AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

 /   /  /  /  / C5 ja opit tekniikasta

C5 ja opit tekniikasta

5 Vastausta 1 976 Lukukertaa
C5 ja opit tekniikasta ja huolto tulee tutuksi!!!
Ostin C5 uutena 02 ja malli on farkku 1.8, hyvä ajaa ja tilava sekä mukavan näköinen.
Nyt onpi ajeltu 69070km ja takuuaika on virallisesti joiltakin osin päättynyt.
Hyvin ovat takuuasiat korjaileet mutta ihmettelen miten jumalattoman paljon vikoja yhteen autoon tulee.Onkohan nämä autot suunniteltu vai näyttely esineiksi?
En viitsi alkaa vikojen pitempää selvittely vaan kysykää jos jokin kaivelee mieltä. PS. laakereita ei ole vielä vaihdettu mutta 95tonnia näytää olevan yleinen elinkaari.
Ja nyt takuu korjaukset:
Takaluukun lukko,joutokäynnin takia lohkon yläkappale,huohotinputkeen lämmitin,renkaat kuluivat >>aurauskulmien säätö, taka-akselisto vaihdettiin säätövarat loppuivat vanhasta>>>taka-akseliston hydraulityynyt uuden akseliston mukaisiksi, em. vastapainot jottei pompota,kaikki vanteet jääongelmien takia?,valot välkyy H7 palaa helposti,ajotietokoneen näyttö, vaihteen siirin irtosi vaihdelaatikosta,öljyä kuluu 1,5dl/1000km>>>kone hoonatiin yms,nykii+huono veto>>noin viides päivitys moottoriohjelmaan, alustalle ajettu kolme eri ohjelmaa, parkissa romahtaa alas>>>puutattava kuin tietokone, kaikki jarrupalat vaihdettu vinkumisen takia, takajarrut vinkuivat edeleen>>>vaihdetiin taas uudet nyt ok,ja nyt taas viepi öljyä ja ollaan tarkkailussa sanoivat nyt olevan normaalia että viepi 2,8dl/1000km>>>ei aiheuta maahantuojan mukaan toimenpiteitä.Ajelen vielä 8tn ja tarkastamme öljyt ja korjaamme toivottavasti maahantuojan piikiin.(voi tarvita ottaa kuulemma lakimiehen avuksi)Polttoaine mittari takertelee tankkuksen jälkeen, nyt takalasi laskee itsekeen joskus, niin ja tuulilasi meni eka pakkasilla vaakaan halki kun tuli käytettyä tota huurteenpoisto asentoa(ei mennyt takuuseen löysivät nuppineulankokoisen orkosen mustalta laisin osalta, huollossa auto ollut noin 25 päivää>> vara-auto on siis tarpeellinen
Kahdenvuoden kokemukset pääosin tässä, pitäisiköhan vaihtaa taas takuun alaiseen autoon?

Sitä vain

Kerrot, että kone hoonattiin ja kohtasen jälkeen, että öljynkulutuksen takia ei ole tehty korjauksia. Kumpi nyt on virallinen versio. Tuollainen öljynkulutus on aivan normaalia eikä siitä kannata hermostua. Se olisi huolestuttavaa, jos öljyä ei kuluisi lainkaan.

hoonatiin ja edellen öljyt häviää

Jotta kone hoonatiin 30tn kohdalla ja nyt olaan öljynkulutus tarkkailussa ja ihmetelään minne ne nyt häviää

Ainoa keino ?

Itse pääsin kaikesta tuosta eroon kun vaimolle ostettiin saksalainen auto.
Ja turha sen mun "kaverin"( il Valivali ) tulla tänne sanoon että tuo on mun provoilua. Kyseessähän on Break, sitäpaitsi.
Toisaalta, kovin tuttu tuo vikalista.
Ja mun ( siis vaimon )auton kun väitettiin olleen ainut huono /maanantaiyksilö.
Kukahan muuten sen on ostanut, ei näy enää tua vaihtoautohallissa.

On muuten ensimmäinen tälläinen vika

Huoltovastaavan slougani; On muuten ensimmäinen tämmöinen vika, >>> ja käyppä kysymässä osastolla jossa konepellit on auki sama asia niin tulee erivastaus

öljyä..

Mun entinen Rellu Megane vei noin puoli litraa/1000 kilometriä aina 30.000km:n asti. Sitten kulutus laski. Kyllä siinäkin tehtiin vaikka mitä, mut ei auttanut. Samoin tuttuni 520 Bemari vei paljon öljyä kolmeenkymppiin asti ja sitten siinäkin kulutus väheni huomattavasti. Saas nähdä miten oman Xsara VTS:n kanssa käy. Ostin sen kesällä ja 20.000:n huolto tehty.
 /   /  /  /  / C5 ja opit tekniikasta

Asiantuntijat

  • SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku



Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta