murha...

mikki

muistaako kukaan nokialla kymmenisen vuotta sitten tapahtunutta murhaa? Markku Mallat löydettiin murhattuna koskenmäen koulun läheltä? jotain hämärää siinä oli kun kukaan ei muista tai tunnusta nähneensä tai kuulleensa mitään. syyllistä/syyllisiäkään ei kai ole vieläkään saatu kiinni...

49

13555

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---------

      Eikä saada !

      • SannaAngel1111

        Varmasti saadaan ! Jumala pitää siitä huolen !


      • mutta.kun.ei.pidä
        SannaAngel1111 kirjoitti:

        Varmasti saadaan ! Jumala pitää siitä huolen !

        Jos Jumala pitäisi jostain huolta, hän pitäisi.


      • Anonyymi
        SannaAngel1111 kirjoitti:

        Varmasti saadaan ! Jumala pitää siitä huolen !

        Markun Murha ei selviä ikinä !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Markun Murha ei selviä ikinä !!

        Oliko hemma "Mann......" Lomilla silloin ? ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko hemma "Mann......" Lomilla silloin ? ?

        Ei ollut, oli kiinni.


    • myös

      kyseisen tapahtuman ja olen monesti miettinyt ihan samaa, kun jostain luin "selvittämättömät murhat suomessa" niin siinä ei mainittu tuota ollenkaan, mutta mielestäni se ei ole koskaan selvinnyt.Olin siinä samaisessa baarissa kyseisenä päivänä, mistä se taksimatka alkoi. Kaupunkilegendahan meni jotenkin niin, että mallat sai selville jotain huumejuttuja ja uhkasi paljastaa tietonsa, mutta tallinnassa ei tästä pidetty ja lähetettiin "sergei" selvittämään asioita...ja lopunhan kaikki tietää.
      Olisi kiinnostavaa kuulla jos jollain olisi parempaa tietoa.

      • lllllllllllllllll

        Sergei taitaa lymytä täällä meiden keskuudessa yhä !


      • Anonyymi

        Markku oli niin sanotusti "Miestenmies". Ehkäpä hän yritti jotakin tyyppiä joka ei ollut, ja hermo meni. Pinna paloi ja tuloksena oli murha ? ?


      • Anonyymi

        Ei voi olla selvittämättömissä murhissa, koska oli tappo ha vanheni 20v. tapahtumasta. Eli syyllistä ei voida tuomita enään, vaikka tunnustaisi tekonsa.


    • roni

      Mallat oli miellyttävä persoona josta suurin osa ihmisiä piti..hänen murhansa oli melkoinen järkytys..se oli pääsiäisen aikaan joskus 10 vee sitten..tiedän paikankin missä ruumis oli..kun kuljen ohi siitä Menkalan kentän läheltä mietin aina tapahtumaa..miksi murhaajaa ei ole saatu kiinii?

      • Manne

        Toden näköisesti liittyi huumeisiin,
        koska murha oli tehty painamalla huume ruiskulla
        ilmaa verenkiertoon.


      • patologi
        Manne kirjoitti:

        Toden näköisesti liittyi huumeisiin,
        koska murha oli tehty painamalla huume ruiskulla
        ilmaa verenkiertoon.

        Minkähänlainen polkupyörän pumppu on asennettu injektioneulan päähän, jotta on saatu hankittua tarpeellinen ilmamäärä hengenlähtöön???
        Voin nyt kertoa, ettei ihan normaalit injektioruiskut tilavuudeltaan itsessään siihen riitä...


      • rip.
        patologi kirjoitti:

        Minkähänlainen polkupyörän pumppu on asennettu injektioneulan päähän, jotta on saatu hankittua tarpeellinen ilmamäärä hengenlähtöön???
        Voin nyt kertoa, ettei ihan normaalit injektioruiskut tilavuudeltaan itsessään siihen riitä...

        mallathan oli ollut taksin kyydissä pyryn kioskille asti ilmeisesti kyseisen murhaajan kanssa. taksikuski ei muistanut murhaajasta juuri mitään tai sitten ei halunnut muistaa.


      • että...
        rip. kirjoitti:

        mallathan oli ollut taksin kyydissä pyryn kioskille asti ilmeisesti kyseisen murhaajan kanssa. taksikuski ei muistanut murhaajasta juuri mitään tai sitten ei halunnut muistaa.

        Jos murhaaja olikin taksikuski !


      • Anonyymi
        Manne kirjoitti:

        Toden näköisesti liittyi huumeisiin,
        koska murha oli tehty painamalla huume ruiskulla
        ilmaa verenkiertoon.

        Tota tapahtuu joka paikassa myös terveyden huollossa .


      • Anonyymi
        patologi kirjoitti:

        Minkähänlainen polkupyörän pumppu on asennettu injektioneulan päähän, jotta on saatu hankittua tarpeellinen ilmamäärä hengenlähtöön???
        Voin nyt kertoa, ettei ihan normaalit injektioruiskut tilavuudeltaan itsessään siihen riitä...

        Ilmakuplia verisuoneen . Lihakseen ei meinaa mitään . Tai liikaa kaaliumia nesteen poistoa ja insuliinia .


      • Anonyymi
        Manne kirjoitti:

        Toden näköisesti liittyi huumeisiin,
        koska murha oli tehty painamalla huume ruiskulla
        ilmaa verenkiertoon.

        Se oli puukotus..


    • zippi

      kyllä, jotain hämärää tässä tapauksessa on ollut, koska minä tiedän ihmisiä jotka tiesivät tästä tapauksesta jo ennen kuin se lenkkeilijä oli löytänyt mallatin!! Muistaakseni se tultiin itsellenikin kertomaan aikaisemmin kun sitä oli "julkistettu"
      Ja taksikuskille on kaiketi maksettu jotta se olis hiljaa, ja eikös Hirvimiestä epäilty tästä teosta joskus..??

      • jessöör

        tappaja kuoli tässä joku aika sitten.


      • näino
        jessöör kirjoitti:

        tappaja kuoli tässä joku aika sitten.

        sitämiältä määki oon
        tais tulla ittekki murhatuks tai ainaki tapetuks joku vuasi sitte


      • Entinen Nokialainen...nyt u...
        näino kirjoitti:

        sitämiältä määki oon
        tais tulla ittekki murhatuks tai ainaki tapetuks joku vuasi sitte

        Tuskimpa tätäkään tekstiä kukaan enää lue mutta, kuulin eräältä Notkotien pulsulta joskus että Mallat Murhattiin juuri huumeittan takia. Lehdessä kuitenkin ilmoitttiin että mallat oli aika pahassa kunnossa kun se löydettiin.. mm keuhkot oli painunu sisään jonkun erittäin voimakkaan (tuskimpa lyönnin) mutta potkun ansiosta, ehkä kaveri on hyvviny siinä rinnan päällä hetken aikaa ja en muista mitä kaikkee sille oli sit viä käyny...Kummiski tää "pulsu" tunsi mallatin ja sano et olis kuulemma itse iso H Herkku Hernesniemi sotkeentunu jotenkin tai ainakin tietä ä jotai tapahtumasta..
        Mallatin siskon mies oli mun kans samassa duunissa ja siltä kun utelin ni sano vaan et ihme ettei aikasemmin kuollu koska ja että kaikkihan sen tietää että Markku oli homo.


      • olin samassa työpaikas
        Entinen Nokialainen...nyt u... kirjoitti:

        Tuskimpa tätäkään tekstiä kukaan enää lue mutta, kuulin eräältä Notkotien pulsulta joskus että Mallat Murhattiin juuri huumeittan takia. Lehdessä kuitenkin ilmoitttiin että mallat oli aika pahassa kunnossa kun se löydettiin.. mm keuhkot oli painunu sisään jonkun erittäin voimakkaan (tuskimpa lyönnin) mutta potkun ansiosta, ehkä kaveri on hyvviny siinä rinnan päällä hetken aikaa ja en muista mitä kaikkee sille oli sit viä käyny...Kummiski tää "pulsu" tunsi mallatin ja sano et olis kuulemma itse iso H Herkku Hernesniemi sotkeentunu jotenkin tai ainakin tietä ä jotai tapahtumasta..
        Mallatin siskon mies oli mun kans samassa duunissa ja siltä kun utelin ni sano vaan et ihme ettei aikasemmin kuollu koska ja että kaikkihan sen tietää että Markku oli homo.

        hei sinä ystävä hyvä, markku oli ihana persoona.
        elämä on raakaa, katsoin viestisi kun ajattelin kotiseutua, että vielä muistetaan, ja lämmöllä
        olis kiva tietää oletko anne.


      • xXxXxXxXxXxXx
        olin samassa työpaikas kirjoitti:

        hei sinä ystävä hyvä, markku oli ihana persoona.
        elämä on raakaa, katsoin viestisi kun ajattelin kotiseutua, että vielä muistetaan, ja lämmöllä
        olis kiva tietää oletko anne.

        Hei


        En ole valitettavasti Anne, enkä tuntenut Markkua henkilökohtaisesti. Tunsin ainostaan Markun siskon miestä joka oli kanssani samassa työpaikassa.

        Kaikkea hyvää.


      • olin samas työpaikas
        xXxXxXxXxXxXx kirjoitti:

        Hei


        En ole valitettavasti Anne, enkä tuntenut Markkua henkilökohtaisesti. Tunsin ainostaan Markun siskon miestä joka oli kanssani samassa työpaikassa.

        Kaikkea hyvää.

        Pääsiäistä sinullekin ent.Nokialainen
        jännä jutsku kun vastasit näinkin pian en olis itsekään uskonut näin pitkän ajan jälkeen
        tosiaan olin samas työpaikas ja markkua kutsuttiin silloin myöskin nalle nimellä oli niin lutunen.ja tämä iso herkku, tuskin montaa samaan nimistä, luultavasti pitää jotakin päihdeklinikkaa poris, olen siis tällä hetkellä ollut satakuntalainen jo about yli 20v ja käyn nokialla siskoni ja isäni luona joten paikat on tutut ja tämä herkkuhan asui niin sanotus M-linnas ite olen kotosin ilveskadulta ja mulla on muuten kuvakin markusta apan kans muistaakseni sukunimi oli tai siis on lehtonen,olen muuten 44v en iästäsi tiedä mut jos samas haitaris kuljetaan luultavasti tunnemme toisemme jatkoja ja pääsiäistä!


      • Anonyymi
        olin samas työpaikas kirjoitti:

        Pääsiäistä sinullekin ent.Nokialainen
        jännä jutsku kun vastasit näinkin pian en olis itsekään uskonut näin pitkän ajan jälkeen
        tosiaan olin samas työpaikas ja markkua kutsuttiin silloin myöskin nalle nimellä oli niin lutunen.ja tämä iso herkku, tuskin montaa samaan nimistä, luultavasti pitää jotakin päihdeklinikkaa poris, olen siis tällä hetkellä ollut satakuntalainen jo about yli 20v ja käyn nokialla siskoni ja isäni luona joten paikat on tutut ja tämä herkkuhan asui niin sanotus M-linnas ite olen kotosin ilveskadulta ja mulla on muuten kuvakin markusta apan kans muistaakseni sukunimi oli tai siis on lehtonen,olen muuten 44v en iästäsi tiedä mut jos samas haitaris kuljetaan luultavasti tunnemme toisemme jatkoja ja pääsiäistä!

        Onko sinulla vielä tuo valokuva tallessa?


      • Anonyymi
        näino kirjoitti:

        sitämiältä määki oon
        tais tulla ittekki murhatuks tai ainaki tapetuks joku vuasi sitte

        Murha murhasta Mooses?


      • Anonyymi
        Entinen Nokialainen...nyt u... kirjoitti:

        Tuskimpa tätäkään tekstiä kukaan enää lue mutta, kuulin eräältä Notkotien pulsulta joskus että Mallat Murhattiin juuri huumeittan takia. Lehdessä kuitenkin ilmoitttiin että mallat oli aika pahassa kunnossa kun se löydettiin.. mm keuhkot oli painunu sisään jonkun erittäin voimakkaan (tuskimpa lyönnin) mutta potkun ansiosta, ehkä kaveri on hyvviny siinä rinnan päällä hetken aikaa ja en muista mitä kaikkee sille oli sit viä käyny...Kummiski tää "pulsu" tunsi mallatin ja sano et olis kuulemma itse iso H Herkku Hernesniemi sotkeentunu jotenkin tai ainakin tietä ä jotai tapahtumasta..
        Mallatin siskon mies oli mun kans samassa duunissa ja siltä kun utelin ni sano vaan et ihme ettei aikasemmin kuollu koska ja että kaikkihan sen tietää että Markku oli homo.

        Toi nyt on täyttä soopaa.


      • Anonyymi
        xXxXxXxXxXxXx kirjoitti:

        Hei


        En ole valitettavasti Anne, enkä tuntenut Markkua henkilökohtaisesti. Tunsin ainostaan Markun siskon miestä joka oli kanssani samassa työpaikassa.

        Kaikkea hyvää.

        Eli sinun mielestäsi Markun sai tappaa suuntautumisensa vuoksi? Ja mitä Herkkua herjaat, mies oli köyhän puolella, kun esim Kimmo Sasi polkisi köyhät suohon, jos sillä olis munaa tehdä se!


      • Anonyymi

        Aivan täyttä sontaa, mitä kirjoitat.


    • Mallatin kuolemaaaa

      Hitto kun säikähdin sillon kun Mallatti tapettu ja en tiennyt tapahtuneesta ja seuraavana yönä menin automaatille nostaan rahaa ja jälkeenpäin kuulin tuon tapahtuman huh hitto murhatyyppi vaiks tullu vastaan.Eikös tuon henkirikoksen motiivi ollu että sekaantunut johonkin huimausjuttuihin.Taitaa tekijätkin jo olla kuolleita kun kuka tuollaista sisällään pystyy pitään.

      • en--tiedä

        Mikä on huimausjuttu?


    • uus nokialainen

      Hei
      Tälleen uutena Nokialaisena kysyn teiltä aikoinaan asuneilta, missä on/ollut Pyryn kioski?

    • 20+18

      Entinen Pyryn kioski = Vesiveräjäntie 1. Nykyään kioskin tiloissa on kebab pizzeria. Olisko nimeltään Karalia.

      • Anonyymi

        No siellä huumeet kulkee .


    • Ne toiset muistot

      Vuodet kultaavat muistot, tässäkin tapauksessa. Valitettavasti ne,
      kullattomat muistot olisivat auttaneet tämän jutun ratkaisussa jo ajat sitten.
      Niitä vaan ei kukaan tuntunut haluavan.
      .

    • Sairaantekosia

      Hartaasti olen toivonut ja rukoillutkin että tekijä jää kiinni tosiaan.
      Teoilla on seurauksensa.
      Markku levätköön rauhassa.

    • Anonyymi

      Ovatko rikostutkijat nyt tämän asian kimpussa kun Pasi Aaltosen tapaus on selvitetty . . .

      • Anonyymi

        Se mallatin juttu meni vanhaksi kun sitä tutkittiin tappona ja se vanhenee 20 vuodessa, joten mappi on ja pysyy kiinni


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se mallatin juttu meni vanhaksi kun sitä tutkittiin tappona ja se vanhenee 20 vuodessa, joten mappi on ja pysyy kiinni

        Onko mitään uutta tietoo


    • Anonyymi

      Eiköhän kirjan kannet suljettiin ikävä kyllä

      • Anonyymi

        Näin on. Täällä näitä kommenttia lukenut. Suurin osa täyttä paskaa...


    • Anonyymi

      Oli mielenkiintoinen teoria, että Mallat oli päässyt perille Nokialla pyöritetystä isosta huumebisneksestä ja oli liian vaikutusvaltainen. Joten se pistettiin päiviltä.

    • Anonyymi

      Neiti Etsivä nyt vaan hakee lidlistä kaljaa ja tupakkaa,
      siinä päänvaivaa tällekkin päivälle jälleen jännitystä.

      Muuhun kun sinusta ei koskaan ole eikä tule olemaan, niin se menee , sori.

    • Anonyymi

      MIKÄ TILANNE NYT

      • Anonyymi

        Sama tilanne, kukaan ei ole jäänyt kiinni


    • Anonyymi

      Näin todennäköisesti murhaajan samana iltana Ainossa ja reinossa,etsi hekoa.heko oli sekaantunut huumeisiin ja tapettiin mallatin jälkeen.

    • Anonyymi

      Ikävä tapaus harmi kun ei selvinnyt. Tekijä on saanut rangaistuksen ja poistunut keskuudestamme 2020.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2550
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe