Voi hellanlettat tetnään, Mr. Autoverro, herra Suoli Nyrvistö haluaa nyt presidentiksi.
Itsekin aina porvarina oikeistoa äänestäneenä, en voisi kuvitellakaan äänestäväni sitä valehtelijaa.
Muistatteko hänen sanat autoverosta kun EU 'pakotti' alentamaan: "Elämäni vaikein päätös".
Sitten hän pakeni Brysseliin verovapaalla Mersulla. Hän vannoi vuosia ettei EU:n säännöt koske Suomea ja vaahtoi "valtio ottaa omansa aina".
Lyhytpä on kansan muisi jos äänestää Suolia.
Niiniska oli valtiovarainministerinä kaksi kautta joiden alkaessa Suomi liittyi EU:hun. Niinistön valvtiovarainministeriö suoranaisesti rosvosi auton tuojilta laittoman korkean autoveron. Niinistö sai kummallekin hallintokaudelle eduskunnalta tehtäväksi hoitaa autoverotus EU-ehtojen mukaiseksi tuotuaan aivan vaalien alla hirmu kiireellä kosmeettisen korjauksen autoveroon. Lisäksi EU-komissio huomautti asiasta toistuvasti.
Mitään ei tapahtunut ennen kuin yksityinen kansalainen hankki oikeutta EU-tuomioistuinta myöten. Sitten Niinistö toi vuoden 2002 alussa jälleen kerran kiireellisen autoveropaikkauksen, jonka lähetesanoissa suoraan sanottiin että verolla jatketaan edelleen kansalaisilta varastamista, eli kerätään liian suuri vero, mutta pienennetään veroa sen verran että kukaan ei viitsi käydä valitustietä läpi. Onneksi eduskunta kohtuullisti tätä 'kiireellä' kasattua Niinistön hengentuotetta.
Huhut kertovat, että autoverotuksesta vastasi Niinistön 8-vuotiskaudella itse asiassa vvm:n virkamies. Niin tai näin Niinistö oli ministerinä vastuussa laitoksensa toiminnasta. Niinistö ei näin ollen pystynyt pitämään edes pienen valtiovarainministeriön ohjia käsissään, vaan valta lipui alaisille. Tällainen mieskö presidentiksi?
Niinistön toimille ei kelpaa puolustukseksi se, että hän halusi turvata valtion tulot. Varastaminen on varastamista vaikka se tehdään valtion pussiin. Useat asiaa vähänkin tuntevat toivat myös julki sen että valtion verotulot eivät suinkaan pienene kun käytettyjen tuonti mahdollistetaan. Näin kävikin, vuoden 2002 veromuutoken jälkeen autoveron tuotto on kasvanut huomattavasti.
Vetkuttelullaan ja kansan tietoisella kyykyttämisellään Niinistö aiheutti myös suunnattomia vaikeuksia ja konkursseja autokaupalle, kun kauppa tyrehtyi useiksi vuosiksi väistämättömän verokorjauksen alla.
Minä en tule enää ikinä äänestämään Niinistöä, enkä hänen puoluettaan. Hän on osoittanut täydellisesti kyvyttömäksi ajamaan kansan etua.
Itse olen aina yrittänyt äänestää porvarillisesti. Nyt pitänee äänestää Liberaaleja eduskuntavaaleissa. Pressanvaalit jätän väliin, vaikka tietysti pitäisi tukea oikeistoa. Mutta kun kepua en voi äänestää, eikä Nyrvistöä.
Olet
oikeassa!Timo Soini
Onkohan ehdokkaana?!TONY HALME
Tony oli yks niistä harvoista joka äänesti surullisen kuuluisaa farkkupakulakia vastaan !Motto ensin työttömät ja sairaat suomalaiset ... sitten vasta ehkä azhimaa jauhavat kikkarapäiset elintasopakolaiset kuulostaa kans makeelta !
TONY pistää KEKKOSEN tyyliin niinistöt ja kuituset ym elostelijat kuriin !
SIG HAIL
Hienoa
Todella hienoa, että saadaan tämä pelkästään autoista kiinnostunut amisjengikin mukaan politiikan tekoon.Eihän muilla asioilla ole mitään merkitystä. Ei koulutuksella, terveydenhoidolla, sosiaaliturvalla, puolustusvoimilla. Kunhan vaan saadaan mahdollisimman vanha ja isokoneinen tuontiauto. Tai muuten kierrettyä veroja.
Heeii
"Tai muuten kierrettyä veroja. "En ole huomannut, että täällä kukaan haluaisi kiertää veroja.
Täällä haluttaisiin vain maksaa ne oikein, oikein perustein ja veropäätös täysin läpinäkyvästi.
Kilpailuviraston ja kuluttajatutkimuksen kannanotot olisivat kyllä hyvä lähtökohta. Tullille.
Ajattele
Tuli mitta tayteen ja muutin toisee nEU maahan, palkka moninkertaistui ja on ikaankuin tilaa hengittaa, ruoka on tuoretta, naiset kauniita, autot halpoja, terveyspalvelut paremmat.Tasta kiitos ja kumarrus poliitikoille ja virkamiehille, ilman Teidan tukeanne en olisi tata "elamani vaikeinta" paatosta tehnyt.
Saavutitte tavoitteenne, paasitte eroon hyvinkoulutetusta pariskunnasta, nyt voitte latkia toisillenne niin hienoja maksuja ja veroja etta saavutatte orgasmin.
Sama täällä
Itse lähdin Suomesta jo kauan kauan sitten.Parin viikon oleskelu kesäisin 3n vuoden välein muistuttaa mieleen miksi lähdin.
Aika surkea paikka elää. Uutisointi ei koske muita asioita kuin politiikkaa. Ja mikään ei muutu, Alkon monopoli, autovero, kyykyttäminen. Suomi on ja pysyy samanlaisena. Valitettavasti.
Itse pysyn poissa ja nautin elämästä, ei raataamisesta.
Kokoomus on pettänyt pahasti
Minäkin muistan em. kok-puoluetta edustaneen valtiovarainministerin ansiot.Ei tule presidenttiä mikäli minusta riippuu!
Käsittämätöntä.
http://www.iltasanomat.fi/autot/rokotus-jatkuu-hybrideille-uusi-vero-jo-ensi-vuonna/art-1288447322410.html