...ja aidolla? Miten ihmiset erottelevat nk. "aidot" ja "wannabet" toisistaan? En puhu ainoastaan wiccalaisuudesta, vaan myös kaikista muista "kulttuureista" (blah, ei ehkä oikea sana, mutta.....), kuten hevareista, satanisteista... monesti "aidon" ja "wannaben" ero on se, että "aito" on ehdottomasti sitä mieltä että vain hänen tiensä on se oikea... ainakin olen törmännyt tälläiseen erään "kaverin" mukana....
Onko "wannabe" sellainen, joka vain tahtoo tehdä loitsuja ja pitää hauskaa, mutta ei esim. usko Jumalattareen, ja "aito" taas ehdottoman uskovainen Jumalattareen (tai kolmijumaluuteen), vai miten on? Kunhan kysyn, jos tämä kuulostaa agressiiviselta, pahoittelen, sillä poden päänsärkyä.... *virnistää*
Mikä ero Wannabeellä...
10
717
Vastaukset
- utu
... se aika pitkälle on. Esim. wiccalaisuudessa ENSIN pitäisi tulla usko Jumalattareen tm.(oikea uskominen, ei mikään joojoo, kyllä uskon), ja SITTEN vasta nuo loitsut ja muut. Näille wannabeille nuo loitsut tuntuu olevan se tärkein asia, tai se, että voi kaverille kuuluttaa olevansa noita. He ovat surkeita tapauksia, jotka eivät osaa uskoa mihinkään ja löytävät tästä vain keinon kapinoida vanhempia ja yhteiskuntaa vastaan.
Ja ei, ei kaikki oo tollasia, mulla vaan on menny niihin hermot. Ei noidaksi tms tulla päivässä tai viikossa, ei edes kuukaudessa. Siinä menee vuosia.
Ja aito wicca ei usko oman tiensä olevan ainoa oikea, tai ei ainakaan julista sitä. Hän hyväksyy muutkin ajattelu- ja uskomistavat. (vaikka saattaa niille vähän naureskellakin hiljaa itsekseen) 8) - Vilja
>Miten ihmiset erottelevat nk. "aidot" ja "wannabet" toisistaan?
Wannabeiksi luettelen ne, jotka väittävät tietävänsä kaiken jostain, mutta oikeasti tietämättömyys paistaa räikeästi esiin. Esim: pikkuteinigoottityttö joka selittää, kuinka wicca on hienoa ja hän on wicca koska luonto on ihanaa ja pentagrammi on hieno. Ja että siinä magiassa on jotain jännää..
Voi olla ihan oma itsensä ja uskoa omalla tavallaan. Mutta on syytä tietää, mitä se on miksi itseään kutsuu. Edes sen uskon perusasiat ja historian.- Pakana(M)
"Mutta on syytä
tietää, mitä se on miksi itseään kutsuu. Edes sen uskon perusasiat ja
historian."
Nii-i. Olen vain kohdannut uskovaisiksi kristityiksi itseään kutsuvia, joille kristinuskon perusasiat ja historia ovat täyttä hepreaa. Itseasiassa, useimmat hihhulit ovat tuollaisia.
- vain yksi
eikai toi 'wannabe' alunperin edes liity mihinkään uskonto-juttuihin.
lyhyesti: wannabe: tahtoo olla/luulee olevansa jotain mitä ei ole.- Shaline
...minä nyt sentään tiedän että wannabe tarkoittaa "tahtoo olla", kyllähän jokainen englantia osaava sen tajuaa... puhuinkin käsitteestä, koska melkein jokainen jotakin "kulttuuria" edustava puhuu aidoista ja wannabeistä, eli... tahdoinpa vain tiedustella, mitä ihmiset ovat asiasta mieltä.
- Luna
Shaline kirjoitti:
...minä nyt sentään tiedän että wannabe tarkoittaa "tahtoo olla", kyllähän jokainen englantia osaava sen tajuaa... puhuinkin käsitteestä, koska melkein jokainen jotakin "kulttuuria" edustava puhuu aidoista ja wannabeistä, eli... tahdoinpa vain tiedustella, mitä ihmiset ovat asiasta mieltä.
Varmaan wannabestäkin tulee joskus jotain, jos
joku hänet saattaa oikealle polulle. - Luna
Luna kirjoitti:
Varmaan wannabestäkin tulee joskus jotain, jos
joku hänet saattaa oikealle polulle.Mun nikki...nyyh.
- Maj
>> monesti "aidon" ja "wannaben" ero on se, että "aito" on ehdottomasti sitä mieltä että vain hänen tiensä on se oikea...
- The dark side of the moon
Eikö ole aika hassua että loppujen lopuksi "wannabe" ei itse tiedosta olevansa "wannabe". Miksi ylipäänsä erotellaan ihmiset aitoihin ja "wannabeihin". Mielestäni olisi paljon parempi jättää "wannabeet" omaan arvoonsa ja.. niin.. mitä sen jälkeen? Oletko sinä aito, olenko minä, onko kukaan aito?
- Shaline
Eli kuka sitten loppujen lopuksi on aito? Siihen on aika mahdotonta vastata. Mielestäni koko jaottelun voisi hylätä....... tai, kuten edellä mainittu on, jättää huomioitta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole432478Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742457Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732362Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.512112Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl321857Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma821681Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko211123Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71014Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi41985Eläköön kuningas, kuningas on kuollut
Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön55874