Virikkeitä häkkiin!

Mää

Millaisia virikkeitä teillä on marsuhäkissänne? Olis kiva nähä myös kuvia häkeistänne!
Ja toinen kysymys kuuluu, et mitä eroa on DunaPlast ja Rody merkkisillä muovihäkeillä? Ja mitkä ovat suurimman DunaPlast häkin mitat?

48

9578

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lila

      No meiltä löytyy puukepeistä tehty riippumatto,salaattipallo ja muovinen putki(leikattu salaojaputkesta)Kaikki ovat tosi ahkerassa käytössä.

      • Sunnikka

        Meiltä löytyy häkistä heinähäkki, vanhojen farkkujen lahkeesta tehty riippumatto, pajuluola ja marsunmentävä pahviputki :)


      • Matti & Teppo

        Meillä on vaan sellainen pieni mökki ja sellainen putkilo!! En keksi mtn muuta kun ei aivot oikein raksuta jne.. Onks teillä mitään yksinkertaisia ja nopeita virikkeitä joita on helppo tehdä kun ei oikein noista äskösistä ohjeista oikein löytynyt helppoa kun toi paperirulla homma P.S oon kokeillu riippu mattoo mut ei oikein toiminut.Tein sen vanhasta tyynyliinasta,ompelin sen ja lopputuloksena on et ne ei uskalla mennä siihen! Mikä mulla meni pieleen?? :(


    • marsu3

      Meijän virikkeet vaihtelee tosi paljon, mutta tällä hetkellä kolmen marsun häkistä löytyy:
      - salaattipallo
      - paju-tunneli
      - vanerimökki
      - kulmassa oleva kangas (jonka alla on kiva piilotella ja jonka päällä on kiva löhöillä)
      - riippumatto
      -korkealla oleva ruokakuppi, johon joskus jotain erikoisempia herkkuja

      Muita virikkeitä meillä on ollut mm, erilaiset heinämökit joita voi mussuttaa, muut mökit, labyrintit jne jne jne...

      :D

    • marsu3

      Meidän virikkeet vaihtelevat tosi paljon, mutta tällä hetkellä kolmen marsun häkistä löytyy:
      - salaattipallo
      - paju-tunneli
      - vanerimökki
      - kulmassa oleva kangas (jonka alla on kiva piilotella ja jonka päällä on kiva löhöillä)
      - riippumatto
      -korkealla oleva ruokakuppi, johon joskus jotain erikoisempia herkkuja

      Muita virikkeitä meillä on ollut mm, erilaiset heinämökit joita voi mussuttaa, muut mökit, labyrintit jne jne jne...

      :D

    • .....

      Meillä on marsuilla omatehty suht matala yläkerta,johon pitää tehdä pikkuloikka.Se on suuri virike marsulle,kun saa vähän ajatella.Sitten juuri riippumatot ovat hyviä.tuoreruoka kannattaa laittaa vähän sinne sun tänne niin marsu joutuu etsimään.Järjestyksen vaihto on myös hyvä jos on iso häkki.Ps.Meillä marsuilla ei ole ollenkaan häkkiä,vaan taikakuutioista tehty aitaus. :) tulee halvemmaksi ja saa isomman.Ihan noin muuten vain sanoin kun kysyit häkeistä

      • kain88

        Ei vielä oikein mitään, mutta aion hankkia lisää sitten, kun saan marsulleni suuremman häkin.

        -pesäkoppi
        -ruukku, jossa heinää, käy myös kiipeilyyn.
        -putki, jossa heinää. Marsu voi nyhtää sitä huvikseen.


      • :)))
        kain88 kirjoitti:

        Ei vielä oikein mitään, mutta aion hankkia lisää sitten, kun saan marsulleni suuremman häkin.

        -pesäkoppi
        -ruukku, jossa heinää, käy myös kiipeilyyn.
        -putki, jossa heinää. Marsu voi nyhtää sitä huvikseen.

        Heinäautomaatit tms.mistä marsu vähän joutuu kaivamaan on hyviä.se on jo iso virike,että ne ei ole siinä suoraan nenän edessä.Eihän tarvitse olla kuin vaikka ritilä(mistä marsun kuono mahtuu) heinien edessä,niin jo tulee tekemistä


    • kain88

      Nyt uusi häkki sitte tuli. Se on kooltaan 120x58x46..

      Nyt sitten pitäisi keksiä marsulle häkkiin tekemistä. Kaivataan ehdotuksia, ohjeita ja tietoa mahdollisista virikeohjeita sisältävistä nettisivuista.

      • no joo

        mä teon meijän marsulle mökin jaa semmosen vessapaperi rullan jonka toinen pää on kiinni ja laitoin ruokaa ne on käytös:)


      • marsurakas

        kain88// Mulla on semmosia kivilaattoja joiden päälle voi laittaa ruokakupin nii siinä saa vähä liikuntaa :)) sit on luonnon kiviäkin ja kukkaruukkuja joiden päälle voi kans laittaa jotain herkkua. ja viemäriputkia, pajusilta,kankainen putki, muovikorista tehty mökki, itsetehty puumökki yms. ja niitä sitten laittelen välillä häkkiinkin :))


      • theblunz

        Helppo tekoinen keinulauta vanerista.


    • Anne..........

      Kahdella marsullani on suurin mahdollinen eläinkaupasta ostettu häkki eli jotain 170x100 johon on liitetty vanha minkkihäkki, josta on yläosa leikattu pois, minkkihäkki jotain 1,5m x 1,5m eli yhteensä tilaa on tosi paljon. Lisäksi häkistä johtaa putki häkin ulkopuolelle eli tilaa on yllin kyllin ja marsut tykkäävätkin kovasti tehdä tutkimusmatkoja häkin ulkopuolella.

      Virikkeinä häkissä on kaksi heinähäkkiä, kaksi suoraa putkea (salaojaputkesta) ja yksi mutkaputki. Mutkaputki on yksi lemppareista. Lisäksi häkissä onyli metrinpituinen melko paksu puunoksa joka muodostaa häkkiin mukavia ylitys ja alituspaikkoja:) Ja se on muös hyvää jyrsittävää, pysyy hampaat lyhyinä. Olen myös koonnut tiilistä portaat häkkien välillä, niistä tykkäävät kovasti.
      Häkin katosta ripustan joskus riippumaan esim. porkkanan, se on marsuista oiken mukava virike. Tietysti pitää muistaa ettei häkkiä saa täyttää virikkeillä. Meillä on iso häkki, sinne mahtuu myös paljon virikkeitä, mutta olen jättänyt myös paljon tyhjää tilaa, ja marsut tykkäävätkin spurttailla häkin päästä päähän:)

      Marsuillani on niin sanottu kalterihäkki, mutta kääpiöhamstereillani on molemmilla käytössä DunaPlastit. Vaikka ostinkin hamsuilleni dunat, en suosittele sellaista ostamaan. Ilma dunassa menee melko tunkkaiseksi kun se ei pääse kunnolla vaihtumaan, vaikka katto onkin ritilää. Marsuhäkiksi suosittelen ostamaan ehdottomasti kalterihäkin, mukavmpi marsulle, ja siten myös sinulle.

      • Poonuska<3

        Mulla on kahden marsun häkissä välillä tavallinen puukoppa mutta aina sieltä löytyy pajutunneli, joskus molemmat. Sitten siellä on tyhjä c-vitamiini purkki, jonne laitan sisään kaikenlaisia namuja ja herkkuja ehkä vähän tavallista ruokaakin(siis marsujen) ja sitten kurkku- tai porkkanapaloja. Yksi aika matala mutta leveä kukkaruukku jonka päälle laitan kasviksia, hedelmiä jne. Sitten vielä salaattipallo ja heinäteline.(On tietenkin sitten vielä ruoka-astia ja juomapullo.) En pidä yleensä kaikkia yhtäaikaa häkissä, mutta siinäpähän nyt luettelin niitä kuitenkin mitä mulla joskus on:))


      • -hilla
        Poonuska<3 kirjoitti:

        Mulla on kahden marsun häkissä välillä tavallinen puukoppa mutta aina sieltä löytyy pajutunneli, joskus molemmat. Sitten siellä on tyhjä c-vitamiini purkki, jonne laitan sisään kaikenlaisia namuja ja herkkuja ehkä vähän tavallista ruokaakin(siis marsujen) ja sitten kurkku- tai porkkanapaloja. Yksi aika matala mutta leveä kukkaruukku jonka päälle laitan kasviksia, hedelmiä jne. Sitten vielä salaattipallo ja heinäteline.(On tietenkin sitten vielä ruoka-astia ja juomapullo.) En pidä yleensä kaikkia yhtäaikaa häkissä, mutta siinäpähän nyt luettelin niitä kuitenkin mitä mulla joskus on:))

        Yksinkertaisin riippumatto on käsipyyhe/tyynyliina/ym sopiva kangas kiinnitettynä häkin kaltereihin sopivalle korkeudelle vaikkapa pyykkipojilla. =)
        Sitten jos haluaa alkaa enemmän kikkailemaan, niin kankaasta leikataan kaksi saman kokoista kolmiota ja ommellaan yhteen, jätetään pieni kääntöreikä ja käännetään ja sitten ommellaan kääntöreikä kiinni. Seuraavaksi laitetaan kiinnitysnauhat joka kulmaan ja kiinnitetaan häkin kaltereihin.
        Näin meillä, kysy jos joku jäi epäselväksi. =)


    • rhosalie

      mun marsulla on kaiken näköstä puuhaa häkissä. oon kääntäny pesäkopin ympäri joten siit tuli mukava pesä jossa se köllöttelee :) sit piilotan porkkanasiivuja ympäriinsä niin se saa sit etsiskellä niitä . . . ja sit isokasa heinää , pajusilta, salaattipallo, tyyny, vessapaperirulla jonka sisällä on porkkanaa ymsyms (:

    • Heli T

      Meillä vaihdellaan usein virikkeitä mutta nyt häkissä on
      -pajusilta
      -tunneli (taivutetusta taikakuutiosta)
      -riippumatto (pyyhkeestä)
      - heinäkasa
      -tiilet
      ja ei varsinaisia virikkeitä on taso jonka alla ja päällä voi olla (sen tilalla on usein myös vanerimökki)

      Aitauksessa on nyt
      -puumökki
      -muovikori
      -kulmariippumatto
      -tunneli
      heinät on aitaukessa ruukuissa, jos sitä nyt virikkeeksi luokitellaan.

    • rullapyramidi

      Itselläni ei marsuja ole, mutta kaverillani on ollut marsu,jolla on ollut häkissä sellainen vessapaperirullista tehty pyramidi, jonka molempiin pää-puoliin oli tehty seinät, toiseen päähän suurin piirtein vähä marsun kuono-osaa pienemmät rei'ät:D (en osaa selittää kunnolla xD) Niin sitten johonkin rulla-osaan herkkunappi,aika kauas että marsu ei saa sitä helpolla siitä;D Siinä vähän tekemistä:)

      Ps. kannattaa laittaa pyramidi häkkiin kiinni.

    • robkaöopkokr

      Meillä salaattipallo, pesäkoppi, laiskanlinna, riippumatto, heinäaitta, vessapaperirullista tehty putki.

    • Ruukkuruokaa:D

      Kaverillani on kukkaruukku käännettynä väärinpäin ja useiden kukkaruukkujen pohjassahan on sellainen reikä. Kamuni laittoi ruukkuun ruokaa ja käänsi sen väärinpäin... Sitten marsulla on vähän tekemistä, kun saa kaivaa siitä pienestä rei'ästä ruokaa:D Siinä jtn tekemistä...

      • Ruukkuruokaa:D 2

        Ja vielä tohon ylempään viestiini:D

        Marsu saa liikuntaa kun se hyppää siihen ruukun ääreen;D

        Ps.Kannattaa tehdä sen ruukun eteen sellainen pieni koroke että kukkaruukun pohja olisi suurin piirtein kanin nenän kohdalla:)


    • voikreoivki

      ohje riippumattoon:
      - Leikkaa vanhoista housuista (esim farkuista) noin 40cm pitkä pötkö.
      -laskosta molemmat päät voin 5cm laskoksille. ( ensin taakse molemmat päät, jonka jälkeen käännä ne yhteen.)
      - Ompele laskoksetkiinni toisiinsa
      -Kiinnitä riippumatto häkkiin, apuna voi käyttää narua.

    • Mursu-sussu

      Häkissäni on:
      -pajusilta
      -mökki
      -salaattipallo
      Aika vähän );
      Ja voikreoivki kiitos ohjeista vaikka olen eri ihminen joka kiittä ( ;

    • marshöperö

      meillä on 6 marsua, joten meillä pitää olla reilun kokoinen häkki, meidän häkki on suunnilleen 2,50 cm pitkä. onko se tarpeeksi?
      virikkeitä meillä on
      -pieni kulma mökki
      -suuri kulma mökki
      -heinä seimi
      -siemenkippo
      -2 paikkainen mökki
      -3 tiiltä
      -5 kiveä
      -pitkä salaoja putki
      -pajusilta
      -meillä on taikakuutio) 2 yläkertaa joiden alle mahtuu vielä marsuja
      =) että tämmönen, kiitos vinkeistä kaikki=) tarttee koittaa

    • Marsutti

      marshöperö tarkotit varmaan 2,5 metriä :D Kokeile syöttää häkin mitat linkkinä olevaan laskuriin, niin saat tietää onko lain mukaan tarpeeksi iso. Kuulostaa kyllä kohtuullisen isolta, riippuu kuinka leveä häkki on.
      http://whiz.iki.fi/marsut/laskuri.html

      • marsuhöperö

        joo =) kititi vinkistä


      • marsuhöperö
        marsuhöperö kirjoitti:

        joo =) kititi vinkistä

        hehhe. laskin linkin mukaan niin sen mukaan meidän häkkiin mahtuisi 14 marsua!=D ja meillä 6


      • marsu1999

        Kiitos vinkistä, oli tosi kätevä toi laskuri juttu :)


    • kuikuli

      Meijän home made häkkiin menis 13 marsuu, mut yhes häkis on vaa 2. On meinaa 2 häkkii kooltaan 320cmX68cm, ne siis itse tehty taikakuutioista. Häkeis on virikkeit sellane yks taikis neljö mis on heinää(jos se ny on ees virike...) sit on salaatti pallo, sellane putki, sit on riippumatto toises pääs mihin mahtuu molemmat kuikut, pesämökki, pajusilta, tiili, ja sit sellane aktivointi pallo. Noista häkeistä vielä sen verran, että 2 ikean APELUND sängynalus laatikkoa yhdessä. Ja taikakuutioita ympärillä, mei l on sellasset mega pullot pojilja tytöil. Eli siis 2 tollasta 320x68 häkkii meillä kotona, toinen tyttöjen toinen poikien. Nyt olisi taroitus tehä poikaset noilla tytöillä, jolloin kaikki pojat menisi isien kaa ja tytöt äitien kaa samoihi häkkeihi isona, kaikki siis jäävät meille. Ja tuo tyttöjen häkki jaetaan keskeltä kahtia ja laitetaan siihen seiniä väliin, siis silleen et molemmat emot syö samaa heinää mut silti on ''omissa'' häkeissä. sit toki pääsee yhes joka päivä jalottelee ku on ne poikaset masus, ja varmaa poikasetki pääsee sit kaikki yhes emojen kaa, miltä kuulostaa

    • HulluKuPullostaTullu

      okei oon hullu, mul ei oo marsuu, mut on viettäny viimesen 1,5 h katsomas marsu videoit ja miettiny marsun nimii, vaik en tuu ikin saamaan marsuu paitsi ku muutan kotoo, ja siihe on ainaki 6 vuotta... Vaan koska näin marsuja tänää xdxdxdxd

    • marsu2000

      Mulla on mun marsujen häkis:

      -puusta tehty mökki
      -vanerimökki jonka katolle pääsee
      -putkilo(ostettu faunattaresta)
      -puolikas halko(sen päälle voi kiivetä ym.)
      -suolakivi
      -kalkkikivi
      -ruokakupit
      -herkkutikku(se on niin että pitää mennä sen toisen mökin katolle että sen saa )
      -vesipullo

    • marsumoi

      Haluisin vastauksen tähän kysymykseen nopeesti :)

      Pitääkö marsuilla (kahdella) olla molemmilla omat mökit häkis ?

    • abcmarsutti

      marsumoi: no meillä on kaksi marsua. Niillä on yksi iso mökki, johon mahtuvat molemmat, ja se on aina häkissä. lisäks tunneleita ja majoja, joihin voi mennä huilailemaan jos haluaa yksityisyyttää:)

    • marsulöve

      meillä on:
      - puumökki
      - pajusilta
      - riippumatto
      - salaattipallo
      - kangasputki

    • Mämääää

      Apua! Mulla oli kaksi marsua nyt vaan yks ku toinen kuoli en keksi MITÄÄN virikkeitä!

    • kuiikuik

      Mämääää
      täs virike sulle, esim. laittaa wc-, taikka talouspaperirullan häkkiin ja sinne sisään voi laittaa herkkuja, joita ne voi kaivella sieltä ja jyrsiä rullia samalla =))

      • vepi

        Kannattaa, olen kokeillut ja marsuni tykkäilee:)


    • Marsutyttö

      Meil ei oo häkis mitää virikkeitä paitsi salaattipallo ja .. noh, perus heinähäkki ja mökki. Ja laitan ruokakupin aina sellasen korokkeen päälle. Nyt ku oon lukenu näit viestei, ni on tullu kauhee himo päästä tekemään jotain virikkeitä pikku nakertajille

      • VePy

        Suosittelen: tehkää aidat marsuhäkin ulkopuolelle niin marsu saa juosta sielläkin;)voitte myös tehdä erilaisia labyrinttejä ja temppuratoja marsuillenne...


    • Venla

      Hei! Mulla on kaksi nöpöttäjää, suloisia ovat

      • vepi

        Moi, sinun marsujesi elämä kuulostaa mukavalta...
        itselläni on erilaisia pahvimökkejä (monia) ja pajusilta. Löytyy myös tiiliä, riippumatto, sohva, keppejä, vessapaperirullia(joiden sisälle laitan herkkuja ja sitten Se vain kiinni ja marsu saa koittaa avata sen), perustarvikkeet ja puuleluja esim. Puuhelistin. :)


    • marsufani

      meillä on kaks marsuu ja niitten häkist löytyy tällä hetkellä:riippumatto häkin nurkas,mökki,tyyny,heinähäkki.muita virikkeitä meil on ollu mm puun oksia,kangasputki,teltta,heinäputki jne...

    • marsurakastaja

      HUOM!! ensimmäinen viesti on lähetetty vuonna 2005 :D

    • hgffhhd

      myydäänkö taikakuutioita lemmikkikaupoissa?

      • ...

        Mun mielestä ei, olen itse yrittänyt etsiä :)


      • MYÖHÄSSÄxd

        Tyyppi kysy 31.12.2013 ja sä vastasit 31.7.2014 :DD Eli 1v ja 7kk myöhässä, ei varmaa paljoa auttanut. No, en kato pahalla koska itekkii vastaan tähän noin 1v 3kk ja 16pv myöhässä :D!


    • mursulöve

      mul on kaks pikku mursua:D niil on 120x55 häkki ja sielt löyytyy

      -riippumatto
      -2 tiiltä
      -heinähäkki
      -juomapullo
      -suola- ja kalkkikivi

    • marsutti

      virikkeitä

      -tiilet
      -eri paksuiset puut
      -mökit
      -kivet
      -heinähäkki
      -riippumatot
      -kangasputki
      -puiset portaat
      -kangas jonka alle pääsee muttei pääse päälle
      -keinulauta
      -jyrsittävät lelut
      -pajusilta
      -käpy mikä on kuivattu ja siihen voi laittaa kaikkia herkkuja niihin väleihin
      -pallo jossa reikiä nii voi laittaa sinne sisälle herkkuja
      -wc paperi hylsy jonka toinen pää on taitettu ja sinne sisälle voi laitta herkkuja ja sit sulkee sen toisen pään

      ja ku ostan marsuille ny isomma häkin (140x70) nii sinne tulee viel yläkerta:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14861
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    7. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    8. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe