Milloin Linuxista tulee eka täysin valmis versio, hyvä jos yhen kerkee koneelle saamaan niin pitäs alkaa sekottaan sitä viisaammalla. Luuletteko saavanne kaikki maailaman laiteajurit yhteen pakettiin. Vai mitä uutta niihin voi muka tukkia lisää jos ei ulkonäköä oteta huomioon. Aina on joku hörhö naukumassa vanhaksi sitä jonka on koneelle saanut jos neuvon yrittää saada.
...keleen
7
605
Vastaukset
- Knoppix
Pakko on vain kuolla.
- Ossi
Ja lopeta marina. Linux ei todellakaan ole sinua varten.
- Observeri
Winukan kehitys on pysähtynyt aikoja sitten joten siitä voidaan sanoa että se on "valmis".
- harmaahurtta
Ei sen jokaisen uusimman version perässä kannata aina juosta. Distrot, jotka julkaisevat versioitaan usein, tarjoavat myös mahdollisuuden pitää järjestelmä ajan tasalla lennossa. Mitä kernelin kehittämiseen ja ajuritukiin tulee, kannattaa liittyä tai vilkaista kernelin postituslistaa. Saatat yllättyä mitä kaikkea siellä tehdään.
- hand_of_doom
Täysin valmista versiota ei tule koskaan. Koska se tarkoittaisi sitä että ei ole enää mitään paranneltavaa, ei mitää lisättävää.
Elikkä kehitys pysähtyisi siihen.
Mieti hyvä ihminen ennen kuin rupeat valittamaan.
Ja kuten Ossi mainitsi, asenna windows ja ole onnellinen sen kanssa. Jaksa kattella kun ihmiset valittaa kun eivät osaa linuxia käyttää ja täten haukkuvat sen huonoksi systeemiksi, vaikka vika on omassa osaamisessa. - jea
mikä on valmis ? mihin vedetään raja ? silloin ku järjetelmä on aukoton ja täydellinen ? mikä on täydellinen tai miten määritellään täydellinen ? ja aukotonta järjestelmää on mahdoton saada ainakin käytännössä jos ei periaatteessa ja täydellisyyteen on mahdoton päästä ainakin ku ajattelee käyttäjän näkökulmasta... ja onko windows sinusta täysin valmis tai mikään muukaa käyttis ? aina löytyy parannettavaa...
ja toiseksi pisti silmään toi ajurit mistä lähtien windows ei oo tarttenut ajureita ? kyllä se mulla ainakin on aina ajureita vaatinut kun jonkin laitteen on lisänny...
"Vai mitä uutta niihin voi muka tukkia lisää jos ei ulkonäköä oteta huomioon." jos näin on niin silloinhan se on tavallaan jo valmis ja joltain kantilta täydellinen jos siihen ei voi enää mitää lisätä vai (kun ei oteta ulkonäköä huomioon) ? mutta kun asia ei näin ole...
itse ajattelisin tällein tän: ohjelma on silloin valmis kun sen sanotaan olevan valmis eli jokainen versio on omalla tavallaan valmis heikkouksineen ja vahvuuksineen eli laskeppas monta eri versiota on tehty eri distroista ja siinä on sulle vastaus ne ovat kaikki omalla tavallaan valmiita vai ? ja esim. jos mietit että windowsseja ilmestyis puolen vuoden välein niin sinulla kävisi sama juttu kuin valitat linuxista ja olisit ehkä valittamassa täällä että milloin tulee valmis windows versio eikös vain ?...
ja kyllä se on hyvä juttu että tulee uusia versioita vai ? ennemmin nopeasti kuin hitaasti kunhan ei laadusta tingitä... - bertie.
Onpa joskus tullut itsekin ihmeteltyä tuota päivitys hysteriaa.
Välillä näyttää siltä, että edes uusi versio ei ehdi kunnolla jakeluun, kun siihen jo saa päivityksiä.
Omalta kohdaltani olen ratkaissut asian niin, että uutta versiota ei koneelle päivitetä, eikä muitakaan päivityspaketteja asenneta ellei ole tarvetta.
Tämä tarkoittaa että versio vaihtuu tai päivittyy vain,kun konetta uusitaan tai tulee tarvetta ohjelmalle tai laitteelle joka tarvitsee uudemman version jakelusta, eli sangen harvoin.(n. 2.5 v välein )
Ulkonäkökysymyksistä, ja niiden muutoksista olen sangen tarkka, Kde pitää näyttää täsmälleen siltä, miltä SuSE 6.0 näytti, teemat on tallella ja ne on asennettu tietysti kaikkiin uudempiinkin versioihin miltei alastomaksi riisuttu Konqueror.
Siis kun kone toimii moitteettomasti, pyörittää kaikkia tarvittavia ohjelmia kiitettävästi, niin miksi nähdä vaivaa päivittämällä jotain uudelleen kirjoitettua kirjastotiedostoa, ulkonäöltään muutettua ikkunamanageria, tai lukuisia uusia laiteohjaimia, joilla ei ole mitään käyttöä.
Eiköhän tässä kuitenkin pääasiana ole se miten laitteet toimivat, kuin se miten uusi versionumero on käytettävissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole202222Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742163Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä332016Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma471406- 741356
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46893Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?56822Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8761- 52743
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi33734