MAYDAY: GORETEX PUKU JA SADE....

Hämmästynyt

Kertokaa hyvät ihmiset minkä merkkinen goretexpuku pitää vettä. Itselläni ja vaimolla on rukan puvut ja ne eivät tunnu pitävän.

Jos laittaa nahkapuvun, niin mikä sadeasu olisi hyvä. Tänä kesänä kun on ihan oikeasti joutunut ajamaan useita satoja km:jä kerrallaan kaatosateessa. Alkaa pikkuhiljaa ottaa pattiin tuo alituinen kastuminen!

Sama kysymys pätee hanskoihin. Omistan useita hanskoja (yoko, akito jne) ja vesi menee läpi muutaman kymmenen ajokilsan jälkeen.

Ainut varuste mikä pitää 100 % vettä on Alpinestarsin kengät - siitä suurkiitos valmistajalle!!!. Vaimon Sinisalon vettäpitävät saappaat vetää vettä sensijaan kuin pesusieni.

AUTTAKAA!!! ja ANTAKAA VINKKEJÄ KUNNON VARUSTEISTA.

19

12319

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hondatar

Hiukka ihmettelen ettei Rukka pidä vettä, onko puvuilla jo ikää? Mun tänä keväänä ostettu Rukka pitää 100 %:sesti veden ulkopuolella. Tosin en ole tuntia pidempää "kunnon" sateessa ajanut. ;)

• mari

Minun Rukan pukuni (5v vanha)pitää 100% vettä. Viime kesänäkin ajoin pitkiä päiviä sateessa ja kylmässä Norjassa , eikä mitään ongelmaa!!!
        Lähetä pukusi Rukalle ja vaadi korvausta...menee varmaan takuuseen valmistusvirheenä!

• Gorea

Kyllähän se goretex pitää veden ulkopuolella.Märkä tunne johtuu hikoilusta..pintakankaan kastuminen estää hengittävyyden ja ihon kuivumisen.

• R 1100 RT

pitää vettä yllättävän kauan. Vasta 500km sateessa ajon jälkeen pientä vuotoa.

Paljon riippuu pyörästä. Nakupyörä vaatii paremman puvun kuin katettu matkapyörä.

Riippuu myös puvun koosta. Jos puku on liian pieni, kiristävät saumat vuotavat varmasti.

Muovipussi pitäisi kyllä veden ulkopuolella, mutta kastut sisältä koska se ei hengitä.

• Gore-Tex?

Huolistasi lukiessani heräsi kysymys onko pukusi varmasti Gore-Tex ei joku muu tekstiilipuku?
      Itse olen ajellut satoja kilometrejä kaatosateessa kastumatta. Kalvoilla ja kalvoilla on eroja joten jos sulla ei ole Gore-tex vaa joku halvempi kalvopuku niin ongelmia saattaa esiintyä.
      Gore-Tex asu pitää myös pestä täsmälleen ohjeiden mukaan. Yksikin väärä pesukerta saattaa tehdä puvusta entisen.
      Itse olen kokeillut useilla erilaisilla kalvoilla varustettuja asuja ja olen ollut tyytyväinen vain aitoon Gore-texiin. En halua mainostaa mitään merkkiä enkä edes gorea mutta kokemuksistani kerron. Jos asusi on todella Gore-Tex ja kastut muutamassa kymmenessä kilometrissä niin ota ihmeessä välittömästi yhteys asun myyjään/valmistajaan joka mitä todennäköisimmin vaihtaa/korjaa/tutkii viallisen asun välittömästi!
      Kalvoilla ja "kalvoilla" on eroja muussakin kuin hinnassa - mutta esim. Gore-hanskat(kin) alkavat
      vuotaa muutaman vuoden (ehkä noin viiden vuoden) käytön jälkeen, riippuu tietenkin käytön runsaudesta ja -tavasta.
      Gore-Tex asu on paras ajoasu merkistä riippumatta. Kaikissa niissä - merkistä riippumatta - on sama kalvo pintakankaan alla joka estää veden tunkeutumisen sisään mutta sallii hikoilun poistumisen.
      Hanskoihin useimmiten menee vesi valumalla hihan vedenkestävää kalvoa pitkin.
      Sateella kannattaakin laittaa ajoasun hiha hanskan päälle jottei vesi virtaa sisään.

• Hämmästynyt

Molemmat puvut ovat gore-texiä. Näytin eräälle mpasumyyjälle suoraan 300 km:n kaatosadeajon jälkeistä pukua ja hän(kin) totesi puvun falskaavan. Tämä piirre oli puvuissa heti uusina ja ne on tehtaalla tarkistettu mutta vaiva ei ole poistunut.

Eli seuraavat asiat ilmenevät sateen jälkeen;
        - erityisesti takin sisävuori on kauttaaltaan selvästi kostea ja samoin lämpövuori
        - ranteiden kohdalta puku on aivan läpimärkä vaikka hanskat (yoko) on vedetty hihansuiden sisälle samoin housujen lahkeet ovat läpimärät

Lisäksi kysyn, miten saadaan estettyä kauluksesta veden sisälle meno? Käytän tilkkeenä huivia ja huppua tuloksetta!

• hämmästynyt**
        Hämmästynyt kirjoitti:

Molemmat puvut ovat gore-texiä. Näytin eräälle mpasumyyjälle suoraan 300 km:n kaatosadeajon jälkeistä pukua ja hän(kin) totesi puvun falskaavan. Tämä piirre oli puvuissa heti uusina ja ne on tehtaalla tarkistettu mutta vaiva ei ole poistunut.

- erityisesti takin sisävuori on kauttaaltaan selvästi kostea ja samoin lämpövuori
        - ranteiden kohdalta puku on aivan läpimärkä vaikka hanskat (yoko) on vedetty hihansuiden sisälle samoin housujen lahkeet ovat läpimärät

Lisäksi kysyn, miten saadaan estettyä kauluksesta veden sisälle meno? Käytän tilkkeenä huivia ja huppua tuloksetta!

Olen TODELLA hämmästynyt jos kertomasi on totta! Mulla on Goretex ajoasuna, vapaa-ajan asuna ja metsästysasuina. Yksikään asu ei koskaan ole antanut minun kastua.
        Ota hyvä ihminen yhteys valmistajaan tai myyjään niin asia taatusti korjaantuu.
        Asuilla on takuu!

• hate
        Hämmästynyt kirjoitti:

jofama pukuni housut takuuna uusiin, (saumat vuosi ja sukukalleudet kastui : ) ensiksi tehdas " korjasi" vuotavat saumat, mutta tulos oli 0 . Liike antoi minun valita vapaasti uudet housut = otin Rukan Classicit ja huolet on ohi , elikkä puku takas liikkeeseen ( toivottavasti olet suomesta ostanut : ) ) ja kiitokset T:reella bmw :tä myyvälle liikeelle joka hienosti asian hoiti . 20.000 km takana ja kuivana !

• Pasi

Ostin Halvarssonin vettäpitävät nahkat ja olin todella positiivisesti yllättynyt.
        Heti tuli testattua tuo vedenpitävyyskin, vettä tuli ihan maahan asti viikonloppureissulla.
        Ei kastunut paita, edes hiestä.

• vikoja

mullakin, ei tosin ole rukan puku.
      kovassa sateessa menee vesi haaroista läpi,ilmeisesti sauma vuotaa vaikka pukua ei ole pesty kertaakaan.puku on 3-vuotta vanha.saumat ei kuulemma kestä yli 40 asteen lämpötilaa pesussa.otin valmistajaan yhteyttä ja he lupasivat korjata puvun vaikka siinä ei ole varsinaisesti takuu enää voimassa.

• hyvä mies

Puhtaus on myöskin goretexin paras ystävä.
        Pesetän pukuni 3-4 kertaa kauden aikana.
        Puku on jo 8 vuotta ollut suhteellisen vilkkaassa käytössä. Ajan AINA ajopuku päällä.
        Rukka on merkki.

• Goren käyttäjä
        hyvä mies kirjoitti:

Puhtaus on myöskin goretexin paras ystävä.
        Pesetän pukuni 3-4 kertaa kauden aikana.
        Puku on jo 8 vuotta ollut suhteellisen vilkkaassa käytössä. Ajan AINA ajopuku päällä.
        Rukka on merkki.

Vaihdatin vetskareita pukuuni Goretex Service Centerillä. Samalla he teippasivat saumoja vaikken ollut huomannut vuotoja.
        Hinta oli ihan kohtuullinen.

• Hämmästynyt
        Goren käyttäjä kirjoitti:

Vaihdatin vetskareita pukuuni Goretex Service Centerillä. Samalla he teippasivat saumoja vaikken ollut huomannut vuotoja.
        Hinta oli ihan kohtuullinen.

molemmat pukuni aina ajokauden jälkeen. Samassa yhteydessä puvut käsitellään myös pinnan osalta. Puvut on hankittu -97 ja -98.

• R 1100 RT
        Hämmästynyt kirjoitti:

molemmat pukuni aina ajokauden jälkeen. Samassa yhteydessä puvut käsitellään myös pinnan osalta. Puvut on hankittu -97 ja -98.

on uudempi, hankittu v 2000. Käytän sitä aina ajaessani, vaimoni pesee ne itse koneessa.

Pukuni on minulle riittävän kokoinen ei kiristä mistään. Uskon että liian pieni puku vuotaa saumoista ennemmin tai myöhemmin sillä neulomusreijistä tulee soikeita.

Milloin pukusi alkoi vuotaa?

• tytteli

Jos sinulla on Rukan Gore-tex puku on sillä 5-vuoden takuu, lähetä puku Kokkolaan kuittien kera niin saat uuden. Oma pukuni ei ainakaan falskaa....tosin jos on vääränlainen alusasu saattaa tuntua puku märältä kun hiki ei pääse aluskerrastosta läpi.Puuvillainen alusasu on goreteksin pahin vihollinen se ei hengitä niin ihmeelliseltä kun tuntuukin. Itse ostin lämpökerraston (13,-) ja ajaa aivan saman asian kun rukan wintex tjms. Ota siis yhteyttä Rukalle niin asia hoituu...ja muista että jos peset koneessa pukua ei koskaan saa laittaa huuhteluainetta mukaan.
      hanskoista sen verran että itselläni on neopren hanskat joissa kämmen mokkaa....ne kyllä kastuu aivan litimäräksi mutta ovat märkänä erittäin lämpimät.

• Anteeksi!!!

Jotenkin täm juttu nyt "haisee"!
      Miski ihmeessä et ota yhteyttä valmistajaan? Tai ottanut heti virheen havaitessasi?
      Mulla ja vaimollani on ollut Goretexit ammoisista ajoista, samoin kymmenillä kavereillamme eikä meillä ole kenelläkään ollut asujen kanssa kuvailemiasi ongelmia. Jokin on nyt kyllä pahasti poskellaan, en vaan tiedä mikä - toivottavasti kyseessä ei ole provosointikirjoitus.
      Anteeksi "hämmästyneelle" jos arvaukseni meni pieleen.
      Ota nyt ensi tilassa kuiten yhteyttä valmistajaan - maineestaan välittävä valmistaj ei jätä sinua pulaan!

• Hämmästynyt

Puvut on hankittu -97 ja -98. Reklamoin housuista viisi vuotta sitten, ja housujen todettiin vuotavan saumoista. Tämä "tutkimus" ja korjaus tehtiin erinomaisella asiakaspalvelulla Kokkolassa. Toisen kerran tuntui samalta kuin "ekalla" kerralla ja sama uusiksi. Ei havaittu vuotoa. Jostan halvatun syystä kuitenkin puku tuntuu muutaman sadan kilometrin ajon jälkeen olevan kostea sisältä => tarkoittaa sitä, että ohut sisävuori on kostea ja samoin takin lämpövuori. En muuta tiedä mutta näin se nyt vaan on. Puvut pesetän aina ajokauden jälkeen Rukan huollossa.

Tuosta provosointikirjoitus epäilystä sanon vaan, että perkele jos tämä olisi provo niin kyllä sen nyt olisin vähän toiseen sävyyn kirjoittanut. Olen Rukan pukujen ehdoton kannattaja!

• Anteeksi!!!
        Hämmästynyt kirjoitti:

Puvut on hankittu -97 ja -98. Reklamoin housuista viisi vuotta sitten, ja housujen todettiin vuotavan saumoista. Tämä "tutkimus" ja korjaus tehtiin erinomaisella asiakaspalvelulla Kokkolassa. Toisen kerran tuntui samalta kuin "ekalla" kerralla ja sama uusiksi. Ei havaittu vuotoa. Jostan halvatun syystä kuitenkin puku tuntuu muutaman sadan kilometrin ajon jälkeen olevan kostea sisältä => tarkoittaa sitä, että ohut sisävuori on kostea ja samoin takin lämpövuori. En muuta tiedä mutta näin se nyt vaan on. Puvut pesetän aina ajokauden jälkeen Rukan huollossa.

Tuosta provosointikirjoitus epäilystä sanon vaan, että perkele jos tämä olisi provo niin kyllä sen nyt olisin vähän toiseen sävyyn kirjoittanut. Olen Rukan pukujen ehdoton kannattaja!

Oeki, valitettavasti sinulla on käynyt maximaalisen huono tuuri pukujen suhteen. Joskus niinkin sattuu. Kuten muidenkin kirjoittajien taholta on kerrottu, gore pitää ajajan kuivan - syy ei siis ole itse goreasussa vaan todennäköisesti yksilövika. Ihmettelen vaan Rukan käyttäytymistä. Ehkä siellä Rukan puoleisessa päässä oli normaalia asiakaspalveluhaluttomampi henkilö hoitamassa asiaasi.
        Nyt on kuitenkin sinun tapauksessasi aikaa ehkä kulunut liikaa jotta asia voitaisiin ottaa uudelleen käsittelyyn. Mutta me muut; otetaan opilsi eikä luovuteta! Gore-Texin pitää pitää ajajansa kuivana sateessa kuin sateessa kohtuullisen ajan.
        On todella ikävää kun ostaa hyvät laatuvarusteet ja saakin sekundaa.
        Ei luulisi olevan hyvää mainosta Rukan asiakaspalvelulle eikä paljon tuotteillekaan.

• nakupyörä
        Anteeksi!!! kirjoitti:

Oeki, valitettavasti sinulla on käynyt maximaalisen huono tuuri pukujen suhteen. Joskus niinkin sattuu. Kuten muidenkin kirjoittajien taholta on kerrottu, gore pitää ajajan kuivan - syy ei siis ole itse goreasussa vaan todennäköisesti yksilövika. Ihmettelen vaan Rukan käyttäytymistä. Ehkä siellä Rukan puoleisessa päässä oli normaalia asiakaspalveluhaluttomampi henkilö hoitamassa asiaasi.
        Nyt on kuitenkin sinun tapauksessasi aikaa ehkä kulunut liikaa jotta asia voitaisiin ottaa uudelleen käsittelyyn. Mutta me muut; otetaan opilsi eikä luovuteta! Gore-Texin pitää pitää ajajansa kuivana sateessa kuin sateessa kohtuullisen ajan.
        On todella ikävää kun ostaa hyvät laatuvarusteet ja saakin sekundaa.
        Ei luulisi olevan hyvää mainosta Rukan asiakaspalvelulle eikä paljon tuotteillekaan.

Sinisalon goretexipuku päästä veden läpi tunnin ajamisen jälkeen, ensin vesi tulee läpi kyynärtaipeista ja polvista. Ajonopeus on vain 100km/h

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      89
      1007
    2. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      55
      722
    3. Huonoja uutisia-nyt lähtee höyrylaivat

https://www.ita-savo.fi/ Konkurssiin meni tämäkin yritys. Raja kiinni ja venäläiset turistit puuttuvat. Täällä menee pe
      Savonlinna
      35
      604
    4. Ei näytä hyvältä

Kyllä nyt Ähtäriä viedään vesikelkalla. Neuvotteliat untuvikkoja kaikki. Mikko tietty tapansa mukaan loikki puheenjohtaj
      Ähtäri
      39
      536
    5. On ikävä sua

Muru.
      Ikävä
      31
      459
    6. Älä itke rakas.

Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...
      Ikävä
      48
      458
    7. Ilahtuisin jos laittaisit viestin

Mutta et niin tee 😔 sillä sun mielestä on mun vuoro.
      Ikävä
      34
      437
    8. Jos vielä toivot...mies...

Saisinpa jonkun merkin sinulta, jos vielä odotat 📝➡️📱 Rohkeus on mennyt jos seurustelet vaikka nykyisin. En halua häi
      Ikävä
      41
      429
    9. Olet hurmaava

Olet paras mies, joka on tullut vastaan. Sinussa on jotakin, mitä muissa ei ole. En vaan tiedä, mikä on oikein sinun su
      Ikävä
      14
      421
    10. Dina on valittu virkaan Rovaniemelle

Kemijärven kaupunginjohtaja on pyrkinyt pois Kemijärveltä ja näyttää että näin tulee käymään.
      Kemijärvi
      25
      418
    Aihe