Alkohoolia hihhuleille

ranXerox

"Kristillisdemokraattien mukaan kuntien pitäisi saada nykyistä enemmän rahaa alkoholihaittojen korjaamiseen. Puoluehallituksen mielestä hallituksen pitäisi nostaa väkevien alkoholijuomien verot entiselleen. Samalla kunnille pitäisi ohjata rahaa päihdeongelmaisten katkaisuhoitoon."

Muuten samaa mieltä, mutta tuo alkoholiveron nostaminen entiselle tasolle?? Ja sitten kun se saataisiin aikaan, puolet suomalaisista suurkuluttajista hakee omansa mm. Virosta ja Suomi jää ilman niitäkin veroja. Ymmärrän huolenaiheen, kulutus on noussut ja ongelmat lisääntyvät vähitellen kunnes jossain tulevaisuudessa tulee se hetki jolloin kulutus taittuu. Hetki jolloin yhteiskunnassa humalaisena esiintyminen on enemmän häpeä kuin hilpeyden aihe.

Tuolla veron nostamisen ajatuksella ei ole mitään perää. Tyypillistä luterilais-sosialistista holhousta.

13

398

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mieltä

Tyypillistä pk-seudun ajattelua. Ei suurkuluttajat lähde Porista saati Rovaniemeltä hakemaan halvempaa viinaa Virosta, kyllä ne vielä on laskutaitoisia. Ainoa mikä lisääntyy, on kotipoltto, meilläkin joka toisessa talossa porisi, mutta enää eivät viitsi ja ostavat verollisena alkosta.
      Siinä olen samaa mieltä, että meidän pitäisi oppia käyttämään oikein alkoholia.

• AA;

>>Siinä olen samaa mieltä, että meidän pitäisi oppia käyttämään oikein alkoholia. >>

Kerro yksikin realistinen keino, millä oppia.

Kyllä me voimme alkaa puhumaan menetetystä sukupolvesta.

• ei vastausta
        AA; kirjoitti:

>>Siinä olen samaa mieltä, että meidän pitäisi oppia käyttämään oikein alkoholia. >>

Jos tietäisin, niin tässä maassa ei olisi ainuttakaan suurkuluttajaa tai alkoholistia.
        ps. pitäisi=ehdollinen toivomus

• R.T
        AA; kirjoitti:

Jos nyt tarvii alkaa puhua menetetystä sukupolvesta,niin täytyy muistaa,että alkoholin käytössäkin on pääosin kyse omista valinnoista.
        Siitähän elämässä on kuitenkin kysymys,jotain tehdään ja sen tekemisen määrä määrittyy sitten siinä sivussa.Ei sitä voi sanoa,mikä on oikein ja mikä väärin.Nyt tilanne on vain tämä.
        Ja ennen kaikkea.Kukaan (edes korkeasta norsunluutornista)ei voi EDELLEENKÄÄN määrittää sitä toisen parasta,etenkään kysymättä tältä toiselta(ts.kansa).
        Menetettyjä sukupolvia on monia,joku niistä on menetetty työnteolle(oma olosuhteiden muokkaama valinta),joku sodalle,joku viinalle(oma valinta) ja joku tulevaisuudessa rajojen enemmän auettua ja globalisaation kasvaessa huumeille(sekin oma valinta).Mieluummin menetän sukupolven(niillä on edes hetken hauskaa) viinalle,kuin sodalle.
        Ihmisten omista valinnoista ei voi tehdä mitään kunnia kysymystä,saati jotenkin arvottaa valintoja paremmuus järjestykseen.ne tehdään pääosin omia haluja kuunnellen,ei kokonaisuutta(esim kansan terveys/talous) ajatellen,eiikä inhimmilliseltä ihmiseltä valintoja tehdessään voi enempää pyytääkään.

• niin se meni
        R.T kirjoitti:

Jos nyt tarvii alkaa puhua menetetystä sukupolvesta,niin täytyy muistaa,että alkoholin käytössäkin on pääosin kyse omista valinnoista.
        Siitähän elämässä on kuitenkin kysymys,jotain tehdään ja sen tekemisen määrä määrittyy sitten siinä sivussa.Ei sitä voi sanoa,mikä on oikein ja mikä väärin.Nyt tilanne on vain tämä.
        Ja ennen kaikkea.Kukaan (edes korkeasta norsunluutornista)ei voi EDELLEENKÄÄN määrittää sitä toisen parasta,etenkään kysymättä tältä toiselta(ts.kansa).
        Menetettyjä sukupolvia on monia,joku niistä on menetetty työnteolle(oma olosuhteiden muokkaama valinta),joku sodalle,joku viinalle(oma valinta) ja joku tulevaisuudessa rajojen enemmän auettua ja globalisaation kasvaessa huumeille(sekin oma valinta).Mieluummin menetän sukupolven(niillä on edes hetken hauskaa) viinalle,kuin sodalle.
        Ihmisten omista valinnoista ei voi tehdä mitään kunnia kysymystä,saati jotenkin arvottaa valintoja paremmuus järjestykseen.ne tehdään pääosin omia haluja kuunnellen,ei kokonaisuutta(esim kansan terveys/talous) ajatellen,eiikä inhimmilliseltä ihmiseltä valintoja tehdessään voi enempää pyytääkään.

Kun olin
        30v. tiesin kaikesta kaiken. Muut ihmiset olivat ymmärtämättömiä, yksinkertaisia ja naiveja.
        40v. peruskuntoni alkoi pettää. Olin pitänyt liikuntaa turhana. Pääasia oli, että ajatuseni olivat kristallin kirkkaat.
        50v. tuumailin yhä vielä, mikä minusta tulee isona.
        60v. aloin ihmetellä, siinäkö se elämä sitten oli.

Kun keskiolut tuli elintarvikeliikkeisiin, alettiin yleisesti puhua kadotetusta sukupolvesta. Minä en kadonnut, vaan aloin juomaan olutta päivittäin. Ravintolassa join A-olutta. Se kuvasti kauniilla tavalla miten suuresta suvusta ja varakkaasta perheestä olin.
        Niin. Ja minä olin kaikkein älykkäin.

• R.T
        niin se meni kirjoitti:

Kun olin
        30v. tiesin kaikesta kaiken. Muut ihmiset olivat ymmärtämättömiä, yksinkertaisia ja naiveja.
        40v. peruskuntoni alkoi pettää. Olin pitänyt liikuntaa turhana. Pääasia oli, että ajatuseni olivat kristallin kirkkaat.
        50v. tuumailin yhä vielä, mikä minusta tulee isona.
        60v. aloin ihmetellä, siinäkö se elämä sitten oli.

Kun keskiolut tuli elintarvikeliikkeisiin, alettiin yleisesti puhua kadotetusta sukupolvesta. Minä en kadonnut, vaan aloin juomaan olutta päivittäin. Ravintolassa join A-olutta. Se kuvasti kauniilla tavalla miten suuresta suvusta ja varakkaasta perheestä olin.
        Niin. Ja minä olin kaikkein älykkäin.

Yritätkö nyt sanoa,että nuoruudessasi (luulit tietäväsi,kuten kaikki)tiesit kaiken?Ja nyt sitten tiedät kaiken(tällä kertaa varmasti),ja olet siten myös etevä neuvomaan,ja oikein pyydettäessä kertomaan sen perimmäisen totuuden?

Vaikka kuinka vanha ja viisas ihminen tulisi vastaan ja kertoisi,niin en suostu kirves kaulallakaan myöntämään,että joku tietäisi toisen parhaan,etenkin toisen mielipiteen vastaisesti(vaikka tietäisikin toisen toiminnan seuraukset).

• niin se meni
        R.T kirjoitti:

Yritätkö nyt sanoa,että nuoruudessasi (luulit tietäväsi,kuten kaikki)tiesit kaiken?Ja nyt sitten tiedät kaiken(tällä kertaa varmasti),ja olet siten myös etevä neuvomaan,ja oikein pyydettäessä kertomaan sen perimmäisen totuuden?

Vaikka kuinka vanha ja viisas ihminen tulisi vastaan ja kertoisi,niin en suostu kirves kaulallakaan myöntämään,että joku tietäisi toisen parhaan,etenkin toisen mielipiteen vastaisesti(vaikka tietäisikin toisen toiminnan seuraukset).

>>Vaikka kuinka vanha ja viisas ihminen tulisi vastaan ja kertoisi,niin en suostu kirves kaulallakaan myöntämään,että joku tietäisi toisen parhaan,etenkin toisen mielipiteen vastaisesti(vaikka tietäisikin toisen toiminnan seuraukset).>>

Olet kärkkäästi jakanut käsitystäsi ja tartut helposti koukkuun. Löin itseni kanssa vetoa, miten reagoit sinulle räätälöityyn viestiin. Voitin itseltäni juuri 10 euroa.
        Tuohon pohjustelevaan alkuosaan en laittanut 70v. koska se voisi jo herättää epäluuloja.

Hyvää illan jatkoa.

• R.T
        niin se meni kirjoitti:

>>Vaikka kuinka vanha ja viisas ihminen tulisi vastaan ja kertoisi,niin en suostu kirves kaulallakaan myöntämään,että joku tietäisi toisen parhaan,etenkin toisen mielipiteen vastaisesti(vaikka tietäisikin toisen toiminnan seuraukset).>>

Olet kärkkäästi jakanut käsitystäsi ja tartut helposti koukkuun. Löin itseni kanssa vetoa, miten reagoit sinulle räätälöityyn viestiin. Voitin itseltäni juuri 10 euroa.
        Tuohon pohjustelevaan alkuosaan en laittanut 70v. koska se voisi jo herättää epäluuloja.

Hyvää illan jatkoa.

Siinähän sitä onkin tekemistä.Lyödä itsensä kanssa vetoa.
        Mikä jotten tarttuisi koukkuun?Oli koukku kirjoitettu sitten vakuuttavasti tai vähemmän vakuuttavasti,niin toki tartun siihen,mikäli se sisältää kyseenalaista tekstiä.
        Keksi lisää.
        Sinä armoitettu,vanhuuden viisauttama.Evp

• R.T
        niin se meni kirjoitti:

Hyvää illan jatkoa.

Niin näiden koukkuleikkiesi ohitse jos kysytään.
        Niin mikäs se sinun kanta nyt sit on muuten tähä juttuu?
        Itse aloitustahan et ole kommentoinut.Tietääkö joku todella mikä on toisen ihmisen parhaaksi,antamatta tälle toiselle vaihtoehtoja?

• ja kerran vielä
        R.T kirjoitti:

Itse aloitustahan et ole kommentoinut.Tietääkö joku todella mikä on toisen ihmisen parhaaksi,antamatta tälle toiselle vaihtoehtoja?

Vitsikästä
        Kirjoittanut: AA; 31.1.2005 klo 15.32

• R.T
        ja kerran vielä kirjoitti:

Vitsikästä
        Kirjoittanut: AA; 31.1.2005 klo 15.32

Minä en allekirjoita tuommoista.
        Menetys käsitteessä on aina kuitenkin otettava huomioon näkökulma.
        Alkoholin käyttö on kuitenkin omaan tahtoon perustuva ratkaisu.
        Oletetaan,että suomessa alkoholin myynti vain kiellettäisiin ja kotipoltto estettäisiin 100% tarkkuudella.Ja silti ihmisillä säilyisi halukkuus käyttää alkoholia täsmälleen yhtä paljon kuin nyt,herran vuonna 2005.Silloin puhuttaisiin menetetystä sukupolvesta,joka ei saa toteuttaa halujaan.
        Vapaan tahdon(ei,älkää vetäkö tähän mietteitä siitä,onko alkoholistilla vapaata tahtoa!Aloittaessa ainakin oli)mukaisesta toiminnasta ei tule menetyksiä,muuta kuin toimintaa suvaitsemattomille.Ja kansan taloudelle.

Toki "menetetystä sukupolvesta" voidaan puhua.Suuri ratas on menettänyt lammasmaisesti käyttäytyvää työvoimaa.He kun ottivatkin ohjat omiin käsiin ja ryyppäsivät.Ja saatanat vielä käyttävät osin itse keräämäänsä veropottia terveysmenoihinsa.Kehtoovat perkeleet toteuttaa himojaan ja halujaan.Menetettyjä ovat.

• Näon o
        AA; kirjoitti:

Päievä kerrallaan!

• tiedonjanoi nen
        R.T kirjoitti:

Mikä on oma kantasi nyt?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      48
      2519
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2507
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2382
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      61
      2165
    5. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      32
      1887
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      101
      1731
    7. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1185
    8. Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %

Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r
      Maailman menoa
      7
      1034
    9. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      41
      1015
    10. Eläköön kuningas, kuningas on kuollut

Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön
      Kemijärvi
      56
      906
    Aihe