Mikä vm.tarvitsee kortin?

jonna

Terve,
Minä vuonna syntyneen tarvitsee ajaa moottoripyöräkortti? Eli missä menee se raja? Kaikkien tai monien vanhempien henkilöidenhän ei tarvitse sitä ajaa ollenkaan.Tätä tietoa ei löydy mistään. Kiitos :)

14

8207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Make

      Muistelen, että vuoden 1972 aikana syntyneet saivat vielä automaattisesti ajo-oikeuden.

      Eli 1973 syntyneet ja nuoremmat autokouluun vaan!

      • ajuri

        Siis sehän on niin että alle -78 vanhaa pyörää saa ajaa ilman korttia.


    • sitä

      omaa ajokorttiasi. Jos löytyy A siitä B:n edestä niin sinulla on ajo-oikeus. että näin=)

    • Että syntymävuosi ei vaikuta asiaan mitenkään, vaan se, koska kortti on ajettu.

    • DONALD TRUMP

      Kortissa jos on A niin onneksi olkoon ei muuta kuin ostamaan tehokkain pyörä mikä kaupasta löytyy ja ajamaan (lahjattomat treenaa), kypärä ja shortsit riittävät hyvin varusteiksi.

      1.10.1990 tai sen jälkeen jos kortin sait niin ei ole automaattisesti tuota aata.

      • Jammu

        "1.10.1990 tai sen jälkeen jos kortin sait niin ei ole automaattisesti tuota aata."

        Tulihan se sieltä. Tässä oli taas hyvä esimerkki, kuinka moni laittaa täysin turhan viestin, ennen kuin oikea vastaus saadaan näkyviin.


      • Susa
        Jammu kirjoitti:

        "1.10.1990 tai sen jälkeen jos kortin sait niin ei ole automaattisesti tuota aata."

        Tulihan se sieltä. Tässä oli taas hyvä esimerkki, kuinka moni laittaa täysin turhan viestin, ennen kuin oikea vastaus saadaan näkyviin.

        Kaveri syntyny v.-79 eikä tullu enää A:ta korttiin automaattisesti.


      • tero
        Susa kirjoitti:

        Kaveri syntyny v.-79 eikä tullu enää A:ta korttiin automaattisesti.

        kaverisi ajoikaan korttia 11-vuotiaana?


      • hippo
        Susa kirjoitti:

        Kaveri syntyny v.-79 eikä tullu enää A:ta korttiin automaattisesti.

        ... hitaalla...


    • Lady

      oon syntyny huhtikuus 74 eikä oo A:ta kortissa automaattisesti...

    • LuetunYmmärtäminen

      1979 tai 1974 syntynyt ei ole voinut saada autonajokorttiaan ennen 1.10.1990. Siis vain ne, jotka ovat saaneet korttinsa ihan omaan käteen poliisilaitoksen sedältä tai tädiltä viimeistään 30.9.1990 ovat saaneeet "lahjaksi" oikeuden kuljettaa moottoripyörää. Te tai teidän ystävänne ovat jääneet riemusta paitsi, sillä esimerkiksi 1974 syntynyt henkilö on voinut saada ajokorttinsa aikaisintaan 2.1.1992 (tuskin viraston puoli on ollut tuolloin auki uudenvuodenpäivänä), olettaen että hän on syntynyt tammikuun ensimmäisenä tai toisena päivänä. Voi, voi! Mutta Huugo-peikkoa lainaten: "Aina ei voi voittaa, eikä edes joka kerta!"

      • sellasta

        .. että onko tuolla liikeentessä paljonkin noita?? Ovat jotain reittiä saaneet kortinkin??

        Ja jotta varmasti menee perille, 1.10.1972 jälkeen syntyneet joutuvat ajamaan A:nsa erikseen!!

        Ja totta aina ei voi voittaa, mä aloitin autokouluni 1.10.1990 :((
        Se se vasta katkeraa olikin..


    • Kortillinen

      MIETTIKÄÄ EDES VÄHÄN ENNEKUIN KYSYTTE!!!!

    • kuutamolla 1

      minä sain isojen poikien kortin.vuonna 88

      tuli ajettua eka vuotena neljä pyörää romuksi
      oli mukavaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      68
      3209
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2821
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2628
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2598
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2476
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2315
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1763
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1717
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1580
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1426
    Aihe