saunan ovi

silit bäng

Onko kellään kokemusta millä saisi saunan lasioven puhtaaksi kalkkitahroista. On tullut kokeiltua monenmoista pesuainetta, mutta aina sama lopputulos.

8

7830

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tosi hyvän aineen..

..jolla oon tähän asti saanut jäljet ku jäljet pois eli wurthin pineline pesuaine myydään ainaskin prismassa litran pönikässä

• juha

pitäs lähtee soodalla pois et oletko sellaista kokeillut?

• audi4ever =)

Temppu 1. Uuninpesuaine. Varo puuosia.

Temppu 2. Osta sitruuna ja halkaise se. Hankaa sitruunan mehua lasiin. Anna vaikuttaa hetken ja pese pois.

Temppu 3. Osta saunapesuainetta (kalkinirroituspesuainetta) ja pese puhtaaksi.

• vili

..vika täällä.onkos kikkoja millä sitä kertymistä ehkäisisi?inhottavan näköistä...

• lisää
        vili kirjoitti:

..vika täällä.onkos kikkoja millä sitä kertymistä ehkäisisi?inhottavan näköistä...

ei voi estää.

itse putsaan lasin märällä rätillä ja fairylla,
        jonka jälkeen kuivaus ikkunalastalla.
        helppoa eikä maksa kuin murto-osan muista aineista.

• vielä lisää
        lisää kirjoitti:

ei voi estää.

itse putsaan lasin märällä rätillä ja fairylla,
        jonka jälkeen kuivaus ikkunalastalla.
        helppoa eikä maksa kuin murto-osan muista aineista.

Toki kalkin muodostumista lasiin voi estää. Ei tarvita kuin ikkunalasta ja vesipisaroiden kuivaus aina käytön jälkeen.

Hapan geelimäinen pesuaine toimii kalkinpoistossa hyvin (vessanpesuaine)Kalkki vaatii liuotusta irrotakseen ja pikapseulla ei tapahdu mitään. Siksi siis geelimäinen pesuaine, että se pysyy pystypinnalla ainakin 10 minuuttia. Sen jälkeen vaan pesu esim. valkoisella karhunkielellä tms. ja kuivaus lastalla.

• siistijä
        vielä lisää kirjoitti:

Toki kalkin muodostumista lasiin voi estää. Ei tarvita kuin ikkunalasta ja vesipisaroiden kuivaus aina käytön jälkeen.

Hapan geelimäinen pesuaine toimii kalkinpoistossa hyvin (vessanpesuaine)Kalkki vaatii liuotusta irrotakseen ja pikapseulla ei tapahdu mitään. Siksi siis geelimäinen pesuaine, että se pysyy pystypinnalla ainakin 10 minuuttia. Sen jälkeen vaan pesu esim. valkoisella karhunkielellä tms. ja kuivaus lastalla.

esim kiillon kylpyhuonepesu spray,
        Kylpyhuoneiden ja saniteettitilojen altaiden, hanojen ja kaakelipintojen puhdistukseen. Sopii myös wc-altaille.
        Ei marmorille tai vahingoittuneelle emalipinnalle.

• niksi

Hienojakoinen hyvin vaahtoava saippuavilla esim.
      Pata-pata,Daily yms.ja reilusti vettä,jonka jälkeen pesu ikkunanpesuaineella,kokeilin itse myös uutta(minulle uutta)mikrokuituliinaa ja havaitsin senkin loistavaksi keksinnöksi,se puhdistaa kostutettuna yllättävän hyvin.Itselläni on iso kaksipuolinen lasitakka johon olen käyttänyt saippuavilla,ikkunanpesuaine yhdistelmää 12 vuotta. Sen, sekä saunan oven, että pesutilan jakavan isohkon lasiseinän puhdistus ei ole ollut ongelmallista näillä keinoin.Testaa jos vaikka toimisi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      193
      5147
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      37
      4537
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      11
      3171
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      263
      3092
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      160
      3021
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      54
      2578
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27