Muljahdukset

riesana

Minulla, niinkuin monella muullakin täällä,on vaivana sydämen "muljahdukset". Olen 37 vuotias kolmen lapsen äiti. Tupakoin satunnaisestï. Vuosien varrella olen saanut ns. tiheälyöntisyys kohtauksia ja vuosi sitten sellainen saatiin nauhalle ja sain lääkkeeksi Spesicoria. Kardiologi myös sanoi, että johtorata leikkaus voidaan tehdä, mutta sanoin yrittäväni pärjätä lääkkeillä. Senjälkeen ei tykytyskohtausta ole tullut, mutta muljahduksia sitäkin enemmän. Tietysti nämä lääkkeet auttavat myös niihin vaivoihin. Muljahdukset tulevat yleensä ruokailun jälkeen, kahvin juonnista ja juhlinnan jälkeen. On otettu EKG, rasitustesti, holter ja sydämen UÄ...kaikki on ollut O.K. Tämä vaiva vain on todella RAIVOSTUTTAVA ja myös pelottava. Kyllä näiden muljahdusten aikana tulee kuolema mieleen monet kerrat, vaikka kuinka sanotaan, että nämä ovat vaarattomia. Äitini kuoli vajaa kaksi vuotta sitten äkillisesti (72v., keuhkoveritulppa) ja isälläni (73v.) todettiin juuri paha sepelvaltimotauti, joten arvaatte varmaankin, että jo nuo asiat lisäävät pelon tunnetta. Miten itse elätte näiden tunteiden/tuntemusten kanssa?? Jotenkin tuntuu hullulta, että jo tässä iässä syön sydänlääkkeitä!! Kiitos etukäteen!!

21

15826

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kannattaisiko Sinun kuitenkin miettiä sitä johtorataleikkausta - kun syy on onneksi selvillä?

      Ajattelen nyt lähinnä tulevaisuutta - vaihdevuosissa monilla terveilläkin on sydäntuntemuksia. Sinulla niitä saattaa ehkä olla tavallista enemmän (siis ehkä - toivottavasti ei).

      Tupakointi (kahvi, ruokailu) nostaa hetkellisesti verenpainetta ja voi edesauttaa tykytyksen syntyä, mutta toisaalta - niin stressikin.
      Itse lopetin tupakoinnin 7 vuotta sitten ja paino alkoi nousta...
      Itselläni Propral auttaa - tahdistin, kun on jo, niin täytyy vain "olla vähän fatalisti":)

      Isälläni on ollut flimmeritaipumista viimeiset kymmenen vuotta, mutta tilanne menee aina itsestään ohi parissa päivässä, joten lääkitystä/kardioversiota ei hänen kohdallaan ole toteutettu.

      Tällä palstalla olen saanut osakseni arvostelua/häiriköintiä siitä, että kehotan monia kääntymään lääkärin puoleen epämääräisissä ja mieltä jatkuvasti painavissa tilanteissa.

      Totuus mielestäni on se, että vain häiriön yhteydessä otettu EKG antaa varmaa tietoa kardiologille.
      Näitä johtumishäiriöitä on monilla ja usein ne alkavat oireilla vasta teini-aikuisiässä.

      Itsekin pärjäsin totaaliblokin kanssa 42v ilman tahdistinta. (Yleislääkärit eivät edes tahtoneet uskoa, että minulla on pahin mahdollinen AV-katkos, kun minun olisi pitänyt olla lähes vainaa ilman apuja.)
      Onneksi olen ollut syntymästäni saakka maan parhaiden kardiologien potilaana, joten minun ei tarvitse hakea lähetteitä kunnalliselta tasolta.

      Pääsin 1957 heti Hyksiin yksityispotilaaksi ja 15 -vuotiaasta olen ollut Taysin "listoilla". yksityispotilaana 80 - luvun alkupuolelle, jolloin käytäntö muuttui yleiseen suuntaan.
      Tämä nyt siksi, ettei "häirikkö" luule, että rahalla olisi tässä tekemistä!

      Täytyy vain olla onnellisia siitä, kuinka lääketiede on mennyt viimeisten kolmenkymmenen vuoden aikana eteenpäin tälläkin saralla.
      Nyt monet sellaiset potilaat selviytyvät, joilla vielä 60-70 -luvuilla ei juuri toivoa ollut.

      Mukavaa ja muljahtelematonta loppukesää ;)

    • Parantunut

      Minulla oli samanlaisia rytmihäiriöitä kuin mistä sinäkin kerroit.

      Rytmihäiriöt johtuivat magnesiumin B1-B3 ja B6-vitamiinien puutteesta.

      Kokeile Magnesan nimistä valmistetta jota saa marketeista ja luontaistuotekaupoista. Valmiste on hyvin imeytyvää ja jo viikon käytön jälkeen huomaa tehon jos ongelmasi on magnesiumin ja B-vitamiinien puute. Apteekeista voi löytyä vastaavia Magnesium B-vitamiinivalmisteita.

      Kirjoita kommentti palstalle jos rytmihäiriöt loppuivat.

      • Diasporal on kaikkein parhaimmin imeytyvä magnesiumvalmiste, mutta sydämen johtorataa ei sekään korjaa!

        Miksi mainostat Magnesania?


      • Parantunut
        Minea44 kirjoitti:

        Diasporal on kaikkein parhaimmin imeytyvä magnesiumvalmiste, mutta sydämen johtorataa ei sekään korjaa!

        Miksi mainostat Magnesania?

        Miksi mainostat Diasporalia?

        Magnesanissa on B1, B3 ja B6 vitamiinia joka auttaa magnesiumin imeytymistä ja toimii minulla paremmin kuin Diasporal. Suosittelen sitä mikä toimii minulla parhaiten.

        Vilpitön tarkoitukseni on auttaa ihmisiä.

        B1-vitamiini, auttaa hermojen ja lihasten toimintaa (puuttuu Diasporalista).

        B3-vitamiini, hermoston iho- ja rasva-ainevaihdunta (puuttuu Diasporalista).

        B6-vitamiini, hermokudos valk. aineenvaihdunta auttaa magnesiumin imeytymistä.


      • Ukko 52vee
        Parantunut kirjoitti:

        Miksi mainostat Diasporalia?

        Magnesanissa on B1, B3 ja B6 vitamiinia joka auttaa magnesiumin imeytymistä ja toimii minulla paremmin kuin Diasporal. Suosittelen sitä mikä toimii minulla parhaiten.

        Vilpitön tarkoitukseni on auttaa ihmisiä.

        B1-vitamiini, auttaa hermojen ja lihasten toimintaa (puuttuu Diasporalista).

        B3-vitamiini, hermoston iho- ja rasva-ainevaihdunta (puuttuu Diasporalista).

        B6-vitamiini, hermokudos valk. aineenvaihdunta auttaa magnesiumin imeytymistä.

        Itselläni oli aivan samat oireet, kuin kysyjällä, ja ne muljahdukset ovat todella inhottavia, kun joka kerta luulee kuolevansa. Minulla oli tosin lisäksi hillittömän voimakas pulssi, vaikka nopeus oli normaali lihasjäykkyyttä koko kehossa. Magnesium hoiti vaivat viikossa, ja olen todella tyytyväinen, etenkin kun itse kaivoin tiedon netistä. Siitä Sinun ja tuon toisen ei kannata kinastella, mikä tuotemerkki on paras, mutta et Sinä sitä alottanutkaan.


      • Parantunut kirjoitti:

        Miksi mainostat Diasporalia?

        Magnesanissa on B1, B3 ja B6 vitamiinia joka auttaa magnesiumin imeytymistä ja toimii minulla paremmin kuin Diasporal. Suosittelen sitä mikä toimii minulla parhaiten.

        Vilpitön tarkoitukseni on auttaa ihmisiä.

        B1-vitamiini, auttaa hermojen ja lihasten toimintaa (puuttuu Diasporalista).

        B3-vitamiini, hermoston iho- ja rasva-ainevaihdunta (puuttuu Diasporalista).

        B6-vitamiini, hermokudos valk. aineenvaihdunta auttaa magnesiumin imeytymistä.

        Kyllä paras B-vitamiinilisä löytyy vain siihen yksilöidystä tuotteesta!

        Nämä "moniosaajat" eivät välttämättä ole parhaita.
        Mieti vaikka C-vitamiinin määriä "yleisvalmisteissa".

        Diasporal on pelkkä magnesiumtuote, jonka lisäksi kannattaa hankkia monipuolinen B-vitamiinivalmiste.


      • Parantunut
        Minea44 kirjoitti:

        Kyllä paras B-vitamiinilisä löytyy vain siihen yksilöidystä tuotteesta!

        Nämä "moniosaajat" eivät välttämättä ole parhaita.
        Mieti vaikka C-vitamiinin määriä "yleisvalmisteissa".

        Diasporal on pelkkä magnesiumtuote, jonka lisäksi kannattaa hankkia monipuolinen B-vitamiinivalmiste.

        Diasporalista puttuu myös B6-vitamiini joka on tärkeää magnesiumin imeytymisessä (unohtui edellisestä viestistäni).

        Ei kannata spekuloida enempää kumpi on parempi Diasporal B-vitamiinivalmisteet vai Magnesan. Magnesan on kuitenkin sellainen valmiste jossa on kaikki tarpeellinen sydämen rytmihäiriöiden ja lihaskramppien poistamiseksi ja se on halpaa.

        On mukava kuulla, että moni tällä palstalla on saanut avun ongelmiinsa magnesiumista ja toivottavasti kaikki myös jatkossa kirjoittaisi palstalle onko magnesium B-vitamiinit auttanut rytmihäiriöihin.

        Magnesiumin puute näyttää olevan aika yleistä suomalaisilla.

        Kun ongelma on tunnistettu esim. magnesanin avulla niin jatkossa kannattaa muuttaa ruokavaliota siihen suuntaan, että pillereitä ei enää tarvitse käyttää.

        Tässä on yksi aika hyvä linkki josta saa selville mistä ruokatavarasta saa magnesiumia.

        http://www.fineli.fi/topfoods.php?compid=2212&fuclass=all&specdiet=none&items=50&from=top&portion=100g&lang=fi


      • Ukko 52vee
        Minea44 kirjoitti:

        Kyllä paras B-vitamiinilisä löytyy vain siihen yksilöidystä tuotteesta!

        Nämä "moniosaajat" eivät välttämättä ole parhaita.
        Mieti vaikka C-vitamiinin määriä "yleisvalmisteissa".

        Diasporal on pelkkä magnesiumtuote, jonka lisäksi kannattaa hankkia monipuolinen B-vitamiinivalmiste.

        Magnesium B-vitamiinit. Tästä lienemme samaa mieltä kaikki, vai oletko eri mieltä? Kinaa välillä minun kanssa esim. tuulen suunnasta. Jos tuuli kääntyy pohjoiseen, mitä ilmansuuntaa kohti tuulee? Minä tiedän, että silloin tuulee etelään. Mitäs sanot tähän?


      • Ukko 52vee kirjoitti:

        Magnesium B-vitamiinit. Tästä lienemme samaa mieltä kaikki, vai oletko eri mieltä? Kinaa välillä minun kanssa esim. tuulen suunnasta. Jos tuuli kääntyy pohjoiseen, mitä ilmansuuntaa kohti tuulee? Minä tiedän, että silloin tuulee etelään. Mitäs sanot tähän?

        tällä palstalla ALOITTANUT minkäänlaista kinaamista!
        Olen vastannut kysymyksiin - ja PROVOIHIN!

        Sinulla on ilmeisimmin neljäntuulen lakki päässäsi - ja pyörii villisti!?


      • riesana vieläkin
        Minea44 kirjoitti:

        tällä palstalla ALOITTANUT minkäänlaista kinaamista!
        Olen vastannut kysymyksiin - ja PROVOIHIN!

        Sinulla on ilmeisimmin neljäntuulen lakki päässäsi - ja pyörii villisti!?

        Hei!! Kiitos vain kaikille vastanneille ja jotta tämä magnesium/B-vitamiini "kamppailu" loppuisi, niin olen kyllä syönyt kumpaakin tuotetta jo vuoden verran, mutta ei minulta ainakaan ole kokonaan poistaneet "muljahduksia". Kysyisin vielä poistaako johtorata leikkaus myös muljahdukset? Olen itse luullut, että toimenpide poistaa vain nopealyöntisyynkohtaukset. Kyllä tämä Spesicor poistaa parhaimmin oireet, mutta en haluaisi niihinkään jäädä "kiinni". Jostain kylläkin luin, että lääkärit kauttaaltaan syövät beettasalpaajaa pieninä annoksina vain estääkseen verenpainetaudin puhkeamisen. Niin, yhtä kaikki, nämä muljahdukset rajoittavat elämää. Omasta kokemuksesta kylläkin tiedän, että elämäntapa muutokset auttavat näihinkin vaivoihin. On vain oltava parhaan mukaan ilman tupakkaa, alkoholia ja liiallista väsymistä.


      • riesana vieläkin kirjoitti:

        Hei!! Kiitos vain kaikille vastanneille ja jotta tämä magnesium/B-vitamiini "kamppailu" loppuisi, niin olen kyllä syönyt kumpaakin tuotetta jo vuoden verran, mutta ei minulta ainakaan ole kokonaan poistaneet "muljahduksia". Kysyisin vielä poistaako johtorata leikkaus myös muljahdukset? Olen itse luullut, että toimenpide poistaa vain nopealyöntisyynkohtaukset. Kyllä tämä Spesicor poistaa parhaimmin oireet, mutta en haluaisi niihinkään jäädä "kiinni". Jostain kylläkin luin, että lääkärit kauttaaltaan syövät beettasalpaajaa pieninä annoksina vain estääkseen verenpainetaudin puhkeamisen. Niin, yhtä kaikki, nämä muljahdukset rajoittavat elämää. Omasta kokemuksesta kylläkin tiedän, että elämäntapa muutokset auttavat näihinkin vaivoihin. On vain oltava parhaan mukaan ilman tupakkaa, alkoholia ja liiallista väsymistä.

        että antauduin kinaamaan!
        Huomauttaisin kuitenkin, että magnesium ei auta synnynnäisiin rakenne/johtumisvikoihin!

        Parempi olisi sitten napsia vaikka Möllerin tuplaa:)


      • heikki kärkkäinen
        Ukko 52vee kirjoitti:

        Magnesium B-vitamiinit. Tästä lienemme samaa mieltä kaikki, vai oletko eri mieltä? Kinaa välillä minun kanssa esim. tuulen suunnasta. Jos tuuli kääntyy pohjoiseen, mitä ilmansuuntaa kohti tuulee? Minä tiedän, että silloin tuulee etelään. Mitäs sanot tähän?

        Hei viimeisimpien tietojen mukaan eteisvärinään eli flimmeriin parhaimpia apuja on suuri määrä c-vitamiinia sekä mangnesiumia yleensä kalium suolat tasapainossa.kahvin liika juonti terveet elämän tavat luetteloa voisi jatkaa paljonkin.Viimeisin viesti tuli tosiaan Tohtori matto Toloselta C-vitamiinin tärkeydestä ,siitä myös maratonilla hyötyä jos flimmeri herkkyyttä ilmenee


      • vieläkin
        Minea44 kirjoitti:

        että antauduin kinaamaan!
        Huomauttaisin kuitenkin, että magnesium ei auta synnynnäisiin rakenne/johtumisvikoihin!

        Parempi olisi sitten napsia vaikka Möllerin tuplaa:)

        Hei taas!! Ei tässä mitään anteeksipyyntöjä tarvitse..tosi kiva lukea sinun tosi asiallisia ja viisaita neuvoja. Syön MYÖS kalaöljykapseleita eli kaikki tarvittavat "vitamiinit" on siis käytössä, mutta ei poista muljahduksia. Juuri nytkin söin lautasellisen lohikeittoa ja heti rupesi muljahduksia tulemaan eli yleensä ne tulevatkin ruokailun jälkeen. En tiedä mikä tähän sitten auttaisi, mutta olisi kiva apua tähän saada!!


      • vieläkin kirjoitti:

        Hei taas!! Ei tässä mitään anteeksipyyntöjä tarvitse..tosi kiva lukea sinun tosi asiallisia ja viisaita neuvoja. Syön MYÖS kalaöljykapseleita eli kaikki tarvittavat "vitamiinit" on siis käytössä, mutta ei poista muljahduksia. Juuri nytkin söin lautasellisen lohikeittoa ja heti rupesi muljahduksia tulemaan eli yleensä ne tulevatkin ruokailun jälkeen. En tiedä mikä tähän sitten auttaisi, mutta olisi kiva apua tähän saada!!

        jo minäkin olen kalaöljyä( A,D,E)ja ubikinonia napsinut:)))


      • vieläkin kirjoitti:

        Hei taas!! Ei tässä mitään anteeksipyyntöjä tarvitse..tosi kiva lukea sinun tosi asiallisia ja viisaita neuvoja. Syön MYÖS kalaöljykapseleita eli kaikki tarvittavat "vitamiinit" on siis käytössä, mutta ei poista muljahduksia. Juuri nytkin söin lautasellisen lohikeittoa ja heti rupesi muljahduksia tulemaan eli yleensä ne tulevatkin ruokailun jälkeen. En tiedä mikä tähän sitten auttaisi, mutta olisi kiva apua tähän saada!!

        Käytätkö mahdollisesti jotakin hormonivalmistetta (e-pillerit tms.)?

        Ne aiheuttavat (elleivät sovi käyttäjälle) jos jotakin oiretta.
        Hengenahdistusta ja muljahteluja mm.

        Itse olen hormonikorvauskierteessä...


      • heikki kärkkäinen kirjoitti:

        Hei viimeisimpien tietojen mukaan eteisvärinään eli flimmeriin parhaimpia apuja on suuri määrä c-vitamiinia sekä mangnesiumia yleensä kalium suolat tasapainossa.kahvin liika juonti terveet elämän tavat luetteloa voisi jatkaa paljonkin.Viimeisin viesti tuli tosiaan Tohtori matto Toloselta C-vitamiinin tärkeydestä ,siitä myös maratonilla hyötyä jos flimmeri herkkyyttä ilmenee

        jaksat:(((((((((((((((88


      • unohdit
        heikki kärkkäinen kirjoitti:

        Hei viimeisimpien tietojen mukaan eteisvärinään eli flimmeriin parhaimpia apuja on suuri määrä c-vitamiinia sekä mangnesiumia yleensä kalium suolat tasapainossa.kahvin liika juonti terveet elämän tavat luetteloa voisi jatkaa paljonkin.Viimeisin viesti tuli tosiaan Tohtori matto Toloselta C-vitamiinin tärkeydestä ,siitä myös maratonilla hyötyä jos flimmeri herkkyyttä ilmenee

        Ja se hormoonihoito Heikki Hyvä voi aiheuttaa myös muljahduksia, ja lisälyötejä. Älä ota niitä e-pillereitä ja vaihdevuositabletteja enempää kuin ohjeessa lukee...


      • heikki kärkkäinen
        unohdit kirjoitti:

        Ja se hormoonihoito Heikki Hyvä voi aiheuttaa myös muljahduksia, ja lisälyötejä. Älä ota niitä e-pillereitä ja vaihdevuositabletteja enempää kuin ohjeessa lukee...

        Mitä takoitat e-pillereillä .??En oikein ymmärtänyt mitä tarkoitat.Annoin vain hyviä neuvoja. Karnosiini c-vitamiini omega 3 siinä varmasti kolme hyvää tuotetta joilla on hyviä vaikutuksia sydämen toiminnalle.Lähden taas maratonille lauantaina pyhtäälle ja kaikkea kolmea tuotetta otan koska niistä on minulle apua.


      • luomuna mullassa
        heikki kärkkäinen kirjoitti:

        Mitä takoitat e-pillereillä .??En oikein ymmärtänyt mitä tarkoitat.Annoin vain hyviä neuvoja. Karnosiini c-vitamiini omega 3 siinä varmasti kolme hyvää tuotetta joilla on hyviä vaikutuksia sydämen toiminnalle.Lähden taas maratonille lauantaina pyhtäälle ja kaikkea kolmea tuotetta otan koska niistä on minulle apua.

        juosta jos tarvii popsia pillereitä?


    • Yksi ikionnellinen

      Kiitos neuvosta jossa kehoitettiin kokeilemaan b-vitamiinia ja magnesiumia. Auttoi. Hieman ennakkoluuloisena otin ensimmäisenä päivänä yhden kumpaakin, enkä voinut uskoa todeksi että samana päivänä jo helpotti. Toki silloin tällöin tulee muutama muistutus ongelmasta, mutta ei kestä montaa sekunttia. Kiitos vielä kerran.

    • Ihmetouhua

      Joo tosiaan itse myös lähes 10 vuotta kärsinyt rytmihäiriöistä ja muljahduksista. Ravannut lääkäreissä ja kaikki mahdolliset testit otettu, lääkäri määrää aina Beetasalpaajia, eikä kukaan oikein osaa sanoa mikä vaivaa, mutta sanotaan vaan ettei haittaa... No tottakai haittaa, nuo rytmihäiriöt on pilannut puolet mun elämästä, ne estää tekemästä aika paljon asioita loppupeleissä, eikä uskalla täysillä edes urheilla jos niitä on meneillään... noh mutta kuitenkin, menin ja otin myös kaikki mahdolliset b-vitamiinit ja megnesiuimia, eikä mennyt kuin muutama päivä niin olin kuin uusi mies! Ei enää juurika yhtään rytmihäiriöitä, ei muljahduksia, ei tiheälyöntisyyttä... voi luoja, oikeesti mistä nämä meidän valtion lääkärit on tehty?? vai onko heillä jokin velvollisuus vaan tyrkyytää meille jotain synteettisiä lääketehtaiden pillereitä?? Tästä lähtien ei tarvitse lääkärin puoleen kääntyä jos jotain oreita tulee, pitää selvittää vaan asiat ihan itse!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      7955
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      180
      1767
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1036
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      194
      956
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      833
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe