kuinka moni nuorista polttaa?

haluan tietää

kuinka moni nuorista polttaa?

55

2681

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *Vuokko*

mä en polta, ei tulis mieleenkään.. Mutta aikamoni nourista polttaa

• Sypra

Eikä tulis mieleenkään ruveta tuhlaamaan rahaa johonkin niin epäterveelliseen ja typerään..

• Lumikki

samaa mieltä...mitään tyhmempää ei voi olla kuin tupakan poltto..
        Siis tosi moni polttaa..mut aika moni vaan sen takii et sillä saa "ystävii"..ja kun kaveritkin ni miksei sitten itsekkin...
        Mut onneks täällä on muitakin ketä ei kavereiden takii rupee polttaa..
        Eli..siis mä en polta..=)

• henrik
        Lumikki kirjoitti:

Siis tosi moni polttaa..mut aika moni vaan sen takii et sillä saa "ystävii"..ja kun kaveritkin ni miksei sitten itsekkin...

Mä oon 17 enkä oo ikinä polttanut. Ja oon siitä hemmetin ylpee. Polttavat kaveritkin on tässä iässä ruvennut harmitteleen, miks tuli koskaan otettua ne kuuluisat ekat sauhut. Todella moni koittaa päästä eroon tupakasta, mutta ei onnistu siinä. En mä nyt silleen haluu saarnata, mutta kun yläastelaiset kattoo ihaillen tupakkanurkan lukiolaisia niin todellisuudessa niistä useimmat haluis eroon koko röökistä. Kannattaa tosiaan miettiä, haluuko itekin samaan tilanteeseen. Ja kun tupakkaan kerran jää koukkuun (mikä voi tapahtua vain muutamasta tupakasta kuukaudessa!!!) niin siihen sit helposti uppoaa mieletön määrä rahaa. Terveyspuolenhan kaikki tietää ja on toi rahakin aika itsestäänselvyys, mutta sitä ei usein tiedetä, että polttaminen myös sillon tällön johtaa helposti riippuvuuteen. Älä siis ota kaveriltas, kun se tarjoo.

• Julia
        Lumikki kirjoitti:

Meitsikään ei polta (ja näin meidän välillä voin paljastaa etten oo koskaan ees maistanu!)
        , lähinnä siks et siihen menee ihan vtusti rahaa!Eikä mua tod. huvita näyttää ja haista pahalta. Ja oon ajatellu elää jopa yli kuuskymppiseks.
        Ja oon kyllä nähny ihmisii jotka sinnikkäästi koittaa päästä
        irti, mut aina retkahtaa uudelleen.
        Nykyään ei oo enää ees "coolii" poltaa, eli mulla
        ei oo mitään syytä alottaa.
        Toisaalta mulle on ihan sama poltaako joku mun frendi, se on ihan henk.koht valinta
        eikä kuulu muille. Ja kyllä mäkin varmasti maistan
        röökiä joskus, mutta toivottavasti vaan todetakseni
        että se on ihan kaameeta :).

• Catza
        henrik kirjoitti:

Mä oon 17 enkä oo ikinä polttanut. Ja oon siitä hemmetin ylpee. Polttavat kaveritkin on tässä iässä ruvennut harmitteleen, miks tuli koskaan otettua ne kuuluisat ekat sauhut. Todella moni koittaa päästä eroon tupakasta, mutta ei onnistu siinä. En mä nyt silleen haluu saarnata, mutta kun yläastelaiset kattoo ihaillen tupakkanurkan lukiolaisia niin todellisuudessa niistä useimmat haluis eroon koko röökistä. Kannattaa tosiaan miettiä, haluuko itekin samaan tilanteeseen. Ja kun tupakkaan kerran jää koukkuun (mikä voi tapahtua vain muutamasta tupakasta kuukaudessa!!!) niin siihen sit helposti uppoaa mieletön määrä rahaa. Terveyspuolenhan kaikki tietää ja on toi rahakin aika itsestäänselvyys, mutta sitä ei usein tiedetä, että polttaminen myös sillon tällön johtaa helposti riippuvuuteen. Älä siis ota kaveriltas, kun se tarjoo.

Kiitos,henrik,tosta.Oon ajatellu viimeaikoina maistaa tupakkaa,koska haluaisin tietää miltä se maistuu,mutta nyt oon erimieltä,sun ansiosta.Kiitos,nyt mä vasta ymmärsin,kuinka pahaks tupakka on.Varmaankin ton sun kirjottaman "Polttavat kaveritkin on tässä iässä ruvennut harmitteleen, miks tuli koskaan otettua ne kuuluisat ekat sauhut."Nyt mun ei enää tee mieli ees maistaa.Kiitos,oot pelastanu mun keuhkot!Kiitos!

P.s.Tää EI oo pilaa,mä oon tosissani(nimittäin tää saattaa kuulostaa pilailuviestiltä)

• onje
        Lumikki kirjoitti:

Mä oon polttanu pari vuotta,mut en TOD sen takii et näyttäsin kovemmalta tai saisin kavereita. Mulla on paljon kavereita eikä kukaan oo ikinä pakottanu mua polttamaan tai ees maistamaan. Mun kaikki kaverit melkeen polttaa,mut ne ketkä ei polta saa vapaasti olla polttamatta eikä kukaa mee niille röökii tyrkyttää. Sä et voi todellakaan puhuu muitten puolesta asioista joista et mitään tiiä,eiköhän jokaisella ole omat syynsä polttaa tai olla polttamatta. Sitäpaitsi ei luulis sua paljon kiinnostavan mitä kukin tekee terveydelleen,se on jokasen iha oma asia.
        ihmettelempä vain...

• juu
        henrik kirjoitti:

"voi jäädä koukkuun jo muutamasta tupakasta kuukaudessa" MUAHAHAHAHAHAHA JA HAHAHAHA !!! Painu vittuun ja pidä naamas kii jos et tiedä asioista mitään saatana

• mä vaan
        Lumikki kirjoitti:

mä oon polttanu, mut en polta enään

• jokujokavoiauttaa
        juu kirjoitti:

"voi jäädä koukkuun jo muutamasta tupakasta kuukaudessa" MUAHAHAHAHAHAHA JA HAHAHAHA !!! Painu vittuun ja pidä naamas kii jos et tiedä asioista mitään saatana

Eri ihmisillä voi alkaa helpommin kun toisilla,jo parista röökistä,tiedän ihan kun yksi tuttava poltaa ja on kertonu kuinka helposti jäi koukkuun. Nyt se yrittää lopettaa,se on tupakoinu jo n10 vuotta. Ei tunnu olevan helppoo kun aina rööki kädessä. :(

• minna

en polta vakituisesti, olen koittanut,
      ja tuleehan sitä yhä joskus kaveripiirissä maisteltua:)

• Sexyboy

Tupakointi vie miehisyyden, koska se turmelee kullin mitättömäksi , veltoksi tuhkamunaksi.
      Siksi ei Miehet polta.

• Tyttö

Taidan olla ainut.. Ketä tänne on kirjottanu.. Nooh, poltan kumminki. Sanoo toiset mitä sanoo!!
        Enkä polta siks, et kamutki polttaa, ihan omaks huviks vaan.. Mut ei kande alottaa! Keuhkot menee..

• heh,heh

en polta enää, poltin seiskalla melkein vuoden, mut sit tuli sellanen pakko tilanne et piti lopettaa.. mut oon silti sitä mieltä et jokaisen pitäis edes maistaa kerran elämässää, ei siihen nyt heti kiinni jää!
      elikkä en polta enää, mut melkein kaikki kamut polttaa..eikä siin oo musta mitää pahaa, jokaisel on oikeus tehä ruumiillee mitä haluu.

• no

mä en polta oon kyl maistanu pari kertaa... munkin mielestä kaikkien pitäis maistaa, ei siihen nii helposti jää kii.

• nella
        no kirjoitti:

mä en polta oon kyl maistanu pari kertaa... munkin mielestä kaikkien pitäis maistaa, ei siihen nii helposti jää kii.

Mitä v*ttua te paskapäät ajattelette? Vai että kaikkien pitäis maistaa? VOI HELVETTI TEIÄN KANSSANNE! Kaikkien pitäis teiän mielestä vaarantaa terveytensä, näyttää huonoa mallia muille ja tukea teollisuutta, joka aiheuttaa vuosittain lukemattomien ihmisten kuoleman ja saa muutenkin pelkkää pahaa aikaan! Miettikää nyt vähän, mitä sanotte. Ihme ettei kaikkien pidä samantien murhata joku, ihan vaan tietääkseen miltä se tuntuu...

• juu
        nella kirjoitti:

Mitä v*ttua te paskapäät ajattelette? Vai että kaikkien pitäis maistaa? VOI HELVETTI TEIÄN KANSSANNE! Kaikkien pitäis teiän mielestä vaarantaa terveytensä, näyttää huonoa mallia muille ja tukea teollisuutta, joka aiheuttaa vuosittain lukemattomien ihmisten kuoleman ja saa muutenkin pelkkää pahaa aikaan! Miettikää nyt vähän, mitä sanotte. Ihme ettei kaikkien pidä samantien murhata joku, ihan vaan tietääkseen miltä se tuntuu...

ja vedä se apina pois perseestäs! Siinä oo mitään pahaa jos joskus maistaa tupakkaa.. Kaikkee pitää kokeilla paitsi tanhua ja mutsiaan. Muutenkin löytyy ihan tarpeeks turhastavalittajia ja paskanjauhajia ja holhoojia! mieli avoinna!

• Roxii
        nella kirjoitti:

Luuletko sie dorka että pariin tupakkaan kuolee tai että ne vie terveyden koko loppu elämäks.

• miksi polttaisin?

Mä en ikimaailmassa vois kuvitella vetäväni sätkään nurkan takana! Totuus on, et useimmat nuoret polttaa syystä, että 1. haluavat kenties näyttää cooleimmilta 2. seuraavat tyhmyyksissään kavereitaan.. älytöntä meininkiä! Järki käteen nuoret.. tuhotkaa vaan rauhassa terveytenne, ennen kaikkea keuhkonne.. kitukaa ja kuolkaa, jos sitä elämäänne kaipaatte!

• nortti maistui?

Tupakan polttaminen jos mikä niin se se hölmöä hommaa vasta on!! Itse röyhyytin kymmenen vuotta
        seitsemänneltä luokalta asti,ja nyt on astmaa sun muita keuhko ongelmia.Ja se johtuu ainoastaan TUPAKAN POLTOSTA!!!

• mä poltan,mut en oo ylpee siitä... siit vaa on tullu mun elämän tapa....

• tyttönen

poltan...porukat ostaa silloin tällöin röökiä...

• Masa

No arvelisin, että se on siinä 50-60% välillä taikka vähän yli tai ali.

Itse en voisi kuvitella koskevani TUPPAKKAAN ainakaan enne ruokailua, mutta ruokailun jälkeen kylläkin...nam (toisinaan saattaa rentouttaa juuri parhaiten, toisinaan kurkku on koko päivän sen jälkeen kipeä)

• nope

en siis polta

• snoukkarigirl86

en polta enään,joskus poltin aika useesti,mut mulla on astma,enkä muutenkaan haluu likastuttaa keuhkoja,yms...

• linda

Olen ysillä ja meidän luokalta polttaa 18 oppilasta 22:sta..sitten taas meijän joukkueesta polttaa 9/13 ja mun kavereista 90%! Mulla on 35 serkkua joista 14 on iältään 13-25 ja kaikki meistä polttaa! Siis noi oli luvut tupakasta.
      Sittenhän tämä kannabiksen polttelu onkin toinen juttu...:)

• teemu

Todella outo lähiympäristö sulla. Ja se 14 polttavaa serkkua -juttu sai mut todella epäilemään sen todenperäsyyttä. Sukus on tosiaan rappiolla, jos sen kaikki 13-25 vuotiaat jäsenet polttaa. Meiän luokalta (lukion 2., 35 oppilasta) 6 tai 7 ja mun kavereista tasan 1 polttaa. Sit on vielä yks sellanen kaveri, joka vetää ehkä muutaman röökin vuodessa. Kannabiksesta on turha puhua, mun kavereista kaks tunnustaa kerran kokeilleensa ja luokasta ei oo tilastoja tehty.

• Juoppo

Kannabis on luusereille jotka ei viinaa kestä ja nuo sun tilastos kuulostaa aika oudolta.

• ..,,
        Juoppo kirjoitti:

Kannabis on luusereille jotka ei viinaa kestä ja nuo sun tilastos kuulostaa aika oudolta.

Kannabis taitaa olla sul vähä tuntematon aine? ei se tarkota sitä et jos käyttää kannabista et olis huono viinapää...harhaluuloja...

• juu

Poltin 2½ vuotta vakituiseen, kohta täytän 18. Kohta on kulunut ½ vuotta silleen, että polttelen sillon tällön, suunnilleen 1 tupakki kahessa päivässä.. mitä ny tulee kvereilta pummittua ;) Viikonloppusin ostan ehkä piänen askin jos lähtee kupille..

• Shakira

oon maistanu mut en nähny mitään syytä alottaa tupakanpolttoo..täysin järjetöntä!!!!

• jokujokavoiauttaa

luulisin että semmoiset 30-40prossaa nuorista yleensä polttais.9luokkalaisista n40 prossaa 8 vähän vähemmän joidenkin kyselyiden mukaan ainaki nii luki meidän terveystiedon kirjassa viime vuonna. Itse oon seiskalla eikä kukaan (onneks) vielä polta.Ajatuskin polttamisesta tuntuu inhottavalta kun siitä ei oo mitään hyötyä. Itse katson tupakoijia pahalla silmällä ja vältän passiivista tupakointia esm. bussipysäkilla.Toivon etten ikinä aloita :)

• runkkaajaapina

otan jos tarjotaan, rahaa en kuluta :)

• gasgag

Poltin kolme tupakkaa, kyllästyin, lopetin.

• Krisse11

puol isosisko polttaa ekä oo yhtää hauskaa ku se on koukus et en polta vaik saisin miljoonan

• Bogi483

En polta. Joskus halusin maistaa, just kun "kaveritkin polttaa", mutta en ikinä maistanut. Onneks. Se on ku polttais rahansa. Sä maksat siitä että keuhkot menee paskaks, haiset pahalt ja kuolet (mitä todennäköisimmin) aijemmin ku mitä ilman röökiä. En ymmärrä tupakoitsijoita. Tietysti tajuun ettei siitä ole helppoa päästä irti, mutta miksi ees alottaa? Okei, ehkä tupakka rauhottaa mieltä. Mutta mieluummin nyt käy vaikka kävelemässä raittiissa ilmassa ku menee röökille. Ja kun yks tupakoi, siitä ei oo haittaa vaan sille yksilölle, vaan ympäristöllekin. En nyt aio ympäristöaktivistiks, mutta en halua kyllä sitäkään että maapallo kärsii sen takia että ääliöt haluu mielen rauhotettua. Ja kyllähän siinä ympärilläolevatkin saa sitä savua keuhkoihinsa. Mutta on mulla sisaruksia jotka tupakoi, ja kavereitakin (joista pari on jo lopettanut). Toivon vaan näkeväni heidät vielä yli kuuskymppisinä. :)

• nu-run-da

Mää en polta, en oo koskaa kokeillutkaan. Mun kaveritkaan ei koskaan polttanu, eikä mua oo koskaan kiinnostanut pätkääkään kokeillakaan... Mä oon ollu joskus passiivinen tupakoitsija, kun vietin paljon aikaa sellasten ihmisten kanssa, jotka polttaa.. koskaan ei oo tullu itelle mieleen kokeilla. Ei tupakasta oo mitään iloo, en tajuu miks ihmiset polttaa.. ainoo syy siihe taitaaki vaan olla toi se, kun "kaveritki polttaa" :3

• asdfasdfasdfasdfasda

Poltan ja olen ylpeä siitä "keuhkot menee, kuolet iiiik!" ei vittu mitä paskaa. Polttamattomuus ei tee teistä yhtään parempia ihmisiä.

• 3+11=?
        asdfasdfasdfasdfasda kirjoitti:

Poltan ja olen ylpeä siitä "keuhkot menee, kuolet iiiik!" ei vittu mitä paskaa. Polttamattomuus ei tee teistä yhtään parempia ihmisiä.

Asiaa! Minäkin poltan aika usein, oma asiansahan se on jos haluaa sauhutella eikä kukkahattutätien tarvitse sitä tulla päivittelemään.

• no smoking!
        asdfasdfasdfasdfasda kirjoitti:

Poltan ja olen ylpeä siitä "keuhkot menee, kuolet iiiik!" ei vittu mitä paskaa
        ----------------------------------------------------------------------------------------------

vai tällästä... Onko sekin sit joitain paskaa jos oikeesti saat syövän tupakan takia ja kuolet siihen?? Tuo sun kommentti vaikuttaa paljolti siltä.. ja sitäpaitsi siinä menee oikeesti ne keuhkot ja vieläpä oma terveys! Hyi v_ttu, joku tupakka!!! :S :S :S en ymmärrä kuinka jotku voi vetää jtn tupakkaa : SS

• Jere12345

Etelä-Suomessa näkee ainakin ihan liikaa tupakoivia nuoria. Menee mun koulun ulkopuolelle, siihen dösärille nii siin on 50 kpl 7-9. luokkailaisia. Ja sit siel vähän matkan pääs on sit viel lukiolaiset. Ei oo mitään hajua että kuinka paljon, mut mun mielestä ihan liikaa.

Ja ite en siis polta, monet kavereista kyllä polttaa, ja mä oon ylpee siit etten ite polta. Ja kaverit, iso-sisko, faija, mutsi jne., on sanonu ihan samaa. Mie en välitä siitä että meneekö keuhkot vai ei, meneehän te kuitenki jossai vaihees. Pikemminki mie välitän siit rahast. Mielummin mä tarjoon kaikkee ihastukselleni ku ostasin tupakkaa. Ja sit on viel kaikki nää ärsyttävät tyypit, jotka sanoo heti ensimmäiseks: "Onks sul heittää kessuu?" jne. Eikö voi puhetta paremmin alottaa?

Mut loppujen lopuks, kyl se on PAREMPI olla polttamatta, kun polttaa. Et plussii vaa mielummi niille jotka ei polta ja miinuksii niille jotka polttaa. Täs topicin on kyl tää asia ihan väärin päin. Mut nää miinuksen antajat on sit varmaa niit, jotka polttaa egon takii. Surullista.

Kaikki pojat, jotka polttaa! Jos teillä on ihastus, joka kuuluu esim. kaveriporukkaan, niin jos se harmittelee ettei sil oo rahaa ostaa vaik juotavaa, nii tarjotkaa! Mä ite tarjoon aina kaikille, jotka pyytää, jos vaan on muilta menoilta jääny rahaa. Tosin kyl mie myös lainailen porukoille. Ja yleensä myös mulle sit tarjotaan, jos mä oon joskus tarjonnu. Tosin ihastukselta mie en suostu ottaa mitää takas.

• Smoker12345

Aina välillä maistelen, en säännöllisesti.

• GaNjA ^^

Poltan, en joka päivä mutta poltan kuitenkin. Ja ihan omaksi ilokseni, rentoutuakseni ja vitutukseen.

• sdgfvhjnklkhgtfr
        GaNjA ^^ kirjoitti:

Poltan, en joka päivä mutta poltan kuitenkin. Ja ihan omaksi ilokseni, rentoutuakseni ja vitutukseen.

Poltan. On maailmassa kauheampiakin asioita.

• nfxf

mä en polta. sillä pilaa vaan oman terveytensä,ja altistuu helpommi syövälle ja se on kaiken lisäks epäterveellistä yms. ja viel turhaa rahan tuhlausta!! Tupakka haiseeki oikeesti niin oksettavalle kun tulee tupakan käryä jostain :S
      siinähän menee rahat tuhkana taivaan tuuliin!! mitä järkee on polttaa??!? tuntuu et monet polttaa just sen takii et "kaveritki polttaa,niin mäki", "mitä kaverit meinaa jos mä en polta ja ne polttaa", "kaikki muutki polttaa, ja se on siistiä", "on siistiä polttaa,tuntee ittensä ns. kovaksi tyypiksi" tms...

• .. satunnaisesti.
        Kesästä -08 poltellut olen kaverien kanssa, niiltä tulee pummittua, hintakin on halpa, 50snt/2kpl.
        Koukussa en vieläkään, vaikka se kuuluisa 50 tupakan koukkuraja on jo ylittynyt reilusti.
        En ole saanut ainuttakaan uutta kaveria tämän kautta, enkä tee tätä "cooliuden" vuoksi.
        Elämäntapa.

• deliw kirjoitti:

.. satunnaisesti.
        Kesästä -08 poltellut olen kaverien kanssa, niiltä tulee pummittua, hintakin on halpa, 50snt/2kpl.
        Koukussa en vieläkään, vaikka se kuuluisa 50 tupakan koukkuraja on jo ylittynyt reilusti.
        En ole saanut ainuttakaan uutta kaveria tämän kautta, enkä tee tätä "cooliuden" vuoksi.
        Elämäntapa.

.. lisään tähän nyt sen että aloitin ensimmäisten joukossa, joten ei kaverit ole asiaan vaikuttaneet.
        Askia ei päivässä mene, aski kestää kuukaudenkin kevyesti.

• asdasd-97

Tupakkaa poltettii 80-90 luvulla se on''niin out''

• ggfjfghfgh

En polta enkä ole edes maistanut, jouduin koko lapsuuteni haisteklemaan tupakan sauhuja, koska äitini polttaa. Äitini aina sanoo että katuu paljon että koskaan edes maistoi ja kehoitti minua olemaan kokeilematta, normaali teini olisi ehkä vain äitinsä kiellon takia maistanut mutta minä en koeta haastaa riitaa tieten tahtoen koska uskon mitä sanotaan. (On hirveää kuunnella kun äiti yskii limaa keuhkoistaan!)

• gskpäåasd

minä. oon ysil ja ja yli puolet meijä luokkalaisist polttaa säännöllisesti tai on bilepolttaja.

• Zaukki

Poltan, mutta aloitin vasta täysi-ikäisenä.

• ei tietoa

itse olen 12v ja alotin 10v ku kaverit tarjosivat suosittelen että tupakassa ei ole mitään hienoa enkä yhtään esitä en mtn mut suosittelisin sinun lopettamaan ettei käy kuin minulle

• voiminnuu

Koitan vähentää. Oon ny poltellu koko vuoden vaa viikonloppusin samalla ku juon, ja jos en juo nii en polta ollenkaa. Oon kerran vaa yhtenä viikonloppuna polttanu 1 röökin ku en oo ollu jurrissa, eli aika hyvin menee :)

• James-95

Wow... Tää ketju alotettiin silloin, kun olin ekalla. Nyt, kun vastaan, olen taas ekalla.

En polta, mutta jotkut koulutoverit polttavat. Isä poltti, mutta onnistui lopettamaan. Isoveli polttaa säännöllisesti.

• VittuMitäPaskaa!

En todellakaan haluu ees kokeilla,ja mua ahistaa olla frendejen kanssa vapaa-ajalla, ku ällöttää niii saatanasti tuo sauhuttelu :SS
      YÖK!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      126
      3943
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      40
      2436
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      73
      2396
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2302
    5. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      43
      2059
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      78
      1630
    7. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      79
      1566
    8. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      12
      1274
    9. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      71
      1097
    10. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      58
      1091
    Aihe