Tyypin 3 diabetes?

ella

Eräs kaverini kertoi minulle jostain 3. tyypin diabeteksesta. Se kuulemma liittyy jotenkin munuaisten heikkoon toimintaan ja virtsan eritys on suurta. Onko tälläistä sairautta olemassa? Tietääkö joku siitä lisää?

18

5686

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yogi
      • JaJu

        Itselläni on juuri tuo diabetes insipidus, hypotalaaminen eli adh:n puutteesta johtuva. Kaverillasi (siis alkup. viesti) taitaa olla munuaisperäinen eli nefrogeeninen di. Minulla muuten ei ole munuaisissa vikaa.
        En ole kuullutkaan di:n yhteydessä puhuttavan tyypin 3 diabeteksesta. Voisikohan se olla jokin sekamuoto 1 ja 2 tyyppisestä...?


      • Yogi
        JaJu kirjoitti:

        Itselläni on juuri tuo diabetes insipidus, hypotalaaminen eli adh:n puutteesta johtuva. Kaverillasi (siis alkup. viesti) taitaa olla munuaisperäinen eli nefrogeeninen di. Minulla muuten ei ole munuaisissa vikaa.
        En ole kuullutkaan di:n yhteydessä puhuttavan tyypin 3 diabeteksesta. Voisikohan se olla jokin sekamuoto 1 ja 2 tyyppisestä...?

        Diabetes insipidusta on tosiaakin kaksi eri muotoa. Sentraalinen johtuu ADH:n puutteesta ja munuaisperäinen diabetes insipidus siitä, että ADH ei vaikuta, koska ADH:n reseptorit munuaisissa eivät ota sitä vastaan. Hiukan sama tilanne kuin tyypin 1 ja 2 diabeteksen välillä.

        http://www.lastenendokrinologit.net/potilaille/DI.html

        Kuvaus sopii minunkin mielestäni hyvin munuaisperäiseen DI:hin.

        Oikeasta diabeteksestäkin tunnetaan monta välimuotoa (MODY, LADA), mutta niihin kuvaus ei oikein sovi.

        http://www.diabetes.fi/lehdet/diablaak/juttuarkisto/98alamuo.htm


    • Jawax
      • Nutse

        Tyypin 3 diabetes on dementia.


      • anttiveijo
        Nutse kirjoitti:

        Tyypin 3 diabetes on dementia.

        Sinun kohdallasi näköjään totta.


      • näin_on
        anttiveijo kirjoitti:

        Sinun kohdallasi näköjään totta.

        Mielellään aletaa toisia moittimaan itse asiaa ymmärtämättä.
        On todettu liika sokerin vaikuttavan vuosien mittaan aivo toimintaan, jota ei myönnetä edes virallisissa lausunnoissa. Kuitenkin meillä on Alzheimerin tautia maailmassa eniten.
        Suomalaisille suositellaan paljon sokeria jo aamusta alkaen puuron muodossa. Sitten pitää syödä paljon leipää, jossa on myös sokeria. Päivittäistä sokerimäärä lisää nykyinen ruokateollisuus lisäämällä sokeria melkein joka tuotteeseen. Ihmisen sokeri kuorma on kamala. Kaikki maistuu makealta ja tämän vuoksi monet ei tykkää karppaajien menusta, koska ne ei maistu sokerille vaan puhtaille ruoka-aineille.
        Valinta on jokaisen, mollaaminen ei kuitenkaan hyödytä ketään, vaan ainoastaa kertoo omasta asenteesta, jolla ei ole totuuden kanssa mitään tekemistä.


    • muistamatonhanu

      Nykyään sanotaan Alzheimerin tautia diabeteksen kolmostyypiksi.

    • sevalistavaveku022w2

      Tutkimuspuolelta:

      Alzheimer är egentligen bara ”typ-3 diabetes”, visar ny forskning

      Alzheimer:ia voidaan kutsua tyyppi3 diabetekseksi osoittaa uusin tutkimus.

      Julkaisia:

      ”Journal of Alzheimer’s Disease”, Rhode Island Hospital (RIH)

      • Väärillä_jäljillä

        Miten sitä voidaan kutsua diabetekseksi vaikka kyse ei ole vähäisestikään sokeriaineenvaihdunnasta. Taitaa tuo yhdistäminen liittyä yleisyyteen: Alzheimeria esiintyy yhtä paljon kuin diabetestä. Tautina niillä ei ole mitään yhteistä.


    • senauravaveku445

      Väärillä_jäljillä

      Se on aina yhtä hauskaa kun joku sieltä hiekkalaatikolta näyttää "tietonsa".

    • rtyuio987

      Ravintosuositusten mukaan päivittäisestä energiansaannista 50 prosenttia pitäisi muodostua hiilihydraateista. Maailmankuulu neurologi David Perlmutter on kuitenkin toista mieltä: hiilihydraatit tuhoavat aivosi. Eivätkä kysymyksessä ole pelkästään "epäterveelliset" hiilihydraatit: myös terveellisiksi katsotut hiilihydraattien lähteet, kuten täysjyväviljat, saattavat aiheuttaa muun muassa muistihäiriöitä, ADHD:ta, ahdistusta, kroonista päänsärkyä ja masennusta.Vilja-aivot käy läpi, mitä aivoissa tapahtuu kun elimistön läpi kulkee jokapäiväisen leipämme ja hedelmiemme ainesosia. Perlmutter selvittää myös, miksi aivomme kaipaavat rasvaa ja kolesterolia ja miten saamme iästä riippumatta aivosolumme uuteen kukoistukseen. Aivotoiminnan voi saada haltuunsa ja toimimaan paremmin pelkillä ruokavalion ja elämäntapojen muutoksilla, ilman kammottavia lääkkeitä.Vilja-aivojen 30 päivän menetelmän myötä opimme ohjelmoimaan geneettistä kohtaloamme ja elämään loppu elämämme paremmin ja täydemmin.
      http://www.adlibris.com/fi/kirja/tuhon-siemenet-9789522602800

      • Selvä_homma

        Aivot ei kaipaa rasvaa, ne toimii pelkällä glukoosilla. Eihän bensa-autoonkaan tarjota dieseliä tankilta.


      • rtyuio987
        Selvä_homma kirjoitti:

        Aivot ei kaipaa rasvaa, ne toimii pelkällä glukoosilla. Eihän bensa-autoonkaan tarjota dieseliä tankilta.

        Ja tuon huomaa.
        Tri Davis Williams sanoo aivoja, jotka toimii hiilihydraateilla kutsutaan sämpylä aivoiksi.
        Aivot koostuu pääasiassa kolesterolista ja rasvasta ja jos keinotekoisesti kolesterolia lasketaan niin tuloksena on heikko älyisiä ihmisiä.
        Aivot kyllä tarvitsee glukoosia, mutta tarvittavan glukoosin valmistaa aivot ja maksa yhdessä.


      • hpv
        rtyuio987 kirjoitti:

        Ja tuon huomaa.
        Tri Davis Williams sanoo aivoja, jotka toimii hiilihydraateilla kutsutaan sämpylä aivoiksi.
        Aivot koostuu pääasiassa kolesterolista ja rasvasta ja jos keinotekoisesti kolesterolia lasketaan niin tuloksena on heikko älyisiä ihmisiä.
        Aivot kyllä tarvitsee glukoosia, mutta tarvittavan glukoosin valmistaa aivot ja maksa yhdessä.

        Aivot eivät valmista lainkaan glukoosia ja ne koostuvat pääasiassa vedesta niin kuin muutkin kudokset, korkea LDL-kolesteroli on merkittävin alzheimerin riskitekijä.

        Perlömutter on lääkäri, jolla on mielipiteitä kuten Heikkiöälläkin. Ne eivät perustu tieteeseen vaan rahan tienaamiseen. Lääkäri Williams on myös lyönyt rahoiksi kirjoittamalla kirjan mielipiteistään.


      • rtyuio987
        hpv kirjoitti:

        Aivot eivät valmista lainkaan glukoosia ja ne koostuvat pääasiassa vedesta niin kuin muutkin kudokset, korkea LDL-kolesteroli on merkittävin alzheimerin riskitekijä.

        Perlömutter on lääkäri, jolla on mielipiteitä kuten Heikkiöälläkin. Ne eivät perustu tieteeseen vaan rahan tienaamiseen. Lääkäri Williams on myös lyönyt rahoiksi kirjoittamalla kirjan mielipiteistään.

        Näin ollen kasvitieteilijä Sinikka Piippo valehtelee kirjassaan Mielen Ruokaa ja samoiin tri Amen omassa kirjassaan the change your brain change live.
        Voisitko ystävällisesti oikaista heitä, jos omaat paremmat tiedot.


      • hpv
        rtyuio987 kirjoitti:

        Näin ollen kasvitieteilijä Sinikka Piippo valehtelee kirjassaan Mielen Ruokaa ja samoiin tri Amen omassa kirjassaan the change your brain change live.
        Voisitko ystävällisesti oikaista heitä, jos omaat paremmat tiedot.

        Missä Piippo väittää aivojen tuottavan merkittäviä määriä glukoosia?

        Ames taas kauppaa omia lisäravinteitaan eli on paikallinen Tolonen.


    • eitutu

      kaikkia oireita ollut eipä ole vikaa löytynyt olin reppureissulla yöllä heräsin melkein kymmenen kertaa heittämään isot kepilliset tajukin lähti jonkun kertaa on vähän rankempaa alkaa temppuilla

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1091
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      979
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      305
      782
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      589
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe