kimppuuni melkein hyökättiin

mimmi

Apua,olin viemässä pihalle talipalloa ja kimppuuni yht äkkiä hyökkäsi iso parvi valkoisia lintuja.Samantien hävisivät eikä enää näkynyt.
Tulivat naapurin puusta,olivat siis valkoisia ,siivet ja takapää tummaa/ruskeaa.
Suht pieniä,ei siis lokkeja ym
Veikkaisin pulmusta,mutta Espoossa?

42

17365

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *reps*

Kun sanoit että ne HYÖKKÄSIVÄT kimppuusi eli otit kontaktia, millä lailla?

• häiriköt pois

On se kumma kun millään suomi24 palstalla ei meinaa saada asiallisia kommentteja.
        Aina joku vääntää muka vitsiä.

Parhaita on sellaset keskustelupalstat joita seurataan aktiivisesti ja kaikki vähänkin asian vierestä olevat jutut poistetaan.

• mika34

Mimmi esitti hyvän ja asiallisen kysymyksen.
        Tollainen kirjotusvirheisiin ja sanojen vääristely ja pilkun viilaaminen on todella ärsyttävää,mutta ikävän yleistä täällä netissä.
        Omituista huumoria joillakin,hankkikaa elämä.

• lintubongo

Mä en kanssa tajua miks joidenkin pitää aina puuttua toisten sana valintoihin yms.
        Onko ne ite niin fiksuja olevinaan tai oma elämä puuttuu.
        Pitäis kai rekisteröityä johonkin valvotulle palstalle.

• Sampo
        lintubongo kirjoitti:

Mä en kanssa tajua miks joidenkin pitää aina puuttua toisten sana valintoihin yms.
        Onko ne ite niin fiksuja olevinaan tai oma elämä puuttuu.
        Pitäis kai rekisteröityä johonkin valvotulle palstalle.

...miksi jotkut aina valisevat sanansa niin, että syntyy suurta draamaa ja tolaalisen vääriä mielikuvia. Kun susi kävelee mökin ohi sanonataan että susi melkein hyökkäsi päälleni. Sitten joku toinen höyrypää vaatii jo kaikkien susien tappamista.

Olis alkuperäinen kysyjäkin voinut muotoilla kysymyksensä otsikon vähemmän dramaattisesti vaikka tähän tyyliin: Mikähän lintuparvi lensi läheltä ohitseni? Ja sitten kuvausta linnuista. Nyt hän hhuutaa apua ja sanoo "...kimppuuni yht äkkiä hyökkäsi iso parvi valkoisia lintuja."

Kyllä muakin kiinnostaa, että lensikö linnut päin kysyjää? Nokkiko ne silmiä tai muita paikkoja? Paskoiko ne tarkoitukselisesti päin näköä? Vai mitä ne teki kun hyökkäsi nskaan.

Kyllä mä ainakin tajuan kimppuun hyökkäyksen niin, että syntyy fyysinen kontakti.

Pientä asiallisuutta ilmaisuun, pliis.

• tarkkis
        Sampo kirjoitti:

...miksi jotkut aina valisevat sanansa niin, että syntyy suurta draamaa ja tolaalisen vääriä mielikuvia. Kun susi kävelee mökin ohi sanonataan että susi melkein hyökkäsi päälleni. Sitten joku toinen höyrypää vaatii jo kaikkien susien tappamista.

Olis alkuperäinen kysyjäkin voinut muotoilla kysymyksensä otsikon vähemmän dramaattisesti vaikka tähän tyyliin: Mikähän lintuparvi lensi läheltä ohitseni? Ja sitten kuvausta linnuista. Nyt hän hhuutaa apua ja sanoo "...kimppuuni yht äkkiä hyökkäsi iso parvi valkoisia lintuja."

Kyllä muakin kiinnostaa, että lensikö linnut päin kysyjää? Nokkiko ne silmiä tai muita paikkoja? Paskoiko ne tarkoitukselisesti päin näköä? Vai mitä ne teki kun hyökkäsi nskaan.

Kyllä mä ainakin tajuan kimppuun hyökkäyksen niin, että syntyy fyysinen kontakti.

Pientä asiallisuutta ilmaisuun, pliis.

Otsikossa sanottiin "kimppuuni melkein hyökättiin".Eli ketjun aloittaja ilmaisi asiansa
        oikein.

• Vielä tarkempi
        tarkkis kirjoitti:

Otsikossa sanottiin "kimppuuni melkein hyökättiin".Eli ketjun aloittaja ilmaisi asiansa
        oikein.

" Apua,olin viemässä pihalle talipalloa ja kimppuuni yht äkkiä hyökkäsi iso parvi valkoisia lintuja."

Lainausta tekstissä. Mutta eipä se haittaa jos ei lue kuin pelkät otsikot.

• eino
        tarkkis kirjoitti:

oikein.

moro

• erik tarkkis
        eino kirjoitti:

moro

juttu just oli niin kuin oli tarkoitettu.
        linnut melk hyökkäsi..jne

• "jenni"
        mika34 kirjoitti:

Mimmi esitti hyvän ja asiallisen kysymyksen.
        Tollainen kirjotusvirheisiin ja sanojen vääristely ja pilkun viilaaminen on todella ärsyttävää,mutta ikävän yleistä täällä netissä.
        Omituista huumoria joillakin,hankkikaa elämä.

et voi sanoa että se omituinen huumori ei koskaan naurattaisi sua? mä naureskelin iloisesti näillekin muutamalle kommentille...lintuparvi hyökkää kimppuun...ei kai se hauskaa olisi jos itselle niin kävisi, mut hei...ajatuksena se on hiukan hulvaton...kaikki tipuset, hakatkaa päälle!

• luonnonystävä

Olisiko voinut olla pyrstötiaisia?
      En kyllä ole kuullut että pyrstikset ihan nenille lentäsi, päin vastoin ne ovat sen verran liikkuvaa ja arkaa sorttia mutta heitinpä oman veikkaukseni kehiin.

• mimmi

Saattaa tietysti olla pyrstötiaisiakin.
        Tulivat naapurin puusta,pyörivät hetken ympärilläni,eivät kuitenkaan koskeneet laittamaani talipalloon ja hävisivät toisen naapurin pihalle ja hävisivät kokonaan.
        Tilanne meni nopeasti ohi.
        Sen ehdin nähdä että olivat etupäästä valkoisia ja siivistä tummia.

• Aureliani
        mimmi kirjoitti:

Tulivat naapurin puusta,pyörivät hetken ympärilläni,eivät kuitenkaan koskeneet laittamaani talipalloon ja hävisivät toisen naapurin pihalle ja hävisivät kokonaan.

Väritys ja käytös täsmää mainiosti pyrstötiaiseen. Näiden kauniiden lintujen talviset parvet liikkuvat nopeasti ilmaantuen yhtäkkiä, ja seuraavana hetkenä ne ovat taas tipotiessään. Pyrstötiaiset eivät pääsääntöisesti käy ruokinnoilla, vaikka sellaisistakin tapauksista on kuultu. Ääntelivätkö ne?

Pulmusia voi pesimäajan ulkopuolella tavata hyvin Espoossakin, vaikka tällä hetkellä ne taitavat olla Suomessa aika vähissä. Pulmusparvet eivät myöskään pyöri taajama-alueilla tai edes etsi ravintoaan puista.

• Asia selvä
        mimmi kirjoitti:

kalatiira tai räyskä. käyppä kattomassa googlen kuvahaulla, molemmat lajit ovat todella hyökkäävää sorttia!

• pena

Tyhjensin linnunpönttöjä näin syksyn tullen vanhoista pesävärkeistä pudotin pöntön alas ja se jäi suu alaspäin maahan kun menin kääntämään sen sieltä hyökkäsi liito-orava se tuli mua kohti ja minä potkaisin sen pois se tuli yhä uudelleen päälle ehkä 6-7 kertaa ennen kun luovutti ja kiipes puuhun vein pöntön takaisin puuhun en tiedä onko se tullu sinne takas

• Häh?

Jos sinut taloinesi pudotettaisiin puusta? ottaisiko pannuun?

• Lintu

Kyllä ainakin otsikkona oli "keskusteluissa nyt" Lintuparvi hyökkäsi kimppuuni, ja ihan sen takia oli pakko katsoa mitä hurjaa joku oli taas päässyt kokemaan.
      No ei mitään dramaattista, ihan vaan meinasi. VOI VITTU!

Raflaafia otsikoita, ihan samaan tapaan kuin lehdetkin täynnä, lukiessa juttua paljastuu koko kusetus!

• veelle

Joo, sun kannattaa ottaa taas yhteyttä kuluttajavirastoon, tuskinpa niillä linnuilla oli lentolupaakaan Suomessa...Mäntti!!!!!!!!!!

• isolepinkäinen

ihan oikein sulle että kimppuusi hyökättiin mitäs menit pihalle.

• Damien 666

niin,parvi enkeleitä kävi kimppuuni huutaen "palat helvetin tulessa!!" pitäskö huolestuu???

• jaaaaaaa

ei tavii huolestua jos ne eivät paskoneet sun niskaan?

• ornitologi

BUUUAAHAHAHAHA
      HAHAHAHAHAHAHA
      HEHEHEHEHEHEHE
      HIHIHIHIHIHIHI
      HOHOHOHHOHOHOHO.

• niiden niskaan

vitun nokkaeläimet!!

• marja

Heippis! lintukirjasta katsottuna oisko tuo PIKKUPULMUSET olikos väriltään luonnonvalkoiset, vähänkeltaistakin ja pyrstönpäässä mustat, muuta en tiedä.

• ornitologi 1

epäilen kyllä vahvasti että kyseessä oli munahaukka parvi.

• joo näin syksyllä minivampyyrit syövät talvivarastoa kehoonsa,ovat oppineet synkässä siperiassa että hampaahthan ne katkeaa talvella....siksi tunkevat siivekkäät liiviin..

• kommenttia

en jaksanut selata kaikkea huulenheittoa.
      Tulikohan yhtään asiallista kommenttia kysymykseesi?

Olisko mahdollista, että se parvi on pelästynyt jotain esim varpushaukkaa tms, ja siksi lentänyt paniikissa siitä sun läheltä.
      Vai käviks ne nokkimaan sua tms?

Jos ne oli jotain hirveen nälkäisiä ja huomas talipallon sulla, yrittivät sitä tavoitella.

Miten oli, oliko ne niitä pulmusia?

• mimmi

Pari asiallista veikkausta taisi tulla.
        Pyrstötiaista veikattiin.
        Saattaa tietysti olla niitäkin.

En tiennytkään että jotkut ihmiset jaksaa olla niin pikkumaisia että valittavat jostain sana valinnoista.Tuf nuf mä heille sanon.

Kaunis kiitos kuitenkin asiallisesti vastanneille.

• Tiainen
        mimmi kirjoitti:

En tiennytkään että jotkut ihmiset jaksaa olla niin pikkumaisia että valittavat jostain sana valinnoista.Tuf nuf mä heille sanon.

Tulihan sieltä asiallisiakin vastauksia, mutta 10,nen ensimmäistä mietti että mitä oli kirjoitettu.

• Lintudiggari
        mimmi kirjoitti:

Että MITEN LINNUT KÄYTTÄYTIVÄT? Kun et missään maininnut muuta kuin että lintuparvi hyökkäsi kimppuuni. Siitä ei hirveästi voi päätellä mitään. Minua kiinnostaa oikeasti se niiden käytös ja haluaisinkin kuulla faktaa siitä käyttäytymisestä. Eli millä tavalla ne "hyökkäsivät/melkein hyökkäsivät"? Kävivätkö päälle, nokkivatko? Kauan kontakti kesti? Mihin kohtaan nokkivat/osuivat? Vai lentivätkö vaan läheltä ohi?
        Olisin kiitollinen jos selventäisit tuota kertomustasi!

• metso
        Lintudiggari kirjoitti:

Että MITEN LINNUT KÄYTTÄYTIVÄT? Kun et missään maininnut muuta kuin että lintuparvi hyökkäsi kimppuuni. Siitä ei hirveästi voi päätellä mitään. Minua kiinnostaa oikeasti se niiden käytös ja haluaisinkin kuulla faktaa siitä käyttäytymisestä. Eli millä tavalla ne "hyökkäsivät/melkein hyökkäsivät"? Kävivätkö päälle, nokkivatko? Kauan kontakti kesti? Mihin kohtaan nokkivat/osuivat? Vai lentivätkö vaan läheltä ohi?
        Olisin kiitollinen jos selventäisit tuota kertomustasi!

no ei ne linnut ole kenenkään kimppuun käyneet ja nokkineet, ovat todennäköisesti lentäneet jonkun heikkohermoisen ihmisen läheltä tai ainakin hän on nähnyt lintuparven jossain tai ainakin luullut nähneensä.

• etelä-suomesta
        mimmi kirjoitti:

Täällä meillä lähiössä on liikkunut hyvinkin rohkeita pyrstötiaisparvia, kyllä ne vierestä lentävät. Tänä syksynä on kuulemma vaeltanut niitä aika paljon. Ja nuoret linnut ovat vähän niinkuin nuo nettihäiriköt: Kaikkea pitää kokeilla vaikka ei asiasta mitään tiedä. Yritä jatkossa Lintuverkkoa tai jonkin lintutieteellisen yhdistyksen sivuja. Hyvää jatkoa ruokinnalle - talipalloja menee täälläkin!

• Nimetön

No nyt kannattaa katso Hitchkocin filmi "Linnut"

• Nimetön

Tuo on vasta uuden tiedostumisen alkuvaiheita, kun ihmiset on menettäneet yhteyden äitimaahan.

• menna

ulos ALASTI !!!

• titityy

oliskohan olleet pyrstötiaisia!ne pyrähtelee laumoissa puusta toiseen ison metelin kera ja häviää taas..ne tunnistaa tosi pitkästä pyrstöstä..

• Talihinttejä?

Talihintit pyörii isoina parvina näin pikkujoulun aikaan ja varsinkin etelässä. Teoriaa vastaan sotii että uhri oli nainen...

• Joukahainen

...

• kimppuun ole

hyökänneet, vaan sen ruuan perässä.
      Olisiko niillä rasvan puute?

• 3pv pikkujoulut

tänä aamuna, kumma juttu mitä erilaisimpia käärmeitä ja liskoja jyrsimässä mua kun olin nukkumassa yltäpäältä hiessä....

• jartswald

apua, olin viemässä itseäni torille kun kolme nuorta katsoi minua päin ja samantien kulkivat ohitseni eikä enää näkynyt, tulivat siwasta, olivat siis tummahiuksisia kaikki paitsi yhdellä takajaloissa mustia pisteitä olikojan kuraa, suht pieniä, ehkä siis pygmiä tai hottentottia, mutta siis mäntsälässä?

miten tällaiset rikolliset saataisiin kuriin minä vaan kysyn kun ei voi kylillä pomputtaa rauhassa tällainen öö..ihminen kai ja vielä olisin sanonu että mimmi kyllä sua kuunnellaan ja heti aamulla tullaan koko espoo ja mäntsälä sinun pihaan että saadaan kiinni nuo rikolliset linnut jotka noin ihmistä yrittää tappaa omalla pihallaa voi kauheata muistuu ihan hitskokin lintu ohjelma mieleen vuosituhannen vaihteesta kun kaikki oli NIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIInnnnn paljon paremmin ja puutki oli paljon puumpia ja linnutki linnumpia sillon ennemuinoinvanhaan.

voi hyvän tähen.ja viiden tähen.

• hyvänen aika

kun luin ton juttus tulin vakuuttuneeksi pikaisesta avuntarpeestasi, hakeudu välittömästi hoitoon, ja siirry muille "rupattelulinjoille" ongelminesi

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      47
      2498
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2477
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2372
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      57
      2145
    5. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      32
      1867
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      84
      1685
    7. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      1143
    8. Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %

Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r
      Maailman menoa
      7
      1024
    9. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      41
      1005
    10. Eläköön kuningas, kuningas on kuollut

Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön
      Kemijärvi
      56
      886
    Aihe