BMW K1200RS

Nimetön

Ostin juuri Bmw K1200 rs.n vm-97 aj.72000 km. vaihteiston puolelta kuuluu pientä ääntä eli roklattaa mutta kun kytkimen painaa pohjaan niin ääni vähenee tai loppuu kokonaan, onko syytä huoleen ja onko äänet normaaleja bemareissa niinkuin jotkut sanovat. Kyselin mototripistä asiasta ja en saanut mitään tietoa mut sehän onkin liike joka on tarkoitettu eliitille jotka maksaa vastauksista.Kiitoksia jo etukäteen vastauksista

17

13350

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • K 1200 RS

      Kuulostaa ihan normaaleilta bemun ääniltä, eli ei syytä huoleen. Mototripissä ei vaan tyyli muutu, moni kiertääkin sen kaukaa..

      • Asiakas

        Hei,
        Itse olen ollut tyytyväinen Mototripin toimintaan. Olen ostanut yhden Bemarin liikkeestä ja huoltanut siellä kolmea BMW:tä -90-lopulta lähtien..

        Palvelu on ollut asiallista ja olen ollut tyytyväinen. Homma on toiminut ja maksanut sen mitä liikkeestä on ennen huoltoja sanottu.

        Mitä ongelmia teillä on liikkeen kanssa ollut?
        Kertokaa ja perustelkaa.


      • K 1200 RS
        Asiakas kirjoitti:

        Hei,
        Itse olen ollut tyytyväinen Mototripin toimintaan. Olen ostanut yhden Bemarin liikkeestä ja huoltanut siellä kolmea BMW:tä -90-lopulta lähtien..

        Palvelu on ollut asiallista ja olen ollut tyytyväinen. Homma on toiminut ja maksanut sen mitä liikkeestä on ennen huoltoja sanottu.

        Mitä ongelmia teillä on liikkeen kanssa ollut?
        Kertokaa ja perustelkaa.

        Mm. täällä http://www.moottoripyora.org/
        on ollut paljon juttua aiheesta. Kokeile vaikka "haku" painiketta sivun oikeassa yläkulmassa.

        Eniten moitteita lienee saanut "ylenkatsova" asenne ja myös haluttomuus? tehdä kauppaa. Vaihdossa ei kelpaa oikein mikään muu kuin BMW ja sekin arvostetaan alakanttiin.

        Vähän sellanen kutina, että halutaan vaan myydä uusia pyöriä ovh-hintaan... Tämän voi helposti todeta tutustumalla Mototripin "vaihtopyörävalikoimaan". Sellaista ei yksinkertaisesti ole olemassa.

        Pientä parannusta palvelualttiudessa olen tosin ollut havaitsevinani. Nämä kokemukset rajoittuvat tosin vain varaosapuolelle, mutta mallikkaasti ja kohteliaasti on pikkutarpeetkin hoidettu.


      • r1150r
        K 1200 RS kirjoitti:

        Mm. täällä http://www.moottoripyora.org/
        on ollut paljon juttua aiheesta. Kokeile vaikka "haku" painiketta sivun oikeassa yläkulmassa.

        Eniten moitteita lienee saanut "ylenkatsova" asenne ja myös haluttomuus? tehdä kauppaa. Vaihdossa ei kelpaa oikein mikään muu kuin BMW ja sekin arvostetaan alakanttiin.

        Vähän sellanen kutina, että halutaan vaan myydä uusia pyöriä ovh-hintaan... Tämän voi helposti todeta tutustumalla Mototripin "vaihtopyörävalikoimaan". Sellaista ei yksinkertaisesti ole olemassa.

        Pientä parannusta palvelualttiudessa olen tosin ollut havaitsevinani. Nämä kokemukset rajoittuvat tosin vain varaosapuolelle, mutta mallikkaasti ja kohteliaasti on pikkutarpeetkin hoidettu.

        Neljä vuotta sitten ostin suoralla kaupalla nykyisen R:n ja Tripin tarjous oli ovh 103900 mk ynnä 2000 mk toimituskuluja. Muualta kysymäni tarjoukset olivat luokkaa 98-100 tmk. Kuvalta ostin.

        Vaihdossa tarjottelin K 100 RS -84 -pyörää. Ei kelvannut. Totesivat sen olevan heille verolliseen myyntiin kannattamaton... Mitä lie tarkoittaakin... Mielestäni jokaiselle pyörälle on olemassa kuitenkin hinta jonka siitä voi hyvittää. Ei ihme ettei vaihtopyöriä montaa ole. Aion vastedeskin kysyä tarjouksen myös Tripistä koska saattaahan ajat muuttua.

        Kypärä ja varaosaostoksissa ei ole ollut itselläni moitittavaa. Muutaman kerran olen kauppaa tehnyt.

        Kaverini ostatteli maalia, maalatakseen peilikotelon uudelleen, pyöräänsä Tripistä ja lopputuloksena totesivat varaavansa itselle mahdollisuuden olla myymättä kaverilleni mitään eli kai se on kansankielellä sitten porttikielto. Kaverini antoi vihreän pyöränsä, R 1100 RT -96, värikoodin liikkeelle ja maali olikin punaista. Liike oli varma, että pyörä onkin maalattu uudelleen, mikä ei pidä paikkaansa. Pyörä on ollut kaveripiirissäni uudedesta asti. Liike toimi tuon ajatuksen mukaan ja varsin tylysti ilmoitti asiakkaan olevan väärässä. Liekö pyörään kiinnitetty aikanaan väärä tarra tai jotakin.


      • ääni
        r1150r kirjoitti:

        Neljä vuotta sitten ostin suoralla kaupalla nykyisen R:n ja Tripin tarjous oli ovh 103900 mk ynnä 2000 mk toimituskuluja. Muualta kysymäni tarjoukset olivat luokkaa 98-100 tmk. Kuvalta ostin.

        Vaihdossa tarjottelin K 100 RS -84 -pyörää. Ei kelvannut. Totesivat sen olevan heille verolliseen myyntiin kannattamaton... Mitä lie tarkoittaakin... Mielestäni jokaiselle pyörälle on olemassa kuitenkin hinta jonka siitä voi hyvittää. Ei ihme ettei vaihtopyöriä montaa ole. Aion vastedeskin kysyä tarjouksen myös Tripistä koska saattaahan ajat muuttua.

        Kypärä ja varaosaostoksissa ei ole ollut itselläni moitittavaa. Muutaman kerran olen kauppaa tehnyt.

        Kaverini ostatteli maalia, maalatakseen peilikotelon uudelleen, pyöräänsä Tripistä ja lopputuloksena totesivat varaavansa itselle mahdollisuuden olla myymättä kaverilleni mitään eli kai se on kansankielellä sitten porttikielto. Kaverini antoi vihreän pyöränsä, R 1100 RT -96, värikoodin liikkeelle ja maali olikin punaista. Liike oli varma, että pyörä onkin maalattu uudelleen, mikä ei pidä paikkaansa. Pyörä on ollut kaveripiirissäni uudedesta asti. Liike toimi tuon ajatuksen mukaan ja varsin tylysti ilmoitti asiakkaan olevan väärässä. Liekö pyörään kiinnitetty aikanaan väärä tarra tai jotakin.

        No miten ne bemarin äänet vaihdelaatikosta muilla palstan lukijoilla onko se yleistä se ääntely vai sattuiko mullekkin sellainen yksilö joka ääntelee aj 52000 km k1200 rs


      • tyttö-bemaristi
        Asiakas kirjoitti:

        Hei,
        Itse olen ollut tyytyväinen Mototripin toimintaan. Olen ostanut yhden Bemarin liikkeestä ja huoltanut siellä kolmea BMW:tä -90-lopulta lähtien..

        Palvelu on ollut asiallista ja olen ollut tyytyväinen. Homma on toiminut ja maksanut sen mitä liikkeestä on ennen huoltoja sanottu.

        Mitä ongelmia teillä on liikkeen kanssa ollut?
        Kertokaa ja perustelkaa.

        Myös minua on palveltu tosi hyvin Mototripissä.
        Jos kaikissa muissakin mp-liikkeissä olisi yhtä hyvä palvelu, niin hyvä olisi.
        Myös huolto yms. tekniset kysymykset ovat hoituneet enemmän kuin hyvin.
        Aiempaa kokemusta mm. Honda- ja Jammu-liikkeistä/huolloista.
        **tyytyväinen lyyli**


      • Juk

        Tiedän hienon taikatempun jos palvelu on ollut huonoa. Minä ainakin menen kilpailevaan yritykseen, jossa saa hyvää palvelua. Osaan ja ymmärrän pysyä poissa paikasta missä minua ei kaivata. Eli minä päätän itse kenelle rahani annan, eikä se ole Mototrip. -jukka-


    • Johannes

      Omani pitää samaa ääntä ja alussa kyselin muiden kokemuksia jutusta. Kun jokainen pyörä tuntui roklottavan enemmän tai vähemmän unohdin koko jutun. Normaalia ääntä, ei muuta kuin kovaa ajoa.

    • Ei vika vaan ominaisuus

      BMW K1200RS:n vaihteisto on erillinen eli vaihteisto ei ole moottorin sisällä kuten yleensä moottoripyörissä. Kytkin on ns. kuiva kytkin. Tuo roklotus ei ole vika vaan ominaisuus. Ei syytä huoleen.

      • juk

        Se roklatus ei tule oikeastaan vaihteistosta vaan kytkimestä. Kampiakselilta pyörimisliike välittyy hammaspyörän kautta kytkimelle. Hammaspyörissä on pakko olla hammasvälys, jotta se toimisi. Polttomoottori käy "nykäyksittäin" kun polttoaineen rähjähdys pakottaa männän alas. Siksi summattujen välyksien johdosta se tuntuu roklattavan, varsinkin kun vaihteiston "koppa" toimii kaiuttimena. Eli ellei roklata ei toimi. Olen purkanut monesti kyseisen kytkimen ja laatikon kytkinlevyjen vaihdon vuoksi (n.80-90 tkm) hammaspyörät kuin kuorma-autossa. 5 x lujemmat kuin "Japanilaisissa" Onko muuten tullut mieleen että noi bemaritkin on koottu ihan normaleista osista, ei ne mitään mystisiä ole. Sika lujia kylläkin. Äläkää huolehtiko rallatuksesta vaan nesteiden vaihdosta ja akusta. -jukka-


      • K1200RS -97
        juk kirjoitti:

        Se roklatus ei tule oikeastaan vaihteistosta vaan kytkimestä. Kampiakselilta pyörimisliike välittyy hammaspyörän kautta kytkimelle. Hammaspyörissä on pakko olla hammasvälys, jotta se toimisi. Polttomoottori käy "nykäyksittäin" kun polttoaineen rähjähdys pakottaa männän alas. Siksi summattujen välyksien johdosta se tuntuu roklattavan, varsinkin kun vaihteiston "koppa" toimii kaiuttimena. Eli ellei roklata ei toimi. Olen purkanut monesti kyseisen kytkimen ja laatikon kytkinlevyjen vaihdon vuoksi (n.80-90 tkm) hammaspyörät kuin kuorma-autossa. 5 x lujemmat kuin "Japanilaisissa" Onko muuten tullut mieleen että noi bemaritkin on koottu ihan normaleista osista, ei ne mitään mystisiä ole. Sika lujia kylläkin. Äläkää huolehtiko rallatuksesta vaan nesteiden vaihdosta ja akusta. -jukka-

        Hei,

        Oletko käyttänyt alkuperäistä kykintä korjauksessa?

        Tarvikkeitakin näkyy löytyvän, myös turboihin K1200RS. Onko kenelläkään kokemuksia tarvikekytkimistä?

        Tässä yksi linkki:

        http://www.rbracing-rsr.com/bmw_clutches.html

        K1200RS -97


      • japseissa
        juk kirjoitti:

        Se roklatus ei tule oikeastaan vaihteistosta vaan kytkimestä. Kampiakselilta pyörimisliike välittyy hammaspyörän kautta kytkimelle. Hammaspyörissä on pakko olla hammasvälys, jotta se toimisi. Polttomoottori käy "nykäyksittäin" kun polttoaineen rähjähdys pakottaa männän alas. Siksi summattujen välyksien johdosta se tuntuu roklattavan, varsinkin kun vaihteiston "koppa" toimii kaiuttimena. Eli ellei roklata ei toimi. Olen purkanut monesti kyseisen kytkimen ja laatikon kytkinlevyjen vaihdon vuoksi (n.80-90 tkm) hammaspyörät kuin kuorma-autossa. 5 x lujemmat kuin "Japanilaisissa" Onko muuten tullut mieleen että noi bemaritkin on koottu ihan normaleista osista, ei ne mitään mystisiä ole. Sika lujia kylläkin. Äläkää huolehtiko rallatuksesta vaan nesteiden vaihdosta ja akusta. -jukka-

        5kertaa lujemmat kuin japseissa-puhut täyttä paskaa,oli sitten kyseessä auto tai m-pyörä niin japsi vempaimet kestää siinä missä bemarikin(vähintään) ja hinta/laatu suhde huomattavasti parempi


      • ..............
        japseissa kirjoitti:

        5kertaa lujemmat kuin japseissa-puhut täyttä paskaa,oli sitten kyseessä auto tai m-pyörä niin japsi vempaimet kestää siinä missä bemarikin(vähintään) ja hinta/laatu suhde huomattavasti parempi

        Se vähän riippuu. Jos verrataan bokseribemariin niin kyllä, ilman koneremppaa 2-3:lla japanilaisella pyörällä ajaa kyllä saman kilometrimäärän kuin yhdellä bokserilla. Tässä menee samalla roskiin se japskin hinta/laatusuhde - joka kertoo vain hinnan ja laadun suhteen. Itse välitän vain laadusta.

        Voihan kyllä olla että japseillakin ajaa sen 300 000km tai 300 000 mailia ja meno jatkuu edelleen, ei ole tullut seurattua niin.


      • Markku-A
        juk kirjoitti:

        Se roklatus ei tule oikeastaan vaihteistosta vaan kytkimestä. Kampiakselilta pyörimisliike välittyy hammaspyörän kautta kytkimelle. Hammaspyörissä on pakko olla hammasvälys, jotta se toimisi. Polttomoottori käy "nykäyksittäin" kun polttoaineen rähjähdys pakottaa männän alas. Siksi summattujen välyksien johdosta se tuntuu roklattavan, varsinkin kun vaihteiston "koppa" toimii kaiuttimena. Eli ellei roklata ei toimi. Olen purkanut monesti kyseisen kytkimen ja laatikon kytkinlevyjen vaihdon vuoksi (n.80-90 tkm) hammaspyörät kuin kuorma-autossa. 5 x lujemmat kuin "Japanilaisissa" Onko muuten tullut mieleen että noi bemaritkin on koottu ihan normaleista osista, ei ne mitään mystisiä ole. Sika lujia kylläkin. Äläkää huolehtiko rallatuksesta vaan nesteiden vaihdosta ja akusta. -jukka-

        Minulla on 2000 mallinen. Ostin sen muutama vuosi sitten ja kuuntelin tuota ääntä alussa. Kyselyyni vastattiin että kuuluu roklattaa mutta äänen pitäisi häipyä lähes kokonaan kytkin pohjassa ja kierrosten noustua noin kahteentuhantaan. Ja häipyy se.

        Mutta onko muilla kokemusta värinästä, joka alkaa noin 4500 kierroksen kohdalla ja vähenee sitten 5000 jälkeen ja kaikilla vaihteilla, isommalla vaihteella tuntuu vähän suuremmalta. Olisko normaalia vai onko kytkin tai joku osa kulunut tai joku osa irti kenties. Muuta kolinaa ei ole vain tuo noissa kierroksissa hyvin selvästi voimistuva värinä.


      • jukkaaö
        japseissa kirjoitti:

        5kertaa lujemmat kuin japseissa-puhut täyttä paskaa,oli sitten kyseessä auto tai m-pyörä niin japsi vempaimet kestää siinä missä bemarikin(vähintään) ja hinta/laatu suhde huomattavasti parempi

        Men jonnekin missä on purettu molemmat ja mittaa :)

        On niitä kaiken merkkisä ollut 1970 tähän päivään :)


      • AnuTuomo
        juk kirjoitti:

        Se roklatus ei tule oikeastaan vaihteistosta vaan kytkimestä. Kampiakselilta pyörimisliike välittyy hammaspyörän kautta kytkimelle. Hammaspyörissä on pakko olla hammasvälys, jotta se toimisi. Polttomoottori käy "nykäyksittäin" kun polttoaineen rähjähdys pakottaa männän alas. Siksi summattujen välyksien johdosta se tuntuu roklattavan, varsinkin kun vaihteiston "koppa" toimii kaiuttimena. Eli ellei roklata ei toimi. Olen purkanut monesti kyseisen kytkimen ja laatikon kytkinlevyjen vaihdon vuoksi (n.80-90 tkm) hammaspyörät kuin kuorma-autossa. 5 x lujemmat kuin "Japanilaisissa" Onko muuten tullut mieleen että noi bemaritkin on koottu ihan normaleista osista, ei ne mitään mystisiä ole. Sika lujia kylläkin. Äläkää huolehtiko rallatuksesta vaan nesteiden vaihdosta ja akusta. -jukka-

        Hei
        Ostin BMW K 1200 RS
        Tänään huomasin, että kytkin ei irrota.Kahvassa on säädöt 1-4 mutta se ei auta.
        Pitääkö kytkinlevyt vaihtaa vai onko muita säätöjä olemassa?Tuomo


    • vanha rs mies

      Kerrotko hieman tarkemmin, kuiva kytkin kun ei yleensä hajoa noin, vaan alkaa loppuunajettuna lopulta luistamaan.
      Vai eikö ykkönen vaan meinaa mennä päälle? Jos näin, niin se johtuu tavallaan liian hyvin irrottavasta kytkimestä. Kuiva kytkin kun irrottaa moottorin vaihteistosta 100 %:sesti.. Vedä kahva pohjaan ja samalla kun laitat vaihdetta päälle, niin aavistuksen annat kahvalle löysiä, tällöin se oikein imaisee vaihteen päälle.

      Jos "vika" ei olut tuossa, niin sitten sulla on ilmaa kytkimessä ja / tai nestekäyttöisen kytkimen sylinterit kaipaavat huoltoa.

      Varo laittamasta YHTÄÄN liikaa öljyä koneeseen, tai vaihdelaatikkoon. Jo puoli litraa liikaa koneessa, pullauttaa kampiakselin stefan ja sitten on kytkinremppa edessä. Pyörä keskituella ja öljypinnan tarkistus vasta, kun pyörä on seiisyt paikallaan muutaman minuutin. Öljypinta vain silmän puoliväliin, niin kylmäkäynnistyssavuuksetkin vähenee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      42
      2217
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      51
      1738
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      40
      1553
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      43
      1511
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1469
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1440
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      3
      1371
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1281
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1245
    Aihe