jänispaist (Lidl)

Akutius

Hei. Olisiko jollain hyvä ohje Jänispaistiin. Ostin Lidlistä argentiinalaisen jänispaistin ja haluaisin hyvän ohjeen sen valmistukseen.
Pakkaukseesa oleva ohje (ruskistus, vähän vettä ja noin 30 min haudutus mausteet). Tuleeko liha tarpeeksi kypsäksi ko. ohjeela.
Kiitos näin etukäteen jos joku asiantuntia voisi valaista tätä asiaa.
Lähetin tämän saman viestin myös liha osioon

10

5712

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tss

      Tämän päivän Hesarissa valmistaja pyysi palauttamaan ko. tuotteet Lidliin salmonellavaaran takia.

      • mysö Hesarin lukenut

        Ei muuten ollut kyse tästä tuotteesta, vaan jänispannusta.

        P.S. Salmonella-bakteerit kuolevat paistettaessa. Jos käsittelee mahdollisesti salmonellaa sisältävää tuotetta - jollaisia ovat esim. broilerit - niin sekä kädet että työkalut ja astiat pitää sen jälkeen pestä kunnolla. Mm. tästä syystä meillä on eri leikkuulaudat lihan ja kasvisten käsittelyä varten.


    • Lidlistä

      Erehdyinpä itsekin ostamaan.
      Laitoin ohjeen mukaan, mutta lisäsin haudutusliemeen sipulia, porkkanaa ja laakerinlehden sekä pakasteesta pieniä "uusia" perunoita. Maustoin vielä soijalla.
      Liemi ja vihannekset olivat hyviä, mutta itse pupujussi oli täyttä "sontaa". Roskikseen lensi ja broileripihvit pannulle. Minun kokemukseni oli tällainen.

      • jänistä

        vai rottaa...?


      • kaniini on
        jänistä kirjoitti:

        vai rottaa...?

        toinen mahdollisuus.Itse olen kerran mennyt tähän lankaan.Vanha kaniini ja suht koht tuore jänis on kaksi eri asiaa.


    • pehmeää jänistä

      voisi ruokakaupoissa myydä, tuntuu hullulta että tutut omenapuita tuhoavat ystävät saavat puutarhoissa vapaasti laiduntaa eikä kenenkään kannata tarhata ruuaksi myytäväksi, vaan ennemmin ostaa kalliilla toiselta puolelta maailmaa rahdattuja steroidijäniksiä.

    • Jänikset maailmankartalle

      Ruskista liha voissa padassa. Lisää vettä sen verran, että lihat peittyvät. Joukkoon 1-2 porkkanaa ja 1-2 sipulia sekä 10-15 maustepippuria. Anna hautua vähintään 1,5 h. Suurusta liemi ja lisää suolaa maun mukaan ja loraus kermaa. Syö. Jos ei maistu hyvältä, heitä roskiin, ja osta seuraavalla kerralla kotimaista.

      • kotimaiset

        on vieläkin huonompaa.Suomalaiset tuotteet ei kertakaikkiaan voi olla laadukkaita.


    • metsäjäniksestä
    • Kokemusta 20v. aiheesta

      30 min ei riitä jäniksen kypsymiseen uunissa. Suositus on 1½-2 tuntia 150-175 asteessa, pannulla ruskistamisen jälkeen. Nesteen riittävyyttä täytyy kuitenkin uunissa kypsymisen aikana seurata!

      Mausta pilkottu paisti kevyesti jo pannulla (valkopippuri, mustapippuri ja suolaa) ruskistamiseen voit käyttää voita, rypsi- tai oliiviöljyä. Pataan lisää porkkanaa, shalottisipulia, 3 laakerinlehteä, 3 valkosipulinkynttä. Itse marinoin lihan pari päivää ennen, mutta se onkin ammattisalaisuus:-)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1429
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe