olen shamanismia harrastanut ja viime aikoina wiccasta kiinnostunut kundi... kaipailisin mailien vaihtoon aitoa wiccaa - ei wannabe-osastoa, plz...
wicca
14
1052
Vastaukset
- utu
... täällä olisi yksi. Tyttö kylläkin... Ja mitä ikäluokkaa sais olla? Oon syntyny -86. En ole kylläkään aivan aito wiccalainen, vaikka aika lähellä. Paras nimi uskolleni taitaa olla Vanha Uskonto. Mutta olis kiinnostaavaa vaihtaa ajatuksia. Shamanismi kuulostaa mielenkiintoselta! ...jos kiinnostaa, niin laita osotetta kehiin! =)
- utu
shaman kirjoitti:
tässäpä tää [email protected]
...postia, mutta se ilmotti, että on jotain ongelmia. En tiedä tuliko se perille...
- shaman
utu kirjoitti:
...postia, mutta se ilmotti, että on jotain ongelmia. En tiedä tuliko se perille...
siis postisi ei löytänyt tietään luokseni... kyllä muuten on posti kulkenut
- shaman
shaman kirjoitti:
siis postisi ei löytänyt tietään luokseni... kyllä muuten on posti kulkenut
kokeilepa [email protected]
- Maj
"En ole kylläkään aivan aito wiccalainen, vaikka aika lähellä. Paras nimi uskolleni taitaa olla Vanha Uskonto."
Vanha Uskonto (the Old Ways, the Old Religion) on usein juuri wiccasa käytetty toinen nimitys, vaikka wicca itse on nuori uskonto. Kuulostaa siis vähän hassulta jos sanot ettet ole "aivan aito wiccalainen", mutta käytät nimitystä "Vanha Uskonto".
Jos olisit rekonstruktionalisti ja varsinkin suomen vanhan uskonnon seuraaja, 'vanha uskonto' voisi sopiakin. - utu
Maj kirjoitti:
"En ole kylläkään aivan aito wiccalainen, vaikka aika lähellä. Paras nimi uskolleni taitaa olla Vanha Uskonto."
Vanha Uskonto (the Old Ways, the Old Religion) on usein juuri wiccasa käytetty toinen nimitys, vaikka wicca itse on nuori uskonto. Kuulostaa siis vähän hassulta jos sanot ettet ole "aivan aito wiccalainen", mutta käytät nimitystä "Vanha Uskonto".
Jos olisit rekonstruktionalisti ja varsinkin suomen vanhan uskonnon seuraaja, 'vanha uskonto' voisi sopiakin.... kuten sanoin,
Uskolleni ei ole nimeä. Ihmisillä on vain suuri tarve nimetä ja lokeroida asioita. Siksi sitäkin täytyy joksikin kutsua. Usein kutsun itseäni wiccalaiseksi tuntematta suurta syyllisyyttä juuri siitä syystä, että se on hyvin samanlainen usko. Ja onhan wiccalaisiakin eri suuntauksia. Vanha Uskonto kuvaa uskoani hyvin, sillä se on vanhempi kuin mikään muu. (niin,niinhän ne wiccalalaisetkin sanoo...). En osaa selittää. Näin se vain on.
En kuulu välttämättä mihinkään uskontokuntaan. Uskon miten uskon, siinä se.
- ÖÖÖ
Sori jos pilaan unelmasi, mutta et voi olla noita, koska et ole NAINEN!!! Ellet sitten tee sukupuolenvaihdosta, mitä en itse oikein hyväksy, sillä se on luonnonvastaista. :)
- Vilja
Mieskin voi olla noita. Olen tavannut hyvinkin monia miesnoitia.
Ainoastaan äärifeministinoidat ajattelevat, että vain nainen voisi olla noita. - fiolan
mistä olet tuollaista saanut päähäsi?
- Hopeakettu
fiolan kirjoitti:
mistä olet tuollaista saanut päähäsi?
Kaikella kunnioituksella arvoisaa Viljaa kohtaan voin sanoa, että eiköhän hän sen tiedä :) sen sijaan fiolan näkökulmalle en löydä perusteita.
)O( - Maj
Laita Malleaus Maleficarum tai äärifeministinoita -tekstit sivuun ja hankin hiukan oikeaa tietoa.
- fiolan
Hopeakettu kirjoitti:
Kaikella kunnioituksella arvoisaa Viljaa kohtaan voin sanoa, että eiköhän hän sen tiedä :) sen sijaan fiolan näkökulmalle en löydä perusteita.
)O(..mille näkökulmalle?
minähän vastasin tuolle öööö:lle, että hän on väärässä. en viljalle.
tai sitten minä olen hieman hitaalla.
- Vilja
...voisit tavata kiinnostavia ihmisiä:
http://www.groups.yahoo.com/Summerland
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k863841On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole382401Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi722373Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732272Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.372029Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma771618- 761517
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?581081Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?691054Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r6994