mistä purkitus laite

oku

Mistä sais ostaa Suomesta purkitus laitteen ja samalla myös purkeja 400g ja 1000g

14

23044

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Harhaanjohtaja

      Appivanhempani olivat noin 30 vuotta sitten mukana porukassa, joka teetti purkituslaitteen jossakin ammattikoulun metalliverstaalla. Hökötys kiersi sitten käyttäjältä toiselle - joku purkitti kalaa, joku lihaa. Itse olin mukana purkittamassa muikkuja ja taisipa purkkiin päästä särkeäkin. Kokeiltiin eri maustejuttuja, savustusta jne., parasta oli aivan yksinkertainen juttu tomaattisose oliiviöljy suola.

      Purkkeja tilattiin jostakin ties mistä; ne oli pakattu suht' kookkaisiin pahvilaatikoihin. Joku paikkakunnan kauppias vissiinkin oli mukana avittamassa hankinnassa. Appivanhemmiltani en pysty enää kysymään tarkemmin, kun molemmat ovat jo käyneet viimeiselle levolle.

      Viisaat varoittavat, ettei purkkien keittäminen paineettomasssa kiehuvassa vedessä ( 100 °C) välttämättä riitä botuliinimyrkytysvaaran torjumiseen, vaan keittolämpötilan pitäisi olla luokkaa 120 °C (edellyttää ylipainetta eli autoklaavia eli eräänlaista painekattilaa). Me luotimme normaaliin kiehuvaan veteen mutta rankaisimme purkkeja siinä hyvän tovin (olisikohan ollut 4 tuntia?). En kuullut, että kukaan konettamme käyttänyt olisi oikaissut koipensa noiden piraattisäilykkeiden takia tai saanut edes lievempää myrkytystä, mutta kehottaisin selvittämään asian juurta jaksain jos todella meinaat kotipurkituspuuhiin ryhtyä!

      • okuj

        Kyllä on jo sen verran kokemusta ettei siihen hommaan kuole .Tarvitaan myös paine kattila jossa kyseiset tuotteet desinfioidaan.kypsennys aikakin on pitkä riippuu kyllä tuotteesta,,
        Päivällä katselin netistä että löytyy kyseisiä koneita,,ja alustavasti jo tarjousta heittelin heille...Tarkoitus olisi alkaa purkitus hommat kalan purkittamisessa ja myöhemmin jatkaa sitten sienien ,lihojen keittojen yn muitten kanssa..Teolliseen asti en mmene että tuottajat saa olla aivan rauhassa ommikssi tarpeikssi ja harrastus mielessä..


      • oku

        Kyllä on jo sen verran kokemusta ettei siihen hommaan kuole .Tarvitaan myös paine kattila jossa kyseiset tuotteet desinfioidaan.kypsennys aikakin on pitkä riippuu kyllä tuotteesta,,
        Päivällä katselin netistä että löytyy kyseisiä koneita,,ja alustavasti jo tarjousta heittelin heille...Tarkoitus olisi alkaa purkitus hommat kalan purkittamisessa ja myöhemmin jatkaa sitten sienien ,lihojen keittojen yn muitten kanssa..Teolliseen asti en mmene että tuottajat saa olla aivan rauhassa ommikssi tarpeikssi ja harrastus mielessä..


      • ripa
        oku kirjoitti:

        Kyllä on jo sen verran kokemusta ettei siihen hommaan kuole .Tarvitaan myös paine kattila jossa kyseiset tuotteet desinfioidaan.kypsennys aikakin on pitkä riippuu kyllä tuotteesta,,
        Päivällä katselin netistä että löytyy kyseisiä koneita,,ja alustavasti jo tarjousta heittelin heille...Tarkoitus olisi alkaa purkitus hommat kalan purkittamisessa ja myöhemmin jatkaa sitten sienien ,lihojen keittojen yn muitten kanssa..Teolliseen asti en mmene että tuottajat saa olla aivan rauhassa ommikssi tarpeikssi ja harrastus mielessä..

        No löytyikö purkitus välineitä?
        Just juteltiin yhden kalakaverin kanssa et mistäköhän löytyisi purkitus vehkeet, muikkuja on tullut sen verran ettei naapureitakaan ole tarpeeksi jakamaan!!

        tv Saimaan Partakoskelta ja Puulan Hokan niemestä
        (Risto ja Jukka)


      • pekuli
        ripa kirjoitti:

        No löytyikö purkitus välineitä?
        Just juteltiin yhden kalakaverin kanssa et mistäköhän löytyisi purkitus vehkeet, muikkuja on tullut sen verran ettei naapureitakaan ole tarpeeksi jakamaan!!

        tv Saimaan Partakoskelta ja Puulan Hokan niemestä
        (Risto ja Jukka)

        Olette aivan oikeilla jäljillä kalat purkkiin mutta kuumennus on 100`C/tunti sitten 120`C/20 minuuttia ja valmista on.Paineastia on ehoton ja mielellään tilava pitää olla.Ostin viime kesänä pohjanmaalta astian ja on ollut erittäin hyvä.Huom: torilla joku myi astiaa en ole varma jos vaikka sama jolta ostin (Raahesta)ja kaikki ohjeet sain mukaan ja opastuksen


      • Anonyymi
        ripa kirjoitti:

        No löytyikö purkitus välineitä?
        Just juteltiin yhden kalakaverin kanssa et mistäköhän löytyisi purkitus vehkeet, muikkuja on tullut sen verran ettei naapureitakaan ole tarpeeksi jakamaan!!

        tv Saimaan Partakoskelta ja Puulan Hokan niemestä
        (Risto ja Jukka)

        Kyllä yhdet laitteet olisi jouten kun hinnasta sovitaan.


    • Pekka purkittaja

      Itse ostin 400g peltipurkkeja Kuopiosta puunilosta. 0.55€/purkki kannella.

      • jellie

        puuilossa maksaa tänäpäivänä purkit ja kannet 76 c kpl ja kone 176 €


      • Väinö-sulkija

    • Käyttäjätunnus

      Itse toisella sivustolla kommentoin näin:Katso Freund Container Usa. Itse tilasin sieltä.
      Tässä linkki laitteeseen.
      http://www.freundcontainer.com/hand-operated-open-top-can-sealers-standa...

      Maksoin pankkikortilla ja tilasin kaikki mahdolliset lisä vehkeet.
      Linkissä oleva 2,5 numeron "chuck" = rissa, on tismalleen sama kun eurooppalainen 99mm
      oleva purkki. Olen purkittanut laitteella vasta kerran, mutta toimii todella hyvin. On ikään kuin automaattinen,
      Pyörität kampea 20 kierrosta, jonka jälkeen purkki on kiinni.
      Painekattilan ostin ebaysta. Oli uusi all american isohko malli. Suomen Tulli tietenkikn ottaa välistä,
      mutta on sen arvoista. Puhdasta kalaa puhtaista vesistä, kaikki vaiheet itse tehden.
      Minä olen ainakin tyytyväinen. Peltipurkit ostin Savoset nimisestä liikkeestä, sijainti on Turku.
      17.10.2014
      Huomenna laitan kymmenen kiloa muikkua eri mauste versioilla pelti purkkeihin.
      Talvella tekemiäni ahvenia söimme tänäänkin, eikä ole vaaraa myrkytyksestä.
      Välineet pitää vain olla hyvät.

    • Kuhankeitin
    • elämäntapaerämies

      painekeittimellä on paras keittää, on lyhin keittoaika ja pöpöt kuolee korkeammassa lämpötilassa. painekeittimen kanssa täytyy varoa, jos varoventtiili jumittaa niin se saattaa räjähtää. särki on kärkipään kaloja pukkikalana. teelusikallinen karkeaa suolaa, tomaattiketsuppia ja pippureita ja loraus öljyä. purkkitäyteen kalaa ja tulille. hakkaa ulkomaan makrillit ja tonnikalat mennen tullen. voi tehdä myös lasipukkeihin ja kypsyttää uunissa vähän pitempään että ruoto pehmenee. ei ole näin tehtynä täyssäilyke mutta jääkaapissa säilyy vähän pitempään.

    • Anonyymi

      puuilosta ja kärkkäinen

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1575
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1414
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1305
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1258
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1186
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe