wicca

shaman

olen shamanismia harrastanut ja viime aikoina wiccasta kiinnostunut kundi... kaipailisin mailien vaihtoon aitoa wiccaa - ei wannabe-osastoa, plz...

14

1052

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • utu

... täällä olisi yksi. Tyttö kylläkin... Ja mitä ikäluokkaa sais olla? Oon syntyny -86. En ole kylläkään aivan aito wiccalainen, vaikka aika lähellä. Paras nimi uskolleni taitaa olla Vanha Uskonto. Mutta olis kiinnostaavaa vaihtaa ajatuksia. Shamanismi kuulostaa mielenkiintoselta! ...jos kiinnostaa, niin laita osotetta kehiin! =)

• shaman

• utu
        shaman kirjoitti:

tässäpä tää [email protected]

...postia, mutta se ilmotti, että on jotain ongelmia. En tiedä tuliko se perille...

• shaman
        utu kirjoitti:

...postia, mutta se ilmotti, että on jotain ongelmia. En tiedä tuliko se perille...

siis postisi ei löytänyt tietään luokseni... kyllä muuten on posti kulkenut

• shaman
        shaman kirjoitti:

siis postisi ei löytänyt tietään luokseni... kyllä muuten on posti kulkenut

kokeilepa [email protected]

• Maj

"En ole kylläkään aivan aito wiccalainen, vaikka aika lähellä. Paras nimi uskolleni taitaa olla Vanha Uskonto."

Vanha Uskonto (the Old Ways, the Old Religion) on usein juuri wiccasa käytetty toinen nimitys, vaikka wicca itse on nuori uskonto. Kuulostaa siis vähän hassulta jos sanot ettet ole "aivan aito wiccalainen", mutta käytät nimitystä "Vanha Uskonto".

Jos olisit rekonstruktionalisti ja varsinkin suomen vanhan uskonnon seuraaja, 'vanha uskonto' voisi sopiakin.

• utu
        Maj kirjoitti:

"En ole kylläkään aivan aito wiccalainen, vaikka aika lähellä. Paras nimi uskolleni taitaa olla Vanha Uskonto."

Vanha Uskonto (the Old Ways, the Old Religion) on usein juuri wiccasa käytetty toinen nimitys, vaikka wicca itse on nuori uskonto. Kuulostaa siis vähän hassulta jos sanot ettet ole "aivan aito wiccalainen", mutta käytät nimitystä "Vanha Uskonto".

Jos olisit rekonstruktionalisti ja varsinkin suomen vanhan uskonnon seuraaja, 'vanha uskonto' voisi sopiakin.

... kuten sanoin,
        Uskolleni ei ole nimeä. Ihmisillä on vain suuri tarve nimetä ja lokeroida asioita. Siksi sitäkin täytyy joksikin kutsua. Usein kutsun itseäni wiccalaiseksi tuntematta suurta syyllisyyttä juuri siitä syystä, että se on hyvin samanlainen usko. Ja onhan wiccalaisiakin eri suuntauksia. Vanha Uskonto kuvaa uskoani hyvin, sillä se on vanhempi kuin mikään muu. (niin,niinhän ne wiccalalaisetkin sanoo...). En osaa selittää. Näin se vain on.
        En kuulu välttämättä mihinkään uskontokuntaan. Uskon miten uskon, siinä se.

• ÖÖÖ

Sori jos pilaan unelmasi, mutta et voi olla noita, koska et ole NAINEN!!! Ellet sitten tee sukupuolenvaihdosta, mitä en itse oikein hyväksy, sillä se on luonnonvastaista. :)

• Vilja

Mieskin voi olla noita. Olen tavannut hyvinkin monia miesnoitia.

Ainoastaan äärifeministinoidat ajattelevat, että vain nainen voisi olla noita.

• fiolan

mistä olet tuollaista saanut päähäsi?

• Hopeakettu
        fiolan kirjoitti:

mistä olet tuollaista saanut päähäsi?

Kaikella kunnioituksella arvoisaa Viljaa kohtaan voin sanoa, että eiköhän hän sen tiedä :) sen sijaan fiolan näkökulmalle en löydä perusteita.
        )O(

• Maj

Laita Malleaus Maleficarum tai äärifeministinoita -tekstit sivuun ja hankin hiukan oikeaa tietoa.

• fiolan
        Hopeakettu kirjoitti:

Kaikella kunnioituksella arvoisaa Viljaa kohtaan voin sanoa, että eiköhän hän sen tiedä :) sen sijaan fiolan näkökulmalle en löydä perusteita.
        )O(

..mille näkökulmalle?

minähän vastasin tuolle öööö:lle, että hän on väärässä. en viljalle.

tai sitten minä olen hieman hitaalla.

• Vilja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      86
      3841
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      38
      2401
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      72
      2373
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2272
    5. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      37
      2029
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      77
      1618
    7. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      76
      1517
    8. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      58
      1081
    9. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      69
      1054
    10. Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %

Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r
      Maailman menoa
      6
      994
    Aihe