vesivuoto katossa

Peugeot206

Ostin Peugeot -00, ja nyt huomasin, että vettä vuotaa sisäkatosta valon kohdalta. Onko tietoa mitä tällainen korjaus maksaa? Voiko vesivuoto johtua, esim antennin kohdasta? Mitä teen?

4

2813

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiivistemassa auttaa

      Hei.
      Ei ole omakohtaista kokemusta asiasta, mutta ainakin matkailuautoissa / vaunuissa käytetään läpiviestien tiivistämiseen kumimaista tiivistemassaa (lienee nimi butyylimassa). Se ei kovetu. Valmistaja aineella lienee sama kuin ns. sika-flexin valmistaja. Aineet ovat kuitenkin eriä. Silikoni ei ole hyvä - se vanhenee ja menettää aijan oloon tiiveystoimintansa.

      H-autossa lienee ko. antennin alla tiiviste, mutta jos se ei pidä niin éd. mainittu massa ollenee hyvä ratkaisu. Älä sottaa paikkoja äläkä kiristä antennia liian tiukalle jottei se menetä muotoansa. Sotattu alue puhdistuu esim. tärpätillä. Käytä suojakäsineitä - tarttuu lujasti sormiin.

      • tomi

        Tuttu juttu!! vesi tulee antennin reijästä,helppo ja halpa korjaus!!
        Käyt ostamassa merkki liikkeestä alkuperäisen antennin jalan,otat pienen ruuvarin ja irroitat katto valon jonka alta löydät antennin johdon ja jalan liitoksen!! 8mm hylsyllä irroitat näkyvän ruuvin jolloin antennin jalka irtoaa yläpuolelta.
        Putsaa kattopelti kunnolla antennin alta ja asenna uusi jalka uuden tiivisteen kera mikä tulee antennin jalan mukana,kiristä silleen spivasti,ei liian tiukalle mutta kutenkin tarpeeksi tiukalle ettei vuoda!!
        Ja sit vaan kattovalo takas ja ja sateenvarjo narikkaan,helppo ja varma juttu!! Jos ei onnistu niin otappa yhteyttä,vaihdan sen kädenkäänteessä!!
        T.peso expertti!!Ammattini!!


    • Landman

      Luulen et ei siinä välttämättä vuoda antennin reikä... Siinä voi olla myös näin, että sinne kertyy kosteutta kun on lauhaa ja pakkasta... Eli kun kurkkaat sinne kattoverhoilun alle jos on helmipisaroita katto täynnä niin siihen kannattee laittaa liimattavaa eristettä miel sellasta joka ei ime vettä. Olen uusiin autoihin joutunu laittaan kun kerää pirusti kosteutta sinne. Toki se antennin reikäki kannattee varmistaa vuotaako siitä, sen kyl huomaa selvästi verhoilun alta. Eli kato itse verhoilun alta vaan ja sinne jotain mattoa alle et ei ole pelkällä pellillä. Mattoa saa varaosalikkeistä...

    • kmk

      oma kokemukseni on vankka, kuten joku muukin kirjoitti, -antennin juuressa oleva tiiviste ei pidä, minä lisin sinne sopivaa tiivisteainetta ja Ok. Kattovalon kohdalta alhaaltapäin auki ruuvi seur.auki jne-tämä oli minulla 205.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      388
      3763
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      129
      2639
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      128
      1855
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1300
    5. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      51
      1172
    6. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      166
      1162
    7. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1157
    8. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      63
      1104
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      291
      930
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      50
      922
    Aihe