osaisko joku neuvoo unisiepparin teko-ohjeet?
unisieppari
5
1207
Vastaukset
- kuunvalo
JOs asut helsingissä mene marmori kujalle siellä niitä ainakin vuosi sitten myytiin.Katso ja vakoile,helppoa ne on valmistaa.Tiimarista saa höyheniä.
- misca87
mikä se on? ja mitä se tekee?
- maagikko
Australian alkuperäis kansojen Aboriginalien ? taika kalu jolla karkoitetaan painajaiset.On puinen kehikko johon jotenkin kumman näppärästi pyöräytetään hämähäkin verkko=Näin TV:stä ohjelman. En tiedä miten pysyy ja miten muuten käytetään.Helsingissä 3 sepän patsaalla olen nähnyt myytävän.Niitä on eri värisiä ja hämähäkin verkko ohuesta langasta.Joku toinen tietää varmaan paremmin mutta tämä minä.
- Hopeakettu
Ei,se ei ole Australiasta- vaan alkujaan Pohjois-Amerikan
intiaanien luoma. Se on ulkonäöltään yleensä pyöreä,
nahalla tai langalla päällystetty rengas, jonka keskustaan
on punottu verkko ohuesta nauhasta,eläinperäisistä materiaaleista
tai langasta.Itse verkkoon on usein istutettu helmiä tai höyheniä.
Lisäksi kehästä roikkuu useimmiten esim. sulkia, höyheniä, simpukoita,
unisiepparin omistajan henkilökohtaisia pikkuesineitä.
Unisiepparit ovat alkujaan olleet henkilökohtaisia, ja niissä on
pitänyt olla jotakin, joka on kuulunut omistajalleen. Nykyisinkin
niistä voi toki tehdä sellaisia,joskin ostetuissa idea ei toimi niin
hyvin.
Sieppari ripustetaan nukkumasijan yläpuolelle, mieluiten sellaiseen
paikkaan jossa aurinko osuu siihen mahdollisimman varhain. Uskotaan,
että se kalastaa yön aikana verkkoonsa pahat unet ja näin ollen
takaa nukkujalle rauhallisen yön,ja kun aamulla aurinko osuu siihen,
se karkoittaa pahat unet iäksi.
Sieppareita ei ole oikeastaan lainkaan vaikea tehdä :) nimimerkillä
tehtailen niitä sivubisneksenäni. Siispä,onnea rakenteluun!
)O(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole482509Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742497Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732382Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.612165Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl321877Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1001727Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko221170Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71034Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi411015Eläköön kuningas, kuningas on kuollut
Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön56906