ONKO KOKEMUSTA 100:N AUDIN JARRUJEN VAROITUSVALON
VILKKUMISESTA?? AUTONI -85 JA 290 TH AJETTU JA
KYSEINEN VALO VILKKUU. ETUPALAT ON HYVÄT,
NESTETTÄ ON PÄÄSYLINTERISSÄ. KORJAAMOLLA EI VIKAA
LÖYDETTY. OHJAUSTEHOSTAJA KYLLÄKIN VUOTAA
JONKINVERRAN JA OLEN MIETTINYT, ETTÄ VOISIKO
KADOTTAA TYÖPAINEEN SITÄ KAUTTA?? KORJAAMO EPÄILI
DIODI VIKAA, SIIS VIKAA JOSSAKIN PIIRILEVYSSÄ
EIKÄ OIKEAA JARRUVIKAA. JOS JOLLAKIN KOKEMUSTA
VASTAAVASTA OTAN VINKKEJÄ MIELELLÄNI VASTAAN.
AUDI 100
12
4737
Vastaukset
- poroseppä
Sama juttu valo vilkkuu. En ole löytänyt anturia
mistä tieto tulee valolle?- paras ajaa
käyttäjän käsikirja kertoo, että
jarrupääsylinterin tai ohjaustehostimen
työpaineen laskiessa liian alas. lisäksi anturit
on etujarrupaloissa. kauanko sulla valo vilkkunu?
siis kilometreissä? mun autosta korjaamolla
koetettiin jarrupääsylinterin paineistus, jossa
ei vikaa ollu..toisaalta kaverin autossa valo
vilkku ja kohta oli jarrut ilman tehostajaa. mun
valo vilkkunu jotain 5000 km?? eikä vielä mitään
oo hajonnu. - poroseppä
paras ajaa kirjoitti:
käyttäjän käsikirja kertoo, että
jarrupääsylinterin tai ohjaustehostimen
työpaineen laskiessa liian alas. lisäksi anturit
on etujarrupaloissa. kauanko sulla valo vilkkunu?
siis kilometreissä? mun autosta korjaamolla
koetettiin jarrupääsylinterin paineistus, jossa
ei vikaa ollu..toisaalta kaverin autossa valo
vilkku ja kohta oli jarrut ilman tehostajaa. mun
valo vilkkunu jotain 5000 km?? eikä vielä mitään
oo hajonnu.Omassani on vilkkunut n. 35tkm, olen kokeillut
kytkeä jarrupääsylinterissä olevan anturin johdot
yhteen se ei ainakaan lopettanut valon
vilkkumista. Käynnissä painettaessa jarrupoljinta
se on pehmeä niinkuin piirissä olisi ilmaa,
jarrutehoa tuntuu kuitenkin olevan. Olen epäillyt
tehostajan pumppua, että siinä on jonkinlainen
sisäinen vuoto, koska yhden propun tiiviste vuoti
ja se oli vaikea saada pitämään.
- audiman
Vika johtuu melko varmasti "varaus akusta" johon
kertyy painetta jarruille siltä varalta, että
kone sammuu ja joutuu jarruttelemaan. Vika ilmeni
aikoinaan (-94)jos jarrutti nopeasti - valo
vilkahti, myöhemmin valo vilkkui jatkuvasti
kaupungissa mutta maantiellä 20 km ajon jälkeen
se sammui, eli "akku" täyttyi kun ei tarvinut
jarrutella kuten kaupungissa, nyt valo on
vilkkunut n. 3 vuotta/150 000 km eikä sen
kummempaa oo tapahtunut.- arttu
eli nyt muistaisin niin että, tehostimessa olisi
painekytkin, joka ei toimi oikein. Sama ilmiö
kuin esim. viallinen öljykello.
- Audi 100 -90
et vielä ole joutunut vaihtamaan
ohjaus/jarrutehostimen pumppua niin vika taitaa
olla siinä. Omalla satkulla oli ajettu n.260 t ja
sama juttu.- paras ajaa!!
kiitos viesteistä! nyt voikin sitten ajella ja
ihmetellä vilkkuvaa valoa rauhassa´, ettei tarvi
pelätä paska jäykkänä, että mikä paikka kohta
repee. mitä se ohj.teh/ jarruteh. pumppu makso??
onnistuuko vaihto iteltä vai pitääkö viiä vW:lle?
enivei hyviä kilometrejä kaikille audilla
ajaville! kuten sanottu PARAS AJAA!! - Audi 100 -90
paras ajaa!! kirjoitti:
kiitos viesteistä! nyt voikin sitten ajella ja
ihmetellä vilkkuvaa valoa rauhassa´, ettei tarvi
pelätä paska jäykkänä, että mikä paikka kohta
repee. mitä se ohj.teh/ jarruteh. pumppu makso??
onnistuuko vaihto iteltä vai pitääkö viiä vW:lle?
enivei hyviä kilometrejä kaikille audilla
ajaville! kuten sanottu PARAS AJAA!!...tutulla pienellä (kylläkin) merkkikorjaamolla
2700 mk pumppu työt. Aikaa kului n. tunti.
Kiinnitysraudat ja hihnapyörä otetiin vanhasta.
Kyllä varmaan sen voi ittekin vaihtaa jos ei ole
peukalo keskellä kämmentä. Paikallisella WV-
korjaamolla pyysivät pumpusta 2900 työt.
Romuttamon pumppuihin ei kannatte rahoja laitaa
hajoavat yhtäkoska. Ei ainakaan jos aikoo
pidempään satkulla ajella. - Paljon purkanut
paras ajaa!! kirjoitti:
kiitos viesteistä! nyt voikin sitten ajella ja
ihmetellä vilkkuvaa valoa rauhassa´, ettei tarvi
pelätä paska jäykkänä, että mikä paikka kohta
repee. mitä se ohj.teh/ jarruteh. pumppu makso??
onnistuuko vaihto iteltä vai pitääkö viiä vW:lle?
enivei hyviä kilometrejä kaikille audilla
ajaville! kuten sanottu PARAS AJAA!!Itselläni 336000ajettu audi 100-85
Jarruvarotusvaloanturi pääsylinterin tyvessä on
oireiden aiheuttaja silloin,kun paineet
järjestelmässä laskevat anturin säädön
alapuolelle.Anturi on tietenkin säädetty tietylle
paineelle turvallisuuden vuoksi.Jos valo siis
vilkkuu,on vikaa tehostajan pumpussa,joka ei anna
tarpeeksi painetta tai "jarruakussa ,joka ei pidä
painetta tai vuotavassa ohjaustaehostajassa,koska
kaikki nämä ovat saman paineen alaisina.Anturi on
irroitettavissa ja vaihdettavissa verrattain
helposti.Hydrauliikkaöljyn puhtaus on yksi tekijä.
Sakka öljyssä voi häiritä anturin
toimintaa.Merkkiliikkeen öljy on hinnoissaan.On
kyllä korvaavvaakin öljyämutta se ei ole
automaattilaatikkoöljyä,vaan
lentokonehydraulikkaöljyä. Jos jarruteho on huono
ja ohjaus on jäykkä,niin pumppu on heikkotehoinen
ja hammastankotehostin vuotaa. - Audi 100 -89 365tkm
Paljon purkanut kirjoitti:
Itselläni 336000ajettu audi 100-85
Jarruvarotusvaloanturi pääsylinterin tyvessä on
oireiden aiheuttaja silloin,kun paineet
järjestelmässä laskevat anturin säädön
alapuolelle.Anturi on tietenkin säädetty tietylle
paineelle turvallisuuden vuoksi.Jos valo siis
vilkkuu,on vikaa tehostajan pumpussa,joka ei anna
tarpeeksi painetta tai "jarruakussa ,joka ei pidä
painetta tai vuotavassa ohjaustaehostajassa,koska
kaikki nämä ovat saman paineen alaisina.Anturi on
irroitettavissa ja vaihdettavissa verrattain
helposti.Hydrauliikkaöljyn puhtaus on yksi tekijä.
Sakka öljyssä voi häiritä anturin
toimintaa.Merkkiliikkeen öljy on hinnoissaan.On
kyllä korvaavvaakin öljyämutta se ei ole
automaattilaatikkoöljyä,vaan
lentokonehydraulikkaöljyä. Jos jarruteho on huono
ja ohjaus on jäykkä,niin pumppu on heikkotehoinen
ja hammastankotehostin vuotaa.Sama juttu. Alkoi vilkuttaa, kun takajarruihin
tuli epätasapainoa eli vain toinen sylinteri
toimii kunnolla. Tarkista, että takajarrujen
sylinterit toimivat. Jos jumissa, niin laskee
nestettä läpi ja paineet putoavat.
Seuraavaksi todennäköisin on se
paineenvarauspallo/akku jäähdyttäjän
vieressä/alla. Pumppu kannattaa vaihtaa vasta,
jos se vuotaa. Omia hydrauliöljyjä vain pitää
käyttää. Kannattaa vaihtaa Stokkalla (VV), hinnan
ero on pieni.
- reijopa
Ohjaustehostimen pumppu uusittava. Se on sen
merkki valo kun vilkkuu.- asdas
mulla vilkutti valoa kun ohjaustehostimen neste pääsi liian alas viallisen korkin tiivisteen takia. siis ei täyttösäiliön vaan pumpussa olleen pienen korkin tiiviste (O rengas tiiviste) ja ruikki öljyt pihalle kunnes kaikki loppu.. autosta katosi lopulta ohjattavuus ja saman korkin kautta ilmeisesti karkasi vielä jarrunesteet kun jarrutkin katosivat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen markka otettiin käyttöön vuonna 1860
Suomi käytti vuoteen 1840 asti rahayksikkönään rinnakkain Ruotsin riikintaalareita ja Venäjän ruplaa. Tämän jälkeen oli134292"Mä elän vieläkin"
Ikurin turbiini vetäisi taannoin lainabiisin Topin (RIP också) ja kumppaneiden kanssa. Toivottavasti on yläkerrassa kunn183095Vassarit kummittelee pääni sisällä joulunakin
Hetki sitten alkoi punakapina. Joulupäivään mennessä ollaan jo Lindtmanin nuoruusvuosien näytelmäkerhossa. Tapaninpäivän652932Oho, köyhyys väheni Marinin hallituskaudella
👋💥🤕 Tuonkin Marinin hallitus sössi --- Vuosien 2019–2023 sosiaaliturva- ja verotusperusteiden muutokset suhteessa h1322609Yksityinen sektori aiheuttanut Suomen taantuman
Investointien sijasta nostaneet voitot osinkoina omistajille. Ehdotan korjausliikkeenä yksityisen sektorin sosialisoimi251843Kylläpä asiat onkin nyt hyvin verrattuna Sannan aikaan
Sannan aikana aähkön alv oli 10%, nyt 25,5%. Ajatelkaa nytkin pörssisähkö on ilmaista, keskellä talvea! Bensan hinta on111814Ukrainan raukkamainen isku Moskovaan.
Pitikö isku tehdä juuri jouluna.Siinä saattoi jäädä joku lapsi isättömäksi.Kyseessä ei edes sotilaskohde.3681563En tiedä mitä olet mulle
Rakkauteni,ihastukseni,pakkomielteeni,mitä lie. Jokatapauksessa ajattelen sinua päivittäin lämmöllä ja haluan toivottaa611506Pate Mustajärvi on kuollut
Ihan pari tuntia sitten. Että sellaista. https://www.is.fi/viihde/art-2000011715177.html711485- 231214