yökastelu

boy81

moi.itse en päivällä kastele mutta yöllä kyllä.ja käytän tenan teippivaippoja öisin.aattelinki kysyy onko muita saman ikäsii tai vanhempii jotka kans kastelee öisin.

57

31468

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yönyksinäinen1

      Minäkin olen kastellut vielä vähän aikaa sitten. Nyt olen pysynyt vähän aikaa kuivana ja en ole enää käyttänyt vaippoja öisin.

      • Pissikakkihousu15

        Vaipat myös minulla käytössä. Sekä päivin, että öin.


      • moi aikuiselle miehel seuraa


    • sänky

      itse olen vuosimallia 83 ja olen saman ikävän ongelman uhri...
      kynnys oli kyllä suuri lähteä ostamaan vaippoja, mutta nykyisin tilaan vaippoja ilman mitään häpeää...
      pidän niitä vain öisin, siis paksuja teippivaippoja...

      • DI-potilas

        Onko kokeiltu riittävän suurta Minirin-annosta jolloin virtsan eritys vähenee huomattavasti. Yökastelu voi olla merkki sokeritaudista tai diabetes insipiduksesta joka itsellä on. Tällöin myös päivisin virtsaongelmia.


      • kastelija

        Itsekkin käytän attendssin merkkisiä teippivaippoja olen -71 ja minulla on diabetes jonka seurauksena minulla on inkotenssi.Minkä merkkisiä itse käytät?


      • DI-potilas
        kastelija kirjoitti:

        Itsekkin käytän attendssin merkkisiä teippivaippoja olen -71 ja minulla on diabetes jonka seurauksena minulla on inkotenssi.Minkä merkkisiä itse käytät?

        Itsellä kastelu helpottamaan päin kun di diagnostisoitiin. Sinulla siis diabetes mellitus ilmeisesti kun taas minulla on diabetes insipidus joka aiheuttaa yöllistä virtsaneritystä. Käytän Tenan lähinnä housu- mutta myös vyövaippaa.
        Onko koskaan ollut vaipan ohivuotoja?
        Olen miespuolinen ja se ehkä jonkinverran edesauttaa tätä. Olen myös nuorehko kuten sinäkin, noin 30.
        Entä miten sujuvat yöpymiset muualla?
        Minulle ainakin hyvin vaikeaa. Nolottaisi mennä vaippa housuissa nukkumaan ja vielä pelko siitä, että kaikki ei jääkään vaippaan. Rupea nyt sitten vieraissa virittämään sänkyyn jotain lisäksi. Aina pitäisi päästä yksin nukkumaan ja sekin monesti herättäisi epäilyksiä.
        Mikä on hyvä ihon pesuaine?


      • kastelija
        DI-potilas kirjoitti:

        Itsellä kastelu helpottamaan päin kun di diagnostisoitiin. Sinulla siis diabetes mellitus ilmeisesti kun taas minulla on diabetes insipidus joka aiheuttaa yöllistä virtsaneritystä. Käytän Tenan lähinnä housu- mutta myös vyövaippaa.
        Onko koskaan ollut vaipan ohivuotoja?
        Olen miespuolinen ja se ehkä jonkinverran edesauttaa tätä. Olen myös nuorehko kuten sinäkin, noin 30.
        Entä miten sujuvat yöpymiset muualla?
        Minulle ainakin hyvin vaikeaa. Nolottaisi mennä vaippa housuissa nukkumaan ja vielä pelko siitä, että kaikki ei jääkään vaippaan. Rupea nyt sitten vieraissa virittämään sänkyyn jotain lisäksi. Aina pitäisi päästä yksin nukkumaan ja sekin monesti herättäisi epäilyksiä.
        Mikä on hyvä ihon pesuaine?

        Itse joudun hankkimaan vaipat kun oman paikkakuntani terveyskeskus ei anna vaippoja kuin kuulemma syöpäpotilaille.Ja itse olen eläkkeellä oleva verenpaine tahdistinpotilas.Ja kyllä kodin ulkopuolelle on vaikea mennä kun on vaipat päivisin ja öisin päällä.Tosin päivällä on lievempää vuoto ku voi käydä useammin vessassa.Itselläni on insuliinihoitoinen diabetes ollut noin 10 vuotta.Ja virtsan karkailua vähän ylipuolet tuosta ajasta.Kyllähän olisi olemassa ihan pitäviä vaippoja netin kautta saatavissa mutta maksavat kun joutuu tilamaan ulkomailta.


      • Likkalaps
        kastelija kirjoitti:

        Itse joudun hankkimaan vaipat kun oman paikkakuntani terveyskeskus ei anna vaippoja kuin kuulemma syöpäpotilaille.Ja itse olen eläkkeellä oleva verenpaine tahdistinpotilas.Ja kyllä kodin ulkopuolelle on vaikea mennä kun on vaipat päivisin ja öisin päällä.Tosin päivällä on lievempää vuoto ku voi käydä useammin vessassa.Itselläni on insuliinihoitoinen diabetes ollut noin 10 vuotta.Ja virtsan karkailua vähän ylipuolet tuosta ajasta.Kyllähän olisi olemassa ihan pitäviä vaippoja netin kautta saatavissa mutta maksavat kun joutuu tilamaan ulkomailta.

        Täällä sama asia. Tuki tulee Kelan hoitotuen (vammasihoitotuki) muodossa.
        Elikkä haeppa yhteys lääkäriisi että saat sen alkuun. Sen saa myös takautuvasti. Itse sain parin vuoden ajalta, jolloin oli "hoitohistoriaa".
        Itse kuvasin ongelman laadun, vaippatarpeen ja laskin siitä menoerät. Lääkäri täytti sen "tieteellisen" osan.
        Kyllä kotimaastakin saa ihan hyvällä valiokoimalla miltei kaikkea...


      • DI-potilas
        kastelija kirjoitti:

        Itse joudun hankkimaan vaipat kun oman paikkakuntani terveyskeskus ei anna vaippoja kuin kuulemma syöpäpotilaille.Ja itse olen eläkkeellä oleva verenpaine tahdistinpotilas.Ja kyllä kodin ulkopuolelle on vaikea mennä kun on vaipat päivisin ja öisin päällä.Tosin päivällä on lievempää vuoto ku voi käydä useammin vessassa.Itselläni on insuliinihoitoinen diabetes ollut noin 10 vuotta.Ja virtsan karkailua vähän ylipuolet tuosta ajasta.Kyllähän olisi olemassa ihan pitäviä vaippoja netin kautta saatavissa mutta maksavat kun joutuu tilamaan ulkomailta.

        Olen kysellyt kerran pari mutta tarve ei ilmaisjakeluun kuulemma oikein riittävän suuri.
        En ole ollut kauhean aktiivinen sillä saan KELA:lta kuukausittain tietyn summan tosin osittain muilla perusteilla. Kyllähän niihin aikamoinen rahamäärä uppoaa pidemmän päälle.


      • kastelija
        DI-potilas kirjoitti:

        Olen kysellyt kerran pari mutta tarve ei ilmaisjakeluun kuulemma oikein riittävän suuri.
        En ole ollut kauhean aktiivinen sillä saan KELA:lta kuukausittain tietyn summan tosin osittain muilla perusteilla. Kyllähän niihin aikamoinen rahamäärä uppoaa pidemmän päälle.

        Joudun hankkimaan vaipat itse kun terveyskeskuksen ilmaisjakelu ei kuulu jakaa hoitotarvikkeina pidätyskyvyttömille vaan tosi vaikeastisairaille.Itse saan eläkeläisen osittainkorotettuahoitirahaa,mutta olen ajatellut anoa vammaistukea vaippojen hankinytaa varten.Pitääkö olla urologin lausunto pidätyskyvyttömyydestä vai riittääkö terveyskeskuksenlääkärin esim.c-lausunto kun siinä on arviointi pidätyskyvyttömyydestä jonka toimittaa kelaan.Ja sitten toinen asia onko kellään käytössä kangasvaippoja kun nuo muovivaipat aiheuttavat kovaa ihottumaa?


      • Likkalaps
        kastelija kirjoitti:

        Joudun hankkimaan vaipat itse kun terveyskeskuksen ilmaisjakelu ei kuulu jakaa hoitotarvikkeina pidätyskyvyttömille vaan tosi vaikeastisairaille.Itse saan eläkeläisen osittainkorotettuahoitirahaa,mutta olen ajatellut anoa vammaistukea vaippojen hankinytaa varten.Pitääkö olla urologin lausunto pidätyskyvyttömyydestä vai riittääkö terveyskeskuksenlääkärin esim.c-lausunto kun siinä on arviointi pidätyskyvyttömyydestä jonka toimittaa kelaan.Ja sitten toinen asia onko kellään käytössä kangasvaippoja kun nuo muovivaipat aiheuttavat kovaa ihottumaa?

        Minulla oli lausunto omalääkäriltä. Hänellä toisin oli tiedossa käyntini muilla lääkäreillä, gynekologilla ja urologilla, joihin viittasi. Parhaiten osaavat kertoa kelassa.
        Olen välillä käyttänyt kankaisia, kotioloissa. On vain tilat rajoitetut ja niiden kuivaus on hankalaa.
        Ihonhoito on tärkeää, minulla etenkin teippivaipat tekevät joskus kiusaa.
        Aivan hyväksi olen todennut Natusan-tuotteet, öljyt, voiteet, talkit joita saan helposti lähikaupasta. :-)
        Muita vastaavia löytää apteekeista (kallista) ja samoilta myyjiltä jotka myy inko-tuotteita (halvempi).


      • kastelija
        Likkalaps kirjoitti:

        Minulla oli lausunto omalääkäriltä. Hänellä toisin oli tiedossa käyntini muilla lääkäreillä, gynekologilla ja urologilla, joihin viittasi. Parhaiten osaavat kertoa kelassa.
        Olen välillä käyttänyt kankaisia, kotioloissa. On vain tilat rajoitetut ja niiden kuivaus on hankalaa.
        Ihonhoito on tärkeää, minulla etenkin teippivaipat tekevät joskus kiusaa.
        Aivan hyväksi olen todennut Natusan-tuotteet, öljyt, voiteet, talkit joita saan helposti lähikaupasta. :-)
        Muita vastaavia löytää apteekeista (kallista) ja samoilta myyjiltä jotka myy inko-tuotteita (halvempi).

        Onko kellään tietoa minkälaiset perustutkimukset urologi tekee inkotenssi ongelmastakärsiville,kun itseäni pelottaa lääkärillä käynnit ja minkä perus hintaisia tutkimukset olivat?


      • kastelija
        Likkalaps kirjoitti:

        Minulla oli lausunto omalääkäriltä. Hänellä toisin oli tiedossa käyntini muilla lääkäreillä, gynekologilla ja urologilla, joihin viittasi. Parhaiten osaavat kertoa kelassa.
        Olen välillä käyttänyt kankaisia, kotioloissa. On vain tilat rajoitetut ja niiden kuivaus on hankalaa.
        Ihonhoito on tärkeää, minulla etenkin teippivaipat tekevät joskus kiusaa.
        Aivan hyväksi olen todennut Natusan-tuotteet, öljyt, voiteet, talkit joita saan helposti lähikaupasta. :-)
        Muita vastaavia löytää apteekeista (kallista) ja samoilta myyjiltä jotka myy inko-tuotteita (halvempi).

        Pitääkö myöskin toimittaa kastelupäiväkirja 6kk ajalta vaikka on yli 30 kelaan hoitotukea varten?


      • rko

        yökastelussa kannattaa aina muistaa, että päivällä pissalla käynneistä on huolehdittava. monet koululaiset eivät käy koulussa ollenkaan pissalla ja kastelevat sitten öisin. Eli päivällä ehdottomasti kolmen tunnin välein pissalle vaikkei hätä olisikaan. pepsi,kokis, suklaa ja sitrushedelmät, samoin kuin tee ja kahvi voivat lisätä kastelua, koska aiheuttavat virtsarakon yliaktiivisuutta. olut tietenkin myös.
        lääke vähentää pissan määrää, joten siitä kannattaa käydä juttelemassa lääkärin kanssa.


      • rko
        kastelija kirjoitti:

        Pitääkö myöskin toimittaa kastelupäiväkirja 6kk ajalta vaikka on yli 30 kelaan hoitotukea varten?

        hoitotukeen tarvitaan yleensä aina lääkärin hoito. eli jos on yökastelija, tarvitaan joko hälytinhoitokokeilu ad 3 kk ja/tai lääkehoito. hoitotukea ei saa pelkän kastelupäiväkirjan perusteella, joka on kuitenkin ehdottoman tärkeä. enpä osaa sanoa, miten suhtaudutaan aikuisten "kastelijoiden" hoitotukeen, mutta joka tapauksessa se vaatii aina lääkärissä käynnin. urologin tutkimukset ovat yleensä kivuttomia, useimmiten virtsasuihkun mittaus=wc-pönttöä muistuttavaan laitteeseen pissaaminen ja jäännösvirtsan mittaus ultraäänellä. Yksityispuolella ovat kohtuullisen arvokkaita, mutta tk:n kautta tietenkin halvempia.


      • Keski-ikään ehtinyt mies
        kastelija kirjoitti:

        Itse joudun hankkimaan vaipat kun oman paikkakuntani terveyskeskus ei anna vaippoja kuin kuulemma syöpäpotilaille.Ja itse olen eläkkeellä oleva verenpaine tahdistinpotilas.Ja kyllä kodin ulkopuolelle on vaikea mennä kun on vaipat päivisin ja öisin päällä.Tosin päivällä on lievempää vuoto ku voi käydä useammin vessassa.Itselläni on insuliinihoitoinen diabetes ollut noin 10 vuotta.Ja virtsan karkailua vähän ylipuolet tuosta ajasta.Kyllähän olisi olemassa ihan pitäviä vaippoja netin kautta saatavissa mutta maksavat kun joutuu tilamaan ulkomailta.

        Minä hurautan autolla Keravalle ja painelen Metsäpolku nimisen firman hallinovesta sisään ja sanon että niitä ja niitä vaippoja niin ja niin paljon. Saan laskun heti käteen jonka maksan pankissa. Ja heitän vaippapaketit oven edessä odottavan autoni perään.

        Niin helppoa se on minulle jolla on auto.


      • Nimetön
        kastelija kirjoitti:

        Onko kellään tietoa minkälaiset perustutkimukset urologi tekee inkotenssi ongelmastakärsiville,kun itseäni pelottaa lääkärillä käynnit ja minkä perus hintaisia tutkimukset olivat?

        lääkäri tutki ainakin minulta virtsakanavan paineistuksen, ja suoritti samalla jonkun pidätyskanavan kiristämisen, mutta silti taas virtsavuotoja on jatkuvasti.käytän vaippaa jatkuvasti eli päivällä ja yöllä.minä sain lapun ainakin kotisairaanhoidosta,jolla saan yhdellä kertaa kotiin puolenvuoden vaipat kerralla.mutta kun minä kiertelen yöllä sänkyssä jonkun verran, niin jouduttiin teettämään mulle potkuhousut ja bodypuku et vaippa pysyy vaikallaan yön yli.


    • sivusta seurannut

      Oletko käynyt vaivasi takia lääkärin juttusilla? Yökastelua voidaan hoitaa lääkkeilläkin, joten ei ole pakko käyttää teippivaippoja.

      • kastelia

        olen käynyt lääkärin juttusilla ja tutkimuksissa ei löytynyt lääketieteellistä syytä kasteluun, tosin stressi voi aiheuttaa yökastelua, mitä minulla kyllä riittää...
        välillä on pitkiä aikoja jolloin ei ole kastelu ongelmaa, mutta välillä on taas kastelu jakso...


    • lekurilla

      ammatti-ihmisenä ja kastelijan vanhempana suosittelisin, että hakeudut aikuisen ihmisenä alan ammattilääkärin hoitoon eli urologille.
      Sitten jos ei muuta keinoo löydy, niin saat aineskin hoitotukitodistuksen (Kelan hoitotuki) ja/tai vaipoista lapun terveyskeskukseen josta saat ilmaiset vaipat.

    • 33v

      On ollut yli kymmenen vuotta taipumusta yökasteluun. mutta ainostaan jos olen mennyt humalassa nukkumaan. Joku puhui diabeteksestä miten yökastelu liittyy tähän...?

      • JaJu

        Yökastelun taustalta voi löytyä sekä diabetes mellitus että diabetes insipidus eli antidiureettisen hormonin(adh)puute.
        Yölliset virtsamäärät saadaan usein olemattomiin Minirinillä eli adh:n synteettisellä korvikkeella.
        Eli jos öiset virtsamäärät suurehkot voi epäillä myös adh:n puutetta.
        Mikä sitten on syynä ettei herää virtsaamistarpee-
        seen, se kiinnostaisi itseäkin.


      • rko

        humalassahan voi sattua kaikenlaista. diabeteksen oireet ovat kuitenkin runsaat pissamäärät=täytyy käydä tiheästi pissalla, herätä useita kertoja yössä esim. myös runsas juominen kuuluu oireisiin. se ei tarkoita, että pari lasillista päivässä enemmän vaan määrät ovat jopa litroissa. laihtuminen ja väsyneisyys kuuluu myös diabeteksen oireisiin. Koska insuliinia ei ole käytössä elimistö ei pysty hyödyntämään ravintoa ja syöty sokeri tulee pissan mukana pois. tästä johtuu laihtuminen ja väsyneisyys. Jos selvin päin pysyt kuivana niin eipä tuntuisi huolta oleva.


    • loppuuks tää?

      Kävin vuosi sitten 15-vuotiaan poikani kanssa ekaa kertaa ottamassa Miniriini-pillereitä. Sitä ennen on vaippoja käyttänyt joskus harvoin ja useimmiten vaan "äiti pesee taas koko päivän"-ruljanssia. Pojassa ei mitään elimellistä vikaa, ei diabetesta tai muuta. Syvä uninen on ja unissa kävelijä.
      Lääkäri, taas kerran, vakuutteli, että loppuu nyt ihan pian, murrosikä kun jo loppumassa.
      Siis eikö lopukkaan?
      Minkä ikäsiä te "ei mitään todettua sairautta"-yökastelijat ootte? Äitinä tää on niin lohduttoman surullista, kun poikaa huolettaa ja harmittaa. Mitä, kun tyttöystävät haluais yökylään? Pillerit kai vaikuttaa vain munuaistoimintaan, ei spermanmuodostukseen? Toimiihan seksi normaalisti pillereistä huolimatta? Miten teidän tyttöystävät/naiset ottaa tän asian?

      • rko

        Minirin ei vaikuta juuri muuhun kuin siihen, että pissamäärät vähenee. Sex.puoleen se ei vaikuta. Kannattaa edelleen muistaa, että pepsi, kokis, tee, kahvi, olut, monet urheilujuomat, sitrushedelmät, suklaa ja vahvat mausteet voivat myös vaikuttaa yökasteluun. Päivällä pitää käydä pissalla n. kolmen tunnin välein oli hätä tai ei. Jos päivällä käy pissalla vain pari kertaa ja taipumus yökasteluun on niin silloin yöllä todellakin kastelee. Yökasteluun ei yleensä ole mitään elimellistä vikaa. Todennäköistä on, että suvussa jollakin on yökastelua. Jos isällä on ollut yökastelua niin lapsella on noin 44% todennäköisyys siihen ja jos äidillä on ollut yökastelua, todennäköisyys on noin 25%. Muistettava ettei kukaan tahallaan kastele. Vaippojen käyttö pikkulapsilla ei juurikaan hidasta kuivaksi oppimista. Jos Minirin ei tuota tuloksia kannattaa kokeilla hälytintä - ainakin lapsilla.


      • kastelija
        rko kirjoitti:

        Minirin ei vaikuta juuri muuhun kuin siihen, että pissamäärät vähenee. Sex.puoleen se ei vaikuta. Kannattaa edelleen muistaa, että pepsi, kokis, tee, kahvi, olut, monet urheilujuomat, sitrushedelmät, suklaa ja vahvat mausteet voivat myös vaikuttaa yökasteluun. Päivällä pitää käydä pissalla n. kolmen tunnin välein oli hätä tai ei. Jos päivällä käy pissalla vain pari kertaa ja taipumus yökasteluun on niin silloin yöllä todellakin kastelee. Yökasteluun ei yleensä ole mitään elimellistä vikaa. Todennäköistä on, että suvussa jollakin on yökastelua. Jos isällä on ollut yökastelua niin lapsella on noin 44% todennäköisyys siihen ja jos äidillä on ollut yökastelua, todennäköisyys on noin 25%. Muistettava ettei kukaan tahallaan kastele. Vaippojen käyttö pikkulapsilla ei juurikaan hidasta kuivaksi oppimista. Jos Minirin ei tuota tuloksia kannattaa kokeilla hälytintä - ainakin lapsilla.

        Itsellä ei ole mitään inkotenssi lääkitystä,koska inkotenssiani ei ele sen kummemmin tutkittu ja olen vain itse ajatellut että kasteluni johtuu diabeeteksestäni kun sokeriarvot heittelevät aika usein.vaikka itselläni on sokeritauti niin tykkään makeasta ja sen vuoksi olotilani on melkoisessa oravanpyörässä.Ja tällöin virtsanpidätyskykyni on huono ja kastelen runsaasi että kai voisi tutkituttaa tuon pidätyskyvyn ja kokeilla lääkitystä.Ja saada varmuutta päiviin ja sitä kautta myös itseluottamusta koska itseluottamus on kokonaan kadonnut pidätyskyvyn vähetessä.Kysyisin vielä onko muilla minkälaisia vaippa merkkejä jotka imisivät hyvin eikä olisi suurempia reunavuotoja??Itselläni on attends teippivaipat jotka toimivat tyydyttävällä tavalla.Onko jollain esim.molicare merkkisiä vaippoja ja mitenkä toimivat??


      • Käyttäjämies
        kastelija kirjoitti:

        Itsellä ei ole mitään inkotenssi lääkitystä,koska inkotenssiani ei ele sen kummemmin tutkittu ja olen vain itse ajatellut että kasteluni johtuu diabeeteksestäni kun sokeriarvot heittelevät aika usein.vaikka itselläni on sokeritauti niin tykkään makeasta ja sen vuoksi olotilani on melkoisessa oravanpyörässä.Ja tällöin virtsanpidätyskykyni on huono ja kastelen runsaasi että kai voisi tutkituttaa tuon pidätyskyvyn ja kokeilla lääkitystä.Ja saada varmuutta päiviin ja sitä kautta myös itseluottamusta koska itseluottamus on kokonaan kadonnut pidätyskyvyn vähetessä.Kysyisin vielä onko muilla minkälaisia vaippa merkkejä jotka imisivät hyvin eikä olisi suurempia reunavuotoja??Itselläni on attends teippivaipat jotka toimivat tyydyttävällä tavalla.Onko jollain esim.molicare merkkisiä vaippoja ja mitenkä toimivat??

        Moi
        Itse käytän Harmony vaippoja joissa kiinnitys
        on tarramainen jonka voi aukaista ja sulkea useasti.
        Lisä turvaksi on vielä Suprima vaippahousut päällä.
        Varsinkin yöksi kannattaa laittaa housut lisä suojaksi.


      • kastelija
        Käyttäjämies kirjoitti:

        Moi
        Itse käytän Harmony vaippoja joissa kiinnitys
        on tarramainen jonka voi aukaista ja sulkea useasti.
        Lisä turvaksi on vielä Suprima vaippahousut päällä.
        Varsinkin yöksi kannattaa laittaa housut lisä suojaksi.

        Mistä saat hankittua Harmony vaippoja ja noita vaippahousuja ,koska yritän itselleni hankkia/löytää käytännöllisimmät vaipat jotta välttyisin reunavuodoilta, koska itselläni karkaa suuria määriä virtsaa.


      • suprima
        kastelija kirjoitti:

        Mistä saat hankittua Harmony vaippoja ja noita vaippahousuja ,koska yritän itselleni hankkia/löytää käytännöllisimmät vaipat jotta välttyisin reunavuodoilta, koska itselläni karkaa suuria määriä virtsaa.

        Moi
        Olen tilannu vaipat valmistajalta. Suprima housut tulevat saksasta netti tilauksella.
        Minulla löytyy kyllä housuja muutamia hajakokoja
        uusiakin.
        Voin ehkä auttaa sinua.


      • kastelija
        suprima kirjoitti:

        Moi
        Olen tilannu vaipat valmistajalta. Suprima housut tulevat saksasta netti tilauksella.
        Minulla löytyy kyllä housuja muutamia hajakokoja
        uusiakin.
        Voin ehkä auttaa sinua.

        Itse tarvitsisin nettiosoitteen vaippahousujen toimittajasta ja vaippojen valmistajasta jotta voisin kokeilla sopivimpia vaippoja tähän vaivaan.Eli tarvitsisin aikuistenkokoisia vaippahousuja ja aikuisten vaippoja.Vyötärön leveys on noin 104 cm.Että mitkä vaipat olisivat hyviä.


      • suprima
        kastelija kirjoitti:

        Itse tarvitsisin nettiosoitteen vaippahousujen toimittajasta ja vaippojen valmistajasta jotta voisin kokeilla sopivimpia vaippoja tähän vaivaan.Eli tarvitsisin aikuistenkokoisia vaippahousuja ja aikuisten vaippoja.Vyötärön leveys on noin 104 cm.Että mitkä vaipat olisivat hyviä.

        Moi
        Harmonyvaipat tekee delipap oy lähettävät esitteet.
        Suprima pants sanalla löytyy monta toimittajaa.
        Joten vaihtoehtoja on. Olen sinun kokoinen .


      • kastelija
        suprima kirjoitti:

        Moi
        Harmonyvaipat tekee delipap oy lähettävät esitteet.
        Suprima pants sanalla löytyy monta toimittajaa.
        Joten vaihtoehtoja on. Olen sinun kokoinen .

        Kiitos vaippahousu nettisivuvinkistä.Taidan kokeilla tuommoisia housuja.Minkälaiset vaipat kannattaa laittaa housaujen sisälle jos kastelee runsaasti ettei tulisi suuria reuna vuotoja???


      • kinkymies77
        kastelija kirjoitti:

        Kiitos vaippahousu nettisivuvinkistä.Taidan kokeilla tuommoisia housuja.Minkälaiset vaipat kannattaa laittaa housaujen sisälle jos kastelee runsaasti ettei tulisi suuria reuna vuotoja???

        Nimimerkkini on hiukan virheellinen. Mutta pidän tätä nickiä, koska on hiukan epävarma mieliala nykyään. Vaikea avioero takana. Epäilen, että kastelu on ainakin osasyy, jos ei jopa kokonaan syypää...

        Itse käydän tällä hetkellä Tenan teippivaippaa, imukykynä super. Päällä muovihousut, estävät ohivuotoja.

        Ja en ole sitten meidän kaikkien hyvin tuntema Janne.

        Jos joku haluaa kirjoitella, niin odotan viestejä.


      • marielli
        kinkymies77 kirjoitti:

        Nimimerkkini on hiukan virheellinen. Mutta pidän tätä nickiä, koska on hiukan epävarma mieliala nykyään. Vaikea avioero takana. Epäilen, että kastelu on ainakin osasyy, jos ei jopa kokonaan syypää...

        Itse käydän tällä hetkellä Tenan teippivaippaa, imukykynä super. Päällä muovihousut, estävät ohivuotoja.

        Ja en ole sitten meidän kaikkien hyvin tuntema Janne.

        Jos joku haluaa kirjoitella, niin odotan viestejä.

        Moi
        Minulla oli myös poika joka kasteli öisin ja vielä 13 vuotiaana, kunnes tilasin netistä hälytin laitteen joka hälyttää heti, kun pikku housut hiukankin kastuu. Meillä hälytintä käytettiin vain 2 viikkoaja sinä aikana poika oppisi kuivaksi. nyt on kulunut vuosi siitä, kun hälytin jäi pois käytöstä ja kertaakaan ei ole sänky kastunut.
        Nyt siis jos joku haluaa niin voin myydä kyseisen hälyttimen, yhteyttä minuun voi ottaa sähköpostiin [email protected]
        100e siitä haluaisin.


      • kurahousu75
        kinkymies77 kirjoitti:

        Nimimerkkini on hiukan virheellinen. Mutta pidän tätä nickiä, koska on hiukan epävarma mieliala nykyään. Vaikea avioero takana. Epäilen, että kastelu on ainakin osasyy, jos ei jopa kokonaan syypää...

        Itse käydän tällä hetkellä Tenan teippivaippaa, imukykynä super. Päällä muovihousut, estävät ohivuotoja.

        Ja en ole sitten meidän kaikkien hyvin tuntema Janne.

        Jos joku haluaa kirjoitella, niin odotan viestejä.

        täälläki vaivana inkontinenssi, selekä meni tos 05 ja nyt käytän tena maxii ja ostanu jannelta suoja housuja.Sain tk:sta vuoteeseen hengittävän suojan.enää en välitä pullottavasta vaipasta elelen suhkot normaalisti.heleppo kalastella ja muutenki touhuta nykysin


      • yksinäinen mies
        kurahousu75 kirjoitti:

        täälläki vaivana inkontinenssi, selekä meni tos 05 ja nyt käytän tena maxii ja ostanu jannelta suoja housuja.Sain tk:sta vuoteeseen hengittävän suojan.enää en välitä pullottavasta vaipasta elelen suhkot normaalisti.heleppo kalastella ja muutenki touhuta nykysin

        Itse siirtynyt käyttämään abrin x plus vaippaa jossa hyvä imukyky ja sopii meille miehillekkin hyvin.
        Supriman suojahousut myös käytössä.


      • Rufus10
        kastelija kirjoitti:

        Itsellä ei ole mitään inkotenssi lääkitystä,koska inkotenssiani ei ele sen kummemmin tutkittu ja olen vain itse ajatellut että kasteluni johtuu diabeeteksestäni kun sokeriarvot heittelevät aika usein.vaikka itselläni on sokeritauti niin tykkään makeasta ja sen vuoksi olotilani on melkoisessa oravanpyörässä.Ja tällöin virtsanpidätyskykyni on huono ja kastelen runsaasi että kai voisi tutkituttaa tuon pidätyskyvyn ja kokeilla lääkitystä.Ja saada varmuutta päiviin ja sitä kautta myös itseluottamusta koska itseluottamus on kokonaan kadonnut pidätyskyvyn vähetessä.Kysyisin vielä onko muilla minkälaisia vaippa merkkejä jotka imisivät hyvin eikä olisi suurempia reunavuotoja??Itselläni on attends teippivaipat jotka toimivat tyydyttävällä tavalla.Onko jollain esim.molicare merkkisiä vaippoja ja mitenkä toimivat??

        Minulla on Molicare super plus ja ne toimivat parhaiten ei mitään ohivuotoja ja pitäävät kaiken sisällä.


    • jokunen85

      hei! olet todennäköisesti 25-v olen ite 26 ja mulla on olut yökastelju jo 1v ja vähän päälle. Käytän kanssa tena teippivaippoja. syön siihen kyllä lääken mutta ei se auttaa ollenkaan. Suosittelisin sun käydä urologilla tarkistautumassa. jos sullle löytyisi joku lääke.
      Toivottovasti paranet kyseisestä ongelömasta

    • lilja86

      jooh,
      olen 25vuotias nainen ja ihan aina mulla ollut yökastelu ongelma. ei ole todettuja sairauksia. lapsena on kokeiltu kaikki hälyttiment ja lääkkeet. mistään ei ollut apua.
      nyt olen niin kyllästynyt tähän että tahtoisin kokeilla edes taas jotain. en tiedä mitä tehdä.

      • '''

        Olen yli 30-v. nainen. Sain apua yökasteluun duloksetiinista (Cymbalta).


    • ylivilkasrakko
    • yövaippailija

      ei yökastelussa ole mitään hävettävää, itse olen kastellut lapsesta lähtien.
      käytän öisin vaippoja.
      saan ilmaiset vaipat kotisairaanhoidosta.
      ennen avioliittoa kerroin miehelleni ongelmasta ja hän on suhtautunut asiaan
      niin kuin pitääkin.
      ei vaippa tee kenestäkään huonoa ihmistä se on vain hyvä apuväline.

      • kokemuksella

        tuossa olet aivan oikeassa.
        30v jo takana ja varmasti loppuelämäkin
        50v mies


      • 1nhuoltaja

        Ei olekaan mitään hävettävää. Nuorempui poikani on ihan samaa mieltä. Hän kertoo ihan avoimesti, milloin pitää laittaa lisää vaippoja hänen kaappiinsa, kertoo miten yö on mennyt, on iltaiisin oman perheen keskellä iltaa viettämässä vaipat päällä pitkä T-paita tosin päällä, hänen valitut kaverinsakin tietävät vaivasta; ei ongelmaa yökyläilyssä.

        Vanhempi, 15-vuotias, on aika suhtautunut häveliäästi vaivaansa ja vaippoihinsa. Täytyy asetella sanansa aika tarkasti asiasta puhuttaessa, että ei saa hermostettua teiniä. Sellainen hän on aina ollut. Vaipan hän laittaa juuri ennen nukkumaanmenoa, ottaa ne pois ennen kuin aamulla menee vessaan.


    • kastelija

      Hei itselläni takana tuota vaivaa 20 vuotta.Öisin käytössä kestovaipat ja päivisin kertakäyttövaipat attends.
      40 mies

    • katselija77

      Löytyisikö tätä kautta naispuolista juttuseuraa miehelle, jolla on myös vaipat käytössä?

    • inko1

      Yökastelija minäkin 50v mies.
      Tena slip maxi pääasiassa käytössä.
      Ikävä vaiva ja suhteiden luominen aikaste vaikeaa kun vaipat tulee puheeksi.
      Kukaan ei tunnu haluavan oikein edes keskustella asiasta.

    • Hei
      Löytyisikö asiallista ystävää joka myös käyttää vaippoja.
      53v mies kaipaa seuraa . Eteläsuomi.
      Juttu/harrastus seuraa
      Eronnut bi

      • plastikkihousut

        Voisi löytyäkin, olen 57 muovihousuja ja suuria suorakaidevaippoja käyttävä pissahousu. 050 5436714


      • 50 v +

        Hei. Jos haluat juttu seuraa ja ystävää, niin voit vapaasti kirjoitella minulle.
        [email protected]
        Keskustellaan sitten lisää, kun olet laittanut viestiä ensin.


    • inkom-79

      Hei. Täällä 34 vuotias inkontinenssi vaivoista kärsivä. Toivoisin myös yhteydenottoja muilta joilla kokemusta näistä asioista. Mukava että on sivusto kastelusta keskustellaan. Tässä s.posti osoitteeni. [email protected]

    • edelleen hakuses ;)

      • 50 v +

        Hei flinckj. Katsoitko tosta pari kirjoitusta ylempänä olevaa osoitetta.
        Kirjoittele sinne, niin voidaan keskustella sitten paremmin, ja mahdollisesti sopia vaikka tapaaminen jonnekin.


    • Kyllä esintyy
      tenan slip maxi

    • moi seura kelpais edelleen

    • on se edelleen haussa ;)

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5148
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3367
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1502
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1333
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1026
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      938
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe