Ehkä tyhmä kysymys.
Miksi juuri suolattujen fileiden päälle pannaan paino?
Kuinka painava sen painon pitää olla?
Graavaus
3
759
Vastaukset
- sanna
En tiiä miksi siihen laitetaan se paino. Imeytyskö suola paremmin kalaan tai jotaki semmosta?
Minä oon laittanu vaikka kilon juuston painoksi päälle ku oon suolannu kalaa. Tai voihan siihen laittaa vaikka mansikkahillopurkin. Jotaki painavaa oon laittanu. Mitä nyt jääkaapista on sattunu löytymään.- bite
Varmaan alunperin painon tarkoitus oli pitää kalat suolaveden pinnan alapuolella, silloin kun ne vielä suolattiin kunnolla.
Nykyään painon tarkoitus, lienee puristaa kalapalat tiiviimmiksi, vähän samaan tapaan kuin voileipäkakkukin pannaan painon alle jääkaappiin ennen kuorruttamista.
Paino tuotteen mukaan, ei sen niin kovin painava tarvitse olla litran purkki on hyvä, esim. maitopurkki kyljellään. Tärkeintä on painon jakautuminen koko alueelle. Eli painon alle kannattaa panna levy joka jakaa painon tasaisemmin.
Hyvää päivän jatkoa vaan... - Stadin kundi!
bite kirjoitti:
Varmaan alunperin painon tarkoitus oli pitää kalat suolaveden pinnan alapuolella, silloin kun ne vielä suolattiin kunnolla.
Nykyään painon tarkoitus, lienee puristaa kalapalat tiiviimmiksi, vähän samaan tapaan kuin voileipäkakkukin pannaan painon alle jääkaappiin ennen kuorruttamista.
Paino tuotteen mukaan, ei sen niin kovin painava tarvitse olla litran purkki on hyvä, esim. maitopurkki kyljellään. Tärkeintä on painon jakautuminen koko alueelle. Eli painon alle kannattaa panna levy joka jakaa painon tasaisemmin.
Hyvää päivän jatkoa vaan...Stadin isojölli laittaa aina lohifileen mutsilta perityn UPOmankelin telojen väliin, sitä ennen suoltaan file tietty rakeisella merisuolalla. Kuuluu kiva rouske kun rakeet hajoaa telojen välissä.
Noista ohuista fileistä Teppo väsää sitten lohilasagnea, et sillei hei!
Teppo on innovaattoreiden kingi ja stadin suurin gourmet kokki, et sillei hei!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.971298Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata371295Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l2861135- 1071055
- 71992
- 18966
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva13948- 53932
Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju16811Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f162808