jatkuva myyjien tarve

kaapo

Mol:llin sivuilla jonkun aikaa vierailleena olen huomannut että jotkut hakevat koko ajan tai muutaman kuukauden välein uusia edustajia/myyjiä.
Voisi siis luulla että vaihtuvuus on kovaa ja kukaan ei pitkään paikassa viihdy.
Olisiko paikallaan tehdä listaa tämmöisistä yrityksistä?
Itseäni ainakin kiinnostavat kyseiset yritykset jotka ovat jo "liian usein" etsineet edustajia.

83

7210

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katu

Minua harmittaa myös, että on yrityksiä jotka
      esim. nimellä vainottujen tuki ry (keksitty nimi)etsivät työntekijöitä ja jättävät palkat maksamatta ja rahat menevät yrittäjien taskuun. Kehotan olemaan rittäin varovainen tällaisten suhteen.

• MaRock

Pysy todella kaukana ainakin siitä ulkomaalaissyntyisestä hiipparista, joka etsii kotisivu- ja www-palveluille puhelinmyyjää. On etsinyt myyjiä viime syyskuusta alkaen.

• jesaja

Jos niillä menee vaan niin vitun hyvin että tarvitaan paljon työvoimaa:)
        Just...

Belton ainakin monien mielestä on aika tuulinen paikka ja monet puhelin firmathan vaihtavat nimeäänkin tasaisin väliajoin että saavat taas uutta työvoimaa.

• bertil
        jesaja kirjoitti:

Jos niillä menee vaan niin vitun hyvin että tarvitaan paljon työvoimaa:)
        Just...

Belton ainakin monien mielestä on aika tuulinen paikka ja monet puhelin firmathan vaihtavat nimeäänkin tasaisin väliajoin että saavat taas uutta työvoimaa.

Akro Mats on tuulinen paikka. En paljon tiedä mutta jospa joku vois hieman valaista

• isoPomo

Niin henk.kohtaisesti olen päällikkönä toimistotarvike alan yrityksessä. Niin ei se
      aina riipu yrityksestä se vaihtuvuus. Moni kaveri
      vakuuttaa haastattelussa myyvänsä vaikka oman äitinsä... työt kun alkaa pojat saavat firman auton alle(kun tyhjä taskuilla ei ole omaakaan)
      Kehuvat kavereille, että kävin ostamassa uuden auton ja sillai. Päivät töissä ovat sormi suussa kuinkas uskaltaisin mennä myymään jotain. Sama miten kouluttaa ja opettaa. Joten jos tulosta ei tule niin ei niitä koristeeksi kait työnantaja palkkaa.
      Joku kysyi Akrosta se nyt on aivan perseestä. Veijo Rautio ei kavereiden mukaan ymmärrä
      alasta tuon taivaallista.
      On alalla positiivisiakin yrityksiä monta.

• tessiessi

Nyt on oikeudessa keissi jossa myyjä on irtisanottu huonon myyntikatteen vuoksi.Tuon huonon myyntikatteen ymmärrän siten että kauppaa ei ole myyjä saanut aikaiseksi, eikä kate euroja siis siksi ole kertynyt. Gigantti oli työnantaja. Kysehän on tuossa kaupankäynnissä siitä että asiakas tulee Giganttiin,usein sitä kai kävellään kauppaan jopa ostotarkoituksessa.Tuollaisessa myynnissä pärjää ystävällisyydellä ja ehkäpä Gigantissa pitää osata hitunen kodin elektroniikan myyntiä. Meneppä myyjäksi kaupan alalle siten että itse tunget jalkaasi asiakkaille, asiakkailal ei sinänsä ole tarvetta, mutta sinun pitää luoda se ostotarve ja satttaa homma kassakoneelle asti, eli saada asiakkaalta tilaus. Se käy työstä. Ajat sen oman autosi lunastus kuntoon,innoissasi kun olet ja saat kaupan kännyysi johonka vastasit ajon aikana :;) Työsuhdeautoilu tarjoaakin yllättävää turvaa. Mutta mielenkiintoista nähdä miten Gigantin juttu ratkaistaan, se on korkeimmassa oikeudessa.Eli jos on vaan töissä 8h ja mukamas kovasti koittaa saada kauppaa,soittelee asiakkaille, juttelee mukavia, mutta kauppaa ei synny.Asiakaskäyntejä tekee, mutta juokiin kahvia ja puhuu golffista myymiensä tuotteiden sijaan. Onkohan irtisanomisperuste olemassa?Nyt vasta tulee korkaimman oikeuden linjaus tähänkin asiaan. Työlainsäädäntö onkin vinkeä laji.

• Harma

joutuvat rekrytoimaan paljon kun suurin osa myyjistä on valmiiksi kaiken saaneita kitisijöitä joilla on aina esteitä tuloksenteolle. Jos on pienikin pohjapalkka niin sellainen pitää laittaa äkkiä mäkeen ja pakkohan siihe on rekrytä tilalle jos ei aio laittaa putiikkia kiinni.

Olisi hienoa kun laki sallisi yritysten niin halutessaan julkistaa myös paskojen työntekijöiden listan.

Kumpiahan kertyisi enemmän: paskoja firmoja vai myyjiä?

• entinen puhelinmyyjä

> joutuvat rekrytoimaan paljon kun suurin osa myyjistä on valmiiksi kaiken saaneita kitisijöitä joilla
        > on aina esteitä tuloksenteolle. Jos on pienikin pohjapalkka niin sellainen pitää laittaa äkkiä mäkeen
        > ja pakkohan siihe on rekrytä tilalle jos ei aio laittaa putiikkia kiinni.

Puhelinmyyntifirmoissa keskimääräinen työsuhteen pituus on alle viikko. Normaalissa myyntityössä keskimäärinen työsuhteen pituus on vuosia.

Lyhyet työsuhteet kertovat siitä, ettei kukaan viihdy em. työpaikassa kovin kauaa. Syynä tähän on paska työ, rekrytointivaiheessa tapahtunut palkkojen liioittelu, lakisääteisten oikeuksien polkeminen (muun muassa sairaspäivärahojen maksamatta jättäminen), huonot soittolistat, suoranaista valehtelua lähenevä myyntispiikki ja niin edelleen.

Eli kyllä sitä syytä lyhyisiin työsuhteisiin kannattaa etsiä sieltä työnantajan puolelta.

• vuosia päällikkönä

Myynnissä on tärkeintä työnteko. Tätä ei suurin osa myyjistä ymmärrä ja kuvittelee aina itsestään liikoja. Kun palkkaa ei tule kahvin litkimisestä ja iltalehden lukemisesta lähdetään pois huijaamaan seuraavaa työnantajaa.

• jape 13

myynti ei ole työtä,se on valehtelua

• aggreologi

Iso vaihtuvuus kuuluu alaan. Iso osa puhelinmyyjäksi ryhtyvistä on kitiseviä paskahousuja, ja vaikka firmassa olis asiat kuinka hyvin, iso osa ihmisistä ei vaan sovi alalle ja huomaavat asian sitten ekan viikon aikana.

Jos yritys on toiminut pitkään, eikä siellä ole YHTÄÄN työntekijää, joka olisi ollut työsuhteessa esim väh vuoden, laittaisi se ihmettelemään.

Mutta kuten sanoin, alalla vahtuvuus on kova ja se on normaalia, eikä se ole välttämättä merkki siitä, etteikö joku firma vois tarjota just SULLE hyvät edellytykset pärjätä myynnissä...

• Makkenn 2

Kuuluu ja kuuluu asiaan. On firmoja ja firmoja. Joissakinmakzsetaan palkka sopparin mukan, toisessa maksetaan sen mukaan, jääkö pomolta omien kuloujen jälkeen vielä rahaa. Olen itse ollut kolmessa tällaisessa paikssa. kahdessa hain rahani palkkaturvan kautta. Nyt yhdestä jäi fyrkat saamatta yrittäjänä.
        Kyllä ainakin pienten lehtien myyjät ovat melko ahdingossa. Vaikeaa on rahaa löytää tilipäivänä. Aina vain piti joustaa

• guggelberg

Joo,Vepa on ihan ok tyyppi varsinki messumatkoilla.
      Varsinkin messumatkoilla.
      Ei oo köyhä eikä kipee silloin.
      Visa vinkuu ja juttu lentää

• uihkjh

Pyydä luonnossa...

• Cafe Espa

Moikka
        Kaikille kuka on ollut Cafe espalla.
        Kaamee paikka.Kukaan ei puhu Suomea.
        Juttelin yhden työntekijän kanssa.Ne ei edes pese käsiä keittiössÄ siis kokit ja leipurit kun käy Vessassa.
        Omistaja on sata vuotta vanha tena-mummo.Työntekijät saa kenkää kuinka vanhempia duunareita huvittaa(itä-naapureita).
        Meno on 30-luvulta afrikasta.
        Kuka soittaa viranomaisille.

• pepa12

Ja antoihan se vaikee istua

• pikku pepa

Se antaa pyytämättäkin

• Ivan ivanovitsh

Antaskoha vepa pepaa

• juustispullero

Jos väkeä joudutaan rekryamaan koko ajan on yleensä puljussa syynä
      - huonot palkat, niitä ei joko ole tai ei tilille tule
      - huonot esimiehet
      - ei koulutuksen palaakaan
      - huono rekry, otetaan töihin jokainen piipittäjä joka töihin hakee, viis asenteesta tai mistään muustakaan
      - mikään lakisääteinen juttu ei toimi
      - valehdellaan "normimyyjien" ansiotasosta
      - jaetaan huonoja listoja uusille työntekijöille tai ihan vaan naamarajalla

TAI

Työntekijöissä syynä
      - Mennään nyt vaan tekemään "jotain", kun muutakaan ei ole
      - Irvistellään koko työporukan ilmapiiri pilalle, kun itseä ei kiinnosta
      - Ei haluta onnistua
      - Ei jakseta soittaa
      - Ei uskalleta/jakseta vaatia koulutusta
      - Ei haluta kehittyä myyjänä
      - Ei omata motivaatiota myyntiin
      - Lähdetään kävelemään, kun heti kahden päivän jälkeen ei onnistuta saamaan kauppoja tauluun saman verran kuin 15-vuotta alalla toiminut konkari.

• MyyntimiesOikeasti

Joo listaan enää lisäyksenä työnantajien puolelta huono veto on laittaa myyjälle muita kuin myyntiin ja asiakasuskollisuuteen liittyviä tavoitteita.

Esimerkki. Minä olen myyntitöitä tehnyt IT hommaissa 5 vuotta. .
      No ensimmäisessä myyntihommassa minulla oli 3 kk liikevaihtoon sidottu myyntitavoite joka muodosti 40% palkasta(tai enemmän kun teki yli 100% tavoitteen) pohja joku 3k €.
      Homma pyöri hyvin noin 2 vuotta tein kovasti töitä ja vedin tavoitteet rikki lähes joka kerta. No sain hoidettua hyvät suhteet asiakkaisiin parissa vuodessa. No sitten vaihtui myyntipäällikkö. Nyt eletään siis vuotta 2008 laman alkua ja uusi kaveri on sitä mieltä että aktiviteettitasoni on liian alhainen. Liian vähän asiakaskäyntejä ja kontakteja...

Tähän sanoin vain että eikö siitä saa saatana nauttia jos hommansa on hyvin hoitanut ja kauppa rullaa. Olin noihin aikoihin ainut myyjä talossa joka teki ja ylitti tavoitteensa vaikka niin nostettiinkin minulle huimasti. Vastaukseksi sain ns. aktiviteetti tavoitteet. Minun piti tehdä väh. 7 asiakaskäyntiä viikossa ja kontaktoida väh. 100 potenttenttiaalista asiakasta puhelimella viikossa.. Sitten sain tähän päälle vittuilua aktiivisuuden vähäisyydestä riippumatta siitä teinkö aktiviteetti tavoitteet vai en.. Piste tuli kun jouduin kehityskeskusteluun pari vuotta sitten syynä alhainen aktiviteettitaso kesäkaudella. No totesin että olin vuosilomalla yli puolet 3kk tarkastelu jaksosta ja jos katsoo aktiviteettitasoa ajalta jota en ollut lomalla se ylitti tavoitteet selvästi. Sain kuitenkin suullisen varoituksen (eivät uskaltaneet kirjallisena antaa kun sanoin riitauttavani) Vaihdoin firmaa saman tien ja vein noin 25% friman asiakkaista ja 40% liikevahdosta mukanani. Tämä myyntijohtaja sai kuullemma 6kk myöhemmin kenkää huonojen myyntitulosten takia....

No tarinan opetus on lähes(muuteman poikkeuksen olen tavannut ja heillä on yleensä pystyssä oma firma) jokainen oikea myyntimies on laiska, mutta ahne näin minäkin.
      Tavoitteet tulee tehdä niin että kun myyt paljon niin saat oikeasti kunnon tilejä. Mitata pitää vain myyntiä ja ehkä asiakastyytväisyyttä/ uskollisuutta, koska se luo aikanaan pohjan lisämyynnille. Itse olen aina tehnyt myyntitavoitteeni mutta kun minua alettiin härnätä kaiken maailman aktiviteettitavoitteista, jotta joku myyntipäällikkö saisi tehtyä johdolle kauniin exel raportin niin hommasta meni maku. Synnynnäisesti laiskana miehenä minusta on hienoa vääntää 3kk myyntavoite täyteen 1 kk ja sitten pyöriä toimistolla 4h työpäiviä 3 päivänä viikossa 2 kuukautta. Toimii ikäänkuin lisäkannustimena. Viime aikoina olen tehnyt noin 150%-200% tavoitteistani joka johtaa noin 8k € kuukaudessa. Enempää ei suomen verotuksella kannata tehdä joten, enempää en töitä tee.

Toivottavasti tämä kirjoitus avaa jonkun myyntipäällikön silmät sille mitä aina tavoitteensa tekevän myyntitykin päässä liikkuu ja mikä häntä motivoi.

• Myyntikoutsi

Niin totta

Itse toisaalta korostan suuren aktiivisuuden merkitystä siksi, että asiakkaita jää usein pois ja hyvään tulokseen tuudittautuminen on siksi vaarallista. Mutta jos tavoitteet tekee etupainotteisesti kuten sinä niin ehkä jollakin lisäkannustimella päällikkö olisi saanut sinut haluamaan enemmän myyntiä = lisäämään myös aktiivisuuttasi.

Harmittavan usein vain suurin osa laiskoista myyjistä on oikeasti laiskoja. Ja kuukausi- tai 1/4 vuositavoitteita ei voi paikata jälkikäteen. Siispä ne tulee varmistaa etukäteen - jälkikäteen on mahdollista vain selitellä ja sitä ei kenenkään päällikön hermot kestä eikä pidäkään.

No tässä tapauksessa voitit sekä sinä että uusi työnantajasi

• juustispullero

Hyvä kirjoitus myyntimies. Mielestäni myyjälle annetaan myyntitavoitteet, ja se on ihan se ja sama kuinka myyjä niihin pääsee, kun vain pääsee. Jos tekee kolmen kuukauden tavoitteet kuukaudessa täyteen, ja haluaa letkotella laakereillaan pari kuukautta, niin se hänelle suotakoon.

Provikkapalkkauksessa ja myynnissä omassa mielestäni parasta on juurikin se vapaus, kuinka työaikansa käyttää. Jos on hyvä päivä, niin töitä painetaan niska limassa ja kappas, viikon tavoitteet kasassa. Jos taas huono päivä, niin sitten mennään vähän iisimmin eteenpäin, turha sitä on itteään kiusata, kun tietää, että parin päivän laiskottelun jälkeen tavoitteet taas täyttyy leikiten.

Mun mielestä päälliköiden tehtävä on vain kannustaa ja hymistellä iloissaan kun tavoitteet täyttyvät, ja antaa myyjän jatkaa hyväksi havaittua linjaa. Aina löytyy myyjiä joita pitää vähän potkia liikkeelle, mutta jos myynti sujuu tavoitteiden mukaan, niin potkimisia ei tarvita.

Noo, ite olen tehnyt puhelinmyyntiä vuosikaudet, ja mikäs sen mukavampaa kuin täyttää tavoitteet parissa tunnissa., ja loppupäivä vain kitata kaffia, ja jos oikeen tylsäksi käy, niin pistää vielä pari kauppaa lisäksi. Jos pohjaa maksetaan, on huonoina päivinäkin oltava töissä, mutta jos elät pelkällä provikalla, voit jo aamulla päättää lähteväsi rannalle piristymään, ja palata töihin kun mieli on parempi. Puhelinmyynnissä onnistuu erinomaisesti oman työn ja vapaa-ajan sovittaminen, teet töitä kun mieli on hyvä, tavoitteet täyttyy ja päällikkö myhisee. Kun taas päivä on huono, teet jotakin muuta, päällikkö kyllä tietää, että kun tulet takaisin, teet tavoitteet tuplana, ehkä jopa triplana.

• mistä sen tietää????

Alkuperäiseen kysymykseen :)

Sehän riippuu ihan mistä työstä on kysymys, osa töistä on sellaisia että niissä on huonopalkka ja työnantaja ei oikein edes odota että kukaan siellä pitkää uraa tekisi vaan kyse on sellaisesta, hullun hommasta jota tehdään paremman puutteessa, ja monelle se on ihan ok, että sitäkin sitten tarvittaessa löytyy.

Joissain paikoissa firman vaatimukset on niin kovat, että siitä syystä joku saa kenkää aina silloin tällöin, eihän se tee työpaikasta huonompaa, sitä ei aina vain ihan suoraan kerrota.

Sitten on työpaikkoja joihin pääsee miltei suoraan kadulta, ja toivotaan että työntekijä ymmärtäisi itse kehittyä, asennoitua ja asettaa tavoitteita, mutta näissä paikoissa se asenne jää siihen joskus työntekijällä, että kun minäkin pääsin tänne vaikken tiedä mistä on kysymys, niin ollaan niin kauan kuin annetaan olla, usein sitten nämä on ihmeissään kun kerrotaan että se oma-aloitteisuus on ollut hukassa.

Työaikojen sopiminen omaan elämään saattaa selvitä täysin vasta kun on työtä hetken tehnyt, ja tämän takia joihinkin paikkoihin vapautuu sitten uutta tilaa aina.

....stä olevia paikkoja unohtamatta, työ on muutakuin annetaan ymmärtää ja palkka jää siihen alkupalkkaan, pomo on pihalla kuin lintulauta ja työntekijä hakkaa päätään seinään että miksi edes tulin tänne. Tämäkin on kokemuksena hyvä, ja jotkut nauttii tälläisestä, potkujen uhka on olematon kun työntekijä tekee vain mitä sanotaan ja ottaa diapamin jos meinaa tulla omia ajatuksia :) palkka on mitä on, mutta eihän se mikään vankila ole.

Itse olen monia erilaisia paikkoja nähnyt, ja aina niissä jotain oppii, usein kannattaa käydä katsomassa, työ saattaa vaatia jotain jota löytyy vain sinulta.
      (pikkutarkkaa rekan peruutus taitoa, tietynlaista tilannetajua, harvinaista huumoria, välinpitämättömyyttä asioissa joilla ei ole väliä, pikkutarkkuutta joka asiassa tai käytännönkokemusta talvipukeutumisesta(uusavuttomia on oikeasti olemassa))

• makken2

Varmaan olisikin. Ylensä nämä ovat kai enimmäkseen lehtitilauksia myyviä yrrityksiä. Kiintiöt ovat kovat ja, jos niihin ei pääse, niin se on loppu.
      Itse lokeilin kerran Yhtyneillä. Ensin sain ihan mukavasti sellaisia, joista ei tarvinnut kuin sopia uusiminen. Mutta näitä oli vain himan. Sitten lyötiin eteen listoja, joissa oli joku kilpailutillaus ollut. Näistä ei yksikään ottanut lehtitillausta.
      Siihen loppui. Olen tehnyt 30 vuotta myyntihommia,joten kyse ei ollut siitä.

• yrjänä heikki

"Ensin sain ihan mukavasti sellaisia, joista ei tarvinnut kuin sopia uusiminen."
        - No tuolla nyt ei ole myynnin kanssa tekemistä paljoakaan. Uusasiakas hankinnassa se veri punnitaan. Mitä pidempään / useammin ihminen on saman lehden tilannut, sen varmemmin se uusii tilauksen myyjästä riippumatta. Jonkunhan noihinkin on se ensimmäinen kauppa pitänyt tehdä.

"Olen tehnyt 30 vuotta myyntihommia,joten kyse ei ollut siitä."
        - Mutta olitko tehnyt puhelinmyyntiä ennen? Menestynyt hyvin? Oliko motivaatio ja asenne hommaan ja myös toisiin soittolistoihin kunnossa vai luokittelitko etukäteen huonommaksi materiaaliksi? Usein tämä "olen tehnyt xxx vuotta myyntihommia" -lausahdus on huono argumentti jos on uusi myynnin laji kyseessä mitä ei ole aiemmin tehnyt - tai ei vain nappaa jolloin ei saa innostusta aikaiseksi itselle eikä siten tarttumaan asiakkaaseen.

Itse tiedän Yhtyneilläkin (nyk. Otavamedia) kovia myyjiä ja tekevät pirusti kauppaa uusille asiakkaille. Toki heillä on myös vakioasiakaskuntaansa. Se kuitenkin supistuu aina jollein uusia asiakkaita tule sisään. Osa kuolee, ei ole varaa tilata tms...

Tällaista pohdiskelua

• Anal massage

Tunnen ton akron aika hyvin. Olin töissä siellä nuorempana kun myivät toimistotarvikkeita.Tietääkseni myyvät nykyään siivoustavaraa ja ilmeisesti ihan hyvää sellasta kun löytyy stokkan ja prismankin hyllyltä

• JALOBEENO

"Ensin sain ihan mukavasti sellaisia, joista ei tarvinnut kuin sopia uusiminen."
        - No tuolla nyt ei ole myynnin kanssa tekemistä paljoakaan. Uusasiakas hankinnassa se veri punnitaan. Mitä pidempään / useammin ihminen on saman lehden tilannut, sen varmemmin se uusii tilauksen myyjästä riippumatta. Jonkunhan noihinkin on se ensimmäinen kauppa pitänyt tehdä.

- Mutta olitko tehnyt puhelinmyyntiä ennen? Menestynyt hyvin? Oliko motivaatio ja asenne hommaan ja myös toisiin soittolistoihin kunnossa vai luokittelitko etukäteen huonommaksi materiaaliksi? Usein tämä "olen tehnyt xxx vuotta myyntihommia" -lausahdus on huono argumentti jos on uusi myynnin laji kyseessä mitä ei ole aiemmin tehnyt - tai ei vain nappaa jolloin ei saa innostusta aikaiseksi itselle eikä siten tarttumaan asiakkaaseen.

Itse tiedän Yhtyneilläkin (nyk. Otavamedia) kovia myyjiä ja tekevät pirusti kauppaa uusille asiakkaille. Toki heillä on myös vakioasiakaskuntaansa. Se kuitenkin supistuu aina jollein uusia asiakkaita tule sisään. Osa kuolee, ei ole varaa tilata tms...

Tällaista pohdiskelua

• Oravanpyörä

Rekrytointi aloitetaan kun tupa on täynnä. Jos tupa on puolillaan oot jo myöhässä. Jos rupee näyttää siltä että tupa pysyykin täynnä ni sit hommataan lisää soittopaikkoja.
      Ja taas rekrytoidaan.

Ostavat asiakkaat ja myytävät tuotteet ei maailmasta lopu joten myyjälle on aina työpaikka. Jatkuva myyjien tarve.

• Konttorirotanystävä

En tunne vepaa tai yritystä mutta edellinen taitaa jo täyttää kunnianloukkauksen tunnusmerkit! Kannattaa varoa hieman mitä puhuu vai oletko sittenkin itse apina? No tosiaan olen kiertänyt 5 vuoden aikana 5 erilaista myyntiyritystä. On ollut puhelinmyyntiä, vakuutusten myyntiä jne ja kyllä myyntialalla porukka vaihtuu. Vain parhaat pärjää ja jää samaan firmaan pitkäksi ajaksi. Toki palkaa pitää tulla tulokseen nähden ja yrityksen perusasiat kunnossa. Kannattaa hakea töihin sellaiseen kuin duelloffice, se on hyvä firma. Toimii turun alueella.

• kanelipulla

Ensin sain ihan mukavasti sellaisia, joista ei tarvinnut kuin sopia uusiminen."

Tällaista pohdiskelua

• huolissaan

Erektiohäiriö (impotenssi)

Erektiohäiriössä mies ei kykene saavuttamaan tai ylläpitämään riittävän vahvaa erektiota (siittimen kovettumista) yhdynnän onnistumisen kannalta. Kyselytutkimusten valossa kolmella neljästä miehestä yhdyntä epäonnistuu erektiovaikeuksien vuoksi joka viidennellä yrityskerralla. Ajoittainen erektiovaikeus on siis tavallista eikä se siten ole luonteeltaan häiriö, ellei ongelma ole toistuva ja vaikeuta olennaisesti sukupuolielämää.

Erektiovaikeudet voivat muiden seksuaalisten toimintahäiriöiden tavoin olla luonteeltaan itsenäisiä tai johonkin sairauteen liittyviä, yleistyneitä tai tilannetyyppisiä (ks. «Seksuaaliset toimintahäiriöt»1).

Erektiovaikeuksia on erilaisia. Joskus vaikeutena on ylipäänsä erektion saavuttaminen, joskus erektio häviää heti yhdynnän alussa, joskus erektio häviää kesken yhdynnän. Joskus erektiovaikeuden taustalla on seksuaalisen halun tilanne- tai partnerikohtainen heikentyminen tai puuttuminen. Useimmat saavuttavat erektion itsetyydytyksessä tai erektio ilmenee vain aamulla heräämisvaiheessa.

Erektiovaikeus voi olla luonteeltaan puhtaasti psykologinen tai johtua erilaisista ruumiillisista tai psykiatrisista sairauksista tai niiden hoidossa käytetyistä lääkkeistä. Psykologisiin tekijöihin perustuvan häiriön taustalla on usein stressi, väsymys, pelko epäonnistumisesta, seksuaalisuuteen liittyvän häpeän, syyllisyyden tunteet, erilaiset traumaattiset kokemukset ja parisuhteeseen liittyvät monet ongelmat. Sukupuolikumppani ja hänen suhtautumisensa seksuaalisuuteen voivat vaikuttaa miehen erektiokykyyn.

Erektiovaikeuksien taustalla on usein jokin sairaus tai niiden hoidossa käytetty lääke. Tällaisia sairauksia ovat mm. sokeritauti, verenpainetauti, verisuonten kalkkeutuminen, Parkinsonin tauti, multippeliskleroosi ja muut neurologiset häiriöt, eturauhasen sairaudet. Psykiatrisista sairauksista esimerkiksi vakava depressio, pakko-oireinen häiriö, ahdistuneisuushäiriöt ja pelkotilat voivat aiheuttaa impotenssia. Myös liikalihavuus, runsas tupakointi tai alkoholin käyttö voivat olla erektiovaikeuksien taustalla.

Pitkäaikainen pyöräily voi puristaa siittimen verisuonia ja hermoja aiheuttaen siten ohimenevän ererektiovaikeuden.

Kikkelis kokkelis, mitäs luit!

• akro oy

Kirjoittaja joka täällä on esittänyt Veijosta loukkaavia kommentteja saa selvittää asiaa jatkossa poliisin kanssa. Asiasta on tehty tutkintapyyntö T: AKRO OY

• Kiakessa

Alkuperäiseen kysymykseen :)

Sehän riippuu ihan mistä työstä on kysymys, osa töistä on sellaisia että niissä on huonopalkka ja työnantaja ei oikein edes odota että kukaan siellä pitkää uraa tekisi vaan kyse on sellaisesta, hullun hommasta jota tehdään paremman puutteessa, ja monelle se on ihan ok, että sitäkin sitten tarvittaessa löytyy.

Joissain paikoissa firman vaatimukset on niin kovat, että siitä syystä joku saa kenkää aina silloin tällöin, eihän se tee työpaikasta huonompaa, sitä ei aina vain ihan suoraan kerrota.

Sitten on työpaikkoja joihin pääsee miltei suoraan kadulta, ja toivotaan että työntekijä ymmärtäisi itse kehittyä, asennoitua ja asettaa tavoitteita, mutta näissä paikoissa se asenne jää siihen joskus työntekijällä, että kun minäkin pääsin tänne vaikken tiedä mistä on kysymys, niin ollaan niin kauan kuin annetaan olla, usein sitten nämä on ihmeissään kun kerrotaan että se oma-aloitteisuus on ollut hukassa.

Työaikojen sopiminen omaan elämään saattaa selvitä täysin vasta kun on työtä hetken tehnyt, ja tämän takia joihinkin paikkoihin vapautuu sitten uutta tilaa aina.

....stä olevia paikkoja unohtamatta, työ on muutakuin annetaan ymmärtää ja palkka jää siihen alkupalkkaan, pomo on pihalla kuin lintulauta ja työntekijä hakkaa päätään seinään että miksi edes tulin tänne. Tämäkin on kokemuksena hyvä, ja jotkut nauttii tälläisestä, potkujen uhka on olematon kun työntekijä tekee vain mitä sanotaan ja ottaa diapamin jos meinaa tulla omia ajatuksia :) palkka on mitä on, mutta eihän se mikään vankila ole.

Itse olen monia erilaisia paikkoja nähnyt, ja aina niissä jotain oppii, usein kannattaa käydä katsomassa, työ saattaa vaatia jotain jota löytyy vain sinulta.
        (pikkutarkkaa rekan peruutus taitoa, tietynlaista tilannetajua, harvinaista huumoria, välinpitämättömyyttä asioissa joilla ei ole väliä, pikkutarkkuutta joka asiassa tai käytännönkokemusta talvipukeutumisesta(uusavuttomia on oikeasti olemassa))

• Paha saa palkkansa

Törkeitä kommentteja tästä veijosta. Toivottavasti saatte kirjoittajan lompakkoon syysmyrskyä!

• papupepa

Kun Vee juttuja jutskaa niin vantaalla särkitiellä perheellä päätä särkee.
        Ei ole jutuilla kärkee, kun perä homman määräää.
        Ajatukset siellä häärää.
        On veen pepa löysä ja nöpö ankeen kumara.
        on hemmo ihan pepasta, aivot toimii kun webasto.
        Sääli vaimoo, sääli lapsii, mies tyhmä kun hiihtojalkine.
        Surkee puku,tyhmä ilme, tyhjät silmät ja kalan aivot.
        Kaviot kiiltää jeppe jee, navetan nero.

• D.raut
        papupepa kirjoitti:

Kun Vee juttuja jutskaa niin vantaalla särkitiellä perheellä päätä särkee.
        Ei ole jutuilla kärkee, kun perä homman määräää.
        Ajatukset siellä häärää.
        On veen pepa löysä ja nöpö ankeen kumara.
        on hemmo ihan pepasta, aivot toimii kun webasto.
        Sääli vaimoo, sääli lapsii, mies tyhmä kun hiihtojalkine.
        Surkee puku,tyhmä ilme, tyhjät silmät ja kalan aivot.
        Kaviot kiiltää jeppe jee, navetan nero.

Hei papupepa, soita mulle numeroon 050-323 5904 niin tavataan ja selvitetään asia. Luulen kyllä että uskallat vain puhua nimimerkin suojissa täällä netissä:) terveisin Dony Rautio. Odotan soittoasi..en vastaa sitten tuntemattomiin:)

• tahvo
        D.raut kirjoitti:

Hei papupepa, soita mulle numeroon 050-323 5904 niin tavataan ja selvitetään asia. Luulen kyllä että uskallat vain puhua nimimerkin suojissa täällä netissä:) terveisin Dony Rautio. Odotan soittoasi..en vastaa sitten tuntemattomiin:)

Laitoin puhelin numerosi oikeaa Isää kaipavien palstalle.Dony nimesi on sarjakuvista.
        Onko rohkeutta vääryys, joka sinua on kohdannut.
        Isäsi voi, olla Homer Simpson.
        Koita selvitä, älä ole hönö.

Terv, isä-puoli

• psykolaatti

Tavallaan foorumi on aika hyvä.Täällä saa höyryjä ulos.
        Varmaankin, jos näin paljon kirjoitellaan, jostain henkilöstä.
        Voi joku osua arastikkin.Haluaisin kumminkin ymmärrystä näille kaikille.
        Kukaan näistä osapuolista ei todellakaan ole mikään ruudinkeksijä.
        Kaikki pyörii sen pikku napansa ympärillä ja voivottelee.
        Varmaan terapia tai juttelu jonkun(esim.diakoni tai psykiatri auttaa)
        Hyvää jatkoa kaikille, aika parantaa haavat.

• TAHNIS8
        psykolaatti kirjoitti:

Tavallaan foorumi on aika hyvä.Täällä saa höyryjä ulos.
        Varmaankin, jos näin paljon kirjoitellaan, jostain henkilöstä.
        Voi joku osua arastikkin.Haluaisin kumminkin ymmärrystä näille kaikille.
        Kukaan näistä osapuolista ei todellakaan ole mikään ruudinkeksijä.
        Kaikki pyörii sen pikku napansa ympärillä ja voivottelee.
        Varmaan terapia tai juttelu jonkun(esim.diakoni tai psykiatri auttaa)
        Hyvää jatkoa kaikille, aika parantaa haavat.

Tällaista pohdiskelua

• töitäkin tehnyt

Nyt on oikeudessa keissi jossa myyjä on irtisanottu huonon myyntikatteen vuoksi.Tuon huonon myyntikatteen ymmärrän siten että kauppaa ei ole myyjä saanut aikaiseksi, eikä kate euroja siis siksi ole kertynyt. Gigantti oli työnantaja. Kysehän on tuossa kaupankäynnissä siitä että asiakas tulee Giganttiin,usein sitä kai kävellään kauppaan jopa ostotarkoituksessa.Tuollaisessa myynnissä pärjää ystävällisyydellä ja ehkäpä Gigantissa pitää osata hitunen kodin elektroniikan myyntiä. Meneppä myyjäksi kaupan alalle siten että itse tunget jalkaasi asiakkaille, asiakkailal ei sinänsä ole tarvetta, mutta sinun pitää luoda se ostotarve ja satttaa homma kassakoneelle asti, eli saada asiakkaalta tilaus. Se käy työstä. Ajat sen oman autosi lunastus kuntoon,innoissasi kun olet ja saat kaupan kännyysi johonka vastasit ajon aikana :;) Työsuhdeautoilu tarjoaakin yllättävää turvaa. Mutta mielenkiintoista nähdä miten Gigantin juttu ratkaistaan, se on korkeimmassa oikeudessa.Eli jos on vaan töissä 8h ja mukamas kovasti koittaa saada kauppaa,soittelee asiakkaille, juttelee mukavia, mutta kauppaa ei synny.Asiakaskäyntejä tekee, mutta juokiin kahvia ja puhuu golffista myymiensä tuotteiden sijaan. Onkohan irtisanomisperuste olemassa?Nyt vasta tulee korkaimman oikeuden linjaus tähänkin asiaan. Työlainsäädäntö onkin vinkeä laj

• Tryptophan
        D.raut kirjoitti:

Sitä pebaahan sä vonkailet, kundien pebaa siis. Toista kertaa en sun kans tapaamista halua.....sorry. Mites vaimo ja lapsi jakselee? Tietävätkö asiasta?

• Tryptophan
        Tryptophan kirjoitti:

Sitä pebaahan sä vonkailet, kundien pebaa siis. Toista kertaa en sun kans tapaamista halua.....sorry. Mites vaimo ja lapsi jakselee? Tietävätkö asiasta?

Viesti oli siis "Dony" Rautiolle, karvaiselle tuotepäällikölle.

• hahhhhhahhah
        Tryptophan kirjoitti:

Näitä kannattaa mennä kertomaan sille ihan kasvotusten. Netissä uhoo nää jotka ei todellisuudessa sitten uskalla:) hävettää teidän puolestanne.

• Mainari

Nyt on Talvivaara ja muut kaivokset lirissä.
      Mitensaadaan kultaa lisää ja uraania maaperään.
      Mökkiläiset kaupunkiasuntoihin ja turistit pysyköön kotonaan.
      Tää maa on meidän ja kaivosyhtiöiden

• meedioluotsi

Medialuotsi rekrytoi..

• kuubo80

Tuo jatkuva myyjien tarve ei välttämättä kerro firmoista huonoa. Osan totuutta ehkä. Firmoilla on eri periaatteita. Jotkut hakevat siksikin jatkuvasti myyjiä että heillä on paremmat ehdot mutta laittavat raaemmin pihalle jos ei kauppa käy. Joillakin on pelkkä provikka ja niissä lyhytjänteisimmät lopettaa heti jos ei kauppa käy. Ja kaikkea siltä väliltä. Kannattaa myös muistaa että suomalaisten myyntiosaaminen on heikkoa, kokeilijoita paljon ja alalle pääsee ilman pohjakoulutusta. Myös monella muulla alalla on työvoimapula. Työelämää ja eri toimialoja tuntevat tietävät että useilla on rekrytointiongelmia. Se ei ole ihan niin selvä merkki firman tasosta kuin ennen. Osaa saa porukkaa sitten pysymään maksamalla enemmän kuin mihin on varaa. Osa valitsee pienemmän riskin ja isomman vaihtuvuuden.

• 17+13

hyvä kommentti :) jatkuva myyjien tarve ei todellakaan kerro aina siitä, että firmassa olisi jotain vikaa.
      monet hakevat sisäistä kasvua ja laajentavat toimintaansa, jolloin tarvitaan lisää työvoimaa.
      alalla voi olla kova vaihtuvuus huolimatta siitä kuinka hyvä firma on kyseessä, jos on esimerkiksi paljon osa-aikaisia työntekijöitä, jotka ovat hakeutuneet töihin alunperinkin muutamaksi kuukaudeksi.
      ja sellaista yritystä ei olekaan, jossa ei haluttaisi lisämyyntiä, eli jokaisessa hyvässä firmassa on aina tilaa yhdelle hyvälle myyjälle lisää :)

• Näitä riittää

Jatkuva myyjien haku kertoo siitä, että jengiä pistetään pihalle koeajalla, tai sitten ne lähtee itse huomattuaan homman toimimattomuuden.

Kaikki puhelinmyyntifirmojen ja vastaavien puljujen palkka perustuu aina provikkaan, ellei tule kauppaa, ei tule liksaakaan, olipa rekryvaiheessa sitten minkälaisia liirumlaarumeita tahansa. Soppareissa on aina joku ehto, jolla myyjälle jää käteen vain se mitä hänen tekemänsä kauppamäärä tekee provikoissa.... ja pihalle lentää kuin leppäkeihäs, ellei kauppamäärä yllä minimitavoitteeseen (siihen ehtorajaan).

Enemmän silmään pistääkin nämä ns "oikeat palkkatyöt", kuten vaikkapa Shell-Helmisimpukat, joissa on kaiken aikaa paikkoja auki, kuukaudesta toiseen, eikä "sopivaa hakijaa" vaan tunnu löytyvän - tämä johtuu nyt varmaan siitä työvoimapulasta!

• Pitkä kokemus

Vaihtuvuuteen on monia syitä. Esim. MOL:lin sivuilla haetaan Kirby-myyjiä mitä merkillisemmillä nimillä ja nimikkeillä. Yhdessäkään ilmoituksessa ei kerrota mitä pitäisi myydä. Soittamalla se selviää, tosin ns. tinkaamisen jälkeen.
      Jos Kirby-myynti olisi " upeaa / fantastista / hienoa / hyvin palkattua " tms. niin eihän tarvitsisi ilmoitella kymmeniä paikkoja. Riittäisi, kun raottaa takaovea ja ottaa jonosta seuraavan. Ei ammattimyyjät niin tyhmiä ole, etteikö tällaisista työpaikoista olisi tietoisia. Ja hakisivat yhtenä tuulispäänä.

Monessa yrityksissä on ongelmana mm. seuraavat:
      - Omistajalla on "fantastinen liikeidea", johon ei tosin usko kukaan muu.
      - Omistajalla ei ole ns. pitkänlinjan kokemusta, vaan joku USA:lainen kirja luettuna; " Jes! Näin se sujuu"!
      - Tavoitteet ovat aivan utopistiset tuoteeseen / hintaan / markkinoihin nähden.
      - Tuote saattaa olla jonkun potkurihatun keksimä ja vailla mitään järjellistä käyttöä.
      - Pyrkimys on ns. helpon rahan saamiseen. Sitä tosin ei ole olemassakaan.
      - Mitään käsitystä myyntityön vaatimuksista ja siihen tarvittavista työkaluista ei ole.
      - Tietoa ei ole - luullaan, että asiakkaat ostavat kiljuen, kunhan vaan soitetaan.
      - Pahimmillaan itse ei pysty myymään kuin kavereille, jotka ostavat säälistä.
      - Myyntiin palkataan mahdollisimman halpoja ja nuoria. Nuoria siksi, että heillä ei ole tietoa työelämän säännöistä, joten voi helposti kusettaa.
      - CRM tai ERP ovat autojen mallinimiä....

Niin...ja mistäkö tiedän? No, 27v teknisessä myynnissä ja sitä ennen "ruuvarin varressa"...

• Läheltä seurannut

Ei taida Veijo enää akrolla hommia hoitaa. Taitaa poikansa olla nykyään johdossa, veijo eläkkeellä. Testivoittajatuotteet taitaa olla jo kaikissa laatukaupoissa. Eivät ole pariin vuoteen ainakaan hakeneet/tarvinneet ketään töihin.

• Mustilais manta
        Läheltä seurannut kirjoitti:

Ei taida Veijo enää akrolla hommia hoitaa. Taitaa poikansa olla nykyään johdossa, veijo eläkkeellä. Testivoittajatuotteet taitaa olla jo kaikissa laatukaupoissa. Eivät ole pariin vuoteen ainakaan hakeneet/tarvinneet ketään töihin.

Veijo nähty pihalla pussihousut jalassa taitaa olla feija nykyään

• Vinkeä-ville

Nyt on oikeudessa keissi jossa myyjä on irtisanottu huonon myyntikatteen vuoksi.Tuon huonon myyntikatteen ymmärrän siten että kauppaa ei ole myyjä saanut aikaiseksi, eikä kate euroja siis siksi ole kertynyt. Gigantti oli työnantaja. Kysehän on tuossa kaupankäynnissä siitä että asiakas tulee Giganttiin,usein sitä kai kävellään kauppaan jopa ostotarkoituksessa.Tuollaisessa myynnissä pärjää ystävällisyydellä ja ehkäpä Gigantissa pitää osata hitunen kodin elektroniikan myyntiä. Meneppä myyjäksi kaupan alalle siten että itse tunget jalkaasi asiakkaille, asiakkailal ei sinänsä ole tarvetta, mutta sinun pitää luoda se ostotarve ja satttaa homma kassakoneelle asti, eli saada asiakkaalta tilaus. Se käy työstä. Ajat sen oman autosi lunastus kuntoon,innoissasi kun olet ja saat kaupan kännyysi johonka vastasit ajon aikana :;) Työsuhdeautoilu tarjoaakin yllättävää turvaa. Mutta mielenkiintoista nähdä miten Gigantin juttu ratkaistaan, se on korkeimmassa oikeudessa.Eli jos on vaan töissä 8h ja mukamas kovasti koittaa saada kauppaa,soittelee asiakkaille, juttelee mukavia, mutta kauppaa ei synny.Asiakaskäyntejä tekee, mutta juokiin kahvia ja puhuu golffista myymiensä tuotteiden sijaan. Onkohan irtisanomisperuste olemassa?Nyt vasta tulee korkaimman oikeuden linjaus tähänkin asiaan. Työlainsäädäntö onkin vinkeä laji.

• Nykyinen akrolainen

Nykyisenä akron työntekijänä voisin todeta että on hommat vähän muuttuneet kun ei ole koko toimistotarvikemyyntiä enään. Tuotteet myydään jälleenmyyjien kautta. Tuoteryhmänä on siivoustarvikkeet. Eikä tosiaan veijo ole mukana ollut koko yrityksessä pariin vuoteen joten turhaan sitä täällä hakutte.

• peppu-pepe

Veijo oli ihqu.

terveisin pepe

• Hhhhahhhahh

Papupella tais tulla kurat?:)

• entinen erkki

onko nimimerkin takana vanha kunnon vellihousu ja pikkupippeli.
        lapsuuden traumojen uhrina katkera ruikuttaja.
        Hae hoitoon poju.
        Tai tunnusta surkeutesi Herra D.

• törky-tommi

ime naperoasi tai minä imen

• Moro!999
        entinen erkki kirjoitti:

onko nimimerkin takana vanha kunnon vellihousu ja pikkupippeli.
        lapsuuden traumojen uhrina katkera ruikuttaja.
        Hae hoitoon poju.
        Tai tunnusta surkeutesi Herra D.

No mitäs se Jarkko?

• hra siemens
        törky-tommi kirjoitti:

ime naperoasi tai minä imen

Myytkö imureita?

• 17-12=5

Olin viime kesän töissä mediapexillä 3kk yht. Tuona aikana näin kun porukka vaihtui tiuhaan ja tein siitä omia johtopäätöksiä. Osa myyjistä oli todella paskoja joiden työmoraali oli negatiivinen. Oli myös taitavia myyjiä joukossa, niitä jotka tekivät riittävää tiliä. Moni taitava myyjä tosin lopetti nopeasti sillä psyykkinen effortti on kohtuuton palkkaan nähden.

Vaihtuvuudelle ei ole syynä pelkästään hakijoiden huono työmoraali ja siitä seuraava kenkä, vaan firman toimintastrategia. Kun palkka on provisiota ja perustuu erikoiseen pisteytyssysteemiin, ei viimekädessä ole väliä kuka niitä lehtiä myy, olipa hyvä tai huono myyjä, kunhan koko toimiston kauppamäärät pysyvät vakiona = esimiehet tienaavat hyvin riippumatta yksittäisestä myyjästä. Firman on jopa järkevää hyödyntää sitä että on ihmisiä joiden työsuhde ei kestä pitkään, näin he saavat jatkuvasti rekryämällä uusia tekijöitä ja riittävät määrät kauppoja, muttei palkaa tarvitse maksaa niin paljoa. Muutama hyvä myyjä tallissa monta paskaa vaihtuvaa myyjää = maksimaalinen voitto pisteytyssysteemillä.

• NIMI VAIHTUNUT

NYKYÄÄN FIRMAN NIMI ON BUUSTERI!

Olin viime kesän töissä mediapexillä 3kk yht. Tuona aikana näin kun porukka vaihtui tiuhaan ja tein siitä omia johtopäätöksiä. Osa myyjistä oli todella paskoja joiden työmoraali oli negatiivinen. Oli myös taitavia myyjiä joukossa, niitä jotka tekivät riittävää tiliä. Moni taitava myyjä tosin lopetti nopeasti sillä psyykkinen effortti on kohtuuton palkkaan nähden.

Vaihtuvuudelle ei ole syynä pelkästään hakijoiden huono työmoraali ja siitä seuraava kenkä, vaan firman toimintastrategia. Kun palkka on provisiota ja perustuu erikoiseen pisteytyssysteemiin, ei viimekädessä ole väliä kuka niitä lehtiä myy, olipa hyvä tai huono myyjä, kunhan koko toimiston kauppamäärät pysyvät vakiona = esimiehet tienaavat hyvin riippumatta yksittäisestä myyjästä. Firman on jopa järkevää hyödyntää sitä että on ihmisiä joiden työsuhde ei kestä pitkään, näin he saavat jatkuvasti rekryämällä uusia tekijöitä ja riittävät määrät kauppoja, muttei palkaa tarvitse maksaa niin paljoa. Muutama hyvä myyjä tallissa monta ****** vaihtuvaa myyjää = maksimaalinen voitto pisteytyssysteemillä.

• heh11

ainanäissä yhtiöissä kannattaa aluksi tarkastaa noudattavatko TES:ä jos ei niin unohtakaa koko juttu sillä se tarkoittaa että kyseinen firma ei noudata sovittuja sääntöjä toisin ei se velvoita vastapuoltakaan noudattamaan niitä.helpointa on liittyä liittoon niin saa asioita eteen päin.muistakaa että yrityksen on tarkoitus tuoda maksimaalista voittoa eli mitään ette saa ilman taistelua.on myös hyviä pehelinmyyntifirmoja ja työ on hauskaa mutta muistakaa että jos työnantaja pelaa määrättyä peliä niin pelatkaa samoilla säännöillä takaisin siis ilman sääntöjä.hyvää ja tuloksellista kesää kaikille.rekry kirjoittajille tiedoksi että minulla myynti toimii.;)

• Etkö tiennyt?

Sellanen pieni täsmennys, ettei puhelinmyynnissä ole olemassa tessiä.....

• Täsmennystä vielä
        Etkö tiennyt? kirjoitti:

Sellanen pieni täsmennys, ettei puhelinmyynnissä ole olemassa tessiä.....

Täsmennys äskeiseen: ei ole olemassa YLEISSITOVAA TESSIÄ, eli vaikka jonkulainen tessintekele olis väännetty, se ei ole yleissitova = sitä ei tarvitse noudattaa.

• make218

taas meni rekry palstaksi

• heh11

jos palkka on kerran kuussa niin laskekaa montako kauppaa joudutte tekemään päivässä että pääsette minimi palkkaan ja muistakaa että yksikin huono päivä nostaa loppukuussa päiväkohtaista myynti tavoitetta.yksi hyvä päivä ei korjaa vaikka sitä hehkutetaan niin kuukauden keskimyyntiä.ottakaa myös huomioon loppukuun jämälistat ja kielletyt pakkilistat.mennessä katsokaa kaikkien myyjien keskimääräistä päivämyyntiä että näette mikä siinä on kekimääräinen päivä myynti,eli saatteko kerättyä puskuria loppu kuuksi. ja tärkein,katsokaa että noudattaako työnantaja TES:ä.

• heh11

unohtu.siis jos on kjäynyt semmoinen vahinko että olette menneet töihin myyntifirmaan jossa palkka on kerran kuussa.siis hyviä myyntejä

• hehitelles

No eiköhän kaikissa töissä ole yleisin palkan maksuväli 1 kuukausi. Miksi puhelinmyynti olisi huonoa jos tekee samoin? Myynnissäkin on kyse työnteosta ja siinä onnistumisessa. Se on vain henkinen laji ja siksi antaa enemmän mahdollisuuksia selitellä itselleen ja muille kun jokaista mussutusta ei ole aikaa eikä intoa esimiehellä tarkistaa. Hieman on jonneilla vääristynyt kuva työelämästä. Noin paskalla asenteella ei pärjää missään pitkään. Paitsi jossain lakkoherkässä tehtaassa muiden urpojen urputtajien kanssa.

• heh11

tuliko hätä,minähän vain annan neuvoja miten pärjätä ja tuokin meni väärin nimittäin minulla on hyvät myyntilukemat.eli jos se on urpoilua että opastaa muita ja oikoo vääryyksiä niin sitten se on.jos olisi ollut fiksu niin olisit jättänyt vastaamatta koska nyt kaikki näkee millainen on asenne esimiesportaassa.TES on yhteisten asioiden hoitoa,et kyseisellä tekstillä ainakaan palvele työn antajaasi.kaikki listat on soitettava.kiertäkää tillaiset esimiehet kaukaa.

• hehitelles

Ei mulla oo kuule mitään hätää, en ole telemarkkinoinnissa mitenkään mukana. Olin esimiehenä ja teimme hyvää tulosta. Ei olisi vain pää kestänyt yhtään enempää. Enkä tajua miksi kukaan näkee sen vaivan että perustaa alan firman. On esimiehille ja omistajille epäkiitollisin ala maailmassa. Ei ole ikävä niitä velttoilijoita jotka muka tietää useimmiten luulon pohjalta oikeaksi väitetyt oikeutensa mutta ei ikinä anna täyttä panostaan. Siis on valehdelleet työhaastattelussa. Ja samat valehtelijat väittävät työnantajia huijareiksi. Voi idiootit. On hyviäkin firmoja ja se johtuu siitä että siellä pidetään vain hyviä tyyppejä. Toisessa ketjussa kysyin jees2:lta linkkiä siihen pykälään joka tekisi pakkilistat laittomiksi. Ei ole näkynyt. Voisitko sinä laittaa linkin siihen pykälään? Ei taida löytyä.

• kaapokorhonen66

kaapo korhonen byu me trade potkii taas

• tiina18

huomaatteko että jopa täälläkin esimiehet syyllistävät myyjiä niin voitte varmaan kuvitella mikä meno on päällä työmaalla.heidän mielestään työntekijällä ei ole mitään oikeuksia niin kuin teksteistä huomaa,kyllä myynti työn imago laskee.koira näyttää karvansa kun puhutaan asiaa hyvä heh

• heh11

suomen kokoisessa maassa on liikaa puhelinmyyntifirmoja jonka seurauksena firmoihin haalitaan jolaonen joka pystyy puhelinta tai konetta käyttämään.seurauksena on se ettei kenellekkään ole varaa maksaa kunnolla ja kierretään kaikkia maksuja.huono myyjä ei ole kenenkään etu vaan se syö meidän kaikkien rajallisia listoja.alalta on saatava nämä venkula firmat pois niin jäljelle jää vain rautainen ydin ja epäterveet yhtiöt poistuu ja maine tulee terveeksi.näissäkin keskusteluissa näette kuinka paljon alalla on todella puupää esimiehiä jotka huutelevat ja haukkuvat myyjiä,voitte vain kuvitella mitä se on työpaikoilla.työnteko on molemminpuolista luottamusta ja yhdessä tekemistä mutta unohtakaa yhtiöt jotka ei noudata TES:ä koska ne on niin kutsutusti villejä ja katsovat ettei mitkään säännöt koske niitä eli vastataan samalla mitalla.jos täällä joku "työntekijä"moittii TES:ä niin voitte olla varmoja että se luultavammin joku omistaja koska edes tyhmin palkattu esimies moittii minimipalkkoja työaikoja sairas ja kesälomia ynnä muita saavutettuja etuja.korostan että itse pidän työstäni.ja muistakaa että tämä on kova mutta antoisa ala.ps.kunnon paikoissa missä TES:ä noudatetaan niin siellä tehdään töitä tai fudut tulee,kyseisiä paikkoja ei mainosteta kilpailuilla tai hauskanpidolla siellä tehdään töitä ja tulosta.tiedän että joku neropatti lukee tämänkin väärin mutta se on hänen ongelma

• sepi2322

Hyvin vaikeaa tuota on oikeinkaan lukea.

• heh11

oletkin varmaan teamleader.etkä ymmärrä mikä on TES.

• hehitelles

Mutta et vastannut kysymykseeni, missä pykälässä todetaan pakit ja niistä aiheutuvat peruutukset laittomiksi? Faktoja kehiin kun niin rehti kaveri olet. Ethän sinä rehtinä tyyppinä sortuisi kertomaan valheita tai luuloja totuutena?

• huippumyyjä

Juonto: Puhelinmyyntialalla on jo vuosia ollut työehtosopimus. Sen on allekirjoittanut noin puolet alan yrityksistä.

Ojala: "Me odotetaan ja toivotaan edelleen, että aivan lähiaikoina saadaan tää sopimus yleissitovaksi, että se on niin kattava. Tällöin kaikille tulee vähimmäispaikka. Silloin poistuu näiltä filunkiveijareilta pelikenttä."

• ....................

Jatkuva myyjien tarve johtuu tietenkin siitä, että työ on hyvin epämiellyttävää monille ja se on suurimalle osalle vain joku välietappi.

• Romania Offline

Se johtuu tietysti vain strategian mukaisesta jatkuvasta kasvusta. Ei missään nimessä siitä, että yritys olisi läpeensä mätä ja sen maksamat palkanomaiset korvaukset täysin hanurista. Ei missään tapauksessa.

• Pomotin

Vai jatkuvasta kasvusta...
        Yksikään yritys ei kasva siten, että etsitään vaikkapa mol´in sivuilta kymmeniä ihmisiä erilaisilla nimikkeillä myymään jotain tarpeetonta.
        Parhaillaan on menossa - jälleen kerran - fantastisten työpaikkojen tarjonta; Kymmeniä hienoja työtehtäviä avoinna. Työ on hienoa ja palkitsevaa. Tosin töitäkin pitää tehdä, tietenkin, mutta upeeta!!
        Siitä sitten vain reippaasti myymään eimericcalaista ihmeimuria, joka on fantastisin kapine, minkä kotiin voi ostaa - eikä maksa paljon. Jokainenhan meistä mm. pesee mattoja viikoittain. Pölypunkkejäkin on kuulemma kiloittain tyynyn alla. Tosin tutkimusten mukaan niitä ei juurikaan ole nykyisten asumistapojen vuoksi...

Mitähän varten joutuvat hakemaan jatkuvasti useita myyjiä töihin?
        Miksi ilmoituksessa ei kerrota mitä pitäisi myydä?
        Miksi ei kerrota, että kyseessä on lopultakin ovelta-ovelle -myyntiä?
        Olis joskus mukava tietää montako ihmistä vuoden mittaan palkataan ja montako lähtee veks.
        Tiedän yrityksen, jossa joskus oli työtehtäviä 33 hlölle 38 lähti yhden vuoden aikana pois. Toimitusjohtaja sanoi, että "...onhan tuolla oven takana aina vähintään yhtä hyviä tulemassa meille..."

Se siitä pitkäjänteisestä kasvustrategiasta....

Jippii ja myymään!

• siksi ei myyjäksi

Myyjiä haetaan myös kauppoihin jatkuvasti, koska myyjän työ on:

1) Osa-aikaista, viikkotyötunnit ovat tarvittaessa töihin kutsuttavalla 0h/viikko.
      2) Huonosti palkattua, työtahti on urakkatahti.
      3) Joissakin tehtävissä on provisiopalkkaus (puhelinmyynti, kodinkoneliike jne.).
      4) Kehno perehdytys uudelle työntekijälle.
      5) Haasteeton, yksitoikkoinen työ.
      6) Monessa paikassa on yksintyöskentelyä, mikä on turvallisuusriski. Etenkin viikonloppuisin ja myöhään illalla ollaan yksin töissä.
      7) Henkinen väkivalta, jota kohtaat työssäsi päivittäin.
      8) Ryöstöjen uhka: Alkoholi- ja tupakkatuotteet, yksintyöskentely ja pitkät aukioloajat.
      9) Olemattomat etenemismahdollisuudet.
      10) Ei ole mahdollisuutta koulutukseen.

• es-jonne

mul on töis ikävä jonnaa

Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      87
      3853
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      38
      2401
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      72
      2383
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2282
    5. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      37
      2029
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      78
      1620
    7. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      76
      1517
    8. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      58
      1081
    9. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      71
      1077
    10. Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %

Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r
      Maailman menoa
      6
      994
    Aihe