Tervakorpi Niilo-kuka tietää?

Olavinlinna

Olisikohan kenelläkään tietoa/tuntemusta Tervakorpi Niilo (1886-1960)nimisestä taiteilijasta? On maalannut mm. seinällämme olevan Olavinlinnan.
Etukäteen mahdollisista tiedoistanne kiitollinen!

14

7299

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Karjalan maill´

      Vastaan mielenkiintoiseen taiteilijahakuusi seuraavasti:
      Niilo Tervakorpi, alkujaan venäl. Nikolai Tscherpakoff (1886-1960) syntyi Novgorodissa, restauroi Konevitsan luostarin maalauksia, siirtyi v.1921 Sortanlahteen, missä avioitui kaupanhoitaja Lydia Kaukisen kanssa. Lähde: Reino O.Kokko-Kaarle Viika, Pyhäjärvi-kirja (1989) on myös muutamia hänen maalauksistaan.

      • Olavinlinna

        ..mutta, kiitos kuitenkin! Samat tiedot sain google-haulla, mutta ajattelin jos jollakin SATTUMOISIN olisi muutakin tietoa.


    • Risto Tervakorpi

      Moi. Olen Nikolai Tervakorven pojanpoika. Minulta saat tietoa. Puh 050-5594539.
      Risto Tervakorpi

      • VíllaHelena

        Minulla on hyvin kaunis taulu metsäpolusta, jonka on Nikolai Tervakorpi maalannut. Hintaa olen tiedustellut (600€-1000€).


      • pom
        VíllaHelena kirjoitti:

        Minulla on hyvin kaunis taulu metsäpolusta, jonka on Nikolai Tervakorpi maalannut. Hintaa olen tiedustellut (600€-1000€).

        Nikolai Tserbakoff Niilo Tervakorpi oli isoisäni ja minulla on kohtuullisen paljon hänestä tietoa, jonka tiedon olen saanut hänen tyttärensä ja äitini kautta. Mitäpä tietoa olet vailla hänestä ?


      • VillaHelena
        pom kirjoitti:

        Nikolai Tserbakoff Niilo Tervakorpi oli isoisäni ja minulla on kohtuullisen paljon hänestä tietoa, jonka tiedon olen saanut hänen tyttärensä ja äitini kautta. Mitäpä tietoa olet vailla hänestä ?

        Kiitos vastauksestasi. Olen kiinnostunut Hyvinkään taidekaupoista ja tauluni entisöinnistä. Nimittäin taulu alkaa vähän irrota kehyksistä. Kysyisinkin oletko ajatellut järjestää vaikka taidenäyttelyä isoisäsi töistä ja onko niitä töitä vielä paljonkin tallella? Lienee monta taulua tuhoutunutkin muuton yhteydessä. Repinin oppilaana ja tarkan työn tekijänä arvostan häntä suuresti.


    • nim22

      meilläkin on kymmenkunta Tervakorven maalaamia tauluja .tiedän melko paljon Niilosta ja hänen maalaamista tauluistaan

      • Olavinlinna

        Eli...kiinnostaa...kerro mitä tiedät!:)
        Mistä tietosi lähde?


    • Laatokka

      Minun papallani on Tervakorven maalaama taulu "Laatokka".
      Saanut lahjaksi Savonlinnassa joskus nuorena miehenä.
      Haluaisin lisäietoja!!

    • Artistic

      Missä hinnoissa Tervakorven työt tänä päivänä liikkuvat?

    • Teekoo

      Hei löysin perikunnan katköistä maisemataulun N Tervakorpi signeerattu vuonna 1953.
      Liekö arvokaskin.

    • Lefa/Lappeenranta

      Nikolai Tscherbakoff - Tervakorpi näyttely Kouvolassa 8.5.-31.8.2014.
      Omistan yhden Laatokkataulun.

      • Riitta Tampereelta

        Minulla on Tscherbakoffin maalaus vuodelta 1933. Käsittele nuotanvetoa Pyhäjärvellä Wpl Sortanlahdella.


    • Ermeri

      Äitini osti Savonlinnan Kirjakaupasta kauniin orvokki-asetelma maalauksen jossa lukee Tervakorpi
      50 luvun lopulla. Kirjakauppias rouva kertoi taiteilijan olevan lomalla Savonlinnassa kesällä ja tuoneen tauluja hänelle myytäväksi. Maalaus on vielä hyvässä kunnossa mutta kehyksessä on jo kulumia. On kiertänyt mukana 60 vuotta mutta arvoa en tiedä, ehkä Bukovskilla on joku näkemys taulun arvosta. Toinen taulu on meren aalloista ja on aivan samanlainen kuin netissä oleva maalaus.
      Varmaa ei ole, onko se Tervakorven maalaama.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      108
      867
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe