Jeesus oli sukupuoleton?

androgyyni?

Oliko Hän mies, nainen, ihminen, androgyyni, enkeli, jumala vai sukupuoleton avaruusolento?
Da Vinzin koodi on ainakin hatara yritys tehdä hänestä temppeliporton aviomiestä, ja ranskalaista lukeneet ja tukeneet Dan Brownin budjettia ja tulevat ostamaan häiskän seuraavankin kirjan...ja pimeys oli suuri...?

72

6750

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Qadesha

Barbara G. Walker oli jo aikoja sitten "Neitsyt" Mariasta sitä mieltä että hän oli temppeliprostituoitu. Joissakin kulttuureissa pyhien huorien lapset ovat olleet "jumalan/jumalien lapsia" kun kukaan ei ole tiennyt heidän isäänsä.

Mutta tiedäpä häntä sitten.

En oikein lämpene sille ajatukselle että Maria M. olisi ollut pelkkä horatsu. Se on yksi patriarkaalisen kirkon vakiotaruista joilla naisten asemaa kirkossa on yritetty vähätellä. Oli hän sitten Jeesuksen vaimo ja oppilas tai pelkkä oppilas, tai vaikka rikas Jeesuksen matkojen rahoittaja, niin voisi sen huorittelun jo lopettaa. Kumma kun naisia aina lyödään heidän sukupuolellaan; miehelle ei löydy miehenä olemisesta muuta haukkumasanaa kuin homo. Tästä päästään tietysti mielenkiintoiseen näkemykseen: miehen kanssa suoritettu seksuaalinen kanssakäyminen saastuttaa niin naisen kuin miehenkin??? Ei ihme että Jeesusta sanottiin Jumalan siittämäksi!

• Korjaus

Myös "lesbo" on muuten yleisesti käytetty haukkumasanana. Mitä taas tulee tuohon temppeliprostituoituun niin sekin on panettelua, koska "Neitsyt" Marian kerrotaan olleen Joosefin puoliso. Tuskinpa juutalaismiehillä oli tapana avioitua entisten prostituoitujen kanssa. Yksikään itseään kunnioittava rabbi ei varmasti olisi suostunut vihkimään...

• Qadesha
        Korjaus kirjoitti:

Myös "lesbo" on muuten yleisesti käytetty haukkumasanana. Mitä taas tulee tuohon temppeliprostituoituun niin sekin on panettelua, koska "Neitsyt" Marian kerrotaan olleen Joosefin puoliso. Tuskinpa juutalaismiehillä oli tapana avioitua entisten prostituoitujen kanssa. Yksikään itseään kunnioittava rabbi ei varmasti olisi suostunut vihkimään...

Well, Barbara G. Walker on tutkija, joka on perehtynyt kaikenlaisiin historiallisiin ja myyttisiin seikkoihin lähinnä naisten kannalta, ja hänen mielestään juutalaisuus ei ole ollut niin putipuhtoista kuin nykyään kuvitellaan. Ja onhan Raamatussakin viitteitä siitä että välillä siellä Israelissa palvottiin vähän ketä sattuu. En oleta että Jehovalla olisi ollut temppeliprostituoituja, mutta ehkäpä jollakulla muulla.

Intiassahan näitä on vieläkin. Kun vaan tällainen temppelihoro sitten päättää että hänen tyttärestään on tehtävä samanlainen, niin usein mieslauma raiskaa tytön jos tämä ei muuten ole suostuvainen. Tavalliset ilotytöt saavat edes palkan, mutta nämä temppikset eivät saa edes sitäkään.

Mutta minusta jotenkin tuntuisi että tuon Jeesuksen mahdollinen elinaika olisi jo enempi sitä aikaa että juutalaisuus on jo ollut tiukan patriarkaalista, etten oikein pidä kauhean todennäköisenä että kukaan nainen olisi huorannut kenenkään jumalan palveluksessa.

Niin, silloin kun lesbo on haukkumasana, niin sitä huutelevat miehet jotka eivät ole päässeet kiksaisemaan jotakuta naista. Elikä siis jos on miesten kanssa silleen niin on huora tai homo, mutta jos ei ole (ja on nainen), niin sitten onkin lesbo. Damn if you do, damn if you don't.

- Mainittakoon toki että suhtaudun varsin avoimesti ja vapaamielisesti seksuaalisuuteen, mutta pidätän visusti naisella oikeuden VALITA miten hän nyt sitten menettelee sen kanssa. Mikään ei ole niin oksettavaa kuin miesten kuvitelmat että he voivat saada naisen kuin naisen sänkyynsä, ja jos ei muuten, niin vetoamalla johonkin jumalaan, uskontoon ja velvollisuuteen! Yäk!

• huuhaa
        Qadesha kirjoitti:

Well, Barbara G. Walker on tutkija, joka on perehtynyt kaikenlaisiin historiallisiin ja myyttisiin seikkoihin lähinnä naisten kannalta, ja hänen mielestään juutalaisuus ei ole ollut niin putipuhtoista kuin nykyään kuvitellaan. Ja onhan Raamatussakin viitteitä siitä että välillä siellä Israelissa palvottiin vähän ketä sattuu. En oleta että Jehovalla olisi ollut temppeliprostituoituja, mutta ehkäpä jollakulla muulla.

Intiassahan näitä on vieläkin. Kun vaan tällainen temppelihoro sitten päättää että hänen tyttärestään on tehtävä samanlainen, niin usein mieslauma raiskaa tytön jos tämä ei muuten ole suostuvainen. Tavalliset ilotytöt saavat edes palkan, mutta nämä temppikset eivät saa edes sitäkään.

Mutta minusta jotenkin tuntuisi että tuon Jeesuksen mahdollinen elinaika olisi jo enempi sitä aikaa että juutalaisuus on jo ollut tiukan patriarkaalista, etten oikein pidä kauhean todennäköisenä että kukaan nainen olisi huorannut kenenkään jumalan palveluksessa.

Niin, silloin kun lesbo on haukkumasana, niin sitä huutelevat miehet jotka eivät ole päässeet kiksaisemaan jotakuta naista. Elikä siis jos on miesten kanssa silleen niin on huora tai homo, mutta jos ei ole (ja on nainen), niin sitten onkin lesbo. Damn if you do, damn if you don't.

- Mainittakoon toki että suhtaudun varsin avoimesti ja vapaamielisesti seksuaalisuuteen, mutta pidätän visusti naisella oikeuden VALITA miten hän nyt sitten menettelee sen kanssa. Mikään ei ole niin oksettavaa kuin miesten kuvitelmat että he voivat saada naisen kuin naisen sänkyynsä, ja jos ei muuten, niin vetoamalla johonkin jumalaan, uskontoon ja velvollisuuteen! Yäk!

asiasta hieman poiketen ja ketään pilkkaamatta, mielenkiinnosta kysyn miksi jumala niin usein kyseenalaistetaan mutta belsebuubia ei..

• Qadesha
        huuhaa kirjoitti:

asiasta hieman poiketen ja ketään pilkkaamatta, mielenkiinnosta kysyn miksi jumala niin usein kyseenalaistetaan mutta belsebuubia ei..

Intresantihko kysymys. Niin, luulisinpa että se sana mitä jatkuvasti jankutetaan, alkaa pikkuhiljaa hiukka nyppiä ihmisiä joille se sana ei tarkoita mitään kovin kivaa asiaa... Aika harva täällä kuitenkaan sanoo että "Belsebuubi rankaisee jos et nyt tee niin ja näin". Kyllä se on yleensä se "Jumala" joka siellä nurkan takana vahtaa viattomia pikku ihmispoloja.

Ja kyseenalaistaahan sellaisen joka ärsyttää, varsinkin jos vähänkin alkaa aivot raksuttaa ja havaitsee että ei se Jumis tullutkaan kostamaan vaikka joku teki väärin...

Minäkään en kovin mielelläni käyttäisi mokomaa J-sanaa ollenkaan, mutta enpäs tiedä oikein sopivaa korvikettakaan. Taosta jos taon niin se menee kumminkin hepreaksi monissa korvissa, enkä minä ole mikään erityisen kaikkitietävä taolaisuuden suhteen. Mieluiten sanoisin vaikka että MÖMMÖ, mutta mutta...

Mömmö mönkii joka suuntaan ajassa ja paikassa jotka se on itse laatinut riesakseen, Mömmö haluaa kokemuksia ja sen vuoksi se on jakanut itsensä pikkumömmöihin. Aivan kuten kastemato, sen jos jakaa oikeista kohdista, saa useampia matoja...

• Sivustalukija
        Qadesha kirjoitti:

Barbara G. Walkerin ja muidenkin naispuolisten "tutkijoiden", joiden kirjat on kirjoitettu naisnäkökulmasta, tekstit on syytä suodattaa feministipropagandasta ennenkuin menee uskomaan kaikkea, mitä niihin on kirjoitettu. Feministinen historiantulkinta on yhtä vääristävää kuin vaikka sosialistinenkin, jota entisessä Neuvostoliitossa harjoitettiin.

Temppelihuoria kyllä kunnioitettiin ja arvostettiin, muttei heitä kyllä koskaan naitu, vaan he saivat elatuksensa temppelistä ja nuoruudessaan keräämistään suosionosoituksista.

Ja sivumennen kirjoittaen: olen havainnut myös monien naisien haukkuvan toisiaan "lesboiksi", kun paremmat parjaukset ovat ehtyneet. Ja edelleen kontekstista poiketen voisin kertoa, että naisten homoseksuaalisuus on sallittavissa, sillä siinä kaksi seksuaalisesti passiivista osapuolta touhuaa keskenään. Sen sijaan miesten homoseksuaalisuudessa on kyseessä kahden aktiivisen osapuolen kohtaaminen, ja kun tämä tapahtuu yhdynnässä, on toisen pakko alistua passiiviseksi. Tällaista passiivista miestä on meidän kaikkien halveksiminen. Tämän ovat oivaltaneet myös latinalaisen Amerikan miehet, jotka hyväksyvät aktiiviset "butchit", mutta halveksuvat passiivisia "femmejä".

Naisen isän olisi edelleen syytä valita, kenen kanssa hänen tyttärensä on sukupuoliyhteydessä.

• pointti......
        huuhaa kirjoitti:

tuo. itse olen kyllä kyseenalaistanut molemmat. silti en voi väittää on/ei kummastakaan.

• Qadesha
        Sivustalukija kirjoitti:

Barbara G. Walkerin ja muidenkin naispuolisten "tutkijoiden", joiden kirjat on kirjoitettu naisnäkökulmasta, tekstit on syytä suodattaa feministipropagandasta ennenkuin menee uskomaan kaikkea, mitä niihin on kirjoitettu. Feministinen historiantulkinta on yhtä vääristävää kuin vaikka sosialistinenkin, jota entisessä Neuvostoliitossa harjoitettiin.

Temppelihuoria kyllä kunnioitettiin ja arvostettiin, muttei heitä kyllä koskaan naitu, vaan he saivat elatuksensa temppelistä ja nuoruudessaan keräämistään suosionosoituksista.

Ja sivumennen kirjoittaen: olen havainnut myös monien naisien haukkuvan toisiaan "lesboiksi", kun paremmat parjaukset ovat ehtyneet. Ja edelleen kontekstista poiketen voisin kertoa, että naisten homoseksuaalisuus on sallittavissa, sillä siinä kaksi seksuaalisesti passiivista osapuolta touhuaa keskenään. Sen sijaan miesten homoseksuaalisuudessa on kyseessä kahden aktiivisen osapuolen kohtaaminen, ja kun tämä tapahtuu yhdynnässä, on toisen pakko alistua passiiviseksi. Tällaista passiivista miestä on meidän kaikkien halveksiminen. Tämän ovat oivaltaneet myös latinalaisen Amerikan miehet, jotka hyväksyvät aktiiviset "butchit", mutta halveksuvat passiivisia "femmejä".

Naisen isän olisi edelleen syytä valita, kenen kanssa hänen tyttärensä on sukupuoliyhteydessä.

>Ja edelleen kontekstista poiketen voisin kertoa, että naisten homoseksuaalisuus on sallittavissa, sillä siinä kaksi seksuaalisesti passiivista osapuolta touhuaa keskenään. Sen sijaan miesten homoseksuaalisuudessa on kyseessä kahden aktiivisen osapuolen kohtaaminen, ja kun tämä tapahtuu yhdynnässä, on toisen pakko alistua passiiviseksi.

Voi voi. Kuule jos teillä akka makaakin kuin lahna aloillaan, niin ei se joka kodissa mene niin... Voisin kertoa juttuja, mutta en tähän viitsi laittaa kun ei ole seksipalsta. Sanotaan vaan nyt että aika aktiiviseksi se on suorastaan pakko naisen ryhtyä mikäli asettuu itse päälle... Mikä on autuaallisin asento.

Sehän siis sinänsä ei vielä ole järin aktiivista että miehellä on erektio. Ei hän sitä verta sinne itse lusikalla ala lappaa, vaan ihan itsestään se sinne hurahtaa. Ja sen hepin voi sitten nainenkin asentaa oikeaan osoitteeseen.

Vai meninköhän tämä nyt sitten kumminkin liikaa seksipalstaksi.

HOMOT ULOS KAAPEISTA JA HETEROT POIS PEITON ALTA!

• minäkin lukenut
        Qadesha kirjoitti:

Intresantihko kysymys. Niin, luulisinpa että se sana mitä jatkuvasti jankutetaan, alkaa pikkuhiljaa hiukka nyppiä ihmisiä joille se sana ei tarkoita mitään kovin kivaa asiaa... Aika harva täällä kuitenkaan sanoo että "Belsebuubi rankaisee jos et nyt tee niin ja näin". Kyllä se on yleensä se "Jumala" joka siellä nurkan takana vahtaa viattomia pikku ihmispoloja.

Ja kyseenalaistaahan sellaisen joka ärsyttää, varsinkin jos vähänkin alkaa aivot raksuttaa ja havaitsee että ei se Jumis tullutkaan kostamaan vaikka joku teki väärin...

Minäkään en kovin mielelläni käyttäisi mokomaa J-sanaa ollenkaan, mutta enpäs tiedä oikein sopivaa korvikettakaan. Taosta jos taon niin se menee kumminkin hepreaksi monissa korvissa, enkä minä ole mikään erityisen kaikkitietävä taolaisuuden suhteen. Mieluiten sanoisin vaikka että MÖMMÖ, mutta mutta...

Mömmö mönkii joka suuntaan ajassa ja paikassa jotka se on itse laatinut riesakseen, Mömmö haluaa kokemuksia ja sen vuoksi se on jakanut itsensä pikkumömmöihin. Aivan kuten kastemato, sen jos jakaa oikeista kohdista, saa useampia matoja...

Tekstisi viitannee N.E.Walschin kirjaan(taitaa
        niitä olla 3)keskusteluja jumalan kanssa.
        Olenko oikeassa?

• Qadesha
        minäkin lukenut kirjoitti:

Tekstisi viitannee N.E.Walschin kirjaan(taitaa
        niitä olla 3)keskusteluja jumalan kanssa.
        Olenko oikeassa?

Tiedän ko. kirjan (kirjat?) vain nimeltä.

• uskontotieteilijätär
        Qadesha kirjoitti:

Tiedän ko. kirjan (kirjat?) vain nimeltä.

Voihan Jeesuksen munat. Tuttu sanonta perussuomalaiseten suusta kuultuna. Voihan Kristuksen viddu. Yhtä tuttu sanonta. Sille Jeesuksell voi kuvitella sellaisen elimen kuin parhaaksi näkee. Jutut on juttuja ja tarinat tarinoita. Tosielämässä vaihtoehdot ovat vähissä mutta Jeesushan elää jutuissa ja tarinoissa. Vähän niin kuin se italialainen kreivi PimppiKulli kertoo uskontotieteilijätär Aina Ilona Pyllykirjaan uskovien lahkosta http://www.pyllykirja.fi/

• Raamatulliset johtajat ovat miehiä, niin Jeesuskin. Jeesus on Jumalan ainutsyntyinen poika. Messias, Parantaja, Pelastaja, Vapahtaja. Syntiemme anteeksi antaja. Ken vain tahtoo ottaa hänet vastan, hän pelastuu.

Jeesus on HERRA!

• ps34

Mietippä onko jooseffi saanut ikinä pillua,eli naisen emätintä, kyllä mua vituttais, et joku pistää marian paksuks. Ehkä joosefi saiki ansio mukaan nukkua tallissa. Niin selitäppä tämä evoluutio pitääkö se paikkaansa.

• tyttö
        ps34 kirjoitti:

Mietippä onko jooseffi saanut ikinä pillua,eli naisen emätintä, kyllä mua vituttais, et joku pistää marian paksuks. Ehkä joosefi saiki ansio mukaan nukkua tallissa. Niin selitäppä tämä evoluutio pitääkö se paikkaansa.

Maria tuli raskaaksi Jumalan Pyhän Hengen voimasta. Ja muuhun ei pidä uskoa, kuin siihen mitä raamatusta löytyy. Ihmiset kirjoittelee nykyään kaikenlaista roskaa ja paholainen tekee kaikkensa johtaakseen mahdollisimman monta harhaan. Jeesus oli sekä tosi ihminen että tosi Jumala. Miettikääpä kuinka moni ihminen olis valmis ottamaan sellaista nöyryytystä vastaan kuin jeesus otti vain sen takia että me saatais elää ikuisesti? Me syljettiin Hänen kasvoilleen, haukuttiin, alennettiin ja murhattiin raa´asti hänet eikä hän koskaan sanonut meille pahasti tai pistänyt vastaan. Ja silti se vaan rakasti ja rakastaa edelleen vaikka ollaan niin pohjasakkaa. Kannattais miettiä näitä asioita ennen kuin taas rupeaa jeesusta alentamaan. Hän todellakin on Herra ja Paras Ystävä.

• Nimetön
        tyttö kirjoitti:

Maria tuli raskaaksi Jumalan Pyhän Hengen voimasta. Ja muuhun ei pidä uskoa, kuin siihen mitä raamatusta löytyy. Ihmiset kirjoittelee nykyään kaikenlaista roskaa ja paholainen tekee kaikkensa johtaakseen mahdollisimman monta harhaan. Jeesus oli sekä tosi ihminen että tosi Jumala. Miettikääpä kuinka moni ihminen olis valmis ottamaan sellaista nöyryytystä vastaan kuin jeesus otti vain sen takia että me saatais elää ikuisesti? Me syljettiin Hänen kasvoilleen, haukuttiin, alennettiin ja murhattiin raa´asti hänet eikä hän koskaan sanonut meille pahasti tai pistänyt vastaan. Ja silti se vaan rakasti ja rakastaa edelleen vaikka ollaan niin pohjasakkaa. Kannattais miettiä näitä asioita ennen kuin taas rupeaa jeesusta alentamaan. Hän todellakin on Herra ja Paras Ystävä.

Hei mä oon alkanut lukemaan raamattua marraskuusta lähtien. Ja kerran pyysin jeesusta mun sydänmeeni, mut saatana tuli väliin kun tuli kauhee pelkotilanne.Eli pyhän hengen voimasta, joo jumala,jeesus,pyhähenki ne on sama asia siis kolmio.Mutta jos joosef on niellyt tän jutun mua käy vähän säälix sitä.

• tyttö
        Nimetön kirjoitti:

Hei mä oon alkanut lukemaan raamattua marraskuusta lähtien. Ja kerran pyysin jeesusta mun sydänmeeni, mut saatana tuli väliin kun tuli kauhee pelkotilanne.Eli pyhän hengen voimasta, joo jumala,jeesus,pyhähenki ne on sama asia siis kolmio.Mutta jos joosef on niellyt tän jutun mua käy vähän säälix sitä.

Nimetön tarkoititko, että jos joosef luuli marian pettäneen vai mitä tarkoitit? Mutta kyllähän joosefille ilmestyi raamatun mukaan enkeli joka sanoi että jeesus oli lähtöisin pyhästä hengestä eikös?:) Asia ei siis jäänyt joosefin arvailujen varaan vaan jumala kyllä auttoi tuossakin asiassa. Muista ettei saatana mahda meille mitään, sillä meidän Herramme vierellä hän on pelkkä nolla..:) Saatana voitettiin vähän yli 2000 vuotta sitten puuristillä..:) siinä on meidän toivo.

• Nimetön
        tyttö kirjoitti:

Nimetön tarkoititko, että jos joosef luuli marian pettäneen vai mitä tarkoitit? Mutta kyllähän joosefille ilmestyi raamatun mukaan enkeli joka sanoi että jeesus oli lähtöisin pyhästä hengestä eikös?:) Asia ei siis jäänyt joosefin arvailujen varaan vaan jumala kyllä auttoi tuossakin asiassa. Muista ettei saatana mahda meille mitään, sillä meidän Herramme vierellä hän on pelkkä nolla..:) Saatana voitettiin vähän yli 2000 vuotta sitten puuristillä..:) siinä on meidän toivo.

ei saatanaa ole voitettu,jos ois niin me kaikki oltaisi uskossa täsä pallolla.uskoks sie ollenkaa evoluutioon.siis kautta aikojen on ollut hyviä tarinan kertojia vai kuinka. en väitä et jeesus ois fiktio,mut kaikki mitä hän teki ei sa minua ymmärtämään.joo kyllä joosefille kuulema enkeli tuli kertomaan, mut se on eri asia uskoako vai ei. se mitä minä oon lukenut raamattua siellä on asioita jotka kolahtaa ja on semmosia, että välillä tulee sanottua voi taivas.pitäiskö ottaa toi tuntematon sotilas ja lukea sitä ja miettiä kumpi on todellisempaa.

• tyttö
        Nimetön kirjoitti:

ei saatanaa ole voitettu,jos ois niin me kaikki oltaisi uskossa täsä pallolla.uskoks sie ollenkaa evoluutioon.siis kautta aikojen on ollut hyviä tarinan kertojia vai kuinka. en väitä et jeesus ois fiktio,mut kaikki mitä hän teki ei sa minua ymmärtämään.joo kyllä joosefille kuulema enkeli tuli kertomaan, mut se on eri asia uskoako vai ei. se mitä minä oon lukenut raamattua siellä on asioita jotka kolahtaa ja on semmosia, että välillä tulee sanottua voi taivas.pitäiskö ottaa toi tuntematon sotilas ja lukea sitä ja miettiä kumpi on todellisempaa.

Saatana kyllä on vielä tässä maailmassa ja kiusaa ihmisiä joka hetki, mutta tarkoitin että jeesus voitti kuolemallaan saatanan vallan. Saatanalla ei siis ole valtaa uskoviin vaan Jeesus on voimakkain. Syntisiä ollaan jokainen siihen asti että päästään täältä saatanan maailmasta pois. Jos jeesus ei olis tehny sitä mitä teki, niin kukaan meistä ei pelastuisi. Nyt kuitenkin on mahdollisuus. Loppu on ihmisistä itsestään kiinni. Kaikkihan eivät pelastu. Se riippuu siitä ottaako jumalan elämän herrakseen. En usko evoluutioon. Olen ottanut asioista selvää ja evoluutiossa on enemmän aukkokohtia kuin luomiskertomuksessa myös tieteilijöiden mukaan. Kuulemani perusteella myös darwin olisi tullut lähellä kuolemaansa uskoon ja perunut evoluutio-oppinsa. Se, että uskooko Raamatun sanaan on puhtaasti uskon kysymys. Minä itse ainakin uskon. Raamattua ei voi ymmärtää vain kuin jumalan pyhällä hengellä. Joku voi sanoo typeräksi minua, mutta en voi kieltää sitä, mitä tiedän varmasti. Jumala on elävä jumala. Ja pelkään ja suren niiden puolesta jotka eivät sitä usko. Siunausta kaikille!!

• Nimetön
        tyttö kirjoitti:

Saatana kyllä on vielä tässä maailmassa ja kiusaa ihmisiä joka hetki, mutta tarkoitin että jeesus voitti kuolemallaan saatanan vallan. Saatanalla ei siis ole valtaa uskoviin vaan Jeesus on voimakkain. Syntisiä ollaan jokainen siihen asti että päästään täältä saatanan maailmasta pois. Jos jeesus ei olis tehny sitä mitä teki, niin kukaan meistä ei pelastuisi. Nyt kuitenkin on mahdollisuus. Loppu on ihmisistä itsestään kiinni. Kaikkihan eivät pelastu. Se riippuu siitä ottaako jumalan elämän herrakseen. En usko evoluutioon. Olen ottanut asioista selvää ja evoluutiossa on enemmän aukkokohtia kuin luomiskertomuksessa myös tieteilijöiden mukaan. Kuulemani perusteella myös darwin olisi tullut lähellä kuolemaansa uskoon ja perunut evoluutio-oppinsa. Se, että uskooko Raamatun sanaan on puhtaasti uskon kysymys. Minä itse ainakin uskon. Raamattua ei voi ymmärtää vain kuin jumalan pyhällä hengellä. Joku voi sanoo typeräksi minua, mutta en voi kieltää sitä, mitä tiedän varmasti. Jumala on elävä jumala. Ja pelkään ja suren niiden puolesta jotka eivät sitä usko. Siunausta kaikille!!

En pidä typeränä ketään tai joskus itseäni onha se totta, että meillä ihmisillä on heikkoutemme. Mut ku mä oon yrittänyt,et jeesus ottaisi minut mut mä en näköjään oo valmis siihen. En usko, et saatana pitää minua kii koska jeesuskaa ei pidä minua kiinni.Mut yks asia täsä on hyvä et on erilaisia ihmisiä jotka ajattelevat erilälailla, muuten tää elämä ois tylsää jos me kaikki oltais ja ajateltais samalalailla.

• Joosefin saamiset
        ps34 kirjoitti:

Kyllä kuule minäkin olen tuota Joosefin pillun saantia kovin miettinyt siinä samalla kun olen itse pillunpihtaajan kanssa ollut naimisissa 30 vuotta,niin olen tuota miettinyt ja tullut siihen tulokseen että Joosefin kohtalo on samanlaisen tyly kuin minunkin:kouraan vaan,elikkä vanttuseen!Se on meikäläisenkin ainoa mahdollisuus "seksiin" kun akalla on perse umpijäässä ollut kolmekymmentä vuotta,suuttuu kun vähän edes vihjaakin,että jos kuule vähän...Niin päälle tulee kuin riihipiru,kyllä kouraan on tyytyminen ja se on katkera paikka kun olen aivan tavallisen näköinen suomalainen mies,en lihava,en kääpiö,en juoppo.Mutta kun akalla on ainoastaan äitinsä ja isänsä mielessä,ja ne kakarat,ne termiitit.Tunnen syvää sympatiaa Joosefia ja muita meikäläisten kohtaloon alistuneita jääperseakkojen onnettomia puolisoja kohtaan.Miksikö en vieraissa käy?! Olen vähän ujo ja pelkään kaikkia nykyajan karmeita tauteja.Lapasesta ei saa kuppaa eikä aidsia,mutta tyly rakastajatar se on....ei se rukkanen pahemmin pussaile...

terveisin:Jääperseen onneton aviomies.

• tyttö
        Joosefin saamiset kirjoitti:

Kyllä kuule minäkin olen tuota Joosefin pillun saantia kovin miettinyt siinä samalla kun olen itse pillunpihtaajan kanssa ollut naimisissa 30 vuotta,niin olen tuota miettinyt ja tullut siihen tulokseen että Joosefin kohtalo on samanlaisen tyly kuin minunkin:kouraan vaan,elikkä vanttuseen!Se on meikäläisenkin ainoa mahdollisuus "seksiin" kun akalla on perse umpijäässä ollut kolmekymmentä vuotta,suuttuu kun vähän edes vihjaakin,että jos kuule vähän...Niin päälle tulee kuin riihipiru,kyllä kouraan on tyytyminen ja se on katkera paikka kun olen aivan tavallisen näköinen suomalainen mies,en lihava,en kääpiö,en juoppo.Mutta kun akalla on ainoastaan äitinsä ja isänsä mielessä,ja ne kakarat,ne termiitit.Tunnen syvää sympatiaa Joosefia ja muita meikäläisten kohtaloon alistuneita jääperseakkojen onnettomia puolisoja kohtaan.Miksikö en vieraissa käy?! Olen vähän ujo ja pelkään kaikkia nykyajan karmeita tauteja.Lapasesta ei saa kuppaa eikä aidsia,mutta tyly rakastajatar se on....ei se rukkanen pahemmin pussaile...

terveisin:Jääperseen onneton aviomies.

kuule enpä yhtään ihmettele, jos ei vaimosi anna sinulle kun tuolla tavalla alentavasti hänestä puhut..

• Kuka auttaa?
        tyttö kirjoitti:

Missä Jumala on silloin kun ihmisiä tapetaan miljoonittain,kymmenet miljoonat lapset kuolevat ripuliin ja nälkään ja katulapsia ammutaan Brasiliassa öisin kaduille kuin elukoita,siis poliisit ampuvat.?Missä Jumala on silloin kun AIDS leviää miljooniin ihmisiin mm.Afrikassa ja miljoonat lapset jäävät orvoiksi synnyttyään jo valmiiksi sairastuneena AIDS:iin? Missä Jumala oli silloin,kun hutut ja tutsit tappoivat Afrikassa miljoonittain toisiaan ja nälän pöhöttämät lapset makasivat ruumiskasoissa yököttävän kalmanhajun ja kärpäspilvien seassa? Missä Jumla oli silloin,kun....
        MISSÄ SINÄ JUMALA OLET,MISSÄ ON POIKASI JEESUS JOTA NYT TÄÄLLÄ MAAILMASSSA TARVITAAN ENEMMÄN KUIN KOSKAAN,MISSÄ TE OLETTE ????

• tyttö
        Kuka auttaa? kirjoitti:

Missä Jumala on silloin kun ihmisiä tapetaan miljoonittain,kymmenet miljoonat lapset kuolevat ripuliin ja nälkään ja katulapsia ammutaan Brasiliassa öisin kaduille kuin elukoita,siis poliisit ampuvat.?Missä Jumala on silloin kun AIDS leviää miljooniin ihmisiin mm.Afrikassa ja miljoonat lapset jäävät orvoiksi synnyttyään jo valmiiksi sairastuneena AIDS:iin? Missä Jumala oli silloin,kun hutut ja tutsit tappoivat Afrikassa miljoonittain toisiaan ja nälän pöhöttämät lapset makasivat ruumiskasoissa yököttävän kalmanhajun ja kärpäspilvien seassa? Missä Jumla oli silloin,kun....
        MISSÄ SINÄ JUMALA OLET,MISSÄ ON POIKASI JEESUS JOTA NYT TÄÄLLÄ MAAILMASSSA TARVITAAN ENEMMÄN KUIN KOSKAAN,MISSÄ TE OLETTE ????

ihan sinun vieressäsi.. kun vain rohkenisit aukaista silmiäsi hiukan.. oletko koskaan ajatellut että mitä jumalan pitäisi maailmasta poistaa, jotta hän voisi poistaa tuon kaiken pahan??? Hänen pitäisi poistaa meidät, sillä mehän tuon kaiken luettelemasi aiheutamme...:( Ja jumala kun niin kovasti meitä rakastaa.. etkö kuule Hänen kyyneliään kun pahuutemme on ottanut meistä vallan tässä maailmassa?? Hän suree takiamme...

• Eksynyt...
        tyttö kirjoitti:

ihan sinun vieressäsi.. kun vain rohkenisit aukaista silmiäsi hiukan.. oletko koskaan ajatellut että mitä jumalan pitäisi maailmasta poistaa, jotta hän voisi poistaa tuon kaiken pahan??? Hänen pitäisi poistaa meidät, sillä mehän tuon kaiken luettelemasi aiheutamme...:( Ja jumala kun niin kovasti meitä rakastaa.. etkö kuule Hänen kyyneliään kun pahuutemme on ottanut meistä vallan tässä maailmassa?? Hän suree takiamme...

Mielestäsi poistaakseen kaiken pahan maailmasta Jumalan pitäisi poistaa MEIDÄT,ihmiset,omat luomuksensa,niinkö tyttö pieni ajattelet?!Jumala on kaikkivaltias ja kaiken luonut,sanotaan Hebrelaisessa satukirjassa.Miksi Hän sitten teki meistä tälläisiä,petoja,elukoita,tappajasotilaita,lapsenraiskaajia,ahneita ja raakoja oman edun ajajia?
        MIKSI JUMALA KAIKKIVALTIUDESSAAN TEKI MEISTÄ TÄLLÄISIÄ,MIKSI ?? Älä nyt vain sano tuota fraasia että saatana tekee tämän kaiken pahan,onko Saatana siis vahvempi kuin Jumala? Jos Jumala kaiken on luonut,miksi hän loi myös Saatanan meitä pieniä ihmisraukkoja kiusaamaan,onko Jumala sadisti,miksi Jumala on antanut luomansa kauniin maailman muuttua helvetiksi,täydelliseksi helvetiksi,jossa ahneus ja pahuus hallitsee? En näe Häntä vierelläni,haluaisin kyllä...Haluaisin tuntea Hänet sydämessäni,mutta maaima on niin paha,että näen vain kaikkialla ympärilläni riehuvan Helvetin...Miksi sinä Jumala annat kaiken tämän hirveyden tapahtua omille luomillesi,MIKSI ?
        Haluaisin tuntea Jumalan vierelläni...

• tyttö
        Eksynyt... kirjoitti:

Mielestäsi poistaakseen kaiken pahan maailmasta Jumalan pitäisi poistaa MEIDÄT,ihmiset,omat luomuksensa,niinkö tyttö pieni ajattelet?!Jumala on kaikkivaltias ja kaiken luonut,sanotaan Hebrelaisessa satukirjassa.Miksi Hän sitten teki meistä tälläisiä,petoja,elukoita,tappajasotilaita,lapsenraiskaajia,ahneita ja raakoja oman edun ajajia?
        MIKSI JUMALA KAIKKIVALTIUDESSAAN TEKI MEISTÄ TÄLLÄISIÄ,MIKSI ?? Älä nyt vain sano tuota fraasia että saatana tekee tämän kaiken pahan,onko Saatana siis vahvempi kuin Jumala? Jos Jumala kaiken on luonut,miksi hän loi myös Saatanan meitä pieniä ihmisraukkoja kiusaamaan,onko Jumala sadisti,miksi Jumala on antanut luomansa kauniin maailman muuttua helvetiksi,täydelliseksi helvetiksi,jossa ahneus ja pahuus hallitsee? En näe Häntä vierelläni,haluaisin kyllä...Haluaisin tuntea Hänet sydämessäni,mutta maaima on niin paha,että näen vain kaikkialla ympärilläni riehuvan Helvetin...Miksi sinä Jumala annat kaiken tämän hirveyden tapahtua omille luomillesi,MIKSI ?
        Haluaisin tuntea Jumalan vierelläni...

alkukertomukset.. Jumala loi kaikesta kaunista myös meistä, Aatami ja Eeva asuivat jatkuvassa yhteydessä jumalaan ja aivan kaikki oli täydellistä.. KUNNES SAATANA JA IHMISEN EPÄILY JA HIMOT tulivat pilaamaan kaiken. Jumala oli kieltänyt aatamia ja eevaa syömästä tuon yhden puun hedelmiä, mutta eeva ei kuunnellut jumalaa vaan meni ja söi ja houkutteli jopa aatamin syntiin. Saatana siis houkutteli ihmisen syntiin aivan niin kuin tänäkin päivänä. Saatana houkuttelee ja ihminen kaatuu..

Muista että monet ihmiset tänä päivänä odottavat ja haluavat jumalan apua, mutta he eivät tahdo häntä elämänsä herraksi. Heidän pitäisi oppia, että jeesuksen täytyy ensin saada olla herra - ennen sitä hänestä ei tule pelastajaa. Ihmisen tulisi lukea raamattua jatkuvasti, jotta oppisi tuntemaan jumalansa ja hänen pyhän tahtonsa. Nykyään toitotetaan kirkossa ja muualla, että "ihan sama, mitä teet ja millanen oot ja ihan sama uskotko, niin herra kyllä pelastaa", mutta jos ihmiset itse lukis raamattua, niin sieltä kyllä ilmenee paljon paljon karumpi totuus. Lähellekään kaikki ei pelastu. Kun ihminen todella tulee pyhän hengen voimasta uskoon, se kyllä näkyy hänessä ja hänen teoissaan. Hän ei enää halua elää sellaista elämää - syntistä ja himojen varassa ollutta elämää. Vaan haluaa elää jumalalle, alistua hänen tahtonsa alle ja elää jumalan tahdon mukaista pyhää elämää. Sanot, että tahdot jumalan elämääsi, mutta oletko sinä valmis antamaan itsesi ensin hänelle? Voitko jättää asiat taakse, mitä ehkä rakastat, mutta se onkin Jumalan tahdon vastaista? Oletko valmis luopumaan ja elämään pyhää elämää? Syntiähän teemme joka hetki, se on varmaa. Mutta se on pääasia että haluaa ja pyrkii jumalan tahdon mukaiseen elämään ja katuu syntejään.

En kaikkeen voi antaa tyhjentävää ja hienoa vastausta, ehkäpä en mihinkään. Ihminen on niin kuin mato mullassa, että jos ihminen siltä menisi kysymään, että noh, millaselta se maailma sieltä näyttää ja mitä sä tiiät, niin eihän se poloinen tiedä muusta maailmasta mitään. Ihminen on samanlainen, mitä jumalan valtakuntaan tulee. Me ei tajuta. Ei pystytä tajuamaan. Se on jotakin niin suurta. Ja näitä uskon asioita ei voi nähdä muuten kuin jumalan pyhällä hengellä.. Vaikka kuin hienosti osaisin argumentteja täältä laukoa, niin muuttaisiko se mitään? En usko. Aina joku vaan keksii jotain vastalauseita. Se on valitettavaa. Nämä on USKON asioita. Muulla kuin USKOLLA niitä ei voi käsittää..

Ja saatanahan on täällä testaamassa, että ketkä todella täällä on uskossa ja ketkä säilyvät uskossa. Se on koettelemassa ihmisen uskollisuutta jumalaa kohtaan. "Jokainen rikkomus, jokainen kristuksen armon halveksuminen tai hylkääminen, vaikuttaa meihin itseemme. Ne paaduttaa sydämen, heikentää tahdon, sumentaa ymmärryksen ja tekee meidät haluttomiksi ja kykenemättömiksi noudattamaan jumalan pyhän hengen lempeää kutsua.."

• Sivustalukija
        tyttö kirjoitti:

Perin kummallista on, että Jumala vaivalla luomansa maailman meni luovuttamaan Saatanalle, tai ylipäänsä se, että Jumala tuli luoneeksi Saatanan muun mukavan mukana.

Ja mitä evoluutioon tulee, kerropa yksikin "aukkokohta" synteettisestä evoluutioteoriasta. Siinä et taida onnistua pyhän hengen johdatuksellakaan.

• ...........
        tyttö kirjoitti:

Mariasta tuli neitsyt vasta Nikeian kirkolliskokouksen päätöksellä 300-luvulla.

• rakastelu
        tyttö kirjoitti:

kuule enpä yhtään ihmettele, jos ei vaimosi anna sinulle kun tuolla tavalla alentavasti hänestä puhut..

En minä voi vaimostani ylentävästikään puhua,kun hän on todella täysin frigidi ja sinä et tyttö usko mitä tuskaa se tuottaa sellaisen vierellä nukkuminen,se on niin kovin tuskallista että sitä ei voi sanoin kuvata!Ajattele nyt,olen terve mies,hormoonit kehräävät niinkuin terveellä miehellä kuuluukin,ja siinä minä olen vuoteessa puolen metrin päässä ihanan näköisestä naisesta,vaimostani,joka yleensä nukkuu rinnat paljaana ja vain silkkihousut jalassa.Kääntyilee,rinnat heilahtelevat,nännit ovat välillä ulkona monta senttiä tummanpunaisina...ja pillua ei tule,ei vaikka itkisi ja rukoilisi.Meillä on kaksi lasta,jotka syntyivät heti avioliittoon menomme jälkeen,ja silloin loppui rakastelu meidän perheessä,kuin seinään ja lopullisesti.Kysellessäni vaimoltani,miksi?,hän vastasi että ne hommat on tarkoitettu lajin jatkamista varten ja sillä selvä,rakastelu on loppu meidän perheessä!Miksi hän sitten kiusaa minua kulkemalla kotona rinnat paljaina nukkumaan mennessään,keikuttelee pyrstöään ja maalaa joka päivä huulensa helakan punaisiksi,pukeutuu muutenkin hyvin naisellisesti,hameen helmat vain liehuvat ja rinnat pingottavat ohuen paidan läpi.Miksi miksi,miksi?Eikä hänellä muitakaan miehiä ole,hän ilmeisesti nauttii suunnattomasti keikutellessaan hyvin naisellisesti pukeutuneena päivät ja öisin rinnat paljaana,jopa täysin alastomana vierelläni.Jos yritän lähestyä vaikkapa kevyesti koskettamalla hänen paljasta selkäänsä,hän raivostuu ja haukkuu minut pillunvonkaajaksi jolla se on aina mielessä.Sitten nousee vuoteesta,käy alastomana vessassa ja asettuu selälleen nukkumisasentoon nännit pystyssä.Ajattele nyt miltä tälläinen tuntuu!Kyllä hän ilmeisesti jotenkin sairas on,ehkä joku mies on joskus tehnyt hänelle jotain pahaa,mutta tämä puolison kiusaaminen alastomalla vartalollaan joka yö...eieiei!Lääkärille hän ei lähde,ei mitenkään.Onlaulettava sooloja ja suuniteltava itsemurhaa,se on ainoa pelastus ja sen minä kohta aion tehdäkin.Samalla selviää,onko helvetti vielä pahempi kuin tämä maallinen,enkä usko niin olevan.Elän nyt täydessä helvetissä.Ja kuinka minä kunnioitan ja ihailen kaikkia naisia...
        Soolo ja köysi.

• tyttö
        rakastelu kirjoitti:

En minä voi vaimostani ylentävästikään puhua,kun hän on todella täysin frigidi ja sinä et tyttö usko mitä tuskaa se tuottaa sellaisen vierellä nukkuminen,se on niin kovin tuskallista että sitä ei voi sanoin kuvata!Ajattele nyt,olen terve mies,hormoonit kehräävät niinkuin terveellä miehellä kuuluukin,ja siinä minä olen vuoteessa puolen metrin päässä ihanan näköisestä naisesta,vaimostani,joka yleensä nukkuu rinnat paljaana ja vain silkkihousut jalassa.Kääntyilee,rinnat heilahtelevat,nännit ovat välillä ulkona monta senttiä tummanpunaisina...ja pillua ei tule,ei vaikka itkisi ja rukoilisi.Meillä on kaksi lasta,jotka syntyivät heti avioliittoon menomme jälkeen,ja silloin loppui rakastelu meidän perheessä,kuin seinään ja lopullisesti.Kysellessäni vaimoltani,miksi?,hän vastasi että ne hommat on tarkoitettu lajin jatkamista varten ja sillä selvä,rakastelu on loppu meidän perheessä!Miksi hän sitten kiusaa minua kulkemalla kotona rinnat paljaina nukkumaan mennessään,keikuttelee pyrstöään ja maalaa joka päivä huulensa helakan punaisiksi,pukeutuu muutenkin hyvin naisellisesti,hameen helmat vain liehuvat ja rinnat pingottavat ohuen paidan läpi.Miksi miksi,miksi?Eikä hänellä muitakaan miehiä ole,hän ilmeisesti nauttii suunnattomasti keikutellessaan hyvin naisellisesti pukeutuneena päivät ja öisin rinnat paljaana,jopa täysin alastomana vierelläni.Jos yritän lähestyä vaikkapa kevyesti koskettamalla hänen paljasta selkäänsä,hän raivostuu ja haukkuu minut pillunvonkaajaksi jolla se on aina mielessä.Sitten nousee vuoteesta,käy alastomana vessassa ja asettuu selälleen nukkumisasentoon nännit pystyssä.Ajattele nyt miltä tälläinen tuntuu!Kyllä hän ilmeisesti jotenkin sairas on,ehkä joku mies on joskus tehnyt hänelle jotain pahaa,mutta tämä puolison kiusaaminen alastomalla vartalollaan joka yö...eieiei!Lääkärille hän ei lähde,ei mitenkään.Onlaulettava sooloja ja suuniteltava itsemurhaa,se on ainoa pelastus ja sen minä kohta aion tehdäkin.Samalla selviää,onko helvetti vielä pahempi kuin tämä maallinen,enkä usko niin olevan.Elän nyt täydessä helvetissä.Ja kuinka minä kunnioitan ja ihailen kaikkia naisia...
        Soolo ja köysi.

jos vaimosi todella noin käyttäytyy, eihän se asiallista hänen puoleltansa ole. Ja tuskallista varmasti sinulle. Oletteko jutelleet asiasta? Ihan kunnolla? Luulisi, että naisellakin tarpeita olisi..:) Rakastelu on ihana asia aviopuolisoiden välillä ja suuri suhteen osa-alue ja sitä pitäisi jatkuvasti huoltaa aivan kuin muutenkin suhdetta. Olis hyvä vaikka lähteä jonnekin ihan kahdestaan ja viedä lapset hoitoon.. ja antaa toisille parastaan. Kyllä toi asia jotenkin täytyy hoitoon saada. Siunausta ja onnea!!

• KIITOS!Kl
        tyttö kirjoitti:

jos vaimosi todella noin käyttäytyy, eihän se asiallista hänen puoleltansa ole. Ja tuskallista varmasti sinulle. Oletteko jutelleet asiasta? Ihan kunnolla? Luulisi, että naisellakin tarpeita olisi..:) Rakastelu on ihana asia aviopuolisoiden välillä ja suuri suhteen osa-alue ja sitä pitäisi jatkuvasti huoltaa aivan kuin muutenkin suhdetta. Olis hyvä vaikka lähteä jonnekin ihan kahdestaan ja viedä lapset hoitoon.. ja antaa toisille parastaan. Kyllä toi asia jotenkin täytyy hoitoon saada. Siunausta ja onnea!!

Kiitos tuntematon ystäväni,että naisena minua ymmärsit.Olen kiitollienen sinulle,todella kiitollinen,että sain ymmärrystä,ensimmäisen kerran tuosta aiheesta,ja vieläpä naiselta.Minä kunnioitan ja ihailen suuresti naisia,en ajattele heistä koskaan pahaa.Olet oikeassa,että avioliitossa on myös ihania hetkiä,hellä,vilpitön,iloinen ja vauhdikaskin rakastelu oman vaimon kanssa olisi todella juhlaa,mutta kun ei,niin ei.En ole mikään "pervo",en halua mitään sairaita erikoisuuksia ja sairaita apuvälineitä,HALUAISIN VAIN RAKASTELLA KAUNIIN VAIMONI KANSSA EDES KERRAN VUODESSA,LÄMPIMÄSTI JA RAKKAUDELLA.En ymmärrä vaimoani,olen raitis,inhoan räkäisiä pubeja ja niihin liittyviä tupakan jan pesemättömien juoppojen ällöttävää lemua.Pukeudun siististi,miehekkäästi,olen kohtelias,teen työni,imuroin,tuon kukkia vaimolleni ,kaikesta huolimatta.Siinäkö vikani onkin,olen liian kiltti?Olen nytkin niin rakkaudennälkäinen,hellydenkipeä,että tekee pahaa nähdä kaupungilla kesähepeniin pukeutuneita suloisia naisia,jotka eivät koskaan kuulu minulle,ei vaimoni,ei kukaan.Haluan vain läheisyyttä,hellyyttä,rakkautta ja rakastelua vaimoni kanssa.Ei,ei,ei.Suunnittelen vakavasti itsemurhaa,mietin vain kivutonta ja nopeaa tapaa tehdä se.Elämälläni ei ole mitään arvoa.Olen tehnyt jo laatikkooni hautaustestamentin kuoltuani löydettäväksi,halua haihtua savuna taivaalle,pois tästä rakkaudettomasta maailmasta.Kiitos sinä tuntematon tyttö sanoistasi,jo ne lohduttivat.Elämä on kovaa,onneksi sitä ei kohta enää ole.
        Pilveksi taivaalle

• The End-mies
        tyttö kirjoitti:

Lue tästä eteenpäin kirjoitukseni "hmm-tytölle",kirjoitin siinä että ainoa mahdollisuuteni päästä täysin rakkaudettomasta vaimosta ja rakkaudettomasta maailmasta on itsemurha,mutta en tiedä kuinka sen tekisin kivuttomasti ja varmasti.Rukoukseni on nyt kuultu,olen selvittänyt asian ja lähtölaskentani on alkanut,Jumala olkoon ylistetty!Hukkumisakuolema on kaiken tuskattomin ja varma lähtö tältä surujen planeetalta,näin minulle on nyt selvinnyt.Lähden lauantaina laivamatkalle ja keskellä pimeätä merta hyppään kannelta alas mereen,sitä ennen viinaa reilusti ja rakkaudeton elämäni on loppu.Täysin rakkaudettomassa maailmassa eletty kylmä, rakkaudeton avioliitto ja kaikki yksinäisyyden sydäntä murjovat tuskat ovat ohitse.Kiitos Jumalalle rakkaudettomasta elämästä,jonka minulle annoit.Toivon että taivaassasi on ihania enkeleitä jotka rakastavat myös minua,ottavat minut siipiensä syleilyyn,täällä Maailmassa ei sitä kukaan tehnyt.
        Voikaa hyvin,tuntemattomat ystäväni jotka satutte tämän lukemaan,toivon että kukaan teistä ei joudu elämään niin kylmää ja täysin rakkaudetonta elämää kuin minä jouduin.Kaikkea hyvää,rauhaa ja RAKKAUTTA! hei!

• tyttö
        The End-mies kirjoitti:

Lue tästä eteenpäin kirjoitukseni "hmm-tytölle",kirjoitin siinä että ainoa mahdollisuuteni päästä täysin rakkaudettomasta vaimosta ja rakkaudettomasta maailmasta on itsemurha,mutta en tiedä kuinka sen tekisin kivuttomasti ja varmasti.Rukoukseni on nyt kuultu,olen selvittänyt asian ja lähtölaskentani on alkanut,Jumala olkoon ylistetty!Hukkumisakuolema on kaiken tuskattomin ja varma lähtö tältä surujen planeetalta,näin minulle on nyt selvinnyt.Lähden lauantaina laivamatkalle ja keskellä pimeätä merta hyppään kannelta alas mereen,sitä ennen viinaa reilusti ja rakkaudeton elämäni on loppu.Täysin rakkaudettomassa maailmassa eletty kylmä, rakkaudeton avioliitto ja kaikki yksinäisyyden sydäntä murjovat tuskat ovat ohitse.Kiitos Jumalalle rakkaudettomasta elämästä,jonka minulle annoit.Toivon että taivaassasi on ihania enkeleitä jotka rakastavat myös minua,ottavat minut siipiensä syleilyyn,täällä Maailmassa ei sitä kukaan tehnyt.
        Voikaa hyvin,tuntemattomat ystäväni jotka satutte tämän lukemaan,toivon että kukaan teistä ei joudu elämään niin kylmää ja täysin rakkaudetonta elämää kuin minä jouduin.Kaikkea hyvää,rauhaa ja RAKKAUTTA! hei!

Tuollainen ei ole mikään ratkaisu ongelmaan. Ja muista että itsemurha on murha, eikä jumala siitä hyvää tykkäisi. Ja muista ettei välttämättä kuoleman jälkeen helpompaa ole. Oletko todella uskossa? Kaikkien tulisi muistaa uskon asioita miettiessään, että helvetti on ikuinen. Se ei kestä 1000 vuotta, ei 1000000000 vuotta vaan IKUISESTI! Sieltä ei pääse koskaan pois! Itsemurha on itsekkiän teko minkä ihminen voi tehdä. Mitä se tekisi lapsillesi ja vaimollesi? Entä muut ystävät ja sukulaiset? Ne syyttäis loppuelämänsä itseään sun teosta ja miettis mitä tekivät väärin.. sitäkö tahdot?

• ponungen
        ps34 kirjoitti:

Mietipä sanassa on yksi pee. Mietipä sitä ja jätä vaikeammat asiat muille, älykääpiö.

• Nimetön
        ponungen kirjoitti:

Mietipä sanassa on yksi pee. Mietipä sitä ja jätä vaikeammat asiat muille, älykääpiö.

mikä vitun profeetta sinä oot

• ...
        tyttö kirjoitti:

alkukertomukset.. Jumala loi kaikesta kaunista myös meistä, Aatami ja Eeva asuivat jatkuvassa yhteydessä jumalaan ja aivan kaikki oli täydellistä.. KUNNES SAATANA JA IHMISEN EPÄILY JA HIMOT tulivat pilaamaan kaiken. Jumala oli kieltänyt aatamia ja eevaa syömästä tuon yhden puun hedelmiä, mutta eeva ei kuunnellut jumalaa vaan meni ja söi ja houkutteli jopa aatamin syntiin. Saatana siis houkutteli ihmisen syntiin aivan niin kuin tänäkin päivänä. Saatana houkuttelee ja ihminen kaatuu..

Muista että monet ihmiset tänä päivänä odottavat ja haluavat jumalan apua, mutta he eivät tahdo häntä elämänsä herraksi. Heidän pitäisi oppia, että jeesuksen täytyy ensin saada olla herra - ennen sitä hänestä ei tule pelastajaa. Ihmisen tulisi lukea raamattua jatkuvasti, jotta oppisi tuntemaan jumalansa ja hänen pyhän tahtonsa. Nykyään toitotetaan kirkossa ja muualla, että "ihan sama, mitä teet ja millanen oot ja ihan sama uskotko, niin herra kyllä pelastaa", mutta jos ihmiset itse lukis raamattua, niin sieltä kyllä ilmenee paljon paljon karumpi totuus. Lähellekään kaikki ei pelastu. Kun ihminen todella tulee pyhän hengen voimasta uskoon, se kyllä näkyy hänessä ja hänen teoissaan. Hän ei enää halua elää sellaista elämää - syntistä ja himojen varassa ollutta elämää. Vaan haluaa elää jumalalle, alistua hänen tahtonsa alle ja elää jumalan tahdon mukaista pyhää elämää. Sanot, että tahdot jumalan elämääsi, mutta oletko sinä valmis antamaan itsesi ensin hänelle? Voitko jättää asiat taakse, mitä ehkä rakastat, mutta se onkin Jumalan tahdon vastaista? Oletko valmis luopumaan ja elämään pyhää elämää? Syntiähän teemme joka hetki, se on varmaa. Mutta se on pääasia että haluaa ja pyrkii jumalan tahdon mukaiseen elämään ja katuu syntejään.

En kaikkeen voi antaa tyhjentävää ja hienoa vastausta, ehkäpä en mihinkään. Ihminen on niin kuin mato mullassa, että jos ihminen siltä menisi kysymään, että noh, millaselta se maailma sieltä näyttää ja mitä sä tiiät, niin eihän se poloinen tiedä muusta maailmasta mitään. Ihminen on samanlainen, mitä jumalan valtakuntaan tulee. Me ei tajuta. Ei pystytä tajuamaan. Se on jotakin niin suurta. Ja näitä uskon asioita ei voi nähdä muuten kuin jumalan pyhällä hengellä.. Vaikka kuin hienosti osaisin argumentteja täältä laukoa, niin muuttaisiko se mitään? En usko. Aina joku vaan keksii jotain vastalauseita. Se on valitettavaa. Nämä on USKON asioita. Muulla kuin USKOLLA niitä ei voi käsittää..

Ja saatanahan on täällä testaamassa, että ketkä todella täällä on uskossa ja ketkä säilyvät uskossa. Se on koettelemassa ihmisen uskollisuutta jumalaa kohtaan. "Jokainen rikkomus, jokainen kristuksen armon halveksuminen tai hylkääminen, vaikuttaa meihin itseemme. Ne paaduttaa sydämen, heikentää tahdon, sumentaa ymmärryksen ja tekee meidät haluttomiksi ja kykenemättömiksi noudattamaan jumalan pyhän hengen lempeää kutsua.."

alkaa meneen jo niin paksuks toi sun juttus ettet enää ittekkään usko sitä :lol:

• Uskon_puolustaja

Mutta ihmiskunta ei ole vielä sillä tasolla että ymmärtäisi mitä tuo sana tarkoittaa.

• Who

"Mutta ihmiskunta ei ole vielä sillä tasolla että ymmärtäisi mitä tuo sana tarkoittaa."

Entä sinä?

Sivistyssana kirja antaa androgyynille merkityksen: Henkilö, jonka sukupuoli on epämääräinen.

Heprealaiset puolestaan kuvaavat ihmistä näin:

This is a part of Adams' family tree:

...On the day that God created man, He made him in the likeness of God;
        2 He created them male and female. When they were created, He blessed them and called them man.

Heprean kieli kuvaa tämän vielä paremmin. Suora suomennos: Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa. Hän loi hänet mieheksi ja naiseksi. Kun hänet oli luotu, hän siunasi hänet ja antoi hänelle nimen ihminen.

Eli ihminen "Kristus" on tämän kirjoituksen mukaan mies ja nainen yhdeksi tulleena. Ihminen sisältää sekä miehen että naisen. Ihminen on kokonaisuus, mies ja nainen.

"He created them male and female...and called them man."

• I Am Who I Am

"Mutta ihmiskunta ei ole vielä sillä tasolla että ymmärtäisi mitä tuo sana tarkoittaa."

Mutta entä sinä, etkö ole ihmiskunta?

• Uskon_puolustaja
        Who kirjoitti:

Entä sinä?

Sivistyssana kirja antaa androgyynille merkityksen: Henkilö, jonka sukupuoli on epämääräinen.

2 He created them male and female. When they were created, He blessed them and called them man.

Heprean kieli kuvaa tämän vielä paremmin. Suora suomennos: Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa. Hän loi hänet mieheksi ja naiseksi. Kun hänet oli luotu, hän siunasi hänet ja antoi hänelle nimen ihminen.

Eli ihminen "Kristus" on tämän kirjoituksen mukaan mies ja nainen yhdeksi tulleena. Ihminen sisältää sekä miehen että naisen. Ihminen on kokonaisuus, mies ja nainen.

Ajattelet liian teoreettisesti, ja toiseksi olet valtapolitiikan hypnotisoima.

• Uskon_puolustaja
        I Am Who I Am kirjoitti:

Mutta entä sinä, etkö ole ihmiskunta?

Olen sylkykuppinne.

• Tiedän kyllä
        Who kirjoitti:

Entä sinä?

Oletkohan lukenut heprealaista scifiä, vai oletko vain keksinyt nuo typerät tekstit.

En muista tarkkaa Raamatun sananmuotoa, mutta asiasisällöltään Luomiskertomuksessa kerrotaan, kuinka Jumala loi ihmisen, ja sittemmin ihmisen kylkiluusta naisen. Eli oikeaoppisen raamatuntulkinnan mukaan naista ei voi kutsua ihmiseksi - tämän todistavat myös arkielämän havainnot.

• Tiedän kyllä

Olet luultavasti sekoittanut uskontoja keskenään: androgyynit ja muut satuolennot kuuluvat kreikkalaisten mytologiaan.

Jeesus oli mies, koska hänen isäpuolensa otti ja opetti hänet ammattiinsa. Jos hän olisi ollut joku neiti-ihminen, ei hänellä olisi pysynyt vasara kädessä, ja hänet olisi laitettu Marian köykkiapulaiseksi.

• Uskon_puolustaja
        Tiedän kyllä kirjoitti:

Olet luultavasti sekoittanut uskontoja keskenään: androgyynit ja muut satuolennot kuuluvat kreikkalaisten mytologiaan.

Jeesus oli mies, koska hänen isäpuolensa otti ja opetti hänet ammattiinsa. Jos hän olisi ollut joku neiti-ihminen, ei hänellä olisi pysynyt vasara kädessä, ja hänet olisi laitettu Marian köykkiapulaiseksi.

Jeesus ei ollut mies, eikä nainen, vaan Jumala. Itse olet sekoittanut Rooman kirkon valheet ja Jeesuksen. Itse elät saduissa, siksi kuvittelet että kaikki muutkin elävät saduissa.

Mars kirjastoon... luepa uudestaan kristinuskon ja Jeesuksen historia.

• mies se oli

NIINKUIN KAIKKI HYVÄ JA HALLITSEVA MAAILMASSA HUORAT ALAS

• ATTEisti

niin että onko häntä edes koskaan ollutkaan,uskon näin..

• siihen

Mies rotuun joka kolkkaa siskonsa ja juo sen veret-

• kukkanen
        siihen kirjoitti:

Mies rotuun joka kolkkaa siskonsa ja juo sen veret-

..Jeesus (tai Yosif tai Yesuf heilläpäin..) on epäilemättä olemassa ollut, hän oli tavallinen (siis tavallinen niin kuin te tai minä mutta erityinen omalla tavallaan) mies, karismaattinen johtohahmo ja jonkinsortin pyrkyri ja rettelöitsijä. Ei sen enempää. Ei jumalan poika eikä kuninkaan sukulainen ja perillinen (jälkimmäinen on kyllä mielenkiintoinen teoria) .Kirkko lievästi sanottunä on käyttänyt hyväkseen yhden miehen elämäntarinaa omiin tarkoitusperiinsä. Mitähän se mies, jota Jeesukseksi kutsutaan ja josta on leivottu vapahtaja , ajattelisi jos hän nyt kuulisi ja näkisi mitä sanoja hänen suuhunsa ja tekoja hänen kontolleen on pantu ??? Ottakaa järki käteen.
        Raamattu on myytti. Yksi hiton taru.

• tyttö
        kukkanen kirjoitti:

..Jeesus (tai Yosif tai Yesuf heilläpäin..) on epäilemättä olemassa ollut, hän oli tavallinen (siis tavallinen niin kuin te tai minä mutta erityinen omalla tavallaan) mies, karismaattinen johtohahmo ja jonkinsortin pyrkyri ja rettelöitsijä. Ei sen enempää. Ei jumalan poika eikä kuninkaan sukulainen ja perillinen (jälkimmäinen on kyllä mielenkiintoinen teoria) .Kirkko lievästi sanottunä on käyttänyt hyväkseen yhden miehen elämäntarinaa omiin tarkoitusperiinsä. Mitähän se mies, jota Jeesukseksi kutsutaan ja josta on leivottu vapahtaja , ajattelisi jos hän nyt kuulisi ja näkisi mitä sanoja hänen suuhunsa ja tekoja hänen kontolleen on pantu ??? Ottakaa järki käteen.
        Raamattu on myytti. Yksi hiton taru.

surullista että olet tuota mieltä.. siunausta kuitenkin..

• pojan

, esikoisensa, kapaloi hänet ja pisti seimeen. Kasvaminen täyteen miehuuteen Jeesuksessa tarkoittaa sitä, että vääristyneet mies-kuvatkin uskoon tulleessa ihmisessä, kuten androgyynisyys korjaantuu.
      t:pässi

• metusalem

ei liene epäselvää, kenellekkään lukutaitoiselle ja kenellekkään ns. sivistyneelle!

• Mana

...ja niin edelleen.
      En tajua miksi kristityt ovat ottaneet Jeesuksen nokkamiehekseen, eiväthän he allekirjoita hänen ajatuksiaan. Jeesus opetti naisia 2000 vuotta sitten, oli sitten jumaluuden poika eli ei. Toisin on meidän aikanamme, vieläkin tapellaan pitäisikö naisen vaieta seurakunnassa,jne.
      Jeesus ei tiemmä tuominnut edes omia tuomitsijoitaan, mutta valitettavan useat kristityt katsovat olevansa oikeutettuja nakkaamaan sen ensimäisen kiven, ja se lentää melko herkästi.

• Tiedän kyllä

Naisten opettaminen on aivan toista kuin naisten päästäminen opettamaan. Tietysti naisillekin on opetettava paikkansa maailmanjärjestyksessä, mutta koska pyhä henki apostolisessa seuraannossa (joka sai alkunsa Helluntaina) ei astu naisiin, vaan ainoastaan miehiin, ei naisia voida hyväksyä papeiksi.

Jeesus loi uskon, mutta hänen seuraajiensa on puolustettava sitä harhaopeilta. Siksi mitä tahansa hullutusta ja haureutta - naispappeutta, homoseksuaalisuutta, feminismiä - ei sovi sallia.

• -usko-

Pimeys on suuri tässä maailmassa, mutta ei muualla. Jeesus on suurin. En ala väittelee mistään, mutta kerronpa erään asian ja olen siis uskovainen. Mun tyttöystävä oli alkuvuodesta 2005 tosi masentunu ja ajatteli itsetuhoisia ajatuksia jne.. Kerran kun rukoilin hänen puolestaan noiden ajatusten takia niin hän sanoi että mikä mua vaivaa kun mun tekee mieli lyödä sua ja lähteä pois sun luota. Mä vaan jatkoin rukoilemista ja hän kävi koko ajan levottomammaksi. Lopulta hän hyökkäs mun kimppuun ja yritti lyödä mua, potkia ja purra jne.. Mä huomasin että mun tyttö ei ollu oma ittensä vaan se oli ihan ku joku toinen ihminen/olento, sen silmissä näky suunnaton viha ja se oli olemukseltaan pelottava. Siinä mä sitten koitin pitää häntä paikoillaan ja rukoilin samalla. Oudointa oli että hän oli ihan hiljaa vaikka hyökkäili mun kimppuun. Mä jatkoin rukoilua kunnes mun tyttöystävän tila alko käymään ihan sietämättömäks, mä en pystyny enää pitelemään häntä. Tuossa hetkessä mä näin miten hänen kasvonsa vääristyi ja ne alko näyttämään niinku jonkun demonin kasvoilta ne oli tosi pelottavat ja se hymy mikä niillä kasvoilla oli.. oli ihan sietämättömän kuvottavan näkönen ja mua alko pelottamaan. Mun oli pakko lähteä ulos huoneesta. Tilanne päätty siihen ja tyttöystävä alko nukkumaan, mä nukuin muualla. Asia vaivas mua tosi paljon ja mä aloin rukoilemaan että se demoni mikä pitää mun tyttöystävää vallassaan lähtis pois.

Seuraavana viikonloppuna mä menin seurakuntaan ja mun puolesta rukoiltiin siellä ja mä ylistelin jeesusta ja tuntui tosi hyvältä. Samana iltana ku mä menin mun tyttöystävän kämpille mä tiesin että jotain tapahtuu taas. Niinpä rukoilin taas hänen puolestaan ja sama juttu tapahtu taas, mutta tällä kertaa mulla oli sellanen olo että mitä tahansa tapahtuu niin mä en pelkää. Hän riehu oikeen kunnolla, mutta mä vaan pitelin häntä ja rukoilin hänen puolestaan. Lopulta se demoni hänen sisällään alko huutaa ja räyhäämään mulle.. se alko muistuttamaan mua kaikista mun ilkeistä teoista mun tyttöystävää kohtaan ja se kiroili tosi paljon ja uskotteli et mun tyttöystävä on kuollu ja kaikkee ihan outoa. Mä vaan sanoin sille että sä oot pelkkä valehtelija ja mä tiedän totuuden koska se lukee raamatussa. Siinä meni sitten jotain tunnin verran ja olin ihan hiessä ja naarmuilla, mutta lopulta mun tyttöystävä kaatu lattialle ja mä tunsin että jotain pahaa lähti pois.

Ku oon häneltä jälkeenpäin kysyny asiasta niin hän ei muista mitään muuta noista tapahtumista kuin että se sattu tosi paljon ku mä rukoilin ja kun se demoni lähti pois niin tuntu kuin pieniä koukkuja ois irrotettu hänen sisältään, tuntu niinku niitä ois revitty pois hänen selkärangasta.

Kaikki ei tietenkään usko tätä vaan pitää mua tarinankertojana niinkuin raamatun kirjoittajia, mutta sellasen jutun haluan sanoa että henkimaailma on ollu olemassa paljon kauemman aikaa kuin tää maailma mitä me nähdään ja saatana on todella onnistunu huijaamaan teitä jotka ette usko hyvän ja pahan henkimaailman olemassaoloa. Me ei olla sodassa lihaa eikä verta vastaan vaan pahoja henkiä ja avaruuden henkivaltoja vastaan. Eikä sitä sotaa käydä muutoin kuin rukoilemalla. Me eletään vähän niinku matrixissa :) siunausta kaikille, toivon että kaikki vois nähdä totuuden. En mäkään sitä tietäis ellen ois sitä raamatusta lukenu ja todeks huomannu.

• tyttö

kiva kun kirjoitit asiasta.. uskon tuon mitä kerroit.. pelottaa kaikki tuollaiset kun tiedän että se on totta.. ja pelkään niiden ihmisten puolesta, jotka eivät usko että elämme jatkuvassa henkimaailmassa..:( Onko muuten tyttöystäväsi uskossa?

• poikasikuus
        tyttö kirjoitti:

kiva kun kirjoitit asiasta.. uskon tuon mitä kerroit.. pelottaa kaikki tuollaiset kun tiedän että se on totta.. ja pelkään niiden ihmisten puolesta, jotka eivät usko että elämme jatkuvassa henkimaailmassa..:( Onko muuten tyttöystäväsi uskossa?

mitä täällä kirjotetaan ;) tuo edellinenkin pitkä teksti oli ihan sepitetty juttu.

sulla taitaa olla vähän liian siniset silmät?

• tyttö
        poikasikuus kirjoitti:

mitä täällä kirjotetaan ;) tuo edellinenkin pitkä teksti oli ihan sepitetty juttu.

sulla taitaa olla vähän liian siniset silmät?

En tietenkään tunne kyseistä poikaa, joka asiasta kirjoitti enkä voi tietää puhuiko hän totta. Mutta noita asioita oikeasti tapahtuu. Tiedän muita samanlaisia tapauksia monia, ei tämä ole ensimmäinen. Tiedän varmuudella näitä tapahtuneen. Saatana on todellinen. Jumala on todellinen. Helvetti ja taivas on todellisuutta. Sen tiedän varmasti. Varokaa saatanaa. Siunausta.

• manaaja...

vielä kerran niin saat juttuusi enemmän yksityiskohtia.

• Yli-Jumala

Jeesus oli homo ja pedofiili.

• ATS11

" Jeesus oli homo ja bedofiili " Kuinka joku rohkenee edes ajatella noin.Mitä pahaa Hän on sinulle tehnyt kun noin Häntä pilkkaat.No saat olla aivan varma,että löydät nuo kommentisi vielä edestäsi.Rukoilen puolestasi,sillä sinä et tiedä mitä sinä teet...

• olikin...
        ATS11 kirjoitti:

" Jeesus oli homo ja bedofiili " Kuinka joku rohkenee edes ajatella noin.Mitä pahaa Hän on sinulle tehnyt kun noin Häntä pilkkaat.No saat olla aivan varma,että löydät nuo kommentisi vielä edestäsi.Rukoilen puolestasi,sillä sinä et tiedä mitä sinä teet...

koska hänellä oli vakio jätkäkaartti ympärillä ja kaikki sallivat lasten tulla tykönsä. onneks noista saa nykyään linnaa. tai telotettiinhan jeesus kyl pääpukarina. muita ei saatu kiinni.

• ja lisäksi
        olikin... kirjoitti:

koska hänellä oli vakio jätkäkaartti ympärillä ja kaikki sallivat lasten tulla tykönsä. onneks noista saa nykyään linnaa. tai telotettiinhan jeesus kyl pääpukarina. muita ei saatu kiinni.

pussaltii vielä roomalaisten sotilaitten aikana.

• kukkanen
        ja lisäksi kirjoitti:

pussaltii vielä roomalaisten sotilaitten aikana.

Ja kun ihminen tekee pahaa, se on tietenkin demoni ja paholainen joka hänen sisällään jyllää, hm? Kristittyjen käsitys lienee että pahuus tulee aina ihmisen ulkopuolelta (vaikka kunnon hurskas on jo syntyjään syntinen ?? aika nurinkurista!). Syytetään paholaista kun kirkonkirjat niin sanoo. Miksi on niin vaikeaa hyväksyä sitä että jokaisessa ihmisessä on pimeä puolensa, tietyssä tilanteessa tiettyyn pisteeseen ärsytettynä kuka tahansa kykenee mihin tahansa tekoon, se ei ole paholainen eikä saatana, vaan Sinä Itse.

Tuntuu pahalta että ahne kirkko, joka on verisen historiansa aikana saanut niin paljon kauheutta aikaiseksi , on haalinut näinkin sankan joukon sokeita ja kiihkomielisiä kannattajia. Vai kuoli tämä Jeesus syntiemme tähden? Hän kuoli koska juutalaisten ilmiannettua hänet - tarinan mukaan - roomalaiset katsoivat hänet rikolliseksi ja tuomitsivat miehen sen mukaan, niinkuin tehtiin niin monelle muullekin ajan käytännön mukaan. Kuoli siis ihan omien "syntiensä" tähden, jos kapinoinnissa nyt mitään syntistä on. On aika hurjaa ja kovin ylimielistä että julistaudutaan jumalaiseksi - väittipä Jeesus niin sitten itse tai väitetäänpä hänen väittäneen. Sinänsä siinä ei mitään uutta ole, onhan mahtimiehet ja -naiset näin tehneet kautta historian, tunnetusti historiankirjat ovat tienneet kauan kertoa mm. varmasti jo nyt kaikkien tunteman Aleksanteri Suuren uskoneen olevansa Zeuksen poika. Eikä Zeus ole yhtään sen vähäpätöisempi ja epätodellisempi kuin kristittyjen Jumalakaan! Mutta aika , öh... mahtipontista silti.

Mutta kirjaimellisesti uskonasioitahan nämä..

Uskonnot ovat myyttejä ja niistä saa ja pitääkin nauttia sellaisenaan. Harmittaa vietävästi että palstan aihe "jumaluus" on mennyt väittelyksi kristillisyydestä. Muitakin kiinnostavia jumalhahmoja on.

• Uskon_puolustaja
        kukkanen kirjoitti:

Ja kun ihminen tekee pahaa, se on tietenkin demoni ja paholainen joka hänen sisällään jyllää, hm? Kristittyjen käsitys lienee että pahuus tulee aina ihmisen ulkopuolelta (vaikka kunnon hurskas on jo syntyjään syntinen ?? aika nurinkurista!). Syytetään paholaista kun kirkonkirjat niin sanoo. Miksi on niin vaikeaa hyväksyä sitä että jokaisessa ihmisessä on pimeä puolensa, tietyssä tilanteessa tiettyyn pisteeseen ärsytettynä kuka tahansa kykenee mihin tahansa tekoon, se ei ole paholainen eikä saatana, vaan Sinä Itse.

Tuntuu pahalta että ahne kirkko, joka on verisen historiansa aikana saanut niin paljon kauheutta aikaiseksi , on haalinut näinkin sankan joukon sokeita ja kiihkomielisiä kannattajia. Vai kuoli tämä Jeesus syntiemme tähden? Hän kuoli koska juutalaisten ilmiannettua hänet - tarinan mukaan - roomalaiset katsoivat hänet rikolliseksi ja tuomitsivat miehen sen mukaan, niinkuin tehtiin niin monelle muullekin ajan käytännön mukaan. Kuoli siis ihan omien "syntiensä" tähden, jos kapinoinnissa nyt mitään syntistä on. On aika hurjaa ja kovin ylimielistä että julistaudutaan jumalaiseksi - väittipä Jeesus niin sitten itse tai väitetäänpä hänen väittäneen. Sinänsä siinä ei mitään uutta ole, onhan mahtimiehet ja -naiset näin tehneet kautta historian, tunnetusti historiankirjat ovat tienneet kauan kertoa mm. varmasti jo nyt kaikkien tunteman Aleksanteri Suuren uskoneen olevansa Zeuksen poika. Eikä Zeus ole yhtään sen vähäpätöisempi ja epätodellisempi kuin kristittyjen Jumalakaan! Mutta aika , öh... mahtipontista silti.

Mutta kirjaimellisesti uskonasioitahan nämä..

Uskonnot ovat myyttejä ja niistä saa ja pitääkin nauttia sellaisenaan. Harmittaa vietävästi että palstan aihe "jumaluus" on mennyt väittelyksi kristillisyydestä. Muitakin kiinnostavia jumalhahmoja on.

>>Kristittyjen käsitys lienee että pahuus tulee aina ihmisen ulkopuolelta >>

Pidän itseäni kristittynä, - Kristukseen uskovana, enkä ajattele näin.

Ajattelen että minä itse olen paha; ja pahemmaksi muutun mitä enemmän integroin Varjon(tulen tietoiseksi itsestäni) tietoiseen Persoonaan.

Pitää tehdä selkeä ero laumasielujen ja persoonallisten ihmisten välille; ja KESKITTÄÄ HUOMIO yksinomaan yksilöihin.

Laumassa pyöriminen on täydellistä ajanhukkaa. Nykyajan lattapäisyyttä.

• XTale

Luin muutamia tekstejä ja en voi kuin nauraa sille järjen puutteelle joka näkyy läpi ja pahasti! Jeesuksen sukupuolesta? Tä ei tässä ole mitään järkee! Raamattu ja historia kyllä kertoo Hänen sukupuolensa ja eikö Hänen nimensäkkin jo jotain sano? Maria Jeesuksen äiti julistettiin neitsyeksi v.300!? Jeesuksella oli veljiä tosin pikkuveljiä joten se siitä neitsyys jutusta. Yksi asia tässä on hyvä meille kaikille Jeesuksen sovitustyöhön turvautuville. Näemme kuinka hyvin raamatun sana pitää paikkansa ja kuinka "viisaita" ihmiset ovat kun ne järkeänsä käyttää! Sydän puuttuu! Ihmiset ovat kylmiä ja tunteettomia. Jeesus kristus Jumalan poika kiitos sulle kaikesta! Amen

• tyttö

Siis en nyt oikein ymmärrä mikä tässä on epäselvää ihmisille. Raamatussa selvästi on että Maria oli neitsyt ja oli kihlattu (huom ei naimisissa) joosefille. Hän tuli neitsyenä raskaaksi jumalan pyhän hengen voimasta. Mitä se haittaa jos maria on myöhemmin saanut joosefin kanssa lapsia? Pääasiahan on että hän oli neitsyt kun hän tuli raskaaksi jumalan pyhästä hengestä, eikös? Ja sehän on selkeää, että jeesus oli mies. Sitä on typerää rueta vääntelemään yhtään miksikään muuksi. Ja samassa näkee myös ongelman naispappeudesta. Jumala tuli miehenä = Jeesus, opetuslapset olivat miehiä. Kyllä jeesus olis voinu kutsua naisenkin opetuslapseksi, mutta ei kutsunut. Opetuslapset hän siunasi jatkamaan evankeliumin vientiä ja opettamaan, parantamaan ja tekemään ihmetekoja.

• tytti

Itse olen sitä mieltä, että Jeesus on ollut paljon tummempi, miten raamattujen, uskonnon kirjojen jne. piirroskuvissa hänet esitetään. Jerusalemissa tms., siellähän porottaa aurinko varmaan 24/7 ja mitä nyt nykyistä Jerusalemin kansaa katsoo kuvista niin kyllä sieltä aika tummaa porukkaa löytyy. Niitä semmosia niinkun "somaleita" vai mitä muslimeja nyt onkaan, yhtä tummia kuitenkin kuin afroamerikkalainen, jonka toinen vanhempi musta ja toinen valkoinen.
      Lieneekö sitten raamatun uudelleenentisöijät ja kuvittajat rasisteja, vai miksi ei voida tehdä Jeesuksesta semmoista, kun hän oikeasti on?
      Niin ja olen jopa nähnyt kuvia, joissa Jeesukselle on kuvattu siniset silmät. Olin revetä nauruun.

• kukkanen

Mistä hitosta te sen tiedätte ettei Jeesus opettanut oppejaan ja ihmetekojaan naisille ?? Olitteko paikalla ??? Miksei olisi opettanut ?? Uskon hänen olleen suvaitsevainen ja avarakatseinen kapinoija, olihan tämä Magdalan Mariakin aika.... lähellä häntä ;)
        Vain käsittämättömän ylimielinen ihminen väittää tietävänsä mitä 2000 vuotta sitten on tapahtunut.

Neitsyt-äitejä ei ole olemassakaan. Olettepas te hupsuja! xD

Ja miksei Jeesus olisi voinut olla musta ? Mitä siitä vaikka olisi ollutkin!
        Ja tuo seksuaalisuus... mistäpä minä (tai Te, ei sen puoleen..) sen tietäisin, mutta eipä minun maailmaani mullistaisi vaikka hänellä olisi ollutkin homosuhteita. Ajan hengen mukaan (miesten välinen läheinen ja fyysinen ystävyys oli varmasti hyväksytympää kuin nykyään) se olisi varsin luonnollista.

• sukupuolisuus

Faktatietojen mukaan tämä Jeesus oli mies, eikä sukupuoleton.

Jumalasta itsestään meillä ei faktoja ole :)

Lähtökohtana Raamatun ajatus, että Jumala on kolmipersooninen: Jumala, Poika, Pyhä henki.

Raamatun perusteella voisi päätellä, että Jumala itsessään sekä Pyhä Henki ovat sukupuolettomia, kun taas Jeesuksella oli maskuliininen sukupuoli.

Nämä Jumalan kaksi persoonaa: Jumala itse ja Pyhä henki kun eivät ole ihmisiä, vaan ikään kuin henkeä. Siten heillä ei voi olla sukupuolta, kuten ihmisillä ja eläimillä. Ne eivät ole myöskään keskenään lisääntyneet. Tosin, eri uskontosuunnat ovat tästä asiasta eri mieltä:

joidenkin uskontojen mukaan Jeesus on syntynyt Pyhästä hengestä, jolloin Pyhä henki olisi feminiini ja Jumala olisi maskuliini. Toiset uskonnot tulkitsevat toisin tavoin, eli siten, että nämä kolme jumaluuspersoonaa ovat aina olleet kaikki olemassa, eikä niistä yksikään ole syntynyt.

Joka tapauksessa raamatun mukaan itse Jumala ja Pyhä Henki ovat sukupuolettomia henkiä ja ihminen on tämän Jumalan kuva: maskuliininen ja feminiininen.
      Jumala siis loi sukupuolet oman olemuksensa (kuvansa) mukaaan : siten Jumala ja Pyhä henki olisivat kaksisukupuolisia...

• ähpuh =)

tuonne etusivulle tämä keskustelu oli otsikoitu linkkinä : keskustelua jeesuksen sukupuolesta.. mä onneton luin vahingossa että keskustelua jeesuksen takapuolesta...hihii....

tuohon erreykseen kun haksahti, niin veikkaanpa että
      Isä Jumalankin suupielet kääntyi moisen vuoksi hienoiseen hymyyn... =)

• ähpuh

niin, itse tuohon kysymykseen: mielestäni se ,kumpaa sukupuolta Jeesus edusti, ei vaikuta itse jumaluuteen. Tietysti luonnollista on,että miehet mielellään ajattelevat Jeesuksen olleen miehen kaltainen, kun raamattu sitä kovasti painottaa.

Toisaalta tunnen useita feministiteologeja, joiden mielestä moinen ajatus on rienaavan herjaava koko jumaluutta ajatellen.
        Kummallakin on siinä oma lehmänsä ojassa, molemmilla yhtä syvässä.

olisko mahdoton ajatus,että kun Jumala loi Jeesuksen ihmisen kaltaiseksi,niin se riittäisi ja sen lopun voisi kukin pitää itse sellaisena kuin omalle uskonelämälleen katsoo sopivaksi.
        en muutenkaan usko ,että muiden mielipiteet muokkaisivat kenenkään käsitystä asiasta kumpaankaan suuntaan.

Kysymys on sinänsä uskonnollisfilosofiselta kannalta kyllä mielenkiintoinen , kertoo, miten asenteellisilla aivosoluilla kumpikin ihmisen sukupuoli on varustettu.

Luulenpa,että armon kannalta asia on varsin yhdentekevä.

• Katjuska

JEESUS ON AIKUINEN MIES IHMINEN NIINKUIN MEKIN JEESUS TEKEE IHMETEKOJA JUMALA PARANTAA MUT MÄ USKON SIIHEN IHMEESEEN MÄ RAKASTAN JEESUSTA JA MUN JUMALANPROFEETTA ISKÄÄ JA ÄITIÄ MUN HUOLEHTIJAA JA SUOJELIJAA sekä MUN IHANAA SULOISTA MINJA PIKKUSISKOA JOKA ON NYT LAPUAN LEIRILLÄ JOSSA MÄ OLIN PIKKUPAMPPUNA VIIME KESÄNÄ MULLA ON IKÄVÄ MUN RAKASTA SISKOA MÄ ITKEN JUSTIIN NYT SURUN KYYNELEITÄ PIA ON IHANA ISOSISKO KUN SE ANTOI MULLE RISTIKAULAKORUN SYKSYLLÄ 15 ELOKUUTA MÄ MEEN ALAJÄRVEN ERITYISAMMATTI KOULUUN OPISKELEMAAN MUUTEN VAAN KAIKKI USKOVAT MEIDÄN SUKULAISET JENNI JA JESSE MEIDÄN SERKUT JA Hauta-AHON JANNE TIETÄÄ ETTÄ MÄ OON KRISTITTY MÄ RAKASTAN MUN JERE PIKKUVELJEÄ JERE ON KIVA JUTTU KAVERI JA AUTTAA EGYPTIN PRINSSIN LAITTAMISESSA KATSOIN EILEN ENGLANNIN KIELISEN FINDING NEMO KASETIN JOSSA OLI VENÄJÄÄ MUN IHANA ÄITI SUOMENSI MULLE SITÄ KOSKA MUN ÄITI ON ISKÄN KANSSA LUKENUT VENÄJÄÄ LOKAKUUSSA ME VIETETÄÄN MUN JERE PIKKUVELJEN SYNTTÄREITÄ JERE TÄYTTÄÄ SILLOIN 17 VUOTTA MÄ OON MURROSIÄSSÄ SIKSI MÄ SUUTUN HELPOSTI JOS EN SAA TAHTOANI LÄPI. SITTEN OLEN TERVE JA YLISTÄN JA KIITÄN JUMALAA TERVEYDESTÄ JEESUS VAPAUTTAA MUN ÄIDINKIN TUPAKKA RIIPPUVAISUUDESTA MULLA ON KEVÄÄLLÄ MAALISKUUSSA 12 SUNNUNTAINA SYNTTÄRIT MÄ TÄYTÄN 20VUOTTA MÄ SAAN MUN ÄIDILTÄ SYNTTÄRILAHJAKSI SORMUKSEN MUA JÄNNITTÄÄ SILLOIN MUNISKÄ JA ÄITI JA MINJA JA PIA JA JERE MUN VELI LAULAA MULLE PALJON ONNEA VAAN PALJON ONNEA VAAN PALJON ONNEA KATJA PALJON ONNEA VAAN MARRASKUUSSA ON TALVI SILLOIN OLEN ULKONA LASKEN MÄKEÄ MINJAN JA PIA SISKON JA JERE PIKKUVELJEN KANSSA MÄ OSUN SUORAAN PUUHUN SE SATTUU JOULUKUUSSA OLEN VIELÄ KOULUSSA MUN KOULUSSA ON JOULURUOKAILU JA PIKKUJOULU LAULETAAN JOULULAHJOJA HENGELLISIÄ LAULUJA SIELLÄ ON HYVÄÄ RUOKAA JA HYVÄT JÄLKIRUOAT JOSKUS MÄ MENEN SERKKUJEN LUOKSE PELAAMAAN PLEIKKARILLA CRASHTEAM RACINGIA JESSEN KANSSA SILITÄN ROOSA KOIRAA .

• valistunut

Jeesus oli tavallinen ihminen joka oli löytänyt totuuden, mutta kristin usko hukkasi sen
      Jos haluat löytää totuuden niin tee niinkuin jeesus teki jossa jokaisen on vastattava omista teoistaan
      Kristin usko lunastusoppi ei perustu jeesuksen opetukseen, vaan hhänestä tehtiin sijaiskärsijä tarkoitussyistä
      Raamattu ei kerro missä jeesus oli nuoruudensa ajan, se on visusti salannut tuon tiedon, tuhonnut kaikki lähteet ettei siitä saatais tietoa
      Tuona aikana jolloin hän oli pois palestiinasta hän tuon tietonsa hankki intian reissullaan
      Opetuslapset eivät ymmärtäneet hänen optustaa vaikka hän näytti
      sen roikkumalla ritillä kuolemankaltaisessa tilassa, koska se oli sen aikainen tapa tullakseen valaistuneeksi
      Raamattu perustuu rikkaan roomalaisen juda ishariotin jeessuksen opetukseta muistiin panoista jotka juudas iskariot oli kirjoittanut
      Hän varasti ne juudas iskariotilta ja kaupitteli niitä roomalaisille muunneltuna ja sille pohjajje kritinusko perustettiin kun nähtiin,että se oli vallanitäjille edullinen sen avulla voitiin kansat alistaa vallan alle

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      19
      2176
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      39
      2075
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      28
      1970
    4. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      47
      1386
    5. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      74
      1326
    6. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      46
      873
    7. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      56
      802
    8. Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?

Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      8
      741
    9. Arvaa sattuuko se

Että teen töitä siihen että unohdan sinut. Mitä muutakaan voin
      Ikävä
      52
      713
    10. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      32
      698
    Aihe