YHDYNNÄN JÄLKEINEN HAJU

:-O

Olen suhteessa ja olemme kumppanin kanssa jättäneet kortsut pois.Yhdynnän jälkeen koko värkki haisee pari päivää niin kuvottavalle että!!!Onko olemassa jotain ainetta tai vippaskonstia millä tuon hajun voisi välttää?Ei edellisissä suhteissa ole ollut moista hajua.Kumppanin sperma ei haise pahalle.Vinkkejä kiitos!?

7

20879

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sairaanhoitaja

Kokeile esim Gynophilus-kapseleita tmv, joita apteekista saa reseptittä. Haju johtuu LUULTAVASTI siitä, että emäksinen eli täysin normaali sperma saa emättimesi pH:n nousemaan. Apteekissa on kaikenlaisia pH:n "neutralisoijia", esim alapesuissa voi käyttää hapahkoja pesuaineita (en muista nimiä tähän hätään, mutta etsi intiimi-hyllyiltä).

Ja näin vanhempana naisihmisenä sanoisin, että joidenkin miesten sperma vain on hajua-aiheuttavaa, varsinkin jos sitä tulee usein ja runsaasti :)

• Kristiina

Mulla todettiin kerran papa-kokeessa tulehdus lk 2 ja sain lääkekuurin (antibioottia emättimeen) ja kun silloin koitin ottaa vähän selvää näistä tulehduksista, niin jossain sanottiin, että emättimen bakteeritulehdus oireilee niin, että yhdynnän jälkeen haisee kuin pilaantunut kala. Olinkin tuntenut sellaisen pahan hajun aina yhdynnän jälkeen koko seuraavan päivän ja joskus sitä seuraavankin (luulin silloin, että se haju lähtee miehen eritteestä), mutta lääkekuurin jälkeen sitä hajua ei ole ollut kuin kerran ja silloinkaan se ei ollut enää niin voimakas. Ehkä noi edellisen vastauksen ph jutut korostuu erityisesti vielä, jos on tulehdus, koska silloinhan se tasapaino on muutenkin häiriintynyt. Luulen, että Ecovag on myös hyvä maitohappobakteerikuuri esim. antibioottikuurin jälkeen sitä ph:ta puolustamaan. Omin päin ei käsittääkseni kannata ostaa bakteereja tappavaa eikä sienilääkettä.

• hajusieni

Samaa ongelmaa ollut mulla. Ex-miehen kanssa oli aina kauhee haju yhdynnän jälkeen. Muistutti mätää kalaa. Tulehduksia mulla ei pitänyt olla. On ollut kyllä hiivaa ja jotain muuta emätintulehdusta, mutta niiden hoitamisenkin jälkeen hajua vaan tuli.
      Nykyisen miehen kanssa ei ole ollut näitä hajuongelmia. Olen miettinyt että johtuisko siitäkin, että miehen spermat ovat yksilöllisiä ja toisten kanssa eritteet eivät jostain syystä "synkkaa" keskenään ja tuota hajua syntyy?

Liittynee varmaankin näihin ph-arvoihin.

• diudau

Itsekkin tässä kärsin pahanhajuisesta vuodosta ja jotenkin rupee epäilyttämään että voisiko olla miehessäni se vika joka laukaisee jonkinlaisen epätasapainon, kun kuukauden pidättäytyminen seksistä ja lactal-kuuri poistivat ongelman...ja nyt kun seksi on kuvioissa niin johan taas haiskahtaa :D ja edellisten kumppanien kanssa ei ollut minkään moista ongelmaa...

• santse3

Itsellä ollut monta päivää pahanhajuinen vuoto. En seurustele, enkä ole harrastanut miehen kanssa seksiä. Mietin voisiko se vain olla joku hiiva, tai vastaava tulehdus. En uskalla edes arvioida mikä olisi pahanhajun ja ylimääräisen eritteen oikea syy. Olen joutunut nuorena käydä niin moneen otteeseen lääkärissä että alan kammoksua pikkuhiljaa.

Viimeksi se meni itsekseen ohi, mutta vei aikaa.. Miedolla saippualla peseminen ja hyvin huuhtelu omien touhujen jälkeen veivät hajut pois viimeksi.
      pitänee kokeilla samaa nyt.

• Kympit turpiin

Miksi hoitaa jälkikäteen? Siitä aika vähän apua.
      Peskää ennen touhuilua kumpikin ja jälkeen myös.

• Kiinalainen rotta

http://keskustelu.plaza.fi/ellit/liikunta-ja-terveys/naistentaudit/1680587/miehen-vika/
      Mistä johtuu miehen sperman kamala haju?
      Eli näen poikaystävääni aika harvoin, ja sain taas aivan kamalan hiivatulehduksen kun oltiin oltu sängyssä. Huomasin, että hänen spermansa haisi aivan kamalalle kalalle. Olen syönyt jo yhden lääkäriltä saaman tabletin, yhden käyttänyt apteekista saadun kolmen päivän puikkokuurin, ja nyt tänään on pakko mennä lääkäriin.
      Nyt rupeaa ärsyttämään se, että minä olen se, joka joutuu aina kärsimään.
      Eli miten sanon poikaystävälleni hienovaraisesti, että hänen spermansa haisi ja tiesin heti, että saan siitä hiivatulehduksen? Mikä miehessä aiheuttaa sen, että hänen spermansa todellakin on "pilaantunutta"? Miten te olette saaneet miehenne lekuriin?

http://www.iltasanomat.fi/kysy-seksista/art-1288432109364.html
      Emättimen pH on hapan 3,8 - 4,5 ja siemennesteen pH 7,3–8,0 eli sekin vaikuttaa emättimen pH-tasapainoon.
      Jos sinulla on taipumusta saada helposti tulehduksia, niin kondomin käytöstä voi olla hyötyä.

http://www.avatv.fi/rakkausjaseksi/artikkeli.shtml/mita-siemenneste-on-ja-voiko-sen-makuun-vaikuttaa/2012/06/1564202
      Miehet rakastavat saada suuseksiä, mutta hyvin harva nainen pitää siemennesteen mausta. Asialle voidaan kuitenkin tehdä jotain.
      Mitä siemenneste oikein on?
      Siemennesteen pH on 7,3–8,0 eli se on happamuudeltaan neutraalia, mutta maistuu siitä huolimatta hiukan happamalle. Kuivasta massasta siemennestettä 10 prosenttia on epäorgaanisia yhdisteitä ja loput 90 prosenttia orgaanisia.
      46–80 prosenttia siemennesteen määrästä on peräisin rakkularauhasista.

http://www.iltasanomat.fi/kysy-seksista/art-1288475404013.html
      Mikä tekee sen, että kun mies päästää sperman naisen sisään, niin sitä hajua ei tahdo saada pesemälläkään pois. Tämä on aika yleistä, kun naisten kanssa keskustelee.
      Haju on ällöttävä. Saippuapesuja täytyy tehdä monta kertaa päivässä parin päivän ajan ja silloin haju lähtee. Sama toistuu joka kerta?
      Seksuaaliterapeutin vastaus:
      Asia liittyy ainakin osin siihen, että sperma vaikuttaa naisen emättimen pH-tasapainoon, mikä aiheuttaa tuoksun. Asian välttää käyttämällä kondomia. Toinen vaihtoehto on kokeilla maitohappoja sisältävää pesunestettä, joka auttaa säilyttämään sopivan pH-tasapainon.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/2119765
      Ottakaa ihmeessä kondomit käyttöön, niin ei tule tuollaisia ongelmia. Suosittelen!!!
      Ihan turha kärsiä jatkuvista tulehduksista ja pahasta hajusta, jos ratkaisu on varsin yksinkertainen.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/1898166
      Ex-miehen kanssa oli aina kauhee haju yhdynnän jälkeen. Muistutti mätää kalaa. Tulehduksia mulla ei pitänyt olla. On ollut kyllä hiivaa ja jotain muuta emätintulehdusta, mutta niiden hoitamisenkin jälkeen hajua vaan tuli.
      Nykyisen miehen kanssa ei ole ollut näitä hajuongelmia. Olen miettinyt että johtuisko siitäkin, että miehen spermat ovat yksilöllisiä ja toisten kanssa eritteet eivät jostain syystä "synkkaa" keskenään ja tuota hajua syntyy?
      Liittynee varmaankin näihin ph-arvoihin.

Näin se on Ystäväni tytär ei saanut lasta ensimmäisen miehensä kanssa. Erosivat ja molemmat menivät toisiin avioihin, nyt kummallakin on lapsi uuden kumppanin kanssa. Sitä ei sovita yhteen useammalla tavalla, se on sitä luontoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      82
      3223
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2925
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      53
      2182
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1635
    5. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      19
      1454
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      8
      1427
    7. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      17
      1421
    8. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      18
      1365
    9. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1341
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      35
      1305
    Aihe