ge vakuutukset

kohtalotovereita

Hei! Ostimme talon joku vuosi sitten,ja pankista tarjottiin vakuutusta,pahan päivän varalle tietenkin.No,paha päivä tuli,eli minut irtisanottiin.Sopivasti järkytyksen keskelle tulee vuosi-ilmoitus vakuutuksesta.Ja kuinka ollakkaan korvausta luvattiin lainan hoitoon ja jopa työttömyyspäivärahaakin.Liian hyvää ollakseen totta??Aivan!!Tänään sain vajaa 50€ kolmen kuukauden odottelun jälkeen,sillähän lainaa lyhennetäänkin.Taidanpa ottaa kuluttaja-asiamieheen yhteyttä.Älkää hyvät ihmiset menkö lankaan,niinkuin me menimme!!Onko muille käynyt samoin?Ois kiva tietää.

54

14850

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ppp

      Hei
      Meillä myös tarjottiin tuota vakuutusta ja sen otimme. Nyt alko pelottamaan että turhaanko. Ilmeisesti. Nyt ajattelinkin soittaa pankkiin ja kysyä onko mitään mahkuja peruuttaa tuota vakuutusta. Tuskinpa. Onhan siinä ne ehdot ja niistä luin, että jos lainan maksaa takaisin niin ne palauttavat osan vakuutusmaksusta, huom. osan...Eli jos ottaa vaikka toisesta pankista lainan ja maksaa sillä pois edellisen, sitten kun saa vakuutuksesta rahat, jos saa, niin maksaa silläkin sitten vaikka asuntolainaa pois. Meillä tuo summa oli n.10000e joten pikkusummista ei oo kyse. Harmittaa vietävästi. Teidän kannattaa taistella et saatte rahanne. Kyllä ge vakuutuksen kelpaa, mahtaa olla yhtiön omistajat rikkaita, kerää eurot ihmisiltä ja ei maksa lupaamiansa maksuja ollenkaan. Pääkonttorikin sijaitsee Lontoossa, kait ne kaikki käsittelyt kulkevat sen kautta, voi vain kuvitella kauan se kestää ja porsaanreikiä löytyy, lopputulos on se ettei rahoja saa!

      • olli

        voit peruuttaa koska tahansa tosin GE vakuutus kusettaa tässäkin eikä anna takaisin kuin 70 % vakuutusmäärästä...korvauskäytäntö täyttä huijausta


      • pankin kauttako
        olli kirjoitti:

        voit peruuttaa koska tahansa tosin GE vakuutus kusettaa tässäkin eikä anna takaisin kuin 70 % vakuutusmäärästä...korvauskäytäntö täyttä huijausta

        peruutus tehdään ? Suostuuko pankki yleensä suosiollisesti asiaan, siis vaikuttaako lainaehtoihin. Pankkihan saa kuitenkin enemmän korkoa, kun vakuutus summa lisätään alussa lainasumman päälle.


      • Aivokasvain
        pankin kauttako kirjoitti:

        peruutus tehdään ? Suostuuko pankki yleensä suosiollisesti asiaan, siis vaikuttaako lainaehtoihin. Pankkihan saa kuitenkin enemmän korkoa, kun vakuutus summa lisätään alussa lainasumman päälle.

        Olen ollut vuosia hyvä maksaja GE-yhtiölle. Nyt kun sain aivokaisvaimen ja olen ollut pitkään sairaslomalla ja joudun ehkä jäämään eläkkeelle yhtiö keksi irtisanoa vakuutuksen. Syy on se, etten ole ollut vakuutusta ottaessani turvakelpoinen koska minulla on ollut niska- hartiaseudun vaivoja. Aion kyllä kysyä lakimieheltä onko mitään tehtävissä mutta taitaa koko yhtiö olla suurta kusetusta. Pitäisi kai enemmän saada kielteistä julkisuutta jotta muut ymmärtäisivät olla ottamattta vakuutusta tästä yhtiöstä.


      • ..valittamalla kylläkin.
        olli kirjoitti:

        voit peruuttaa koska tahansa tosin GE vakuutus kusettaa tässäkin eikä anna takaisin kuin 70 % vakuutusmäärästä...korvauskäytäntö täyttä huijausta

        Melkein siis kävi niin että lainaa olisi jäänyt vielä lainaturvavakuutuksen maksupalautusten jälkeen noin 3000 euroa (!!!), kun irtisanoimme vakuutuksen. Onneksi löysin Kuluttajien vakuutustoimiston ja ratkaisutietokannan.
        Ge-vakuutus palautti loputkin ilman riitaa.

        http://www.vakuutusneuvonta.fi/


      • ripa
        ..valittamalla kylläkin. kirjoitti:

        Melkein siis kävi niin että lainaa olisi jäänyt vielä lainaturvavakuutuksen maksupalautusten jälkeen noin 3000 euroa (!!!), kun irtisanoimme vakuutuksen. Onneksi löysin Kuluttajien vakuutustoimiston ja ratkaisutietokannan.
        Ge-vakuutus palautti loputkin ilman riitaa.

        http://www.vakuutusneuvonta.fi/

        mulla palauttivat 2000 vähemmän kuin vakuutusta varten ottamaani lainaa jäljellä...

        teitkö kirjallisen valituksen missä liitteenä vakuutuslautakunnan lausunto vai miten sait erotuksen takaisin?

        löysin sivuilta päätöksen johon perustuen pitänee valittaa:
        http://www.vakuutusneuvonta.fi/vkldata/Lausunnot2.asp?VKLNro=VKL 110/03


      • ge vakuutus ihana asia ????
        pankin kauttako kirjoitti:

        peruutus tehdään ? Suostuuko pankki yleensä suosiollisesti asiaan, siis vaikuttaako lainaehtoihin. Pankkihan saa kuitenkin enemmän korkoa, kun vakuutus summa lisätään alussa lainasumman päälle.

        Okei ihan jännittä rueta kyselee mitä ge on mieltä kun vetäsin tossa sirkkelillä sormen pois. työskentelen ammatissa jossa tarvitaan kummassakin kädessä ns pinsetti otetta. luin ge lappusta jossa tapturmaisen vahingon tulee olla haitaltaan 60 %, eli varmaan käytännössä se tarkoittas kummankin käden amputaatiota ja toisen jalan varpaitten puuttumista!?


    • tyytyväinen

      Minulla on myös ge vakuutusturva asuntolainani maksuun. Jäin työttömäksi tuotannollisista syistä, kolmankymmenen päivän jälkeen sain korvausta kuukausittain maksettavaksi sovitulle lainan korkomäärälle sekä lyhennykselle. Veroa jouduin summasta maksamaan, mutta olen tosi tyytyväinen, en olisi selvinnyt ilman lainaturvaa. Älkää hyvät ihmiset menkö irtisanomaan vakuutustanne...lukekaa ehdot tarkkaan ja sairauden/työttömyyden kohdatessa laittakaa kaikki tarvittavat liitteet hakemukseen. Yksinhuoltajana olisin ollut täysin hukassa ilman lainaturvaa.

    • Töihinkin jo joutais

      Älkää ihmiset hätäilkö.Olen ollut sairaslomalla keväästä 05 alkaen ja GE on maksanut lainoja toistaiseksi.Tosin vero on 45%.Mikä todistaa Valtion ahneuden.

      • Huijattu ja rankasti

        No kyllä me hätäillään...

        Ajattelin palata tähän keskusteluun koska tämä huijaus jatkuu edelleen. Meidän tilanne:
        Ostimme asunnon, otimme pariturvan koska halusimme "turvata" asiat ongelmien varalta. Tuli ongelmia, avovaimolle syöpä ja nyt kun pitäisi GE:n maksaa toisen osapuolen lainanlyhennyksiä niin ilmoittivat että vakuutus EI ole voimassa koska avovaimoni on käynyt 1 kerran vuosia sitten työterveyslääkärin lähetteellä nenälääkärillä ihan muista syistä! Eikä tällöin todettu edes mitään sairautta! Ihmettelen että kuinka tämä Genworth Financial voi jatkaa toimintaansa ja ettekö te kusetetut tee mitään asian hyväksi? Lakimies varmaan sanoo että voi voi, mutta ihmisten jatkuvat puheet, varoitukset ja tiedottaminen asiasta auttaa ainakin seuraavia uhreja välttämään tämän ansan.

        Minä kyllä annan kuulua asiasta sillä volyymillä että!! Taitaa pankkikin vaihtua samalla koska on yhteistyössä moisen huijarifirman kanssa.

        Onko tässä maassa yhtään ihmistä joka ei olisi käynyt lääkärissä niin ettei joskus olisi lähetettä? Tässä on kaksi syöpää vastassa, avovaimolla oleva ja Genworth Financial.


      • Huijattu ja rankasti
        Huijattu ja rankasti kirjoitti:

        No kyllä me hätäillään...

        Ajattelin palata tähän keskusteluun koska tämä huijaus jatkuu edelleen. Meidän tilanne:
        Ostimme asunnon, otimme pariturvan koska halusimme "turvata" asiat ongelmien varalta. Tuli ongelmia, avovaimolle syöpä ja nyt kun pitäisi GE:n maksaa toisen osapuolen lainanlyhennyksiä niin ilmoittivat että vakuutus EI ole voimassa koska avovaimoni on käynyt 1 kerran vuosia sitten työterveyslääkärin lähetteellä nenälääkärillä ihan muista syistä! Eikä tällöin todettu edes mitään sairautta! Ihmettelen että kuinka tämä Genworth Financial voi jatkaa toimintaansa ja ettekö te kusetetut tee mitään asian hyväksi? Lakimies varmaan sanoo että voi voi, mutta ihmisten jatkuvat puheet, varoitukset ja tiedottaminen asiasta auttaa ainakin seuraavia uhreja välttämään tämän ansan.

        Minä kyllä annan kuulua asiasta sillä volyymillä että!! Taitaa pankkikin vaihtua samalla koska on yhteistyössä moisen huijarifirman kanssa.

        Onko tässä maassa yhtään ihmistä joka ei olisi käynyt lääkärissä niin ettei joskus olisi lähetettä? Tässä on kaksi syöpää vastassa, avovaimolla oleva ja Genworth Financial.

        Jotain hyvää tämänkin taivaan alla!

        Taistelun jälkeen Genworth Financial maksoi kuin maksoikin meille korvauksia... Ei se helppoa ollut, mutta ei kai tämä elämä muutenkaan ole?


      • myös kokenut
        Huijattu ja rankasti kirjoitti:

        No kyllä me hätäillään...

        Ajattelin palata tähän keskusteluun koska tämä huijaus jatkuu edelleen. Meidän tilanne:
        Ostimme asunnon, otimme pariturvan koska halusimme "turvata" asiat ongelmien varalta. Tuli ongelmia, avovaimolle syöpä ja nyt kun pitäisi GE:n maksaa toisen osapuolen lainanlyhennyksiä niin ilmoittivat että vakuutus EI ole voimassa koska avovaimoni on käynyt 1 kerran vuosia sitten työterveyslääkärin lähetteellä nenälääkärillä ihan muista syistä! Eikä tällöin todettu edes mitään sairautta! Ihmettelen että kuinka tämä Genworth Financial voi jatkaa toimintaansa ja ettekö te kusetetut tee mitään asian hyväksi? Lakimies varmaan sanoo että voi voi, mutta ihmisten jatkuvat puheet, varoitukset ja tiedottaminen asiasta auttaa ainakin seuraavia uhreja välttämään tämän ansan.

        Minä kyllä annan kuulua asiasta sillä volyymillä että!! Taitaa pankkikin vaihtua samalla koska on yhteistyössä moisen huijarifirman kanssa.

        Onko tässä maassa yhtään ihmistä joka ei olisi käynyt lääkärissä niin ettei joskus olisi lähetettä? Tässä on kaksi syöpää vastassa, avovaimolla oleva ja Genworth Financial.

        Niin se on, yhtään lääkärissäkäyntiä ei GE jätä penkomatta, vaikka hoitaisit peräpukamia ja sairastuisit päänalueelta, niin jopas vain saadaan syy evätä vakuutus.
        Tokihan käytäntö on, että oletetaan vakuutuksenottajan valittavan, mutta kaikki eivät jaksa lähteä siihen rumbaan. Onhan vakuutus otettu nimenomaan turvaamaan taloutta kaiken varalta.
        Tämän ne GE:ssä unohtavat täysin siinä vaiheessa, kun saavat vakuutuksenottajan rahasumman tililleen!!
        Parast tapa varmaan on juuri "pitää ääntä" ja varoitella läheisiään, ettei uusia "uhreja" tulisi.


      • HUIJATTU
        myös kokenut kirjoitti:

        Niin se on, yhtään lääkärissäkäyntiä ei GE jätä penkomatta, vaikka hoitaisit peräpukamia ja sairastuisit päänalueelta, niin jopas vain saadaan syy evätä vakuutus.
        Tokihan käytäntö on, että oletetaan vakuutuksenottajan valittavan, mutta kaikki eivät jaksa lähteä siihen rumbaan. Onhan vakuutus otettu nimenomaan turvaamaan taloutta kaiken varalta.
        Tämän ne GE:ssä unohtavat täysin siinä vaiheessa, kun saavat vakuutuksenottajan rahasumman tililleen!!
        Parast tapa varmaan on juuri "pitää ääntä" ja varoitella läheisiään, ettei uusia "uhreja" tulisi.

        EI TODELLAKAAN KANNATA OTTAA ! KOKEMUSTA ON . PITKÄIKÄISENLAINAN MAKSUTURVA - HAH HAH HAA - TYÖTTÖMYYDENOSALTA "turva" ON 5 v . TÄSTÄ VAKUUTUKSESTA EI RAHAA TIPU.


      • ISKI 56
        HUIJATTU kirjoitti:

        EI TODELLAKAAN KANNATA OTTAA ! KOKEMUSTA ON . PITKÄIKÄISENLAINAN MAKSUTURVA - HAH HAH HAA - TYÖTTÖMYYDENOSALTA "turva" ON 5 v . TÄSTÄ VAKUUTUKSESTA EI RAHAA TIPU.

        JOUDUIN TYÖTTÖMÄKSI HEINÄKUUN ALUSSA ,N 30 PV POLTETTIIN KESÄLOMIA , SITTEN ODOTETTIIN 60PV KASSAN MAKSATUSTA ,PAPERIT SAIN GE:LLE JOULUKUU 15, TAMMIKUU 20010 SOITTELIN OLI KUULEMMA VÄHÄN RUUHKAA, MUTTA KUUN VAIHTEESSA VARMAAN, NO VAIHDE MENI,MAALISKUUN ALUSSA SOITIN JA SELVISI RUUHKAA ON, MINUN PAPERIT JOSSAIN SIELLÄ HÄSSÄKÄSSÄ, LISÄVEROKORTIN OLIN LÄHETTÄNYT AJOISSA EIVÄT SAANEET SIITÄKÄÄN TEKOSYYTÄ.SEURAAVAKSI JÄNNITETÄÄN SITÄ OLENKO ENÄÄN TYÖTÖN KOSKA OLEN TYÖVOIMAPOLIITTISESSA KOULUTUKSESSA. PAHAT EPÄILYKSET ON MUTTA ODOTETAAN ILMOITUSTA MUTTA LOPPUTULOS ON KUN MAHDOLLINEN KORVAUS LOPPUU PÄÄTTYY GE:hen LIIKESUHTEENIKIN. PÄÄTTÄMISEEN RIITTÄÄ VAPAAMUOTOINEN ILMOITUS MUISTA PÄIVÄMÄÄRÄT JA ALLEKIRJOITUSET. TULEVAISUUDESSA KÄÄNNYN KOTIMAISTEN HUIJAUSYHDISTYSTEN PUOLEEN!


      • Kiitti vit..ti
        ISKI 56 kirjoitti:

        JOUDUIN TYÖTTÖMÄKSI HEINÄKUUN ALUSSA ,N 30 PV POLTETTIIN KESÄLOMIA , SITTEN ODOTETTIIN 60PV KASSAN MAKSATUSTA ,PAPERIT SAIN GE:LLE JOULUKUU 15, TAMMIKUU 20010 SOITTELIN OLI KUULEMMA VÄHÄN RUUHKAA, MUTTA KUUN VAIHTEESSA VARMAAN, NO VAIHDE MENI,MAALISKUUN ALUSSA SOITIN JA SELVISI RUUHKAA ON, MINUN PAPERIT JOSSAIN SIELLÄ HÄSSÄKÄSSÄ, LISÄVEROKORTIN OLIN LÄHETTÄNYT AJOISSA EIVÄT SAANEET SIITÄKÄÄN TEKOSYYTÄ.SEURAAVAKSI JÄNNITETÄÄN SITÄ OLENKO ENÄÄN TYÖTÖN KOSKA OLEN TYÖVOIMAPOLIITTISESSA KOULUTUKSESSA. PAHAT EPÄILYKSET ON MUTTA ODOTETAAN ILMOITUSTA MUTTA LOPPUTULOS ON KUN MAHDOLLINEN KORVAUS LOPPUU PÄÄTTYY GE:hen LIIKESUHTEENIKIN. PÄÄTTÄMISEEN RIITTÄÄ VAPAAMUOTOINEN ILMOITUS MUISTA PÄIVÄMÄÄRÄT JA ALLEKIRJOITUSET. TULEVAISUUDESSA KÄÄNNYN KOTIMAISTEN HUIJAUSYHDISTYSTEN PUOLEEN!

        Älkää ikinä ottako ge vakuutuksia tai jos olet jo ottanut irtisano se heti.Kyllä pankissa sanottiin, että kaikki korvataan jos jotain sattuu tai jäät työttömäksi.No sitten sattu ja tapahtu kaikenlaista ja korvauksia ei tullu tästä kusetus firmasta ropoakaan. Vetosivat, että vakuutusehtojen tämän ja tuon mukaan saa asiakasta vetää pers....en niin paljon ku huvittaa.


      • hiiohoioioi
        HUIJATTU kirjoitti:

        EI TODELLAKAAN KANNATA OTTAA ! KOKEMUSTA ON . PITKÄIKÄISENLAINAN MAKSUTURVA - HAH HAH HAA - TYÖTTÖMYYDENOSALTA "turva" ON 5 v . TÄSTÄ VAKUUTUKSESTA EI RAHAA TIPU.

        Olisit lukenut ne vakuutusehdot ja ottanut kuukausimaksuisen turvan, jossa työttömyysturva koko vakuutusajalla ;)


    • tuohtunu tyhmyydestä

      Pässit pienoiset, lukisitte ne vakuutusehdot ennenkuin alatte avautumaan.

      Antakaas kun setä hieman sivistää.

      Vakuutusten myyntityön hoitaaa pankki. Esim. OP, POP, AKTIA ja SP.
      Eli vakuutusyhtiö ei voi mitenkään tietää, kuinka ruusuisen kuvan pankki vakuutuksista ja ehdoista asiakkaalle antaa.

      (pankki saa provikat jokaisesta myydystä vakuutuksesta joten luuletteko että pankkitoimihenkilön tekee mieli ilmoittaa, että vakuutus korvaa työttömyyttä VAIN JOS ON IRTISANOTTU TUOTANNOLLISISTA JA TALOUDELLISISTA SYISTÄ)

      Tai määräaikainen työsuhde, eihän mikään vakuutus korvaa, jos sinä tiedät jääväsi työttömäksi viiden kuukauden kuluttua, haloooo?


      Luulisi, että jokaisella maalaisjärki sanoo, että eihän mikään vakuutus maailmassa korvaa jos otat ja sanot itsesi irti kun pomo on kusipää :DD

      Mitä vakuutuksen saamiseen tulee, pankissa tehtävä terveysselvitys on hyvinkin yksiselitteinen, joko sinä olet terve tai helvetti et. Jos jos joku asia mietityttää, niin avaa se monttu ja kysy.


      Jos ilmenee lisäkysyttyvää, niin olen mielelläni avuksi :)

      • päly

        ni hyvä vai ei?


      • tuohtunu tyhmyydestä
        päly kirjoitti:

        ni hyvä vai ei?

        Jos sulla on puhtaat jauhot päässäs ja pussissas sekä jaksat paneutua niihin vakuutusehtoihin, niin ota ihmeessä.

        Jos esim terveysasiat mietityttää, niin niillä on asiakaspalvelu mihin voi soittaa ja kysyy et onko turvakelpoinen.


    • näin täällä

      Minulla on kuukausimaksuinen vakuutusturva ollut asuntolainaan kai jo kohta kymmenen vuotta ja tähän saakka ollut myös niin sanottu "vakituinen työpaikka". Mutta ajat muuttuu ja olin kuukauden lomautettuna. Päähäni pälkähti kysyä, että mitenkäs korvaus tässä tapauksessa. Mutta... lomautus ei ge:lle olekaan työttömyyttä, vaikka työkkäriin pitää ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi. Joten korvauksia ei tipu. Täytynee siis odotella, että pääsen jonain päivänä kokonaan työttömäksi.

      Jos nyt sattuisi niin, että vaihdan asuntoa tai teen muutoksia lainaani, otan esimerkiksi lisää vaikka remonttia varten, niin saisinkohan enää lainavakuutusta vai katsottaisiinkohan minut riskaabeliksi henkilöksi? Onko muilla kokemuksia.

      • GE kuriin

        Onpas ollut mielenkiintoista lukea noita edellisiä kommentteja, kun olen vierestä seurannut ällistyneenä läheisen ihmisen taistelua tämän Genworthin kanssa. Hän myös joutui pitkälle sairauslomalle, mutta Genworth eväsi korvauksen perusteena joku kaksi vuotta sitten tehty lääkärissä käynti, jolla ei ole mitään tekemistä sairausloman kanssa. Lisäksi se kaksi vuotta sitten tehty lääkärissä käynti ei johtanut edes mihinkään diagnoosiin tai lääkitykseen. Siis 100% kusetusta ja olen kehottanut ystävääni viemään asian käräjille, jotta nuo huijarifirmat saadaan kuriin.


      • ..kiemuroita

        On sielä porsaan reikiä, mutta miettikää nyt oikeesti.

        Ei yksikään vakuutusyhtiö korvaa lomautuksia. Johan täällä olis kaikki vakuutusyhtiöt konkassa jos porukalle ruvettaisiin maksamaan lomautuksista ( jotkut jopa vuoden lomautettuiona ) olisko siinäkään mitään järkeä?

        Ei ne vakuutusyhtiöt mitään hyväntekeväisyyslaitoksia ole.


      • Tietoa myös
        ..kiemuroita kirjoitti:

        On sielä porsaan reikiä, mutta miettikää nyt oikeesti.

        Ei yksikään vakuutusyhtiö korvaa lomautuksia. Johan täällä olis kaikki vakuutusyhtiöt konkassa jos porukalle ruvettaisiin maksamaan lomautuksista ( jotkut jopa vuoden lomautettuiona ) olisko siinäkään mitään järkeä?

        Ei ne vakuutusyhtiöt mitään hyväntekeväisyyslaitoksia ole.

        Korvaa jos lomautus johtaa irtisanomiseen.


      • kiemuroita juu
        Tietoa myös kirjoitti:

        Korvaa jos lomautus johtaa irtisanomiseen.

        Vakuutus ei korvaa lomautusta, mikäli lomautus päätty irtisanomiseen, voidaan vakuutuksen ns. omavastuuaika ottaa pois lomautettuna oloajasta.

        Eli itse lomautusta ei korvata.


    • ihan järjettömiä

      Itse otin asuntolainaa viimeksi 2002 ja totesin että lainaturvavakuutukset on älyttömän kalliita antamaansa turvaan nähden.

      Ennemin pistää vakuutuksen hintaa vastaavaan summan rahan toiselle tilille odottamaan pahaa päivää.

      • Äidin puolesta

        Äitini otti Genworthin lainaturvavakuutuksen viisi vuotta sitten ostaessaan kesämökin. Lainasummaksi tuli vakuutuksineen reilut 100 000€. Vakuutuksen piti pankkitoimihenkilön mukaan kattaa työttömyys, sairaus ja kuolemantapaus. Tänä keväänä Genworthilta tuli kirje, että työttömyys-osuus vakuutuksesta ei ole enää voimassa eikä sen pitänytkään olla voimassa kuin viisi vuotta. Tiedän kyllä, että tyhmyydestä sakotetaan ja olisi pitänyt lukea vakuutusehdot tarkemmin, mutta kysynkin nyt, että tunteeko kukaan muu täällä itseään niin huijatuksi, että olisi kiinnostusta joukkokanteen nostamiseen? Asian juridisesta puolesta en henkilökohtaisesti tiedä mitään, mutta jos tyytymättömiä olisi useampi, voisi lakimiehenkin palkata selvittämään asiaa.


      • Kusetettu ja pahasti
        Äidin puolesta kirjoitti:

        Äitini otti Genworthin lainaturvavakuutuksen viisi vuotta sitten ostaessaan kesämökin. Lainasummaksi tuli vakuutuksineen reilut 100 000€. Vakuutuksen piti pankkitoimihenkilön mukaan kattaa työttömyys, sairaus ja kuolemantapaus. Tänä keväänä Genworthilta tuli kirje, että työttömyys-osuus vakuutuksesta ei ole enää voimassa eikä sen pitänytkään olla voimassa kuin viisi vuotta. Tiedän kyllä, että tyhmyydestä sakotetaan ja olisi pitänyt lukea vakuutusehdot tarkemmin, mutta kysynkin nyt, että tunteeko kukaan muu täällä itseään niin huijatuksi, että olisi kiinnostusta joukkokanteen nostamiseen? Asian juridisesta puolesta en henkilökohtaisesti tiedä mitään, mutta jos tyytymättömiä olisi useampi, voisi lakimiehenkin palkata selvittämään asiaa.

        Olen valmis osallistumaan GEtä vastaan joukkokanteessa.


      • gsdgsgd
        Kusetettu ja pahasti kirjoitti:

        Olen valmis osallistumaan GEtä vastaan joukkokanteessa.

        Ei te toopet GE:lle mitään mahda :D:D pisnes on pisnestä poijaat :D


      • warre81
        gsdgsgd kirjoitti:

        Ei te toopet GE:lle mitään mahda :D:D pisnes on pisnestä poijaat :D

        Lukekaa GE:n TJ:n Jack Welchinin kirjoija. Kaverilla päämääränä tehä rahaa firmalle, KUTEN jokaisella. Yjtiö on sen verran iso ettei kannatta räpiköidö vastaan. Paras vaihtoehto on olla huomioimatta koko firmaa, mahdoillissina pankki/vakuutus neuvotteleuissa. Kun U.S yritys kyseessä niin lakipykälät on käyty niin tarkkaan läpi että kaikki porsaan reiät tukitaan kyllä


    • gouldens

      Oletetusti vakuutusyhtiö ns. koijaa kuluttajaa. Heidän ainoa tehtävänsä on saada rahaa, ei maksaa sitä. Vakuutusyhtiö voittaa aina. Jos ei nykyisillä ehdoilla, niin ehdot muuttuvat.

      • olviorh

        Itse otin tuon huijarifirman "lainan takaisinmaksuturvan" pari vuotta sitten. Kun jäin työttömäksi, niin alkoi jumalaton paperisota, piti olla vaikka mitä todistuksia ja lausuntoja edellisiltä työnantajilta vuosia taaksepäin lainanottohetkestä. Huisin mukavaa ja helppoa pyydellä edellisten firmojen pomoilta jotain diibadaaba-lausuntoja. Ei kelpaa GE:lle pelkät työtodistukset, irtisanomisilmoitukset ja työkkärin ja liiton lausunnot, pitää olla viellä erikseen edellisten firmojen pomojen käsinkirjoittamia lausuntoja. Ja auta armias jos on yksikin työttömyyspäibvä työpaikan vaihdon välissä. Easm edellinen työsuhde päättynyt vaikka lauantaina ja seuraava alkanut maanantaina, niin tämä evää korvauksen. Niin ja tämä oli tapahtunut 2 vuotta ennen tämän lainaturvan ottamista. Jaksoin valittaa ja pyytää kummia lausuntoja edellisislrä pomoilta, lopulta 5 kuukautta irtisanomisen jälkeen alkoivat maksaa korvausta. Tosin joka maksu viivästyy parilla kolmella viikolla, pitää niitäkin kysellä GE:ltä, on muka ruuhkaa jne jne.....
        Ihme kusetusfirma. Miten tollanen ketkufirma saa edes suomessa toimia? Minultakin olisi korvaukset jääneet saamatta jos en olisi jaksanut 5 kuukautta tapella ja valittaa valitusten perään.


      • silmään sahattu
        olviorh kirjoitti:

        Itse otin tuon huijarifirman "lainan takaisinmaksuturvan" pari vuotta sitten. Kun jäin työttömäksi, niin alkoi jumalaton paperisota, piti olla vaikka mitä todistuksia ja lausuntoja edellisiltä työnantajilta vuosia taaksepäin lainanottohetkestä. Huisin mukavaa ja helppoa pyydellä edellisten firmojen pomoilta jotain diibadaaba-lausuntoja. Ei kelpaa GE:lle pelkät työtodistukset, irtisanomisilmoitukset ja työkkärin ja liiton lausunnot, pitää olla viellä erikseen edellisten firmojen pomojen käsinkirjoittamia lausuntoja. Ja auta armias jos on yksikin työttömyyspäibvä työpaikan vaihdon välissä. Easm edellinen työsuhde päättynyt vaikka lauantaina ja seuraava alkanut maanantaina, niin tämä evää korvauksen. Niin ja tämä oli tapahtunut 2 vuotta ennen tämän lainaturvan ottamista. Jaksoin valittaa ja pyytää kummia lausuntoja edellisislrä pomoilta, lopulta 5 kuukautta irtisanomisen jälkeen alkoivat maksaa korvausta. Tosin joka maksu viivästyy parilla kolmella viikolla, pitää niitäkin kysellä GE:ltä, on muka ruuhkaa jne jne.....
        Ihme kusetusfirma. Miten tollanen ketkufirma saa edes suomessa toimia? Minultakin olisi korvaukset jääneet saamatta jos en olisi jaksanut 5 kuukautta tapella ja valittaa valitusten perään.

        Jep, jos on pieninkin pilkkuvirhe tai luomenpoisto menneisyydessä, GE antaa takuulla kielteisen päätöksen. Monen kuukauden odottelun jälkeen täälläkin napsahti ei heru-lappu. Välttäkää hyvät ihmiset tätä firmaa.


      • Loppuun asti
        olviorh kirjoitti:

        Itse otin tuon huijarifirman "lainan takaisinmaksuturvan" pari vuotta sitten. Kun jäin työttömäksi, niin alkoi jumalaton paperisota, piti olla vaikka mitä todistuksia ja lausuntoja edellisiltä työnantajilta vuosia taaksepäin lainanottohetkestä. Huisin mukavaa ja helppoa pyydellä edellisten firmojen pomoilta jotain diibadaaba-lausuntoja. Ei kelpaa GE:lle pelkät työtodistukset, irtisanomisilmoitukset ja työkkärin ja liiton lausunnot, pitää olla viellä erikseen edellisten firmojen pomojen käsinkirjoittamia lausuntoja. Ja auta armias jos on yksikin työttömyyspäibvä työpaikan vaihdon välissä. Easm edellinen työsuhde päättynyt vaikka lauantaina ja seuraava alkanut maanantaina, niin tämä evää korvauksen. Niin ja tämä oli tapahtunut 2 vuotta ennen tämän lainaturvan ottamista. Jaksoin valittaa ja pyytää kummia lausuntoja edellisislrä pomoilta, lopulta 5 kuukautta irtisanomisen jälkeen alkoivat maksaa korvausta. Tosin joka maksu viivästyy parilla kolmella viikolla, pitää niitäkin kysellä GE:ltä, on muka ruuhkaa jne jne.....
        Ihme kusetusfirma. Miten tollanen ketkufirma saa edes suomessa toimia? Minultakin olisi korvaukset jääneet saamatta jos en olisi jaksanut 5 kuukautta tapella ja valittaa valitusten perään.

        Mielenkiinnolla lueskentelin muitten kokemuksia ko. firmasta ja on todettava, ettei se meikäläisenkään kokemus ole sen innoittavampi. Noh. jouduin työttömäksi 19.02.-10 taloudellisista ja tuotannollisista syistä ja odottelin reippaan karenssiajan ennenkuin laitoin korvaushakemuksen vireille (toukokuu).
        Puolentoista kuukauden jälkeen tuli lisäselvityspyyntö, tarttis olla työsopimus ja irtisanomisilmoitus.
        Irtisanomisilmoitusta ei ole, koska irtisanominen oli tapahtunut suullisesti ja olin ilmoittanut asian jo alkuperäisessä hakemuksessa.Työsopimus lähti. Mitään ei kuulunut kahteen kuukauteen ja soitin ko. firmaan, josta ilmoitettiin, ettei asiani käsittelijä ole juuri nyt paikalla ja että he ottavat yhteyttä vielä saman viikon aikana. Noh odottelin kolme viikkoa soittoa, jota ei sitten kuulunut ja rimpautin itse sinnepäin.Ystävällinen ääni ilmoitti, ettei asiani käsittelijä ollut juuri nyt paikalla ja sain jutella jonkun siivoojan kanssa, joka ei tietenkään tiennyt asiastani mitään. Vein aiani lakimiehelle, joka yritti saada käsittelijää kiinni, vaan eipä ollut paikalla. Olin saanut lisäselvityspyynnön, jossa haluttiin työkkärin todistus työni päättymisestä, sekä joku muu lappu vielä. Lakimies lähetti faxilla ko. laput menemään ja tiedusteli kauanko päätöksen teko vielä kestää (oli marraskuu). Kuukauden kuluttua tuli käsittelyn päättämisilmoitus, jota voidaan jatkaa, kun olen toimittanut heille irtisanomisilmoituksen ja todistuksen siitä ,että miltä ajalta olen ollut oikeutettu palkkaturvan maksamaan tukeen.(olin hakenut palkkaturvan kautta palkka saataviani, jota en saanut ex työnantajan osittain kiistettyä asian).Oltuani myös pankkiin yhteydessä sieltä yritettiin myös saada yhteyttä käsittelijään, vaan eipä ennistunut heiltäkään.Tein itse selvityksen palkkaturva-asiassani ja lähetin etiäpäin. Eipä tietenkään kuulunut mitään ja pankista he
        soittivat vakuutusyhtiöön ja tiedustelivat asiaani, josta ilmoitettiin asiani menneen uusintakäsittelyyn ja heillä on juuri nyt ruuhkaa, ettei he pysty katsomaan missä vaiheessa käsittely on. Noh eipä tainnut ruuhka kovin iso olla, koska perjantaina tuli postissa kirje, joka sisälsi vanhan käsittelyn päättämisilmoituksen ja oli leimattu samalle päivälle, jolloin pankista oli soitettu ko. firmaan.
        Hyppäsin autoon ja ajoin Vaasan te-keskukseen palkkaturvapäätöksen tehneen lakimiehen juttusille ja näytin sille vakuutusyhtiön kirjeen. Ymmärtäväinen lakimies kirjoitti suoran ja tyhjentävän vastineen ko. tiedusteluun, jonka lähetin saatekirjelmien saattelemana mm. otteen työsuojelujlaista, että irtisanominen voi olla myös suullinen GF:lle.Samaisen paperin vein myös pankkiin, josta soitettiin välittömästi GF:lle. Aluksi GF kiisti saaneensa minulta mitään papereita, mutta joutui sitte myöntämään, koska pankkitoimihenkilöllä oli edessään faxirekisteritä oleva todiste, että ko. paperit olivat menneet perille. Tämän jälkeen GF:lta sanottiin, että tätä paperia he ovat odottaneet ja tarttis vielä minun sivuverokortti, niin asia olis järjestyksessä.(olin lähettänyt verokortit jo etukäteen)....Ei tapahtunut sitte senkään vertaa, meni mykäks koko laitos. Laitoin asiani vakuutus ja rahoitusneuvontaan, joka päässyt myöskään käsittelijän juttusille. V ja r neuvonta pyysi aisian uusintakäsittelyä toukokuun loppupuolella (asiaani hoitava virkailija lähti lomalle). Soitin v ja r neuvontaan heinäkuussa ja tiedustelin asiani tilaa. V ja r neuvonnan virkailija soitti GF:lle, jolloin sieltä sanottiin käsittelijän lähteneen lomalle
        ja lakimies ei juuri nyt ollut paikalla. Olisin laittanut asian vakuutuslautakuntaan, mutta se ei käy, koska ei ole päätöstä, josta valittaa.V ja r neuvonnan henkilö lupas soittaa suoraan vakuutuspäällikölle ja ilmoittaa minulle sähköpostilla asian "etenemisestä", nyt on sitte kulunut kuusi viikoa ja asiahan on edennyt näemmä ei mihinkään. 14.10.2010 (ilmeisesti ainoa konsti edetä on käräjäoikeus).


      • loppuun asti
        Loppuun asti kirjoitti:

        Mielenkiinnolla lueskentelin muitten kokemuksia ko. firmasta ja on todettava, ettei se meikäläisenkään kokemus ole sen innoittavampi. Noh. jouduin työttömäksi 19.02.-10 taloudellisista ja tuotannollisista syistä ja odottelin reippaan karenssiajan ennenkuin laitoin korvaushakemuksen vireille (toukokuu).
        Puolentoista kuukauden jälkeen tuli lisäselvityspyyntö, tarttis olla työsopimus ja irtisanomisilmoitus.
        Irtisanomisilmoitusta ei ole, koska irtisanominen oli tapahtunut suullisesti ja olin ilmoittanut asian jo alkuperäisessä hakemuksessa.Työsopimus lähti. Mitään ei kuulunut kahteen kuukauteen ja soitin ko. firmaan, josta ilmoitettiin, ettei asiani käsittelijä ole juuri nyt paikalla ja että he ottavat yhteyttä vielä saman viikon aikana. Noh odottelin kolme viikkoa soittoa, jota ei sitten kuulunut ja rimpautin itse sinnepäin.Ystävällinen ääni ilmoitti, ettei asiani käsittelijä ollut juuri nyt paikalla ja sain jutella jonkun siivoojan kanssa, joka ei tietenkään tiennyt asiastani mitään. Vein aiani lakimiehelle, joka yritti saada käsittelijää kiinni, vaan eipä ollut paikalla. Olin saanut lisäselvityspyynnön, jossa haluttiin työkkärin todistus työni päättymisestä, sekä joku muu lappu vielä. Lakimies lähetti faxilla ko. laput menemään ja tiedusteli kauanko päätöksen teko vielä kestää (oli marraskuu). Kuukauden kuluttua tuli käsittelyn päättämisilmoitus, jota voidaan jatkaa, kun olen toimittanut heille irtisanomisilmoituksen ja todistuksen siitä ,että miltä ajalta olen ollut oikeutettu palkkaturvan maksamaan tukeen.(olin hakenut palkkaturvan kautta palkka saataviani, jota en saanut ex työnantajan osittain kiistettyä asian).Oltuani myös pankkiin yhteydessä sieltä yritettiin myös saada yhteyttä käsittelijään, vaan eipä ennistunut heiltäkään.Tein itse selvityksen palkkaturva-asiassani ja lähetin etiäpäin. Eipä tietenkään kuulunut mitään ja pankista he
        soittivat vakuutusyhtiöön ja tiedustelivat asiaani, josta ilmoitettiin asiani menneen uusintakäsittelyyn ja heillä on juuri nyt ruuhkaa, ettei he pysty katsomaan missä vaiheessa käsittely on. Noh eipä tainnut ruuhka kovin iso olla, koska perjantaina tuli postissa kirje, joka sisälsi vanhan käsittelyn päättämisilmoituksen ja oli leimattu samalle päivälle, jolloin pankista oli soitettu ko. firmaan.
        Hyppäsin autoon ja ajoin Vaasan te-keskukseen palkkaturvapäätöksen tehneen lakimiehen juttusille ja näytin sille vakuutusyhtiön kirjeen. Ymmärtäväinen lakimies kirjoitti suoran ja tyhjentävän vastineen ko. tiedusteluun, jonka lähetin saatekirjelmien saattelemana mm. otteen työsuojelujlaista, että irtisanominen voi olla myös suullinen GF:lle.Samaisen paperin vein myös pankkiin, josta soitettiin välittömästi GF:lle. Aluksi GF kiisti saaneensa minulta mitään papereita, mutta joutui sitte myöntämään, koska pankkitoimihenkilöllä oli edessään faxirekisteritä oleva todiste, että ko. paperit olivat menneet perille. Tämän jälkeen GF:lta sanottiin, että tätä paperia he ovat odottaneet ja tarttis vielä minun sivuverokortti, niin asia olis järjestyksessä.(olin lähettänyt verokortit jo etukäteen)....Ei tapahtunut sitte senkään vertaa, meni mykäks koko laitos. Laitoin asiani vakuutus ja rahoitusneuvontaan, joka päässyt myöskään käsittelijän juttusille. V ja r neuvonta pyysi aisian uusintakäsittelyä toukokuun loppupuolella (asiaani hoitava virkailija lähti lomalle). Soitin v ja r neuvontaan heinäkuussa ja tiedustelin asiani tilaa. V ja r neuvonnan virkailija soitti GF:lle, jolloin sieltä sanottiin käsittelijän lähteneen lomalle
        ja lakimies ei juuri nyt ollut paikalla. Olisin laittanut asian vakuutuslautakuntaan, mutta se ei käy, koska ei ole päätöstä, josta valittaa.V ja r neuvonnan henkilö lupas soittaa suoraan vakuutuspäällikölle ja ilmoittaa minulle sähköpostilla asian "etenemisestä", nyt on sitte kulunut kuusi viikoa ja asiahan on edennyt näemmä ei mihinkään. 14.10.2010 (ilmeisesti ainoa konsti edetä on käräjäoikeus).

        Olin tohkeissani laittanut työttömyyteni alkaneeksi 19.02. -10, vaan sehän alkoi jo 19.02.-09, joten aikaa on vierähtänyt siis hieman enempi!


      • loppuun asti
        loppuun asti kirjoitti:

        Olin tohkeissani laittanut työttömyyteni alkaneeksi 19.02. -10, vaan sehän alkoi jo 19.02.-09, joten aikaa on vierähtänyt siis hieman enempi!

        28.10.-10 sain vakuutus- ja rahoitusneuvonnasta tiedon, etteivät hekään saa selkoa ko. yhtiöstä ja ovat laittaneet asiani vakuutuslautakuntaan...odotellaan taas vuosi ja katsotaan.


    • marko.

      jep kusetusta. minä olen muka irtisanonut vakuutuksen ja ottanut uuden 2006. todellisuudessa laina ja vakuutukset on otettu 2003. 2006 minulle tuli avioero,ja otin lainat ja vakuutuksen nimiini. ja nut kun selkäni leikattiin jouduin pitkälle lomalle. kas kas ei korvauksia, vaan laina irtisanotaan kun olen käynyt lääkärillä kohonneen verenpaineen takia 2006 vuoden alussa.ja kyynerpääni on kipeytynyt työssä edellisenä vuonna. mitenhän nämä liittyy välilevyn pullistumaan??? no jos veren paine ei avioerossa kohoa ja sitä seurata on minusta outoa. ja kyynerpääni vaatii operatiivistä hoitoa... hetkinen!!! minulla ei ole leikattu kun hiuksia.ja verenpaineessa ei ole vikaa 85-110.. ihme juttu.
      tällä hetkellä käyn taistelua valtiota vastaan. poliisin tekemistä ihmisoikeuksien loukkauksesta. ja nyt vakuutusyhtiötä vastaan tietosuoja rikoksesta. heillä ei ole minkäänlaista lain perustetta kysyä ilman minun (kirjallista)lupaa minun terveystietoja eikä työnantajan kuulu niitä antaa.
      jos joukko kanteeseen ryhdytään tässä on email osote: [email protected]

      • Talo vasaran alla

        Otin pankin suosituksesta lainoihini GF:n turvan. Silloin töitä oli eikä hätäpäivää. Työttömyys iski 4 vuotta turvan ottamisen jälkeen.
        Paperit sisään, odotusta, soittelua, odotusta, soittelua....Työttömyys alkoi helmikuussa, ensimmäisen erän turvarahaa sain toukokuun lopussa. Olisi ensinnäkin pitänyt lukea pienellä painetut, sillä turvaraha on lisäveroprosentin alaista tukea, eli vakuutettua summaa et saa puhtaana käteen. Sitä ennen sain ilmoituksen että yhden laina turva oli irtisanottu. Perusteena se että olin käynyt lääkärissä. Muistaakseni poskiontelotulehduksen takia.
        Viimeksi viime viikolla jäi saamatta toisen lainan turvarahat, olen yrittänyt soittaa firmaan mutta en ole saanut yhteyttä. En ota koskaan enää moisia tukia. Koen tulleeni huijatuksi.


      • edellisen kirjoittaj
        Talo vasaran alla kirjoitti:

        Otin pankin suosituksesta lainoihini GF:n turvan. Silloin töitä oli eikä hätäpäivää. Työttömyys iski 4 vuotta turvan ottamisen jälkeen.
        Paperit sisään, odotusta, soittelua, odotusta, soittelua....Työttömyys alkoi helmikuussa, ensimmäisen erän turvarahaa sain toukokuun lopussa. Olisi ensinnäkin pitänyt lukea pienellä painetut, sillä turvaraha on lisäveroprosentin alaista tukea, eli vakuutettua summaa et saa puhtaana käteen. Sitä ennen sain ilmoituksen että yhden laina turva oli irtisanottu. Perusteena se että olin käynyt lääkärissä. Muistaakseni poskiontelotulehduksen takia.
        Viimeksi viime viikolla jäi saamatta toisen lainan turvarahat, olen yrittänyt soittaa firmaan mutta en ole saanut yhteyttä. En ota koskaan enää moisia tukia. Koen tulleeni huijatuksi.

        Sain viimein virkailijan kiinni. Aikansa kun naputteli konettaan, kertoi että ehkä siellä päässä on virkailijalla tullut "maksukatto" täyteen, eli summa mitä kyseinen virkailija saa laittaa maksuun tietyn ajan sisällä. Kuulemma viimeistään keskiviikkona on maksussa. Voi härregyyd. Minulle kuuluva raha josta olen maksut maksanut on jumissa sen takia ettei ko. firman työntekijän maksukatto riitä? Mitä PIIP?


      • Maksukatto ?
        edellisen kirjoittaj kirjoitti:

        Sain viimein virkailijan kiinni. Aikansa kun naputteli konettaan, kertoi että ehkä siellä päässä on virkailijalla tullut "maksukatto" täyteen, eli summa mitä kyseinen virkailija saa laittaa maksuun tietyn ajan sisällä. Kuulemma viimeistään keskiviikkona on maksussa. Voi härregyyd. Minulle kuuluva raha josta olen maksut maksanut on jumissa sen takia ettei ko. firman työntekijän maksukatto riitä? Mitä PIIP?

        USKOMATONTA ....- maksukatto ??? Kuka tai mikä elin voisi laittaa Genworthin kuriin, että noudattavat lakia ja järjestystä niinkuin Suomessa on tapana, ei olla villissä länessä !


    • Suunnitelma B

      Avioeron jälkeen 2002 itsekin otin "ison" lainan, kun omaisuus oli vielä jakamatta, ja lainalle 10.000€ maksaneen turvan, siis loppuelämän henkivakuutuksen ja 5 v. takaisinmaksuturvan. 5 v. umpeuduttua otin kuukausittaiset lainan takaisinmaksuturvan työttömyyden ja sairauden varalle. Sit kävi niin, että irtisanottiin pitkääkin pitemmästä työsuhteesta TATU syistä. Ei ollut mitään ongelmia, olin noin vuoden työttömänä ja työllistymiskurssilla ja GF maksoi lainan takaisinmaksuturvaa säännöissä sanotuin ehdoin (lomakorvaus ajalta ei tule korvausta) ja pankista sain listan mitkä kaikki liitteet tulee olla hakemuksen mukana. Siinä on oltava tarkkana, ja kaikki lähetettävä kerralla. Kopiot kannattaa ottaa itselle.. Ja se vero % kannattaa arvuuttaa tilanteen tasalle.
      Nyt olen määräaikaisissa töissä vähän alle vuoden toisella työnantajalla. Maksanut koko ajan vakuutusmaksun. Jos jään uudelleen työttömäksi ilman omaa syytäni, niin oletan, että turva alkaa alusta, sillä ilman sitä itsellisenä immeisenä en olisi pärjännyt enkä pärjäisi!!!!
      Mutta, lainasummaa on vielä jäljellä, niin ikinä en voi sitä loppuun maksaa, koska silloinhan käsittäkseni kallis vakuutus raukeaa tapaturman osalta!!! Ikää on sen verran, että uutta ei käsittäkseni saa vaikka olen ikäisekseni hyväkuntoinen ja saanut olla terveenä. Tänä päivänä ottaisin kuitenkin pelkästään kuukausieräiset maksettavat vakuutukset.

    • ??

      Olen ottanut joskus monia vuosia sitten GE vakuutuksen OP:n kautta ja tililtä mennyt joka kk päälle 6€ automaattisesti, soitin just ja peruin vakuutuksen (tai siis kirjallinen täytyy laittaa vielä). Kysyin saanko mitään takaisin, en kuulema. Ei ole tullut koskaan tarvetta tälle vakuutukselle. Onko siis mitään mahdollisuutta saada takasin mitään rahaa?
      Mulla siis tosiaan on vakuutukset yrityksen kautta niin tätä ei tarvita ja vielä vähemmän kun huijataan..

      • Warre81

        Meinaatko jannu että oot maksanut vakuutuksia ja saat takaisin rahaa vakuutuksista sitä mukaan kun olet maksanyt, jos ei ole mitään satu? en tiedä mitä sanois, ei tämä mikään rahasto säästö ole


    • Normaalit riittävät

      Sama koskee lähes kaikkia "ylimääräisiä" vakuutuksia, mitä kaupitellaan paitsi pankeissa, myös kodinkoneliikkeissä ja kirjeitse jopa Stockmannilta. Tällaiset vakuutukset ovat useimmiten järjettömän kalliita verrattuna "oikeiden" vakuutusyhtiöiden vakuutuksiin. Ne ovat usein myös tarpeettomia. Hanki mieluummin mahdollisimman laaja ja kattava kotivakuutus, se on halvempi, kuin kasa erillisvakuutuksia. Tapaturmavakuutuksen saa vakuutusyhtiöstä parempana ja halvempana kuin Stockalta. GE:n tarjoamaa lainanmaksuturvaa on tässä ketjussa "kehuttu" ihan tarpeeksi. Mutta niin siinä, kuin muissakin vakuutuksissa ehdot on luettava tarkasti, eikä se riitä, ehdot on myös ymmärrettävä. Nopean allekirjoittajan maine tulee usein kalliiksi - kuten esimerkit täällä kertovat.

    • Tuotto

      Lainaturvavakuutukset on bisnes pankeille sillä saavat hyvin tuottoja suppea 30 %
      ja laajalainaturva 40 % vakuutusmaksusta

      • ???

        Mistäs tiedät?


    • velkaa

      Tietääkö joku että muuttaako pankki lainaehtoja jos irtisanon takaisinmaksuturvan?
      Asuntolainaa hakiessani tehtiin selväksi että lainaa ei tule ilman kyseistä vakuutusta vaikka olin etukäteen päättänyt sellaiset jättää ottamatta.

    • pettynyt myös

      Enpä saanut minäkään mitään korvausta, kun olin jalkaleikkauksessa. Perusteluna oli, että kuulemma tiesin, että leikkaus on tulossa??? Joopa joo. Miten voin tietää, kun vakuutus tehtiin lähes kymmenen vuotta aiemmin. Että sellaista.

      • Sääliksi käy ko. firmaa

        Marraskuussa 2007 otin pienehkön lainan. Pankkivirkailija alkoi myydä lainavakuutusta, mutta torjuin, koska arvelin, että ne eivät kuitenkaan toimi.
        Minut saatiin kuitenkin ylipuhuttua ja sitten virkailija esitti kysymyksen: "Ja sä oot terve?". Vastasin, että siis, kyllä, ei ole sairauksia. Virkailija jatkoi: Siis että sulla ei oo mitään kroonista sairautta, itse en nimittäin saisi lainavakuutusta, koska olen astmaatikko". Vastasin, että juu ei ole mitään semmoista mulla.
        Allekirjoitin paperin. - Meni kolme ja puoli vuotta, sairastuin syöpään ja sain isot ja raskaat hoidot. Kiitos Jumalalle, sain parantua kokonaan!
        Hoitojen vasta alettua otin yhteyttä pankkiin, virkailija kehoitti ilman muuta täyttämään tarvittavat vakuutuspaperit, hänen mielestään tilanne oli pläkkiselvä.
        Paperit menivät Genworthiin. Eräänä päivänä makasin kotona toipumassa sen päivän sytostaattisatsista kun puhelin soi. Tiukka ja jääkylmä nuori nainen soitti ja kovisteli, kertoi että en todellakaan ole oikeutettu vakuutusturvaan, koska puolitoista vuotta sitten olin ollut työterveyslääkärissä kipeytyneen polven takia, jonka asian takia en koskaan edes olisi saanut myönteistä päätöstä lainavakuutuksesta, jos olisin kertonut asiasta.
        Minun väitettiin totuudenvastaisesti sanoneen olevani terve, vaikka en sitä muka ollut!!!!????? Suomeksi: olin heidän mielestään valehtelija! -Vakava väite.
        Suuresti hämmästyneenä, itku kurkussa menin takaisin sänkyyn toipumaan tuosta käsittämättömästä puhelusta, sydän oli hakata itsensä rinnasta ulos.

        Yritin saman pankkivirkailijan kanssa taistella asiassa. Hänkin oli kovasti ihmeissään, vilpittömästi kauhisteli tilannetta. Lopulta monien toimenpiteiden jälkeen hän ilmoitti, että taistelemme liian suurta vastaan, emme voi mitään. Lopulta hän jätti tuon työpaikkansa, oli kaiketi itsekin todella pettynyt moiseen vilpilliseen menettelyyn.
        Asiani päätyi siihen, että Genworth suostui pitkin hampain maksamaan vain lainani korot koko ajalta (yht. n. 250 eur) miinustettuna yhden vuoden korot, jotka pitivät itsellään korvauksena vaivannäöstään.

        Oli jotenkin huojentavaa, joskin tietysti järkyttävää äsken lukea näitä aiempia vastaavia kertomuksia, miten on menetelty.
        En voi käsittää, että suomalaiset pankit voivat tehdä yhteistyötä tuollaisen vakuutusyhtiön kanssa, joka lähtökohtaisesti keskittyy vain sahaamaan hyväuskoisia ihmisiä linssiin.


      • minde5
        Sääliksi käy ko. firmaa kirjoitti:

        Marraskuussa 2007 otin pienehkön lainan. Pankkivirkailija alkoi myydä lainavakuutusta, mutta torjuin, koska arvelin, että ne eivät kuitenkaan toimi.
        Minut saatiin kuitenkin ylipuhuttua ja sitten virkailija esitti kysymyksen: "Ja sä oot terve?". Vastasin, että siis, kyllä, ei ole sairauksia. Virkailija jatkoi: Siis että sulla ei oo mitään kroonista sairautta, itse en nimittäin saisi lainavakuutusta, koska olen astmaatikko". Vastasin, että juu ei ole mitään semmoista mulla.
        Allekirjoitin paperin. - Meni kolme ja puoli vuotta, sairastuin syöpään ja sain isot ja raskaat hoidot. Kiitos Jumalalle, sain parantua kokonaan!
        Hoitojen vasta alettua otin yhteyttä pankkiin, virkailija kehoitti ilman muuta täyttämään tarvittavat vakuutuspaperit, hänen mielestään tilanne oli pläkkiselvä.
        Paperit menivät Genworthiin. Eräänä päivänä makasin kotona toipumassa sen päivän sytostaattisatsista kun puhelin soi. Tiukka ja jääkylmä nuori nainen soitti ja kovisteli, kertoi että en todellakaan ole oikeutettu vakuutusturvaan, koska puolitoista vuotta sitten olin ollut työterveyslääkärissä kipeytyneen polven takia, jonka asian takia en koskaan edes olisi saanut myönteistä päätöstä lainavakuutuksesta, jos olisin kertonut asiasta.
        Minun väitettiin totuudenvastaisesti sanoneen olevani terve, vaikka en sitä muka ollut!!!!????? Suomeksi: olin heidän mielestään valehtelija! -Vakava väite.
        Suuresti hämmästyneenä, itku kurkussa menin takaisin sänkyyn toipumaan tuosta käsittämättömästä puhelusta, sydän oli hakata itsensä rinnasta ulos.

        Yritin saman pankkivirkailijan kanssa taistella asiassa. Hänkin oli kovasti ihmeissään, vilpittömästi kauhisteli tilannetta. Lopulta monien toimenpiteiden jälkeen hän ilmoitti, että taistelemme liian suurta vastaan, emme voi mitään. Lopulta hän jätti tuon työpaikkansa, oli kaiketi itsekin todella pettynyt moiseen vilpilliseen menettelyyn.
        Asiani päätyi siihen, että Genworth suostui pitkin hampain maksamaan vain lainani korot koko ajalta (yht. n. 250 eur) miinustettuna yhden vuoden korot, jotka pitivät itsellään korvauksena vaivannäöstään.

        Oli jotenkin huojentavaa, joskin tietysti järkyttävää äsken lukea näitä aiempia vastaavia kertomuksia, miten on menetelty.
        En voi käsittää, että suomalaiset pankit voivat tehdä yhteistyötä tuollaisen vakuutusyhtiön kanssa, joka lähtökohtaisesti keskittyy vain sahaamaan hyväuskoisia ihmisiä linssiin.

        Voiko oikeasti olla näin?! Täähän on ihan selvää kusetusta koko homma! Toivottavasti ihmiset googlettavat "GenWorth lainaturva" ennen kuin ottavat. Itsellä onneksi toimi suhteellisen kivuttomasti kun työttömäksi jouduin. Korvaukset on tulleet parin viikon viiveellä. Laskeskelin vain että kun saan tuota korvausta maksimissaan 500 päivää, niin olisi ollut sama laittaa tuo lainaturvaan maksamani raha tilille odottelemaan sitä hetkä kun tämmöistä sattuu. Ois säästyny monelta vaivalta.


      • jyghk
        minde5 kirjoitti:

        Voiko oikeasti olla näin?! Täähän on ihan selvää kusetusta koko homma! Toivottavasti ihmiset googlettavat "GenWorth lainaturva" ennen kuin ottavat. Itsellä onneksi toimi suhteellisen kivuttomasti kun työttömäksi jouduin. Korvaukset on tulleet parin viikon viiveellä. Laskeskelin vain että kun saan tuota korvausta maksimissaan 500 päivää, niin olisi ollut sama laittaa tuo lainaturvaan maksamani raha tilille odottelemaan sitä hetkä kun tämmöistä sattuu. Ois säästyny monelta vaivalta.

        Mielenkiintonen ketju. Ite jäin työttömäks tuotannollisista ja taloudellisista syistä pari vuotta sitten. Omaa saamattomuuttani kesti useamman kuukauden ennen kuin sain lainaturvan hakemukset lähetettyä. Ilman ongelmia genworth maksoi korvauksen takautuvasti työttöyyden alusta asti ja koko työttömyysajan, jonka muuten olin opiskelemassa. Ilman vakuutusrahoja olisin ollut totaali kusessa.


      • jiihaa234
        jyghk kirjoitti:

        Mielenkiintonen ketju. Ite jäin työttömäks tuotannollisista ja taloudellisista syistä pari vuotta sitten. Omaa saamattomuuttani kesti useamman kuukauden ennen kuin sain lainaturvan hakemukset lähetettyä. Ilman ongelmia genworth maksoi korvauksen takautuvasti työttöyyden alusta asti ja koko työttömyysajan, jonka muuten olin opiskelemassa. Ilman vakuutusrahoja olisin ollut totaali kusessa.

        Samalla tyylillä hieman jälkijunassa laitoin paperit GE:lle. En nyt muista kauanko päätökseen / maksamiseen meni aikaa, mutta ei mielestäni mitenkään kohtuuttomasti. Rahat tuli takautuvasti ja kuukausittain siihen saakka, kun sain uuden työn. Ei mitään valittamista ko firmasta.


    • Sinisilmät auki

      Jos minulla olisi iso laina ja perhe, ottaisimme vakuutuksen vain kuoleman varalta. Näin siksi, että toinen vanhempi ja lapset saisivat jäädä asumaan kotiinsa.
      Sitä ennen selvittäisin, vaikuttaako elämässäni ennen kuolemaa olleet sairaudet siihen korvaukseen. Ja maksaisiko vakuutusyhtiö varmasti kuolinhetkellä jäljellä olevasta lainasta puolet pois (toinen puoli lainasta jäisi edelleen toiselle vanhemmalle). Haluamisen vakuutusyhtiöltä ennen allekirjoitustani kirjallisen selityksen, mikä voisi pilata korvauksen saamisen.

      Pankkitoimihenkilö ei tiedä enempää kuin vakuutusehdoissa lukee. Ne sinun pitää tavata itse ennen monien tonnien vakuutusmaksujen maksamista.

      Muuten on turha täällä itkeä jälkeenpäin. Niin asunto/ lsinakyume ei saa olla, ettei jaksa toimia näin.

    • utelias-64

      Minulla taitaa olla edessä tuon työttömyysvakuutuksen hakeminen. Olen ollut samalla työnantajalla 8,5 v. Nyt minut on irtisanottu taloudellisista ja tuotannollisista syistä, olen saanut kirjallisen irtisanomisilmoituksen. Olen käynyt lääkärissä viimeksi kesäkuussa unettomuuden takia, taitaa olla turha edes hakea koko korvausta, ei tuo unettomuus ole kylläkään haitannut työntekoani enkä ole ollut edes sen takia sairauslomalla.

    • lappi64

      Onko kellään kokemuksia tässä lähiajalta v. 2015 /2016 työttömyysvakuutuksen saamisessa? Minulla on hermosärkylääkitys olkapää vaivan vuoksi, mutten ole käynyt lääkärissä sen asian tiimoilta yli vuoteen. Tuossa kun olen lukenut noita vanhempia juttuja, niin vaikuttaa siltä ettei kärsi sairastaa ollenkaan. Minullakin tämä hermosärky on jo vuosikymmeniä sitten todettu, eihän se ole vaikuttanut työntekooni(ainakaan vielä).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      69
      6806
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4420
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2833
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2100
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1663
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1457
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      305
      1135
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1134
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1101
    Aihe