Ajattelin kysellä teiltä nuorilta, kuinka usein käytätte alkoholia? Joka viikonloppu? Minulla on itselläni pikkusisko, joka kännää joka viikonloppu, yleensä hän ei muista illan tapahtumista mitään. Eikä hän sen puoleen edes muista, koska olisi viimeksi viettänyt selvän viikonlopun. Joskus hän dokailee viikollakin ja siitä tietysti koulu kärsii. Pitäisikö olla tosissaan huolissaan? Alkoholi on kuitenkin aine, josta voi tulla riippuvaiseksi...
Nuorten juominen
13
1394
Vastaukset
- likki
juon joka viikonloppu viikonlopun putkeen jos ei oo duunii tai silleen....
Kuin vanha sun pikkusystä on?- Pauliina
Valitettavasti on tosi paljon nuoria (lapsia) jotka juo itsensä joka viikonloppu, sammuksiin. Sehän ei tietenkään oo hyväksi kenenkään terveydelle, koululle, ihmissuhteille yms. Kaikki kärsii.
Tämä voi olla alkuun ihana rentoutumiskeino, mutta ajan kuluessa siitä jää tapa. Tulee tunne, ettei voi muuten 'hauskaa' edes pitää. Tämä 'hauskahan' on sitä, että alkuilta voi olla hillumista kavereiden kanssa, hulluja päähän pistoja yms. Jos menee överiksi loppuilta on ties mitä ja vietetään ties missä. Se ei enään ole hauskaa... tiedetään...
No, vaikka ilta olisikin mennyt hyvin viimeistään aamulla on hauskuus kaukana... sängyssä podetaan krapulaa, täristen päätä pidellen ja aavikko-unia nähden!
En tiedä mikä auttais... rahanpuute on ainakin mulla monesti syy jäädä kotiin... Uudet harrastukset vois myös auttaa. Ens viikonloppuna, voisit kysyä siskoasi viettämään sun kanssa sipsi-elokuvaillan. Jotain pitäisi saada alkoholin tilalle. Ei välttämättä kannata sanoa siskolles, et yrität 'käänyttää' hänet paremmalle tielle, vaan näytä vain hänelle että hauskaa voi olla ilman viinaaki!
Toivottavasti tämä auttoi edes pikkusen! - Tiffany...
joo mäki juon suunnilleen joka viikoloppun perjantain ja lauantain (JOS ON RAHAA!)nii ja mä oon 15wee....
- rock girl
mä juon joka viikonloppu ja joskus kans arkisin vedetään lärvit frendien kans... =)
- Flower
No mä juon noin kaks kertaa kuussa silleen kunnolla ja muina viikonloppuina silleen et just nousee päähän... pohjia... oon 13w.. tiiän aivan liian nuori... join ekan kerran 12w.... kaikkien elämä ei suju niin kuin pitäis... mut en voi kieltää etteikö kännissä olisi hauskaa...
- Sypra
En kännää, tosin juon välillä esim. siideriä, mut en mitenkään humalahakusesti. Sellanen yletön ryyppääminen ihan teineillä on ehkä yritys näyttää, että on kova tyyppi tai jotain, en tiiä, kun mulla ei ole koskaan ollu sellasta kauheeta kapinointivaihetta. Voin kyllä sanoa, että on ihan tajuttoman hauskaa ilman mitään alkoholiakin.. :)
- Jammu
Kävin nussimassa sun siskoa, kun se oli päissään, eikä se muista mitään
- Buffy
no mun jengin alkoholinkäyttö on sellasta et jos on joku vappu,juhunnus taijoku muu,ni me juodaan..ja joskus myös viikonloppusin!mut ei meistä oo vissiin kukaan oo ihan alkoholisti..ite join joskus viime syyslomalla 5 päivää putkeen!!kauhistuin itekki sitä rahan ja viinan käyttöö..mut joskus on kyl sellasiakin tilanteita et kaverit yrittää saaha mua juomaan,mut sanon vaan ei..koska mun mielestä hauskaa voi pitää selvinpäinki!!jos oot huolissaan pikkusiskostas..yritä puhuu sille..koska kouluviikolla ei oo mitään järkee juoda!!!toivottavasti pääsette yhteisymmärrykseen!!
- Oka
Yleensä nuoret dokaa eniten juuri ennen 18 vuotiaaks tulemista (16-17) mut jostain ihmeen syystä, sitten kun on 18 niin aika nopeesti juomahalut loppuu siihen ja alkoholin käyttö normalisoituu...
- mä vaan
mul ei oo enään äitii alkoholin takii... viina tappaa! sen mäki tiiän. moni väittää et se vie pahan olon pois, mut se on toisin päin. se tuo lisää pahaa oloo! et semmost...ihmiset älkää käyttäkö viinaa kohtuuttomasti, tai älkää ollenkaan!
- teinii
tulin lukeen näitä juttuja koska haluun ite apuu mun ongelmaan. kesän aikana musta on tullu kauhee ns. "alkoholisti".. sain uuden ystäväpiirin,enimmäkseen jätkiä,jotka on meidän ikäluokassa niitä "kovimpia",ja oon niitten seuras tosi paljo ja ne juo tosi paljo. eli kesän aikana oon juonu melkeen joka vkl,vois melkeen sanoo et JOKA VKL. ja viikollakin. aina kun on vkl tulos ja kaverit kysyy "mitä vkl?" vastaan "juon" muuta viikonlopus ei oikeen enää ookkaa.. aina kysyn onks kemuja? meetteks ryyppään? jne.. käyn terapias,käyny pian 2 vuotta ja yks lääkäri sieltä sano et mä todella tarvisin sossuu.. ja nyt oon alkanu miettii asian vakavuutta ja haluun apuu.
Ihan suoraa, ei tarvi olla huolissaan. Me eletään täälä kerran eikä toista kertaa tuu, antakaa ihmisten olla niinkun ovat. Jos juo päivittäin niin sow. olen 16v poika ja juon harvoin. se on kivaa:)
- joojoo123se
Ei vittu katotteko te näitä päivämääriä ollenkaan? Aloitusviesti on vuodelta 2002 eli melkein 10 vuotta vanha ja edellinenkin viesti 5 vuotta vanha. No koskaan ei oo liian myöhäistä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k323503On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole232279Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi792218Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä422081Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma561474- 741386
Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?69937Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46903Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat9807Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi34780