Nepalilainen ruoka

aapeli

Olisko kenelläkään tietoa hyvistä Nepalilaisista ruoka ohjeista tai mistä löytyisi netistä. Tarkoitan lähinnä sellaista mitä Satkar ravintolassa helsingissä on. Siellähän tulee niissä peltilautasissa esim. kanapaloja ja paria tosi hyvää kastiketta ja riisiä (esim. Chicken Tikka annos).

Lähinnä noiden kastikkeiden ohjeita tai löytyykö jotain valmiita mausteseoksia kaupoista.

6

8710

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vinkki

Santa Marian Chicken Tikka paketti sisältää mausteseoksen, raitakastike seoksen, mausteöljy- kastike seoksen ja alle viis euroo koko paketti. Osta vain kanaa ja bulgarian jogurttia lisäksi ja kolmelle ihan SAIRAAN HYVÄÄ tikkaa, just söin sitä, siihen jää totaalikoukkuun..lurps

• edelliseen..

..niin ja siinä paketissa on siis mukana myös mieletön mauste riisi. Kannattaa koklaa myös saman firman Naanleipää... hyvää

• Maustesetä
        edelliseen.. kirjoitti:

..niin ja siinä paketissa on siis mukana myös mieletön mauste riisi. Kannattaa koklaa myös saman firman Naanleipää... hyvää

Onko se riisi sittenkin mauste minä olen aina keittänyt riisin ja ehkä maustanut sen riisin mutta siis itse riisi onkin mauste!!?

• Asafoetida

Nepalilainen ruoka on osa intialaista keittiötä, jossa sitten onkin kymmeniä eri tyylejä ja saman nimiset ruoat tehdään hiukan eri tavalla tai ainakin eri mausteilla eri alueilla. "Tikka" on tunnettu Sri Lankaan saakka, mutta on siellä aivan erilainen kuin Nepalissa.

Kokeile Googlella "nepalese recipes". Metodit ovat tärkeitä, niiden opetteluun menee hiukan aikaa, mutta kun ne on opetellut, kaikki on helppoa. Minun arkiruokani on hyvin usein intialaista, valmistettuna perusraaka-aineista, perinteisellä tavalla. Hauskaa ja hyvin rentouttavaa!

Valmispakkaukset ovat viimeinen hätäkeino - kaikki kokeilemani ovat kaameita eivätkä lainkaan 'intialaisia'. Niissä sovellettavat metodit ovat aivan vääriä ja lopputulos on kaamean mausteinen, ei 'aromaattinen' kuten kuuluisi.

Kuvaamasi ateriamuoto, 'balti' todellakin tarvitsee useamman ruokalajin ja lisukkeen. Intialaiset "chutneyt" ovat ihan muuta kuin purkissa ostetut.

• hanna

nepalilainen ruoka on tosi hyvää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      43
      2140
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      171
      1903
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      116
      1342
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1160
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      96
      952
    6. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      909
    7. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      849
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      44
      845
    9. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      31
      782
    10. Minkälaisen viestin toivoisit saavasi?

Miehelle.... Helpota vähän.
      Ikävä
      54
      691
    Aihe