Moi! Löytyiskö täält ketään tipsu ihmisiä? Ois kiva jutella!
Tiibetinspanieleita?
12
819
Vastaukset
- tipsun omistaja
Minulla on 14-vuotias tipsuherra, joka on iästään huolimatta terve ja virkeä, joskin harmaantunut. Onko sinulla jo oma tipsu vai suunnitteletko sellaisen hankintaa?
- rew
Mullakin 14 vuotias tipsu papparainen.. onko teillä tullut minkäälaisia sairauksia?
meidän vaarilla todettiin sydänvikaa..Kovin on huonontunut olo.. - dogi_89
Mun tipsu on 3-vuotias! Melko itsepäinen tapaus.
- tipsun omistaja
rew kirjoitti:
Mullakin 14 vuotias tipsu papparainen.. onko teillä tullut minkäälaisia sairauksia?
meidän vaarilla todettiin sydänvikaa..Kovin on huonontunut olo..Meidän vanhuksella ei ole ollut sairauksia. Iän myötä on ihoon tai ihon alle alkanut tulla rasvapatteja, jotka kuulemma ovat tavallisia eivätkä vaarallisia. Osa näistä pateista on hävinnyt itsestään, osa on finnin tapaisia ts. puhkeavat.
Suurin vaiva on ollu häntä, josta on tyvestä yläpinnalta lähtenyt karva. Eläinlääkäri kertoi, että se on vanhemmille tipsuherroille tavallista, että testosteronin vähentyessä hännän tyvessä olevan rauhasen kohdalta lähtee karva ja ihosta voi erittyä talia. Tämä karvaton laikku on hiljalleen suurentunut ja välillä sitä kutittaa, mikä aiheuttaa ongelmia, koska silloinhan koira puree kohtaa ja iho menee rikki ja alkaa tulehtua herkästi. Välillä kohta on pitkäänkin oireeton, välillä se ärtyy.
Iän myötä meidän herra on alkanut haistella entistäkin enemmän ja on muuttunut itsepäisemmäksi, vaikka luonnetta on löytynyt aiemminkin. Edelleen monet luulevat koiraa pennuksi ja eivät meinaa uskoa, kun kertoo iän. Toki paremmin koiria tuntevat huomaavat harmaantuneesta kuonosta ikää olevan.
Mieleltään vanhus on pirteä ja lähtee mielellään lenkille. Toisten koirien kanssa se ei innostu leikkimään yhtä herkästi kuin nuorempana, mutta juoksee kuitenkin kuin nuori koira sille päälle sattuessaan.
Kuulo on huonontunut viime vuosina, vaikka välillä tuntuu, että se on vain muuttunut entistä enemmän valikoivaksi.
Kaikin puolin meidän tipsu on ollut aina hyvin kiltti ja sopeutuvainen ja iän myötä se on muuttunut aiempaa rauhallisemmaksi ja nukkuu enemmän. - mä vaan..
dogi_89 kirjoitti:
Mun tipsu on 3-vuotias! Melko itsepäinen tapaus.
mulla ihana 5kk ikäinen urospentu toistaiseksi mennyt ihan hyvin,lisäksi omistan Karjalan/Lapin koiran 2v, tulevat toimeen hyvin!!Ainoastaan automatkat tuottanet ..ikävää..pikkupoika on oksennellut melkein aina,mut nyt oon antanut sille matkapahoinvointi lääkettä!!Joten homma toimii hyvin!!
- -pp-
Omaa ei ole, mutta show-koirana on ollut tipsu. Ihania, viehättäviä, persoonallisia koiria. Varsinaisia räksyjä, mutta ihanan kilttejä, ja rauhallisia
- miisu-maasu
Niin että mikä on se ikä raja tipsuilla että se on jo "vanha" eli ei kanata ostaa jos joku myy?
Kun löysin tuolta 2vuotiaaan tipsun 450eurol...kannattaako edes harkita vai onko jo liian vanha,että ois järkevämpää ostaa pentu? - mun
miisu-maasu kirjoitti:
Niin että mikä on se ikä raja tipsuilla että se on jo "vanha" eli ei kanata ostaa jos joku myy?
Kun löysin tuolta 2vuotiaaan tipsun 450eurol...kannattaako edes harkita vai onko jo liian vanha,että ois järkevämpää ostaa pentu?Mun kaverilla on tipsu. Se on vasta jotain 7 kuukautta. Niiden edellinen tipsu kuoli viime kesänä. :´( Se oli jo jotain 15 vuotta.
- TipsuFANI_-
Mul oli tipsu mut se kuolijo vähän aikaa sit, nyyh nyyh. Mut oon hankkimassa uutta Tipsuu mut en tiedä mistä löytyis :D oon etsiny mut kaikki ilmotukset tuntuu oudoilta. minkä ikänen tipsun pitäis olla niin et se kerkii oppii? Lenkkeilytän yhtä Tipsuu naapureiden puolesta, joten lenkkeihin olisin valmis :D niin mistä olette löytäneet oman tipsunne? vastatkaa pliis
- TipsuA :)
Hei tipsu ihmiset. Juu eli mulle on ehkä ens kesänä tulo0ssa sellainen sijoitus tipsu
- kouluttelija....
Onhan tipsuilla usein luonnetta roppakaupalla, ja vähän itsepäisiäkin saattavat olla. Muista olla johdonmukainen, jämpti ja palkitse hyvin (sekä kehuin että herkuin!!!). Tipsu täytyy saada innostamalla, leikin varjolla ja palkitsemalla oikealla hetkellä oppimaan asioita, pakottamalla tipsu menee ainoastaan "lukkoon". Aika herkkis tapaus ainakin tuo tyttöni, ihanalla tavalla itsepäinen, iloinen ja lempeä:)
Kotona 6 tipsua ;) pentui tulos ens vuonna parille nartulle -toivottavasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi772548On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole492546Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732412Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.672200Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl331915Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1051749Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko251234Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71054Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi411045Eläköön kuningas, kuningas on kuollut
Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön59965