eri kulttuurit

macarena na na

Olen tavannut uskovan miehen joka on siis Etelä-Eurooppalainen. Tavoiltaan kiltti, mutta saattaa suuttua nopeastikin. Ei juurikaan juo, muutamia lasillisia viiniä ruoan kanssa ottaa. Saattaa käydä ulkona mutta ei kovinkaan remuamismielessä. Käy paikallisessa seurakunnassa säännöllisesti ja opiskelee muutoin. Olemme siis tapailleet ja olemme pysyneet pussailu ja halaili linjalla. Eikä seksistä olla puhuttu sanaakaan. Mietiskelee kyllä kaikkea että onko nyt menossa helvettiin kun harrasti kerran joogaamista. Ajattelin,vaan kun en ole törmännyt aikaisemmin muihin kuin katolisiin miehiin,ja heillä on seksi mielessä kyllä aika nopeasti. Itselläni ei ole kiirettä seksiin,enkä halua että hänkään tekee mitään omantunnon vastaista. Aika nopeasti on,tutustuttanut minut perheeseensä ja puhuu yhdessä asumisesta. Kertokaa pliis kokemuksianne jos teillä muilla niitä on.

5

58

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anakonda.

      Etelä-Eurooppalaisilla on ainakin pienemmät kikkelit kuin Suomalaisille.
      Tämä fakta on hyvä tiedostaa että ei tule turhia pettymyksiä.

      • naisen näkökulma

        Mutta Etelä _Eurooppalaiset osaavat käyttää kikkeleitään paljon paremmin kuin suomalaiset.


      • Anakonda.
        naisen näkökulma kirjoitti:

        Mutta Etelä _Eurooppalaiset osaavat käyttää kikkeleitään paljon paremmin kuin suomalaiset.

        Saatat olla oikeassa. Minulla ei ole käytännönkokemusta.
        Viittasin ainoastaan tilastoihin.


    • "Kertokaa pliis kokemuksianne jos teillä muilla niitä on."

      Minulla ei ole kyseisistä suhteista kokemuksia, mutta jaan sinulle muutaman ajatuksen. Muiden kokemuksista et välttämättä saa mitään apua omaan tilanteeseesi, sillä joku on onnellisissa avioliitossa Välimeren ihmisen kanssa, toinen onnettomassa ja kolmas on jätetty ja petetty. Jokainen suhde on yksilöllinen. Moni suomalaisen uskovan kanssa avioitunut voi myös elää hyvin onnettomassa liitossa.

      Tutustut aina toisen persoonaan, jonka tulisi olla sinulle sopiva ja sinun persoonaasi täydentävä. Yleissääntönä voidaan pitää sitä, että seurusteluaikaiset vaikeudet kahden ihmisen välillä eivät poistu avioliiton myötä vaan entisestään kärjistyvät. Hyvää ja tasapainoista avioliittoa edeltää aina samanlainen seurustelukin.

      Kirjoitit: "saattaa suuttua nopeastikin". Lauseesi on ehdollinen, joten jostain syystä arvelet, että hän saattaa suuttua, mutta - onko hän jo suuttunut? Millaisissa tilanteissa, onko suuttuminen kohtuuton tilanteeseen nähden, onko hän suuttunut sinuun tai johonkin henkilöön?

      Seurustelun aikana ja ihastuneena sekä mies, että nainen pyrkivät antamaan itsestään erittäin positiivista kuvaa saadakseen toisen pitämään itsestään - naiset hymyilevät kauniisti ja miehet ovat kohteliaita. Kukaan ei voi kuitenkaan olla seurustelun aikaisesssa ihastumisen tilassa vuosikymmeniä. Jos seurustelun aikana näet vaaran merkkejä, ne on syytä ottaa vakavasti. Kuinka moni on avioliitossaan pettyneenä todennut esim., että "johan se seurustelun aikana kiivastui ja tulistui, minun olisi pitänyt tajuta, kuinka saatoin olla niin sokea.

      Viinin juominen, erityisesti ruokailun yhteydessä, on Etelässä tavallinen pöytätapa. Ylipäätään alkoholi itsessään ei ole syntiä, vaan se tapa ja tarkoitus, mihin sitä käyttää. Raamattu varoittaa käyttämästä viiniä niin, että siitä tulee rietas meno - oikeassa kohtuukäytössä siitä ei ole vaaraa.

      Mitähän tarkoittaa se, että hän "saattaa käydä ulkona". Joissakin Etelän maissa miehet ottavat itselleen luvan käydä välillä tuulettumassa ulkona, vaikkapa ravintolassa muiden kavereiden kanssa. Samalla oman vaimon paikka on visusti kotona, eikä ravintoloissa käy aviovaimojen naisporukoita. Koska olette varmaan molemmat uskovia, niin asiasta on hyvä keskustella. Et varmaan pitäisi ajatuksesta asua uudessa maassa Etelässä, miehesi käy kavereiden kanssa "ulkona" ja sinä koet uudessa maassa yksinäisyytä ja kaipaisit tiivimpää perhe-elämää. Kristitykin voivat olla yllättävän kulttuurisidonnaisia.

      Olet tutustunut aikaisemmin joihinkin katolisiin miehiin. Käytkö siis usein ulkomailla vai tutustutko Suomessa myös katolisiin miehiin - se on aika harvinaista helluntailaisten piirissä, sillä helluntailaisuus ja katolilaisuus eroavat aika paljon toisistaan.

      Kirjoitit: "on,tutustuttanut minut perheeseensä ja puhuu yhdessä asumisesta." Asutteko kaukana toisistanne eri maissa? Näyttää siltä, että mies on edennyt hyvin nopeasti suhteessa ja puhe yhdessä asumisesta tuntuu oudolta. Kristitty ei puhu yhdessä asumisesta, vaan seurustelun jossain vaiheessa alkaa puhua avioliiton mahdollisuudesta.

      Olette pysyneet pussailu ja halailu -linjalla. Pussailu, suuteleminen ovat hyvin intiimejä asioita, jotka saavat seksuaalitunteet laukkaamaan, jos siihen liittyy rakastumista. Jos ihastumista taas ei ole mukana suhteessa, miksi olla millään lailla pussailulinjalla.

      • macare na na

        Kiitos kivasta viestistäsi. Kyllä olemme molemmat uskossa. Sitä tarkoitin suuttumisella,että hän ei siedä minua kohtaan huono käytöstä , jos joku on minua loukannut tms. Suuttuu ja yhdessä olemme keskustelleet ettei väkivalta tms ole koskaan ratkaisu mihinkään. Ja pitää elää niin,että pystyy mennä Jumalan kasvojen eteen. Nimenomaan haluaa tuulettua joskus ulkona tai vaihtaa kavereiden kanssa menemisen siihen että lähtee seurakuntaan. Hän puhuu yhteisestä elämästä. Avioliitosta ei olla puhuttu mutta itse pidän avioliittoa ainoana oikeana tapana elää yhdessä.
        Sallii minun lähteä kavereiden kanssa ulos mutta puhe ei,tietystikään ole humalaan juomisesta tms. Eikä jatkuvasti. Liekö sitten itselleen sallii paremmin. Olen vaan niin,onnellinen että löysin uskovan miehen.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1295
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1207
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1135
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      52
      821
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      74
      736
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      661
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      659
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe