukavaa', joka hoituisi riittävällä veden tai laihan mehun juomisella. Monta muutakin päänsärkyä ja pahoinvointia estettäisiin niinkin yksinkertaisella konstilla kuin riittävä nesteitten nauttiminen.

      • PersRaineri

        Vai aivot kuivuvat ja vanhuksilla virtsatulehduksia. Joopa joo, mitähän seuraavaksi.. Eiköhän ne aivot ole kuule viimeinen paikka, minkä elimistö antaa kuivua. Ja kai nyt jokainen juo muutenkin vaikka ruuan kanssa sen pari litraa, vaikkei nyt jano erityisemmin olisikaan. Kuinka avuttomaksi ihmiset ovat oikein menneet, kun juomisestakin pitää antaa kirjalliset ohjeet?


      • 20+15
        PersRaineri kirjoitti:

        Vai aivot kuivuvat ja vanhuksilla virtsatulehduksia. Joopa joo, mitähän seuraavaksi.. Eiköhän ne aivot ole kuule viimeinen paikka, minkä elimistö antaa kuivua. Ja kai nyt jokainen juo muutenkin vaikka ruuan kanssa sen pari litraa, vaikkei nyt jano erityisemmin olisikaan. Kuinka avuttomaksi ihmiset ovat oikein menneet, kun juomisestakin pitää antaa kirjalliset ohjeet?

        Ruuan kanssa ei kannattaisi juoda, ruuansulatus toimii tällöin paremmin.


      • Lenni3
        PersRaineri kirjoitti:

        Vai aivot kuivuvat ja vanhuksilla virtsatulehduksia. Joopa joo, mitähän seuraavaksi.. Eiköhän ne aivot ole kuule viimeinen paikka, minkä elimistö antaa kuivua. Ja kai nyt jokainen juo muutenkin vaikka ruuan kanssa sen pari litraa, vaikkei nyt jano erityisemmin olisikaan. Kuinka avuttomaksi ihmiset ovat oikein menneet, kun juomisestakin pitää antaa kirjalliset ohjeet?

        Kyllä nestehukka aiheuttaa vanhuksille virtsatulehduksia, ainakin edesauttavat niitä. "5 vuotta vanhustyöösä olen ollut jo näin se vaan on.


      • PersRaineri
        Lenni3 kirjoitti:

        Kyllä nestehukka aiheuttaa vanhuksille virtsatulehduksia, ainakin edesauttavat niitä. "5 vuotta vanhustyöösä olen ollut jo näin se vaan on.

        Niinpä niin, nestehukka ja vanhuksille. Onkohan tässä nyt kysymys kummastakaan näistä? Eipä taida olla.


    • Ei h-i !

      Minkä alan asiantuntija tämä "Pers" on? Tuntuu tietävän kaikesta kaiken mutta oikeasti ei mitään.

      • totuus on tämä...

        Kyllä se nyt vaan on niin että vettä pitää juoda pitkin päivää liian vähäinen nesteen saanti aiheuttaa ärtymystä päänsärkyä ja myös virtsatietulehduksia tiedän sen itse ja munuaiset tarttee nestettä turha väittää muuta aina voi sen lasin juoda kun keittiössä käväsee ja vanhukset tarttee nesteytystä lääkityksen takia koska ne saattaa kuivattaa elimistöä eikä kaikki älyä vettä pyytää jos on jano joten jonkun on huolehdittava että sitä vettä saa riittävästi


      • PersRaineri

        Tiedän mä enemmän ravinnosta ja urheilusta kuin kukaan muu täällä. Kirjoitustyyli vaan on usein aika provosoiva, myönnetään. On niin mukava väitellä ja päteä teidän kanssa.


      • diplomiliikkuja
        PersRaineri kirjoitti:

        Tiedän mä enemmän ravinnosta ja urheilusta kuin kukaan muu täällä. Kirjoitustyyli vaan on usein aika provosoiva, myönnetään. On niin mukava väitellä ja päteä teidän kanssa.

        Perstraileri uhkuu jo melkoista itsevarmuutta, siitä plussat sinne:) Miten sinä luulet tietävän enemmän kuin kukaan muu täällä? anna jotakin faktaa, esim koulutuksesi ja nykyinen tittelisi työelämässä jos ne jotenkin liittyy ravintoon ja liikuntaan. Netistähän saa kopsaamalla tietoja edellä mainituista asioista jos vain jaksaa vaivautua internetin ihmeelliseen maailmaan. Toisaalta onhan se melkoinen homma etsiä tietoa ja suoltaa ne sitten tänne omina tietämyksinä. Olen muuten itsekkin joskus sortunut moiseen eli kopioinut jotakin saarnaa ja liittänyt tekstiini. No, en kyllä uskoakseni ole sanonut tietäväni kyseisistä asioista muita enemmän.


      • PersRaineri
        diplomiliikkuja kirjoitti:

        Perstraileri uhkuu jo melkoista itsevarmuutta, siitä plussat sinne:) Miten sinä luulet tietävän enemmän kuin kukaan muu täällä? anna jotakin faktaa, esim koulutuksesi ja nykyinen tittelisi työelämässä jos ne jotenkin liittyy ravintoon ja liikuntaan. Netistähän saa kopsaamalla tietoja edellä mainituista asioista jos vain jaksaa vaivautua internetin ihmeelliseen maailmaan. Toisaalta onhan se melkoinen homma etsiä tietoa ja suoltaa ne sitten tänne omina tietämyksinä. Olen muuten itsekkin joskus sortunut moiseen eli kopioinut jotakin saarnaa ja liittänyt tekstiini. No, en kyllä uskoakseni ole sanonut tietäväni kyseisistä asioista muita enemmän.

        Just pääsin sanomasta, että kirjoitan provosoivasti. Oikeastaan nyt kun mietin, niin pitäisi kyllä häipyä täältä. Ei täältä kukaan mitään apua mihinkään saa. Samat tyypit vain riitelee keskenään.


      • diplomiliikkuja
        PersRaineri kirjoitti:

        Just pääsin sanomasta, että kirjoitan provosoivasti. Oikeastaan nyt kun mietin, niin pitäisi kyllä häipyä täältä. Ei täältä kukaan mitään apua mihinkään saa. Samat tyypit vain riitelee keskenään.

        perstraileri

        Miksi sinä nyt siellä vingut kuin pikkulapsi, kirjoitanhan minäkin välillä provosoivasti ja porukat hyppii seinille. Täällähän keskustellaan asioista ja kirjoitetaan jos jonkinnäköisiä kommentteja. Tietenkin jos ei sitä kestä niin voi kirjoitella tuonne lasten heppapalstalle, ei ainakaan mene elämänilo.


    • kuutio7

      Sanotaan usein että pitäisi juoda vähintään 8 lasia päivässä (1½ litraa), 2 dl kerralla, ja pitää oottaa ainakin puoli tuntia ennen kun juo lisää, koska kroppa ei voi ottaa vastaan enemmän kun 2 dl kerralla. Voi kyllä ehkä olla eri asia jos on esimerkiksi käynyt juoksulla.

      • diplomiliikkuja

        Juon vettä kun janottaa, eipä siitä kannata tehdä jonkinnäköistä projektia. Minä kun käyn lenkillä niin juon sitten vähän enemmän eikä siitä ole tarvinnut tehdä mitään tieteellisiä analyyseja.


      • cuba libre
        diplomiliikkuja kirjoitti:

        Juon vettä kun janottaa, eipä siitä kannata tehdä jonkinnäköistä projektia. Minä kun käyn lenkillä niin juon sitten vähän enemmän eikä siitä ole tarvinnut tehdä mitään tieteellisiä analyyseja.

        Samoin täälläki. Janoon juon. Palkkarin yhteydessä saattaa hujahtaa sellanen litra, mutta normaalisti huikka tai lasi kerrallaan silloin ku siltä tuntuu.

        Kunhan nyt juo, kuten normaalistikin ilman sen kummempaa huomiota. Samalla tavoin kuin hengityksen kanssa.

        En ossaa sanoa, onko joskus ollut niin että jotkut laihduttajat ovat juoneet liian vähän. Kun aterioita niukentaa niin helpostihan siinä voi käydä että juomisetkin niukkenee... Laihdutettaessa kuitenkin on syytä juoda sekä hengittää ihan normaalisti.


      • ryystäjä
        cuba libre kirjoitti:

        Samoin täälläki. Janoon juon. Palkkarin yhteydessä saattaa hujahtaa sellanen litra, mutta normaalisti huikka tai lasi kerrallaan silloin ku siltä tuntuu.

        Kunhan nyt juo, kuten normaalistikin ilman sen kummempaa huomiota. Samalla tavoin kuin hengityksen kanssa.

        En ossaa sanoa, onko joskus ollut niin että jotkut laihduttajat ovat juoneet liian vähän. Kun aterioita niukentaa niin helpostihan siinä voi käydä että juomisetkin niukkenee... Laihdutettaessa kuitenkin on syytä juoda sekä hengittää ihan normaalisti.

        Jotkut ne osaa sitten olla lapsellisia juokoot jokainen niin ku parhaaks näkee mä vaan oon tottunu siihen että aina on 0,5.litran pullossa vettä josta otan huikkaa päivästä menee pari litraa


      • diplomiliikkuja
        ryystäjä kirjoitti:

        Jotkut ne osaa sitten olla lapsellisia juokoot jokainen niin ku parhaaks näkee mä vaan oon tottunu siihen että aina on 0,5.litran pullossa vettä josta otan huikkaa päivästä menee pari litraa

        Minä kun olen hiihtämässä niin ei minulla ole edes juomapulloa mukana. Jotkut ryystää nestettä niinkuin olisivat Kalaharissa reippailemassa. Lenkin jälkeen menee sitten kotona varmaankin noin litra ja siinäkin olen onnistuneesti osannut juoda ihan lasista. Hieno ilmiö on myös se kun jotkut kulkee vesipullo kädessä kuin se olisi joku aarre.


      • kossukosse
        diplomiliikkuja kirjoitti:

        Minä kun olen hiihtämässä niin ei minulla ole edes juomapulloa mukana. Jotkut ryystää nestettä niinkuin olisivat Kalaharissa reippailemassa. Lenkin jälkeen menee sitten kotona varmaankin noin litra ja siinäkin olen onnistuneesti osannut juoda ihan lasista. Hieno ilmiö on myös se kun jotkut kulkee vesipullo kädessä kuin se olisi joku aarre.

        Mene saharaan hiihtämään eiköhän pistä läähättään hiihdät varmaan kesät talvet ja siinä välissäkin


      • diplomiliikkuja
        kossukosse kirjoitti:

        Mene saharaan hiihtämään eiköhän pistä läähättään hiihdät varmaan kesät talvet ja siinä välissäkin

        kossukosse

        ( Mene saharaan hiihtämään ) googleta Sahara ja käy lukasemassa siitä vähän niin huomaat ettei siellä voi oikein hiihtää. Hiihtäisin mielellään kesät talvet jos vois.
        Kesällä kyllä rullaluistelen paljon, voisko sitä pitää vähän niinkuin hiihtämisenä kun käytän sauvoja?


      • näin se vaan menee
        diplomiliikkuja kirjoitti:

        kossukosse

        ( Mene saharaan hiihtämään ) googleta Sahara ja käy lukasemassa siitä vähän niin huomaat ettei siellä voi oikein hiihtää. Hiihtäisin mielellään kesät talvet jos vois.
        Kesällä kyllä rullaluistelen paljon, voisko sitä pitää vähän niinkuin hiihtämisenä kun käytän sauvoja?

        No mä tiedän tyypin joka ei juuri koskaan juo vettä sammuttaa janonsa limulla mehuilla oluella ja joskus kirkkailla kyllä on hampaatkin sen näköset ja valittaa kun mahassa kiertää ja aina väsyttää...vesi on vaan siitä hyvä että poistaa turvotusta ja mahakin tosiaan toimii paremmin


      • 17+16
        diplomiliikkuja kirjoitti:

        Minä kun olen hiihtämässä niin ei minulla ole edes juomapulloa mukana. Jotkut ryystää nestettä niinkuin olisivat Kalaharissa reippailemassa. Lenkin jälkeen menee sitten kotona varmaankin noin litra ja siinäkin olen onnistuneesti osannut juoda ihan lasista. Hieno ilmiö on myös se kun jotkut kulkee vesipullo kädessä kuin se olisi joku aarre.

        Kyllä mulla on aina juomapullo mukana esim. salilla ja pidemmillä lenkeillä. Nestehukka kun huonontaa suoritusta, aiheuttaa pahaa oloa ja kramppeja.


      • Kareishu

        Joskus on jossain ollut, että kuumassa ja kesällä keskikokoinen ihminen hikoaa jo 1dl/ tunti nestettä. Neste kohosta poistuu hikenä ja virtsassa ja ulosteessa. Diabeetikko ystäväni sanoo virtsaa tulevan n. 4-6 litraa pv ennen oli heillä virtsan kokoamis päiviä siitä tiesi.

        Itse olen miettinyt useinkin_ eikö nesteen tarpeeseen koko ja liikunta nimenomaan vaikuta. Aikuinen voi painaaa 50 kg - 100kg ei nesteen tarve voi olla sama.
        Suosituksina olen huomioinnut juotava on 1,5 - 4 litraa vuorokausi.


      • Hiihtäjä
        diplomiliikkuja kirjoitti:

        Minä kun olen hiihtämässä niin ei minulla ole edes juomapulloa mukana. Jotkut ryystää nestettä niinkuin olisivat Kalaharissa reippailemassa. Lenkin jälkeen menee sitten kotona varmaankin noin litra ja siinäkin olen onnistuneesti osannut juoda ihan lasista. Hieno ilmiö on myös se kun jotkut kulkee vesipullo kädessä kuin se olisi joku aarre.

        Olen täysin samaa mieltä ..


    • 3-4 litraa päivässä on jo liikaa. Vettä kannattaa juoda silloin kun tekee mieli, se on merkki sen todellisesta tarpeesta.

      Minä painan reilusti enemmän kuin sinä enkä juo kuin litran verran päivässä.

      Liiasta veden juonnista voi aiheutua aivopöhö ja se on kuolemaan johtava tila.

      Muutama vuosi sitten uutisoitiin naisesta, joka oli Britanniassa kuollut liiallisen vedenjuonnin aiheuttamaan aivopöhöön.

      Muistaakseni jotkut terveyssuosituksetkin puhuvat 1,3 litrasta nestettä päivässä eikä tuota määrää tarvitse juoda edes vetenä vaan se voi osittain tulla vaikka vihanneksista ja hedelmistä.

      Jos sinua oikeasti janottaa niin paljon, että pitää juoda 3-4 litraa päivässä suosittelen kääntymään lääkärin puoleen. Kyse voi olla vaikka Diabeteksesta.

      • 17+6

        No ei ole. Jos harrastaa vaikka liikuntaa, menee helposti 3-4 litraa vettä/nestettä päivässä.

        Tietenkin riippuu mitä muuta juo. Jos ei juo maitoa, mehua, limuja tai esim. vihreää teetä, vettä saa juoda kyllä tuon 2 litraa ainakin.


      • wesiwanhinwoitehista

        Kyllä päivässä voi juoda sen 2-4 litraan, riippuu ihan hikoilun määrästä. Elimistö kykenee imemään nestettä 2 dl/20 min, että sen mukaan tankataan, mikäli hikoillaan pidempi aika putkeen.

        Taitaa olla kyseessä nainen, joka osallistui radiokanavan järjestämään vedenjuontikilpailuun. Muistan tapauksen, nainen joi 10 litraa vettä yhteen menoon.


    • diplomiliikkuja

      Menee kyllä vähän paasaamiseksi mutta kyllä tosta vedenjuonnista on tullut jonkinnäköinen harrastus nykyään. Pullosta lipitellään kuin pikkulintu joka välissä, senkin ajan kun treenais niin olis paljon tehokkaampaa. Jokin aika sitten kävin salilla kattelee kun pojalla oli salitreenit niin jotkut lipitteli joka välissä nestettä. Pari sarjaa ja taas pullo suussa istuskellaan ettei vaan tule nestehukka.

      • pilkun viilaajia

        No mitäs se kellekään kuuluu kuinka paljon juo vettä siinähän ryystää sanko tolkulla jos siltä tuntuu eipä tuo ole multa mitenkään pois kyllä täällä on lapsellista porukkaa


      • 13+12

        Mulla on sarjojen ja liikkeiden välissä salilla tauko. Siinä ehtii kyllä pari siemausta vettä ottaa. Se, että treenaisin tuon tauon ajan ei tee treenistä välttämättä tehokkaampaa.


      • hyvänen aika sentään
        13+12 kirjoitti:

        Mulla on sarjojen ja liikkeiden välissä salilla tauko. Siinä ehtii kyllä pari siemausta vettä ottaa. Se, että treenaisin tuon tauon ajan ei tee treenistä välttämättä tehokkaampaa.

        Joo kyllä täällä on tuostakin valitettu jotkut näköjään kyttää oikein juodaanko sitä vettä treenien välissä vai ei juntteja riittää


      • Opettele
        hyvänen aika sentään kirjoitti:

        Joo kyllä täällä on tuostakin valitettu jotkut näköjään kyttää oikein juodaanko sitä vettä treenien välissä vai ei juntteja riittää

        kirjoittamaan.


      • keskenäs...
        Opettele kirjoitti:

        kirjoittamaan.

        Opettele sinä älypää pitämään huolta omista asioista


      • diplomiliikkuja
        13+12 kirjoitti:

        Mulla on sarjojen ja liikkeiden välissä salilla tauko. Siinä ehtii kyllä pari siemausta vettä ottaa. Se, että treenaisin tuon tauon ajan ei tee treenistä välttämättä tehokkaampaa.

        13 12

        Koita järkeillä nyt ajan kans niin huomaat mitä ajan takaa. En millään kehtais selittää niinkuin 5vuotiaalle.


      • suksi suolle
        diplomiliikkuja kirjoitti:

        13 12

        Koita järkeillä nyt ajan kans niin huomaat mitä ajan takaa. En millään kehtais selittää niinkuin 5vuotiaalle.

        Tää diplomiliikkuja alkaa olla yhtä rasittava ja pakkomielteinen kun vp?rasvaus sivuilla eiköhän täällä kohta pala käämit tuohonkin äijään...


      • diplomiliikkuja
        suksi suolle kirjoitti:

        Tää diplomiliikkuja alkaa olla yhtä rasittava ja pakkomielteinen kun vp?rasvaus sivuilla eiköhän täällä kohta pala käämit tuohonkin äijään...

        suksi suolle


        Sinä taidat ole sama häirikkö joka tuolla toisaallaki haukkui jotakin kirjoittajaa.
        Aina hoet tuosta VP:sta, hoida sen kans asiat kuntoon äläkä muihin pura jos on sukset mennyt ristiin, eihän se minun eikä kenenkään muunkaan syytä ole. Ota nyt Vp:hen yhteyttä ja käykää vaikka sovintokahveilla. Hitsi kun melkein liikutuin täällä kun halusin auttaa sinua kaikesta huolimatta.


      • 13+12
        diplomiliikkuja kirjoitti:

        13 12

        Koita järkeillä nyt ajan kans niin huomaat mitä ajan takaa. En millään kehtais selittää niinkuin 5vuotiaalle.

        No jos kirjoittaisit asiasi selvemmin. En millään viitsisi yrittää keskustelupalstalla lukea rivien välejä. Tulee helposti väärinymmärryksiä.


      • diplomiliikkuja
        13+12 kirjoitti:

        No jos kirjoittaisit asiasi selvemmin. En millään viitsisi yrittää keskustelupalstalla lukea rivien välejä. Tulee helposti väärinymmärryksiä.

        13 12

        No, se sitten meni kuitenkin siihen että minä yritän selittää kuin 5-vuotiaalle.
        Kirjoitin; ( Pari sarjaa ) Eli jos teet vaikka 2x 5 penkkiä, nostat siis yhdesti tuon 5 kertaa ja sitten taas yhdesti 5 kertaa, eli yhteensä kaksi kertaa. Siinä on pieni tauko, muutamia sekuntteja, varmasti ei tule nestehukkaa jos siinä pienen tauon aikana ei juo vettä. Jos nyt ei mennyt perille, niin sivuta hiljaa tämä kohta ja palaa asiaan joskus myöhemmin. Täällä töissä ei työn ajan puitteissa voi enään seikkaperäisemmin kirjoittaa.


      • 13+12
        diplomiliikkuja kirjoitti:

        13 12

        No, se sitten meni kuitenkin siihen että minä yritän selittää kuin 5-vuotiaalle.
        Kirjoitin; ( Pari sarjaa ) Eli jos teet vaikka 2x 5 penkkiä, nostat siis yhdesti tuon 5 kertaa ja sitten taas yhdesti 5 kertaa, eli yhteensä kaksi kertaa. Siinä on pieni tauko, muutamia sekuntteja, varmasti ei tule nestehukkaa jos siinä pienen tauon aikana ei juo vettä. Jos nyt ei mennyt perille, niin sivuta hiljaa tämä kohta ja palaa asiaan joskus myöhemmin. Täällä töissä ei työn ajan puitteissa voi enään seikkaperäisemmin kirjoittaa.

        Kyllä, ymmärsin mitä tarkoitat. Mutta: Mitä väliä sillä on sinun kannaltasi, jos joku ottaa hörpyn vettä sarjojen välissä? Ja miten se tekee treenistä vähemmän tehokkaan? Entä jos tästä penkkaajasta tuntuu, että esim. kuivaa suuta sarjojen välissä?

        Annan sulle yhden neuvon (joita et kyllä kuuntele, mutta annan siltikin): Keskity siellä salilla enemmän omaan tekemiseesi ja jätä muiden tekemisten miettiminen vähemmälle. Voisi se sinunkin treeni olla tehokkaampaa niin.


      • diplomiliikkuja
        13+12 kirjoitti:

        Kyllä, ymmärsin mitä tarkoitat. Mutta: Mitä väliä sillä on sinun kannaltasi, jos joku ottaa hörpyn vettä sarjojen välissä? Ja miten se tekee treenistä vähemmän tehokkaan? Entä jos tästä penkkaajasta tuntuu, että esim. kuivaa suuta sarjojen välissä?

        Annan sulle yhden neuvon (joita et kyllä kuuntele, mutta annan siltikin): Keskity siellä salilla enemmän omaan tekemiseesi ja jätä muiden tekemisten miettiminen vähemmälle. Voisi se sinunkin treeni olla tehokkaampaa niin.

        13 12

        Kirjoitit:( Annan sulle yhden neuvon (joita et kyllä kuuntele, mutta annan siltikin)

        Osu ja uppos:)) noin sitä pitää. Alkuperäinen kysymys kuitenki oli: ( kertokaas tyhmälle kuinka paljon vettä kannattaa päivän aikana juoda ) Minä ja monet muut oltiin sitä mieltä ettei sitä tarvitse kokoajan lipittää siis vettä.


      • 1312
        diplomiliikkuja kirjoitti:

        13 12

        Kirjoitit:( Annan sulle yhden neuvon (joita et kyllä kuuntele, mutta annan siltikin)

        Osu ja uppos:)) noin sitä pitää. Alkuperäinen kysymys kuitenki oli: ( kertokaas tyhmälle kuinka paljon vettä kannattaa päivän aikana juoda ) Minä ja monet muut oltiin sitä mieltä ettei sitä tarvitse kokoajan lipittää siis vettä.

        Ei tarvi kokoajan lipittää vettä. Voi juoda useamman kerran päivässä suuremman määrän, esimerkiksi mulla menee työpäivän aikana litra noin kolmessa osassa, aamulla kaksi isoa lasillista (about 0,5l yhteenä), alkuillasta toiset pari lasillista. Jos käyn treenaamassa, menee vielä litra lisää. Toisinaan juon veden sijasta vihreää teetä, lisäksi juon päivän aikana kahvia. Maitoa, mehuja tai limuja en käytä, enkä aterian yhteydessä juo mitään.

        Yleinen suositus on 1,5-2 litraa vettä muut päivän aikana juotavat nesteet, lukuunottamatta kahvia.


    • seppo3

      Just sano opettaja koulussa että 60 kilonen voi 2-3:n litran veden kurppimisella laimentaa kehonsa elikkä siis suolatasapaino järkkyy. Kuulemma 1,5l pelkkänä vetenä riittää. Loput tulee ruuasta.

      • tuokaa juomaa

        Itse juon ennemmin vettä janoon kun kittaan sokerilitkuja ja light mehut on ihan helv...n pahoja...limuissa on älytön määrä sokeria eli hyvää raikasta vettä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    6. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    7. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    8. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    9. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    10. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    Aihe