Suomalaiset jättävät veroehdotuksen usein palauttamatta. Vain vajaa kolmannes veroehdotuksen saaneista suomalaisista palauttaa ehdotuksen korjattuna.
Aamulehden haastattelema Veronmaksajain keskusliiton lakiasiainjohtaja Vesa Korpela kertoo, että monet jättävät ehdotuksen kokonaan tarkastamatta, varsinkin jos on tulossa palautusta. Korpelan mukaan tämän takia monelta jää saamatta verovähennyksiä.
Veroehdotuksen viimeinen palautuspäivä on maanantaina 20. kesäkuuta.
Kuulutko sinä niihin 3,1 miljoonaan, jotka veroehdotuksen saavat suoraan postissa? Miten tarkkaan tarkistat sen?
Veroehdotukset jäävät palauttamatta
17
10118
Vastaukset
- tarkistan
Se on pakko tarkistaa ja lähettää korjattuna takaisin, kun siitä aina puuttuu asuntolainan korot.
- veke
Todellakin tarkistan!koskaan siinä ei ole huomioitu matkakuluvähennykset,vaikka ovat vuosittain aina samat. Saisin joka kerta mätkyä n.900 euroa, ellen reagoisi. Ja sen jälk. saan vielä palautusta kun korjaan tiedot. Siksi pitäisi olla tarkkana noissa vähennyksissä, verottaja kai tahallaan jättää ne pois koemielessä ? että jos joku ei vaikka huomais...ei voi olla perustelu se että ne voi muuttua kun kaikki muut tiedot on ennallaan; työ ym.asiat.
- veroehdotuksensa korjaava
"verottaja kai tahallaan jättää ne pois koemielessä ?"
Vai jättäisköhän se verottaja ne siksi pois ettei niillä ole paskankaan hajua ihmisten vähennyksistä???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Saatanan ääliö.
- Masa
ihmeessä. Itse sain taas kerran väkerrettyä ehdotusmuutoksen. Matkakuluvähennyksiä puuttui vaatimattomat 2000 €.
Kerran jouduin valittamaan verolautakunnalle asti,jonka jälkeen käsittelijä soitti ja ilmoitti, että ei hyväksytä. Kysyin, että kerropa, mikä on seuraava valitusaskel. Lopetimme puhelun hieman lämpimissä tunnelmissa.
Kaksi päivää sen jälkeen tuli verottajalta postia: kaikki vaateeni oli hyväksytty.
Jos et huolehdi asioistasi, annat suotta rahojasi valtiolle. Eiköhän se huolehdi ennakoistasi jo ihan tarpeeksi suurella prosentilla!=) - ehdotukseni
Harvoin tulee sellaista vuotta elettyä, ettei verottajalle tulisi mitään uutta ilmoitettavaa. Tänä vuonnakin ehdotukseeni tuli niin monta liitettä, että se ei mahtunut palautuskuoreen. Vaan piti viedä henk.koht. verotoimistoon.
- helppoa
Hyvin harvoin on ollut muutettavaa. Eipä ole muuta ilmoitettavaa kuin säännöllinen palkka ja asunto. Vähennyksiä ei ole lisättäväksi verottajan laittamiin.
Vaarana tietysti että jää tarkastamatta, kun alkaa uskomaan että se on aina oikein. Sitten joskus kun ei olekaan, voi käydä huonosti. - Matkavähennyksistä
Montako kuuta saa vähentää matkakuluja verotuksessa jos en pitänyt kesälomaa? 11 vai 12?
- veronmaksaja
Itse laitan 12 kk, vaikka on lomaa 1 kk. Syynä se, että usein lomani alkaa keskeltä kuukautta ja näyttölippu myydään 30 vrk:ksi.
- toteutunut aika
veronmaksaja kirjoitti:
Itse laitan 12 kk, vaikka on lomaa 1 kk. Syynä se, että usein lomani alkaa keskeltä kuukautta ja näyttölippu myydään 30 vrk:ksi.
miltä ajalta verottaja hyväksynyt?
- hennu
veronmaksaja kirjoitti:
mun pitäis saada matkakorvauksia ainakin 50 euroa kun omavastuu osuus on se 500 mutta miten täytän veroehdotukseni korjaus kohdan...??? kaipaako se jotain bussikorttikuitteja tai työpaikantodistuksia siitä että on kulkenut töissä julkisilla... vai mitä häh???
- Duunari
No jos oot loman pitänyt, niin 11kk merkataan!!
- positiivari
hennu kirjoitti:
mun pitäis saada matkakorvauksia ainakin 50 euroa kun omavastuu osuus on se 500 mutta miten täytän veroehdotukseni korjaus kohdan...??? kaipaako se jotain bussikorttikuitteja tai työpaikantodistuksia siitä että on kulkenut töissä julkisilla... vai mitä häh???
Ei tarvi mitään kuitteja, sen kun vaan kirjoitat mistä mihin paikkakunnalle ja takaisin oot kulkenut ja arvioit kokonaiskilometrit, voi tuntua hankalalta mutta kannattaa. Selvitys oman auton käytöstä pyydetään, sen voi kirjoittaa pikkulapulle, että miksi ei voi käyttää julkisia kulkuvälineitä. Ehkä monella tyssää korjaaminen siihen ettei viitsi alkaa laskea kilometrejä ja muisteleen milloin oli matkalla mihinkin ja takaisin.
- hennu
positiivari kirjoitti:
Ei tarvi mitään kuitteja, sen kun vaan kirjoitat mistä mihin paikkakunnalle ja takaisin oot kulkenut ja arvioit kokonaiskilometrit, voi tuntua hankalalta mutta kannattaa. Selvitys oman auton käytöstä pyydetään, sen voi kirjoittaa pikkulapulle, että miksi ei voi käyttää julkisia kulkuvälineitä. Ehkä monella tyssää korjaaminen siihen ettei viitsi alkaa laskea kilometrejä ja muisteleen milloin oli matkalla mihinkin ja takaisin.
mun veroeehdotuksessa on kohdat mihin täyttää kilometrit ja sun muut, mutta tarviiko johonkin erilapulle tai siihen johonkin samaan kirjoittaa vielä selitys että on ostanut kuukausilipun ja on kulkenut sillä samalla kouluun ja matkaa on joutunut tekemään kahdella bussilla työpaikan ja kodin väliä ja jne jne ... vai kiinnostako niitä ollenkaan...
- nahkapää
Ehdottaisin,että veroehdotuksetkin lakkautettaisiin.
- *Niina
hei!!
sain veroehdotuksen nyt ensimmäistä kertaa elämässäni eikä minulla ole mitään hajua mitä minun pitää sille tehdä...
olen kaikenlisäksi juuri ulkomailla että en voi edes vanhemmiltani tai joltakin pyytää täyttöapua...
olen kyllä varmaan yksinkertaisesti todella tyhmä mutta neuvoisitteko te kokeneet nyt edes vähän...
kiitos!!- Lucifer*
... jos haluaa vastauksia ...
Vaikee vastata sulle kun et ole kysynyt mitään :)
- dfe
Jos saa osinkotuloa, on veroehdotus palautettava ja siinä pitää kertoa kuinka paljon osinkoa on saanut. Samoin jos lunastaa sijoitusrahastoja, on nekin kerrottava verottajalle. Aika moni suomalainen saa tuollaisia tuloja. Miksi kuitenkin harva palauttaa veroehdotuksensa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi762539On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole492536Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732402Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.672200Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl321897Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1051749Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko241221Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71054Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi411045Eläköön kuningas, kuningas on kuollut
Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön59965