jänispaist (Lidl)

Akutius

Hei. Olisiko jollain hyvä ohje Jänispaistiin. Ostin Lidlistä argentiinalaisen jänispaistin ja haluaisin hyvän ohjeen sen valmistukseen.
Pakkaukseesa oleva ohje (ruskistus, vähän vettä ja noin 30 min haudutus mausteet). Tuleeko liha tarpeeksi kypsäksi ko. ohjeela.
Kiitos näin etukäteen jos joku asiantuntia voisi valaista tätä asiaa.
Lähetin tämän saman viestin myös liha osioon

10

5852

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tss

Tämän päivän Hesarissa valmistaja pyysi palauttamaan ko. tuotteet Lidliin salmonellavaaran takia.

• mysö Hesarin lukenut

Ei muuten ollut kyse tästä tuotteesta, vaan jänispannusta.

P.S. Salmonella-bakteerit kuolevat paistettaessa. Jos käsittelee mahdollisesti salmonellaa sisältävää tuotetta - jollaisia ovat esim. broilerit - niin sekä kädet että työkalut ja astiat pitää sen jälkeen pestä kunnolla. Mm. tästä syystä meillä on eri leikkuulaudat lihan ja kasvisten käsittelyä varten.

• Lidlistä

Erehdyinpä itsekin ostamaan.
      Laitoin ohjeen mukaan, mutta lisäsin haudutusliemeen sipulia, porkkanaa ja laakerinlehden sekä pakasteesta pieniä "uusia" perunoita. Maustoin vielä soijalla.
      Liemi ja vihannekset olivat hyviä, mutta itse pupujussi oli täyttä "sontaa". Roskikseen lensi ja broileripihvit pannulle. Minun kokemukseni oli tällainen.

• jänistä

vai rottaa...?

• kaniini on
        jänistä kirjoitti:

vai rottaa...?

toinen mahdollisuus.Itse olen kerran mennyt tähän lankaan.Vanha kaniini ja suht koht tuore jänis on kaksi eri asiaa.

• pehmeää jänistä

voisi ruokakaupoissa myydä, tuntuu hullulta että tutut omenapuita tuhoavat ystävät saavat puutarhoissa vapaasti laiduntaa eikä kenenkään kannata tarhata ruuaksi myytäväksi, vaan ennemmin ostaa kalliilla toiselta puolelta maailmaa rahdattuja steroidijäniksiä.

• Jänikset maailmankartalle

Ruskista liha voissa padassa. Lisää vettä sen verran, että lihat peittyvät. Joukkoon 1-2 porkkanaa ja 1-2 sipulia sekä 10-15 maustepippuria. Anna hautua vähintään 1,5 h. Suurusta liemi ja lisää suolaa maun mukaan ja loraus kermaa. Syö. Jos ei maistu hyvältä, heitä roskiin, ja osta seuraavalla kerralla kotimaista.

• kotimaiset

on vieläkin huonompaa.Suomalaiset tuotteet ei kertakaikkiaan voi olla laadukkaita.

• metsäjäniksestä
    • Kokemusta 20v. aiheesta

30 min ei riitä jäniksen kypsymiseen uunissa. Suositus on 1½-2 tuntia 150-175 asteessa, pannulla ruskistamisen jälkeen. Nesteen riittävyyttä täytyy kuitenkin uunissa kypsymisen aikana seurata!

Mausta pilkottu paisti kevyesti jo pannulla (valkopippuri, mustapippuri ja suolaa) ruskistamiseen voit käyttää voita, rypsi- tai oliiviöljyä. Pataan lisää porkkanaa, shalottisipulia, 3 laakerinlehteä, 3 valkosipulinkynttä. Itse marinoin lihan pari päivää ennen, mutta se onkin ammattisalaisuus:-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lopetin kokonaan ravintoloissa ruokailun ja juomisen

Ravintoloissa hinnat ovat aivan naurettava korkealla. Alkoholin juomisessa ravintoloissa ei ole senkään vertaa järkeä.
      Maailman menoa
      171
      2606
    2. Omakotitalossa väkivaltaa ounasrinteellä

Kertoo iltalehdet Mitä lienee Tapahtui. Verinen ihminen kannettu lanssiin
      Rovaniemi
      22
      2254
    3. kukaan ei pakota kasteeseen..

Kommentointi estetty, joten kommentoin tähän.Kukaan ei pakota pakkokasteesta puhuvaa kastamaan lastansa.Noloa edes ehdot
      Kaste
      400
      1065
    4. Mari Rantanen eroa! Lausunnot vapun pahoinpitelystä ovat järkyttäviä!

Poliisiministerin, eli sisäministeri Mari Rantasen on syytä erota!
      Maailman menoa
      152
      962
    5. Kai odotan että

Juokset vielä perässäni
      Ikävä
      67
      878
    6. Anabaptismin kirous

Uudestikastetut lahkolaiset joutuvat valheen kierteeseen. He joutuvat herjaamaan lapsena saamaanssa kastetta nimeen Isä
      Kaste
      391
      877
    7. Mitä ikävöit eniten

kaivatussasi? 🫶
      Ikävä
      60
      803
    8. Kerrohan T miehelle yksi syy

Miksi hänen tulisi kaivata sinua?
      Ikävä
      101
      742
    9. Rakas, haluan sut niin hulluna kuin olet, tiedän jo sun pakkomielteet ja muut jutut, ihana naiseni

Kunhan et minun takia satuta itseäsi tai muita, minulla nyt ole niin väliä. Rakas mä ymmärrän ja näen kaiken, sun suure
      Ikävä
      48
      694
    10. Euroviisuhuitelua

En ole koko viisuista kiinnostunut enkä aio edes katsoa kisoja. Ihmetyttää tämä vouhkaaminen laulaja pariskunnasta joka
      80 plus
      34
      672
    Aihe