Minkälaista seutua on Joensuun Noljakka? Onko sieltä millaiset kulkuyhteydet keskustaan, sillä sehän on tosi kaukanana keskustasta ja rautatieasemasta...? Osaako joku kertoa?
Joensuun Noljakka?
16
3461
Vastaukset
- mari
Ööö, no Noljakka on kyllä aika huonomaineista aluetta sinänsä, tai sieltä tulee eniten kai poliisille hälytyksiä, niin luin lehdestä viime syksynä.Mutta ei sitä kyllä siellä huomaa omasta mielestäni yhtikäs mitenkään.Paljon kaupungin asuntoja ja opiskelija-asuntoja Noljakassa kyllä on.
Yliopistolle tulee matkaa noin 4 kilometriä ja keskustaan noin 5 km.Pyöräteitä on kyllä sitten kaksi, toinen niistä aivan ihana metsän kautta kulkeva tie.Ja bussiyhetydet on hyvät.Itse olen Noljakassa ihan hyvin viihtynyt opiskelijakämpässä.- ...
Etu-Noljakka, eli keskustasta päin Siilaisen kautta tullessa, on hyvämaineista aluetta, sielläkin on opiskelija-asuntoja ja mielestäni ainakin tosi viihtyisää aluetta. Siellä huoltoaseman lähistöllä on ehkä niitä huonomaineisempia katuja ja rauhattomampaa. Sieltäkin löytyy opiskelija-asuntoja mutta matka keskustaan on sitten huomattavasti pitempi. Bussit kulkee hyvin joka puolelta Noljakkaa.
- ex-joensuun elli
... kirjoitti:
Etu-Noljakka, eli keskustasta päin Siilaisen kautta tullessa, on hyvämaineista aluetta, sielläkin on opiskelija-asuntoja ja mielestäni ainakin tosi viihtyisää aluetta. Siellä huoltoaseman lähistöllä on ehkä niitä huonomaineisempia katuja ja rauhattomampaa. Sieltäkin löytyy opiskelija-asuntoja mutta matka keskustaan on sitten huomattavasti pitempi. Bussit kulkee hyvin joka puolelta Noljakkaa.
Ylä-Noljakasta en osaa sanoa, mutta ainakin Ala-Noljakka on hyvin idyllistä. Hienoja omakotitaloja ja rantakin aivan vieressä! (Rannan tuntumassa järjestetään usein yo:n opiskelijatapahtumia kuulemani mukaan).
Lenkkipolkuja löytyy ja Ala-Noljakasta löytyy heti nurkilta Siwa. Mutta jos suurempaan ruokakauppaan mielii, niin pitää hoitaa ostokset keskustassa tai sitten raahautua ylä-noljakan suuntaan.
Keskustaan tulee alanoljakasta n. 4km matkaa ja yliopistolle pääsee kätevästi pyöräteitse. Matkaan menee alle 15 min pyörällä, eikä kävellenkään matka ole mahdoton. Linja-autoja menee aika huonosti keskustan suuntaan, tai siis ainakin meni silloin kun itse siellä asustelin. Puolen tunnin välein pääsee keskustaan ja baari-illan jälkeen voi varautua jo suosiolla soittamaan taksin...
Ei kannata pelätä Noljakkaan muuttoa, Siilaisen tienoilla varsinkin on mukavia opiskelija-asuntoja, jos nyt sellaista pohdit. - Anna
ex-joensuun elli kirjoitti:
Ylä-Noljakasta en osaa sanoa, mutta ainakin Ala-Noljakka on hyvin idyllistä. Hienoja omakotitaloja ja rantakin aivan vieressä! (Rannan tuntumassa järjestetään usein yo:n opiskelijatapahtumia kuulemani mukaan).
Lenkkipolkuja löytyy ja Ala-Noljakasta löytyy heti nurkilta Siwa. Mutta jos suurempaan ruokakauppaan mielii, niin pitää hoitaa ostokset keskustassa tai sitten raahautua ylä-noljakan suuntaan.
Keskustaan tulee alanoljakasta n. 4km matkaa ja yliopistolle pääsee kätevästi pyöräteitse. Matkaan menee alle 15 min pyörällä, eikä kävellenkään matka ole mahdoton. Linja-autoja menee aika huonosti keskustan suuntaan, tai siis ainakin meni silloin kun itse siellä asustelin. Puolen tunnin välein pääsee keskustaan ja baari-illan jälkeen voi varautua jo suosiolla soittamaan taksin...
Ei kannata pelätä Noljakkaan muuttoa, Siilaisen tienoilla varsinkin on mukavia opiskelija-asuntoja, jos nyt sellaista pohdit.Kiitos vastauksista! :) Itse sain opiskelija-asunnon Noljakankaari-nimisestä osoitteesta. Se taitaa vissiin sijoittua tohon Ylä-Noljakkaan, vai?? Entä onko siellä Noljakassa muita palveluita kuin Siwa?
- Anna
Anna kirjoitti:
Kiitos vastauksista! :) Itse sain opiskelija-asunnon Noljakankaari-nimisestä osoitteesta. Se taitaa vissiin sijoittua tohon Ylä-Noljakkaan, vai?? Entä onko siellä Noljakassa muita palveluita kuin Siwa?
Niin ja sitä piti vielä kysyä, että miten tuo Noljakka sijoittuu esim. Rantakylään, Hukanhautaan tai Niinivaaraan vertailtaessa? Eli missä näistä on halutuimmat opiskelija-asunnot ja mikä on kaikkein ikävintä seutua?
- mari
Anna kirjoitti:
Niin ja sitä piti vielä kysyä, että miten tuo Noljakka sijoittuu esim. Rantakylään, Hukanhautaan tai Niinivaaraan vertailtaessa? Eli missä näistä on halutuimmat opiskelija-asunnot ja mikä on kaikkein ikävintä seutua?
No nuo Rantakylä, Hukanhauta ja Niinivaara ovat täysin eri suunnassa kuin Noljakka.Rantakylään esim. tulee matkaa about 10 kilsaa Noljakasta.Itse pidän eniten tuosta Niinivaaran alueesta, Rantakylään en kyllä lähtisi vaikka siellä kai selviää vuokran suhteen aika halvalla.Tosin on Noljakassakin ihan edulliset hinnat, varsinkin Ellin yksiöissä.
Noljakankaaren seudulla on ruokavarasto, posti, r-kioski, parturi, pubi, kirkko ja aikas lähellä myös isompi s-market ja citymarket.Siis kaikkea tarvittavaa kyllä saa ihan lähistöltä, ei tarvitse keskustaan asti lähteä. - toinen mari
mari kirjoitti:
No nuo Rantakylä, Hukanhauta ja Niinivaara ovat täysin eri suunnassa kuin Noljakka.Rantakylään esim. tulee matkaa about 10 kilsaa Noljakasta.Itse pidän eniten tuosta Niinivaaran alueesta, Rantakylään en kyllä lähtisi vaikka siellä kai selviää vuokran suhteen aika halvalla.Tosin on Noljakassakin ihan edulliset hinnat, varsinkin Ellin yksiöissä.
Noljakankaaren seudulla on ruokavarasto, posti, r-kioski, parturi, pubi, kirkko ja aikas lähellä myös isompi s-market ja citymarket.Siis kaikkea tarvittavaa kyllä saa ihan lähistöltä, ei tarvitse keskustaan asti lähteä.tiiätkö mitään linnunlahden asunnoista? taitavat olla vähän uudempia kun noljakassa?
millä tiellä muuten asuit noljakassa? onko noljakka rantakylää rauhattomampi? - ex-joensuu
toinen mari kirjoitti:
tiiätkö mitään linnunlahden asunnoista? taitavat olla vähän uudempia kun noljakassa?
millä tiellä muuten asuit noljakassa? onko noljakka rantakylää rauhattomampi?Vinkkinä, että Noljakka on ihan siistiä asuinaluetta Joensuussa. Itse välttelisin Rantakylää ja Penttilää, jos haluaisin rauhalliseen asuinympäristöön...
Tosin kaikkialla varmasti ihan mukavaa. Ja pianhan se sitten selviää, missä haluaa oikeasti siellä Joensuussa asustella! - Anna
ex-joensuu kirjoitti:
Vinkkinä, että Noljakka on ihan siistiä asuinaluetta Joensuussa. Itse välttelisin Rantakylää ja Penttilää, jos haluaisin rauhalliseen asuinympäristöön...
Tosin kaikkialla varmasti ihan mukavaa. Ja pianhan se sitten selviää, missä haluaa oikeasti siellä Joensuussa asustella!Nyt kävikin niin, että sain vaihdettua asunnon lähemmäs keskustaa, mutta juuri tonne Penttilään, mikä ei sekään vissiin kovin hyvää seutua ole...:/ No nyt pystyy ainakin liikkumaan kävellen ja fillarilla. Osaatteko Penttilästä sen enempää kertoa?
- ex- SKINILANDIA
Anna kirjoitti:
Nyt kävikin niin, että sain vaihdettua asunnon lähemmäs keskustaa, mutta juuri tonne Penttilään, mikä ei sekään vissiin kovin hyvää seutua ole...:/ No nyt pystyy ainakin liikkumaan kävellen ja fillarilla. Osaatteko Penttilästä sen enempää kertoa?
Sieltä Penttilästähän tämä surullisenkuuluisa skinilauma on lähtöisin..joita tosin ei enää nykyään ole katukuvassa.
Ihan mukavaa seutua se Penttilä lienee on. Melko pitkä matka siitäkin tulee kaupunkiin. Tai ainakin joudut kapuamaan jyrkät rappuset ylös, jotta pääset sillalle...ellet sitten kierrä toisen sillan kautta...mutta sitten matka pitenee. Etköhän sä täällä viihdy. Ja ainahan kämppää voi vaihtaa ellei viihdy. Ja eihän sillä kämpällä ole juurikaan merkitystä :). - ei olis
Anna kirjoitti:
Nyt kävikin niin, että sain vaihdettua asunnon lähemmäs keskustaa, mutta juuri tonne Penttilään, mikä ei sekään vissiin kovin hyvää seutua ole...:/ No nyt pystyy ainakin liikkumaan kävellen ja fillarilla. Osaatteko Penttilästä sen enempää kertoa?
kannattanu vaihtaa. Penttilään on toki lyhempi matka, mut se on tosissaan paljon rauhattomampaa, ja sinne on huonommat kulkuyhteydet. Jos kesän jälkeen liikut pyörällä/kävellen keskustan ja Penttilän väliä, tulee Suvantosillan ylitys olemaan pirun kylmää. Jos et halua kiertää pitempää matkaa, niin joudut tulemaan sillalta alas puisia portaita pitkin - ärsyttävää hommaa pyörän kanssa. Penttilässä ei oo kauppoja lähellä, joudut kantamaan kamat keskustasta asti, kun Noljakankaarella matkaa olis ollu n. 40 metriä Ruokavarastoon, 200 m. S-Marketille jne. Olis kannattanu katsoa ennen kuin katua!
- ddf
ei olis kirjoitti:
kannattanu vaihtaa. Penttilään on toki lyhempi matka, mut se on tosissaan paljon rauhattomampaa, ja sinne on huonommat kulkuyhteydet. Jos kesän jälkeen liikut pyörällä/kävellen keskustan ja Penttilän väliä, tulee Suvantosillan ylitys olemaan pirun kylmää. Jos et halua kiertää pitempää matkaa, niin joudut tulemaan sillalta alas puisia portaita pitkin - ärsyttävää hommaa pyörän kanssa. Penttilässä ei oo kauppoja lähellä, joudut kantamaan kamat keskustasta asti, kun Noljakankaarella matkaa olis ollu n. 40 metriä Ruokavarastoon, 200 m. S-Marketille jne. Olis kannattanu katsoa ennen kuin katua!
Minkäslaista seutua tämä Hukanhauta on?
Näkyy olevan esim. yliopistolle matkaa vähän liiankin kanssa, mutta kai se on otettava kämppä vastaan ettei ilman jää. - taitaa olla
ddf kirjoitti:
Minkäslaista seutua tämä Hukanhauta on?
Näkyy olevan esim. yliopistolle matkaa vähän liiankin kanssa, mutta kai se on otettava kämppä vastaan ettei ilman jää.tosissaan vähän liian kaukana. Itse en oo siellä asunu, mutta kavereilta oon kyllä kuullu. Karjamäentien op. asunnot on aika hämärässä paikassa, keskellä omakotitaloaluetta. Lähin kauppa on Niinivaaralla, jos ei oteta Nesteen huoltsikkaa lukuun. Kämpät on halpoja ja talot ihan ok. joten hyviäkin puolia on. Jengi kai bilettää siellä aika paljon, kun kukaan ei viitsi lähteä keskustaan asti (ainakaan talvella). Soluja siellä on paljon, mut kait sieltä halutaan pois aika nopeaan.
- keväällä pois
nostellaan tätäkin ettei muut tee samaa virhettä ja joudu tänne. pikkukaupungin etuja kun pitäisi olla lyhyet etäisyydet...
- an englishman
"nostellaan tätäkin ettei muut tee samaa virhettä ja joudu tänne. pikkukaupungin etuja kun pitäisi olla lyhyet etäisyydet... "
No jaa, Noljakkaan kulkevat bussit muistaakseni 30 minsan välein, eli kyllä Noljakan ja keskustan/yliopiston väliä ihan hyvin kulkee. Bussissa ehtii sitten mukavasti vaikkapa lueskella jotain.
Mutta, itse olen kyllä enemmän keskusta-asuja, enkä nykyisestä keskustakämpästäni (toisessa ja Joensuuta isommassa kaupungissa) vaihtaisi enää mihinkään lähiöön tai opiskelijakämppägettoon.
Opiskelija-asumisen suhteen voin kuitenkin suositella Noljakkaa. Itse asuin Noljakankaarella, joka tässäkin ketjussa on mainittu. Ihan ok paikka ja varsinkin kesällä ihan nättiä seutua, vaikka onkin lähiötä lähes koko alue. Tai no, oikeastaan siellä on lähiöitä ja seassa sitten jännästi omakotitaloja ja rivitaloja. Siis Noljakankaarella. Ongelmana koko Joensuussa on kerrostaloasumisen kannalta se, että vanhempaa rakennuskantaa ei oikein ole, eli sieltä löytyy lähinnä vain (mielestäni) kamalia 60-, 70-, 80-, 90-luvun laatikko- ja hometaloja, joissa ei ole minkäänlaisia äänieristyksiä. Eli herkkäuninen voi helposti kärsiä.
Noljakankaaren perukoilta kertyy kyllä matkaa S-Markettiin ja Citymarkettiin jonkin verran, pahimmillaan ehkä parisen kilometriä, mutta keskustaan ei silti tosiaan tarvitse välttämättä vaivautua päivittäistavaraostoksille. Valintatalo on surkea kauppa - ne ovat yhtä huonoja mielestäni kaikkialla, lähiöissä tai kaupunkien keskustoissa. - your phone number?
an englishman kirjoitti:
"nostellaan tätäkin ettei muut tee samaa virhettä ja joudu tänne. pikkukaupungin etuja kun pitäisi olla lyhyet etäisyydet... "
No jaa, Noljakkaan kulkevat bussit muistaakseni 30 minsan välein, eli kyllä Noljakan ja keskustan/yliopiston väliä ihan hyvin kulkee. Bussissa ehtii sitten mukavasti vaikkapa lueskella jotain.
Mutta, itse olen kyllä enemmän keskusta-asuja, enkä nykyisestä keskustakämpästäni (toisessa ja Joensuuta isommassa kaupungissa) vaihtaisi enää mihinkään lähiöön tai opiskelijakämppägettoon.
Opiskelija-asumisen suhteen voin kuitenkin suositella Noljakkaa. Itse asuin Noljakankaarella, joka tässäkin ketjussa on mainittu. Ihan ok paikka ja varsinkin kesällä ihan nättiä seutua, vaikka onkin lähiötä lähes koko alue. Tai no, oikeastaan siellä on lähiöitä ja seassa sitten jännästi omakotitaloja ja rivitaloja. Siis Noljakankaarella. Ongelmana koko Joensuussa on kerrostaloasumisen kannalta se, että vanhempaa rakennuskantaa ei oikein ole, eli sieltä löytyy lähinnä vain (mielestäni) kamalia 60-, 70-, 80-, 90-luvun laatikko- ja hometaloja, joissa ei ole minkäänlaisia äänieristyksiä. Eli herkkäuninen voi helposti kärsiä.
Noljakankaaren perukoilta kertyy kyllä matkaa S-Markettiin ja Citymarkettiin jonkin verran, pahimmillaan ehkä parisen kilometriä, mutta keskustaan ei silti tosiaan tarvitse välttämättä vaivautua päivittäistavaraostoksille. Valintatalo on surkea kauppa - ne ovat yhtä huonoja mielestäni kaikkialla, lähiöissä tai kaupunkien keskustoissa.pikemmin toisinpäin eli hyvä alue muille kuin opiskelijoille. hehän tarttis lähelleen koulut ja kapakat!
tuo puoli tuntia bussien välillä pätee keskellä arkipäivää, ei silloin kun sitä kyytiä sit tarttis
mukava kans kävellä tai polkea läpi sen rapaisen metsän. naiset saattaa saada ulkomaista juttuseuraakin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k503658On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole382361Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi712308Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä602198Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.271626Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma651550- 761457
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?551003Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?68982Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi40869