Moi!!! Voiks kukaa auttaa mua? Mä ja mun sisko aijotaan vuokrata poni kesäks mut ei tiietä paljonko se maksaa...Eli kysymys on: paljon maksaa ite ponin vuokraus kuukaudeks? Ihan sillee et ottaa jollekki toiselle tallille ku hepan kotitalli...ei talli paikka maksut ne me tiietää :) vaan poni kuukaudeks vuokraa...
Tartten apuu!!!
13
2615
Vastaukset
- mosse
Se riippuu ihan mistä ottaa. Jotku antaa ylläpitoa vastaan jotku perivät maksun. Hinnat vaihtelevat aika paljon. Katsele ilmoituksia! :)
Onnea hepon etsintään!- mie vaa
Kiitti mut paljon se suunnillee olis se maksu et tietää mihi tähätä x) ?
- maksaa
oletteko ottaneet huomioon vuokratessanne että vakuutukset on syytä olla kunnossa. kun vuokraatte vastuu siirtyy teille. maksatte myös ruoan ym kulut. entä jos vuokrapollenne karkaa ja kolhii jotakin sekin maksaa....... miettikää hetken ennen kuin vuokraatte ainakin jos tuotte hevosen/ponin kotiinne tai mökillenne.
minä ainakin olen aika varovainen ollut näissä lasteni hevosvuokraus asioissa. ei se yksin riitä että nyt vuokrataan polle ja meillä on sitten kivaa............................... - polle
itse oon vuokrannut parikertaa maalle hepan ja siis tosiaan hinnat on täysin laidasta laitaan, voit saada ilmaiseksi(mikä kyllä on todella epätodennäköistä, vaikka siitä aina puhutaankin...)tai sitten voit joutua maksamaan tyyliin 1000€. yksityiseltä yleensä halvempaa, ja toisaalta ratsastuskouluilla melkein aina kesäleirit ja hevosia ei voida vuokrata ulos...
itse pidän kohtuullisena jotain 600€/kk
jos hevonen on vanha/muuten huono kuntoinen sillä ei ole vakuutusta, tällöin kannattaa tehdä sopimus mahdollisten onnettomuustilanteiden varalle, eli kuka maksaa ja mitä ja missä tilanteessa.eli kenellä on vastuu...vastuu pitäisi viimekädessä olla omistajalla, ei vuokraajalla, mutta omistaja voi edellyttää tiettyjä asioita mistä vuokraaja vastaa... - "Meitsi"
Jos välttämättä haluut ottaa TALLILLE, nii saattaa tulla kalliiksi, tai riippuu tietysti et otatko hepan ylläpitoa vastaan, vai silleen muuten. Ylläpitoo vastaan tulee halvemmaks. Ihe vuokraan omalle mökille (sinne voi laittaa hevosen ilman eläinrääkkäystä) jossa suurimpia kuluja ovat ehkä kuivikkeet ja aita! Ja tietysti hepan/ponin kuljetus... Tällästä sitten...
- Naksuliini
Heis. Minäkin olen aikeissa vuokrata ponin omalle mökille, mutta vasta ensi kesänä. Olen etsiskellyt paikkoja, mistä saisi vuokraponin, mutta kaikki vuokraavat ponejaan vain niin, etteivät anna niitä omalta talliltaan pois. Mistä se olette vuokranneet omat vuokraponinne, ja paljonko on maksanut?
- Täytyy tietää
Naksuliini kirjoitti:
Heis. Minäkin olen aikeissa vuokrata ponin omalle mökille, mutta vasta ensi kesänä. Olen etsiskellyt paikkoja, mistä saisi vuokraponin, mutta kaikki vuokraavat ponejaan vain niin, etteivät anna niitä omalta talliltaan pois. Mistä se olette vuokranneet omat vuokraponinne, ja paljonko on maksanut?
Hevonen olisi ensi-kesäksi kiikarissa (ylläpitoa vastaan) joten kuinka paljon maksaa suunnilleen kahden kuukauden ruoat hevoselle? tietenkin plus kengitys sun muut.. talli paikka olisikin, mutta tuo ruoka puoli huolestuttaa riittääkö rahat? Sinä, joka vastaat tähän viestiin niin pyydän että olisit rehellinen, etkä huviksesi kirjoita aivan mitä lystäät, ja tiedät ihan OIKEASTI asiasta..
- naaaannh
Täytyy tietää kirjoitti:
Hevonen olisi ensi-kesäksi kiikarissa (ylläpitoa vastaan) joten kuinka paljon maksaa suunnilleen kahden kuukauden ruoat hevoselle? tietenkin plus kengitys sun muut.. talli paikka olisikin, mutta tuo ruoka puoli huolestuttaa riittääkö rahat? Sinä, joka vastaat tähän viestiin niin pyydän että olisit rehellinen, etkä huviksesi kirjoita aivan mitä lystäät, ja tiedät ihan OIKEASTI asiasta..
Mulla oli ylläpidossa hevonen viimekesän. Ylläpidossa siis hevosen omistaja luovuttaa hevosen minun käyttööni ja kaikki kustannukset on minun vastuullani.
Tallipaikasta, jossa oli täysihoito, eli siihen kuului ruoat, kuivikkeet, tarhaus aamua iltaa, ruokinta ja loimitus, sekä karsinan siivous, maksoi minulla 250e/kk
Hinta kuitenkin putoaa maaseudulla huomattavasti, mikäli otat puolihoitotallin, voi päästä jopa 50e/kk, ehkä se 150e/kk kuitenkin normaalimpi.
Kengitys ei ainakaan täällä oulun seudulla ole niin kallista, eikä kesällä hevosilla välttämättä tarvitse kenkiä, raspaus maksaa n.10-15e. hampaiden huolto on siinä 10-20e.
kuivikkeita myydään esimerkiksi myllymäen raudassa, sahoilla tai rautakaupoissa. ne maksavat n.10e/25kg säkki. Kesällä kuitenkin hevoset ovat paljon ulkona, joten kuiviketta ei mene paljon.
Kaura on halpaa, täällä päin saan 50kg hintaan 5e. siitä riittää koko kesäksi, sillä hevonen syö heinää paljon enemmän (mikäli on laitumella)
Heinän hinta vaihtelee. Kannattaa kysyä eri paikoista. Pyöröpaalin saa hintaan 10-30e, enempää ei kannata maksaa.
Kesällä on myös itikoita, kannattaa ottaa huomioon itikkamyrkyn hankinta. maksaa 10e ->> Hyvää ainetta saa n.15e
Tallin kanssa kannattaa tehdä kirjallinen sopimus maksuista ja hintaan kuuluvista asioista. Hevosen omistajan kanssa myös, sekä ottaa huomioon VAKUUTUS. En suosittele ottamaan sellaista hevosta, jolla vakuutus ei kunnossa.
Voin vastailla lisää mikäli on tarvetta.
- SiPuli
Tota mulla oli vuokralla poni niin se makso vaan kuukaudelta 40 euroo..Et yleisin hinta on jtn 40-60.sain halvalla.
- Tietävä!
Ei oo mitään yleisiä hintoja! Ne vaihtelee 10-1000€!
- vaasalainen :)
oon ite vuokrannu kainaston ponitallilta nyt jo pari kesää heppoja. sieltä kun vuokraa nii maksaa joku 400-500e kahesta hepasta eli mun mielestä oikeen mukava hinta (mutta hevoset oli issikoita eli enemmän vaan maasto polleja, ei oikeen osannu muuta). Mutta jos asut johnai suurkaupungis silloon se on tietysti paljo kallimpaa varsinki helsingissä! Mutta ainaki täällä pohjanmaalla on aika halpaa vuokrata hevosta. Käyppä kattoos hevostalli.net
- --
Minä olisin ottamassa täksi kesäksi ponia ,oisiko hyvä ottaa kainaston poni tallilta poni?`:D
- Heppafani!!!!!!!!!!!
riipuuu mistä vuokraa mutt itte vuokrasin ponin kuukaudeks ja se makso noin 1ooo euroo!:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole472498Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742487Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732372Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.572145Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl321877Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma841695Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko211153Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71024Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi411015Eläköön kuningas, kuningas on kuollut
Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön56886