Career 707, pneumaattinen.

swer

Onko kellään kokemuksia kyseisestä puristeilmakivääristä?

Itse ajattelin hommata tuommosen mökkiräiskintään ja soramonttutarkkuusammuntaan.

Onko kuinka äänekäs, eli onko mökkinaapureiden hermot vaarassa?

Hinta näyttäisi olevan jotain 700€ luokkaa kotomaassa, voisikohan tuommosen tilata kenties ulkomailta edullisemmin?

35

26209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ilmaa kivääriin

      Hyvä kysymys.. amriikan sivutoilla on kaiken laista höpinaa careerista ja kaikista sen caliipereista mut se on amerikkaa OLIS oikeesti mielenkiintoista kuulla kommenttia suomalaisista käyttäjistä koska niitä on! Muuten kyseistä merkkiä ei tuotais maahan ja maahantuoja on TTH import porvoo mistä ei saa mitään tietoa ainankaan sähköpostilla joten jos kokemusta tänne saa laittaa

      • tussareita

        Minulla on 9mm career ja toinen 50cal.
        Tilasimme ne vuosia sitten koreasta suoraan hintaa tuli noin 700e /kpl mutta silloin ei suomesta löydetty maahantuojaa.
        9mm on mielestäni näistä parempi koska pelkästään luodit maksaa noin 2 e kappale tuohon 50 cal paineilmakivääriin.Lisäksi lähtönopeus on paljon matalampi kuin tuo 9 mm.Tosin tehoa on mukavasti tuolla 50 cal ammuin tauluun huvilalla ja taulun taustalla oli reiden paksuinen koivu ja pakkasta oli 15-20 astetta ja koivu napsahti halki korkeussuunnassa he he oli selittettävää mikä piha koivun on halkaissut.


    • asiaa kokeillut

      Vaikka nimimerkistä huolimatta en olekaan itse moisella ampunut, niin sen voin sanoa, että jos valmistajan kertoma lähtönopeus 400m/s .25 kaliberiselle pitää paikkansa niin ase on todella äänekäs. Olen itse ampunut eräällä toisella merkillä, jonka lähtönopeus on 380. Luodin ylittäessä äänen nopeuden, impukkakin kuulostaa ruutiaseelle.
      Huomasin muuten, että Hongkong myy ko. asetta. Ase ei ole kovin pitkä, vain 88cm. Piipun jäädessä noin lyhyeksi, tarkkuus voi olla jonkinlainen kysymys vähänkin pidemmällä matkalla. Toisaalta rekyyli on mitätön.
      Olisi todella mielenkiintoista kuulla jonkun omakohtaisia kokemuksia.
      Minullakin on muuten samanlainen kokemus TTH-importsista, että heitä ei kiinnost myynti, kun eivät vastaa edes hintatiedusteluihin.

      • make

        minulla on kyseinen ase.Ääni on kovempi kuin piekkarissa kal=6,35 .Tehot ja tarkkuus ovat hyvät.piekkari jää toiseksi.


      • katusoturi
        make kirjoitti:

        minulla on kyseinen ase.Ääni on kovempi kuin piekkarissa kal=6,35 .Tehot ja tarkkuus ovat hyvät.piekkari jää toiseksi.

        Tuolla http://www.pyramydair.com/s/m/Career_III_707_Carbine/1199 luvataan 25cal (6.35mm) luodille lähtönopeutta 850 fps eli noin 255m/s. 25 cal luodin paino on 30 grainia eli 1.94 grammaa.

        Normaali pienoiskiväärin luoti painaa 2.6g ja lähtee latauksesta riippuen (normilataus yleensä 330 m/s aina yli 400 m/s). En jaksa laskeskella iskuenergioita, mutta noista arvoista voi jo päätellä, ettei tuolla ilmakolla päästä lähellekään edes tavallisen piekkarinpatruunan tehoja.


      • CEEEEEEEEEEEEEEEE
        make kirjoitti:

        minulla on kyseinen ase.Ääni on kovempi kuin piekkarissa kal=6,35 .Tehot ja tarkkuus ovat hyvät.piekkari jää toiseksi.

        Miksi sen pitäisi olla piekkarin tehoinen? Eikö tarkkuudella ole väliä...


      • katusoturi
        CEEEEEEEEEEEEEEEE kirjoitti:

        Miksi sen pitäisi olla piekkarin tehoinen? Eikö tarkkuudella ole väliä...

        Ilmakossa on kevyt luoti, joka myös hidastuu nopeasti. Kun nopeus putoaa alle äänennopeuden, menee myös tarkkuus. Piekkarin normaalit tarkkuuspaukut ladataan juuri tästä syystä aliäänisiksi, niissä käynti on aina parempi pidemmällekin matkalle. Jos siis haluaa todellista tarkkuutta, luodin pitää olla yliääninen osumahetkellä tai alkujaan aliääninen.

        Ilmakko on ilmakko, eikä se ole oikein vertailukelpoinen ruutiaseeseen, jos tehoja aletaan vertailemaan. Tämä on aivan yksinkertaista fysiikkaa. Pelkästään .22lr patruunan max. pesäpaine on 1800bar, yksikään myynnissä oleva ilma-ase ei varmasti pysty kehittämään sellaista painetta, puhumattakaan isommista kaliipereista.Ilma- ja ruutiaseet kuitenkin toimivat laajenevan kaasun paineella. Jos otetaan vertailuun vielä 25 ACP (6.35x16mm) pistoolin patruuna, se kehittää jo yli 1500 barin paineen ja noin 380 m/s nopeuden 50 grainin luodilla. Tämä on testattu lähtönopeusmittarilla.


    • mack

      en kyllä itse sijoittasi noin suurta summaa ilma-aseeseen! juuri ja juuri tuon rahan laittaisin pienoiskivääriin!

      • swer

        Ilma-aseeseen satsaan, koska siihen ei tarvitse lupaa. Kaiken lisäksi kyseinen ase vastannee tehoiltaan pienoiskivääriä.

        Tuo hinta on kyllä kallis, sen vuoksi kyselinkin josko kyseisen tussarin voisi tilata edullisemmin ulkomailta.

        Taitaa nuo puristeilma-aseet olla aika vasta rantautuneet suomeen, kun niistä ei tahdo löytyä oikein minkaanlaista tietoa suomalaisilta alan foorumeilta.

        Edelleen jos jollakin on kokemuksia noista pneumaattisista aseista ja varsinkin tuosta Career 707:sta, niin kirjotelkaa.


      • asiaa kokeillut

        Vaikka ostohinta onkin korkeahko, niin aseen käyttökustannukset on huomattavasti alhaisemmat kuin piekkarin. Oletuksena on siis, että hoitaa asettaan hyvin. Lisäksi harrastuksen kannalta harjoittelupaikat ei ole niin tiukasti rajattu kuin ruutiaseilla, eikä tarvitse anoa ostolupia, ainakaan toistaiseksi, eikä myöskään tarvitse kuulua kerhoon välttämättä jos ei halua.
        Noin luonnonsuojelun näkökulmasta lyijy on tietysti huono juttu, mutta vähitellen on markkinoille tulossa vähemmän luontoa kuormittavia kuteja.
        Impukoita löytyy jopa .50 kaliberissa varsin reippailla lähtönopeuksilla, että tehoa kyllä löytyy myös. Tämä niille tiedoksi, jotka eivät pidä impukoita aseina.
        Laadukkaat PCP-impukat on hyvin tarkkoja, rekyylittömiä, mutta tarvitsevat enemmän huoltoa kuin jousi-toimintaiset. Ne ovat helpompia hallita, siis helpompi ampua. Niitä on myös puoliautomaatteina saatavilla. Pumppaaminen voi ruveta ketuttamaan melko nopeasti ja kompurat on kalliita.


      • mack
        swer kirjoitti:

        Ilma-aseeseen satsaan, koska siihen ei tarvitse lupaa. Kaiken lisäksi kyseinen ase vastannee tehoiltaan pienoiskivääriä.

        Tuo hinta on kyllä kallis, sen vuoksi kyselinkin josko kyseisen tussarin voisi tilata edullisemmin ulkomailta.

        Taitaa nuo puristeilma-aseet olla aika vasta rantautuneet suomeen, kun niistä ei tahdo löytyä oikein minkaanlaista tietoa suomalaisilta alan foorumeilta.

        Edelleen jos jollakin on kokemuksia noista pneumaattisista aseista ja varsinkin tuosta Career 707:sta, niin kirjotelkaa.

        no ensimmäisen luvan anominen on ilmainen, saat vastauksen viikossa myönnetäänkö ostolupa. piekkariin saa äänenvaimentimen millä saa melutkuriin ja aliäänipatruunaa, eikös tuo ilmakivääri ammu ääntänopeammin? siitä syntyy kovahko ääni. 20€ saa 500 laakia ei ainakaan minusta hintavaa! ennen kaikkea pienoiskivääri kestää varmasti hyvin pidettynä sen 50 vuotta


      • asiaa kokeillut
        mack kirjoitti:

        no ensimmäisen luvan anominen on ilmainen, saat vastauksen viikossa myönnetäänkö ostolupa. piekkariin saa äänenvaimentimen millä saa melutkuriin ja aliäänipatruunaa, eikös tuo ilmakivääri ammu ääntänopeammin? siitä syntyy kovahko ääni. 20€ saa 500 laakia ei ainakaan minusta hintavaa! ennen kaikkea pienoiskivääri kestää varmasti hyvin pidettynä sen 50 vuotta

        Kyllä se ensimmäinenkin lupa-anomus sen n. 30 eur maksaa. Totta, että piekkariin saa 500 patia/20eur, mutta piekkaria pitää puhdistaa todella ahkeraan, että sen saa pidettyä hyvässä kunnossa ja että se kestäisi. Puhdistus tarvikkeet, kuten lyijyn irroitus töhnä maksaa jonkin ja piekkaria täytyy öljytä joka käyttökerran jälkeen jos homman tekee oikein. Piekkarin käyttökustannukset on korkeammat.
        Impukat ei ole noin vaativia. Jousi-impukka ei välttämättä vaadi öljyämistä kuin yli tuhannen laakin jälkeen. Lyijy ei myöskään tartu impukan piippuun niinkuin ruutiaseissa, eikä impukan piippua saa ammuttua "loppuun" kovinkaan helpolla. No tietysti "diiselöimällä" saa pilattua minkä tahansa impukan nopeasti.


      • Tämä oli uutta
        asiaa kokeillut kirjoitti:

        Vaikka ostohinta onkin korkeahko, niin aseen käyttökustannukset on huomattavasti alhaisemmat kuin piekkarin. Oletuksena on siis, että hoitaa asettaan hyvin. Lisäksi harrastuksen kannalta harjoittelupaikat ei ole niin tiukasti rajattu kuin ruutiaseilla, eikä tarvitse anoa ostolupia, ainakaan toistaiseksi, eikä myöskään tarvitse kuulua kerhoon välttämättä jos ei halua.
        Noin luonnonsuojelun näkökulmasta lyijy on tietysti huono juttu, mutta vähitellen on markkinoille tulossa vähemmän luontoa kuormittavia kuteja.
        Impukoita löytyy jopa .50 kaliberissa varsin reippailla lähtönopeuksilla, että tehoa kyllä löytyy myös. Tämä niille tiedoksi, jotka eivät pidä impukoita aseina.
        Laadukkaat PCP-impukat on hyvin tarkkoja, rekyylittömiä, mutta tarvitsevat enemmän huoltoa kuin jousi-toimintaiset. Ne ovat helpompia hallita, siis helpompi ampua. Niitä on myös puoliautomaatteina saatavilla. Pumppaaminen voi ruveta ketuttamaan melko nopeasti ja kompurat on kalliita.

        Noo, käyttökustannukset riippuu käytöstä.
        Tavallinen 4,5mm harjoitusluoti ei paljoa maksa, muut ovat selkeämmästi hintavimpia. Paljonko eroa sitten lopuksi tulee piekkarin patiin?
        Harjoittelu on tietysti helpompaa, mutta nykyaikana joku kännykkäpelle kyllä hyperventiloi puhelun polliisille ilmakivääristäkin.
        Ostoluvan joutuu anomaan vain kerran per ase. 30e on törkeä hinta, mutta ei paljoa jos sen jakaa esim 10:llä käyttö vuodella.
        Lyijyn merkitystä ei passaa aliarvioida, mutta jollei kyse ole haulikkoradasta on lyijynkylvö aikaa marginaalista.
        Toi .50 kaliberi imppari kuulostaa mielenkiintoiselta. Luoti jos on lyijyä painaa väkistenkin 20 gramman paikkeilla ja yli. Vaatii jo vähän perskuleesti paineita liikkeelle saamiseksi.


      • mack
        asiaa kokeillut kirjoitti:

        Kyllä se ensimmäinenkin lupa-anomus sen n. 30 eur maksaa. Totta, että piekkariin saa 500 patia/20eur, mutta piekkaria pitää puhdistaa todella ahkeraan, että sen saa pidettyä hyvässä kunnossa ja että se kestäisi. Puhdistus tarvikkeet, kuten lyijyn irroitus töhnä maksaa jonkin ja piekkaria täytyy öljytä joka käyttökerran jälkeen jos homman tekee oikein. Piekkarin käyttökustannukset on korkeammat.
        Impukat ei ole noin vaativia. Jousi-impukka ei välttämättä vaadi öljyämistä kuin yli tuhannen laakin jälkeen. Lyijy ei myöskään tartu impukan piippuun niinkuin ruutiaseissa, eikä impukan piippua saa ammuttua "loppuun" kovinkaan helpolla. No tietysti "diiselöimällä" saa pilattua minkä tahansa impukan nopeasti.

        En minä ainakaan maksanut ensimmäisestä lupa-anomuksesta yhtään mitään 6/05! No ensinäkään se öljy nyt ei kummosia maksa ja toiseksi kaikki mekaaniset välineet tarvitsee huolto ja puhdistusta. Mutta kyllä asia niin on omalta osin, että mielummin sijoittaisin tuon 700€ ruutiaseeseen kuin ilma, koska se on myöhemmin helpompi myydä.esim 500€ aseeseen ja lopulla 200€ tarvikkeita Vaikka puhuttaisiin 300€ ilmakosta silloinkin sijoittaisin toz pienoiskivääriin 320€


      • mack
        mack kirjoitti:

        En minä ainakaan maksanut ensimmäisestä lupa-anomuksesta yhtään mitään 6/05! No ensinäkään se öljy nyt ei kummosia maksa ja toiseksi kaikki mekaaniset välineet tarvitsee huolto ja puhdistusta. Mutta kyllä asia niin on omalta osin, että mielummin sijoittaisin tuon 700€ ruutiaseeseen kuin ilma, koska se on myöhemmin helpompi myydä.esim 500€ aseeseen ja lopulla 200€ tarvikkeita Vaikka puhuttaisiin 300€ ilmakosta silloinkin sijoittaisin toz pienoiskivääriin 320€

        nii jäi vielä sanomatta. jos sitä pyssyä ei jaksa öljytä/huoltaa/rassata ni ehkä on parempi jättää se kauppiaalle!


      • asiaa kokeillut
        Tämä oli uutta kirjoitti:

        Noo, käyttökustannukset riippuu käytöstä.
        Tavallinen 4,5mm harjoitusluoti ei paljoa maksa, muut ovat selkeämmästi hintavimpia. Paljonko eroa sitten lopuksi tulee piekkarin patiin?
        Harjoittelu on tietysti helpompaa, mutta nykyaikana joku kännykkäpelle kyllä hyperventiloi puhelun polliisille ilmakivääristäkin.
        Ostoluvan joutuu anomaan vain kerran per ase. 30e on törkeä hinta, mutta ei paljoa jos sen jakaa esim 10:llä käyttö vuodella.
        Lyijyn merkitystä ei passaa aliarvioida, mutta jollei kyse ole haulikkoradasta on lyijynkylvö aikaa marginaalista.
        Toi .50 kaliberi imppari kuulostaa mielenkiintoiselta. Luoti jos on lyijyä painaa väkistenkin 20 gramman paikkeilla ja yli. Vaatii jo vähän perskuleesti paineita liikkeelle saamiseksi.

        No vaikkapa CCI:n 22LR kuteja saa ainakin 500kpl/18e. .177 H&N Barracuda Diabolo diluja saa 500kpl/5e. Että sillee.
        Joo, tuo .50 on Quakenbush merkkinen, valmistajan ilmoittama lähtönopeus on 790 ft/s ja kuti painaa 180grainia. Niillä on myös .308 malli jonka arvot on 860ft/s ja 130grainia.
        Jos oudoista impukoista puhutaan, niin olenpa törmännyt myös impukka-haulikkoon, joka ampuu 5 BB:tä kerralla.


      • ilmakivvääreissä
        asiaa kokeillut kirjoitti:

        No vaikkapa CCI:n 22LR kuteja saa ainakin 500kpl/18e. .177 H&N Barracuda Diabolo diluja saa 500kpl/5e. Että sillee.
        Joo, tuo .50 on Quakenbush merkkinen, valmistajan ilmoittama lähtönopeus on 790 ft/s ja kuti painaa 180grainia. Niillä on myös .308 malli jonka arvot on 860ft/s ja 130grainia.
        Jos oudoista impukoista puhutaan, niin olenpa törmännyt myös impukka-haulikkoon, joka ampuu 5 BB:tä kerralla.

        Puskantäristäjän kuti siis liikkuu vajaa 300ms ja painaa 13grammaa. .308version pyöreet 300ms ja 9grammaa. Näissä on jo pakko olla rekyyliä mikäli valmistajan arvot pitävät paikkansa.
        Toi .308versio siis vastaa jotensakin hyvää .38spl tai mietoa .357 latausta.
        .50:sen kuulassa on enemmän impaktia mutta vähemmän lävistystä: 7,62 versus 12,7mm.
        Kivoja leluja, kaikkea ne amerikkalaiset keksii.


      • asiaa kokeillut
        mack kirjoitti:

        En minä ainakaan maksanut ensimmäisestä lupa-anomuksesta yhtään mitään 6/05! No ensinäkään se öljy nyt ei kummosia maksa ja toiseksi kaikki mekaaniset välineet tarvitsee huolto ja puhdistusta. Mutta kyllä asia niin on omalta osin, että mielummin sijoittaisin tuon 700€ ruutiaseeseen kuin ilma, koska se on myöhemmin helpompi myydä.esim 500€ aseeseen ja lopulla 200€ tarvikkeita Vaikka puhuttaisiin 300€ ilmakosta silloinkin sijoittaisin toz pienoiskivääriin 320€

        Kyllä mä olen joutunut maksamaan jokaisesta luvasta. Olen kyllä kuullut, että hyväksyntä käytännöt ja perusteluvaatimukset vaihtelevat kunnittain mutta että veloittaminenkin. Käsittämätöntä.


      • asiaa kokeillut
        ilmakivvääreissä kirjoitti:

        Puskantäristäjän kuti siis liikkuu vajaa 300ms ja painaa 13grammaa. .308version pyöreet 300ms ja 9grammaa. Näissä on jo pakko olla rekyyliä mikäli valmistajan arvot pitävät paikkansa.
        Toi .308versio siis vastaa jotensakin hyvää .38spl tai mietoa .357 latausta.
        .50:sen kuulassa on enemmän impaktia mutta vähemmän lävistystä: 7,62 versus 12,7mm.
        Kivoja leluja, kaikkea ne amerikkalaiset keksii.

        Career merkkistä .50 kaliberin pcp impukkaa. Kudit on halvatun kalliita.


      • utelias
        asiaa kokeillut kirjoitti:

        Career merkkistä .50 kaliberin pcp impukkaa. Kudit on halvatun kalliita.

        Mistä tällaista ilmakkoa löytyy?
        Olen yrittänyt tilata ulkolaisilta nettisivuilta tuloksetta.


      • BARRACUDAA
        asiaa kokeillut kirjoitti:

        No vaikkapa CCI:n 22LR kuteja saa ainakin 500kpl/18e. .177 H&N Barracuda Diabolo diluja saa 500kpl/5e. Että sillee.
        Joo, tuo .50 on Quakenbush merkkinen, valmistajan ilmoittama lähtönopeus on 790 ft/s ja kuti painaa 180grainia. Niillä on myös .308 malli jonka arvot on 860ft/s ja 130grainia.
        Jos oudoista impukoista puhutaan, niin olenpa törmännyt myös impukka-haulikkoon, joka ampuu 5 BB:tä kerralla.

        Saako jostain nettikaupasta H&N barracudaa???


      • joopa joo
        mack kirjoitti:

        nii jäi vielä sanomatta. jos sitä pyssyä ei jaksa öljytä/huoltaa/rassata ni ehkä on parempi jättää se kauppiaalle!

        enpä oo palio puhistellu piekkaa ja hyvin toimii ja on tarkka.se on aivan turhaa niitä rassata.ne on tehty ampumiseen eikä rassailuun.


    • swer

      Kaveri oli tilannu ton kyseisen pyssyn ja saa sen ensviikolla. Sitten pääsen kokeilemaan miltä se tehokas imppu tuntuu.

      Tuossa winchesterin latausliikkessä on jotain mielihyväkeskusta ruokkivaa ;)

      Miettikää..

      • asiaa kokeillut

        kokemuksista. Onko tilauksessa .25 vai 9mm versio?


      • swer
        asiaa kokeillut kirjoitti:

        kokemuksista. Onko tilauksessa .25 vai 9mm versio?

        25:nen on kyseessä. Kirjottelen kokemuksista kun olen päässyt tuota testaamaan.


    • impukka

      et sit vissiin ole päässyt kokeilee kun niin hehkutit?

      • lpr

        Mulla on ollu Career 707 carbine .25 kaliiberinen suunnilleen 2 vuotta.
        Hong kongista ostin ja pumpun kanssa tuli hintaa 900e eli eipä ihan halpa ollu.
        Kudit eivät muuten ole ihan tavallisten impun luotien hinnoissa.
        100kpl loota n.10e.
        Ja kuti painaa noin 2,3grammaa(35grns)

        En ole mitannut lähtönopeutta mutta ei se ole
        400m/s. Olen ampunut sillä ulkona radalla missä piekkarillakin ja careerissa on säädettävä teho.

        Olen ampunut careerilla vain täydellä teholla koska onhan se mukavampaa. Siten saa noin 12 täystehoista laukausta ja sen jälkeen painetta on jäljellä noin 50 baria ja on pumpattava uudestaan täyteen.
        Pumppaaminen on kieltämättä työlästä käsipumpulla mutta ampuminen aseella on sitten sitäkin mukavampaa.
        Täydellä teholla omia kokemuksia siis .25 careerilla:
        ammuin lippaan kakkosneloseen(5cm) 10 metristä. 2 kutia meni läpi ja loput melkein.
        Radalla 50 metriin tauluun. Taustasta 2cm laudasta kaikki suhisee läpi kevyesti. Ääni on lähellä alle äänennopeutta lähtevää piekkarin kutia. Kun sain kiikarin kohdistettua ase on tarkka. Ja rekyyliä ei ole täydellä tehollakaan kuin aavistus.

        Itse pidän eniten juuri vipulukkotoiminnasta. Mekanismi on tehty todella laadukkaasti ja toimii juuri niin nopeasti kuin ehtii itse ampua.
        Toimintahäiriöitä ei ole ollut lainkaan mutta kyllä tätä "ilmakkoa" joutuu tai kannattaa jo puhdistaa koska kerää kuitenkin lyijyä jonkun verran piippuun. Ei kuitenkaan yhtä usein tarvitse kuin ruutiaseita. Ja ase on todella lyhyt ja kevyt mutta erittäin tasapainoisen tuntuinen ammuttaessa eli rahalle on kyllä vastinetta. Kun kunnon koiikarin vielä pistää niin avot. Kierteet vaimentimellekin on mutta siihen täytyisi olla sopiva adapteri koska täyttöventtiiliosa on edessä.

        Itse arvelen että lähtönopeus täydellä teholla on jotain 260-280m/s ja kun kuti on 2,3grammaa niin lähtöenergia lienee jossain 80-90joulen kieppeillä.
        Se on kyllä helvetisti ilmakolle ja kannattaa ottaa huomioon jos meinaa mökki-impuksi tms. ostaa että kudissa on tappoenergia ja jos missaan sen tölkin tms. kannattanee vähän katsella mitä takanapäin kauempanakin on ettei tule vahinkoa.
        Ei perheen pienempien imppu mutta
        muille suosittelen jos haluaa todellakin erikoisen ja huippulaatuisen "ilmakon".
        Itse aion tulevaisuudessa kun on varaa ostaa 9mm versionkin.


      • kiväärimies
        lpr kirjoitti:

        Mulla on ollu Career 707 carbine .25 kaliiberinen suunnilleen 2 vuotta.
        Hong kongista ostin ja pumpun kanssa tuli hintaa 900e eli eipä ihan halpa ollu.
        Kudit eivät muuten ole ihan tavallisten impun luotien hinnoissa.
        100kpl loota n.10e.
        Ja kuti painaa noin 2,3grammaa(35grns)

        En ole mitannut lähtönopeutta mutta ei se ole
        400m/s. Olen ampunut sillä ulkona radalla missä piekkarillakin ja careerissa on säädettävä teho.

        Olen ampunut careerilla vain täydellä teholla koska onhan se mukavampaa. Siten saa noin 12 täystehoista laukausta ja sen jälkeen painetta on jäljellä noin 50 baria ja on pumpattava uudestaan täyteen.
        Pumppaaminen on kieltämättä työlästä käsipumpulla mutta ampuminen aseella on sitten sitäkin mukavampaa.
        Täydellä teholla omia kokemuksia siis .25 careerilla:
        ammuin lippaan kakkosneloseen(5cm) 10 metristä. 2 kutia meni läpi ja loput melkein.
        Radalla 50 metriin tauluun. Taustasta 2cm laudasta kaikki suhisee läpi kevyesti. Ääni on lähellä alle äänennopeutta lähtevää piekkarin kutia. Kun sain kiikarin kohdistettua ase on tarkka. Ja rekyyliä ei ole täydellä tehollakaan kuin aavistus.

        Itse pidän eniten juuri vipulukkotoiminnasta. Mekanismi on tehty todella laadukkaasti ja toimii juuri niin nopeasti kuin ehtii itse ampua.
        Toimintahäiriöitä ei ole ollut lainkaan mutta kyllä tätä "ilmakkoa" joutuu tai kannattaa jo puhdistaa koska kerää kuitenkin lyijyä jonkun verran piippuun. Ei kuitenkaan yhtä usein tarvitse kuin ruutiaseita. Ja ase on todella lyhyt ja kevyt mutta erittäin tasapainoisen tuntuinen ammuttaessa eli rahalle on kyllä vastinetta. Kun kunnon koiikarin vielä pistää niin avot. Kierteet vaimentimellekin on mutta siihen täytyisi olla sopiva adapteri koska täyttöventtiiliosa on edessä.

        Itse arvelen että lähtönopeus täydellä teholla on jotain 260-280m/s ja kun kuti on 2,3grammaa niin lähtöenergia lienee jossain 80-90joulen kieppeillä.
        Se on kyllä helvetisti ilmakolle ja kannattaa ottaa huomioon jos meinaa mökki-impuksi tms. ostaa että kudissa on tappoenergia ja jos missaan sen tölkin tms. kannattanee vähän katsella mitä takanapäin kauempanakin on ettei tule vahinkoa.
        Ei perheen pienempien imppu mutta
        muille suosittelen jos haluaa todellakin erikoisen ja huippulaatuisen "ilmakon".
        Itse aion tulevaisuudessa kun on varaa ostaa 9mm versionkin.

        Aika hyvin ilmakon tehoiseksi kun menee lähestulkoo 5cm lankusta läpi 10m mutta joku vertasi sen tehoa piekkariin,ainakin itse olen ampunut pienoiskiväärillä testiä ja 10cm puutukista menee vittuilematta läpi (2x5cm kakkosnelosta naulattu yhteen) ja pienoispistoolilla läpäisy oli n.8cm. Nämä siis standardi paukuilla (320m/s). Eri juttu sitten nämä highvelocity paukut joissa lähtöjä alkaa kiväärinpiipun suulta olemaan 390-400ms per kuti joten saa siinä pistää vähän painetta pulloon jos ilmakolla aletaan rintaa röyhistelemään oikealle pienoiskiväärille.


      • Ei lupaa?
        lpr kirjoitti:

        Mulla on ollu Career 707 carbine .25 kaliiberinen suunnilleen 2 vuotta.
        Hong kongista ostin ja pumpun kanssa tuli hintaa 900e eli eipä ihan halpa ollu.
        Kudit eivät muuten ole ihan tavallisten impun luotien hinnoissa.
        100kpl loota n.10e.
        Ja kuti painaa noin 2,3grammaa(35grns)

        En ole mitannut lähtönopeutta mutta ei se ole
        400m/s. Olen ampunut sillä ulkona radalla missä piekkarillakin ja careerissa on säädettävä teho.

        Olen ampunut careerilla vain täydellä teholla koska onhan se mukavampaa. Siten saa noin 12 täystehoista laukausta ja sen jälkeen painetta on jäljellä noin 50 baria ja on pumpattava uudestaan täyteen.
        Pumppaaminen on kieltämättä työlästä käsipumpulla mutta ampuminen aseella on sitten sitäkin mukavampaa.
        Täydellä teholla omia kokemuksia siis .25 careerilla:
        ammuin lippaan kakkosneloseen(5cm) 10 metristä. 2 kutia meni läpi ja loput melkein.
        Radalla 50 metriin tauluun. Taustasta 2cm laudasta kaikki suhisee läpi kevyesti. Ääni on lähellä alle äänennopeutta lähtevää piekkarin kutia. Kun sain kiikarin kohdistettua ase on tarkka. Ja rekyyliä ei ole täydellä tehollakaan kuin aavistus.

        Itse pidän eniten juuri vipulukkotoiminnasta. Mekanismi on tehty todella laadukkaasti ja toimii juuri niin nopeasti kuin ehtii itse ampua.
        Toimintahäiriöitä ei ole ollut lainkaan mutta kyllä tätä "ilmakkoa" joutuu tai kannattaa jo puhdistaa koska kerää kuitenkin lyijyä jonkun verran piippuun. Ei kuitenkaan yhtä usein tarvitse kuin ruutiaseita. Ja ase on todella lyhyt ja kevyt mutta erittäin tasapainoisen tuntuinen ammuttaessa eli rahalle on kyllä vastinetta. Kun kunnon koiikarin vielä pistää niin avot. Kierteet vaimentimellekin on mutta siihen täytyisi olla sopiva adapteri koska täyttöventtiiliosa on edessä.

        Itse arvelen että lähtönopeus täydellä teholla on jotain 260-280m/s ja kun kuti on 2,3grammaa niin lähtöenergia lienee jossain 80-90joulen kieppeillä.
        Se on kyllä helvetisti ilmakolle ja kannattaa ottaa huomioon jos meinaa mökki-impuksi tms. ostaa että kudissa on tappoenergia ja jos missaan sen tölkin tms. kannattanee vähän katsella mitä takanapäin kauempanakin on ettei tule vahinkoa.
        Ei perheen pienempien imppu mutta
        muille suosittelen jos haluaa todellakin erikoisen ja huippulaatuisen "ilmakon".
        Itse aion tulevaisuudessa kun on varaa ostaa 9mm versionkin.

        Ja oliko se sillain että tälläiseen vehkeeseen ei lupaa tarvitsisi?
        ei kuulema ole enää noita kauaa saatavilla Suomessa?


      • sissisti
        kiväärimies kirjoitti:

        Aika hyvin ilmakon tehoiseksi kun menee lähestulkoo 5cm lankusta läpi 10m mutta joku vertasi sen tehoa piekkariin,ainakin itse olen ampunut pienoiskiväärillä testiä ja 10cm puutukista menee vittuilematta läpi (2x5cm kakkosnelosta naulattu yhteen) ja pienoispistoolilla läpäisy oli n.8cm. Nämä siis standardi paukuilla (320m/s). Eri juttu sitten nämä highvelocity paukut joissa lähtöjä alkaa kiväärinpiipun suulta olemaan 390-400ms per kuti joten saa siinä pistää vähän painetta pulloon jos ilmakolla aletaan rintaa röyhistelemään oikealle pienoiskiväärille.

        Ja olen itse ollut seuraamassa kun Barretin .50 BMG:n AP-patruunalla ammutaan 8cm teräslevystä läpi, tulee n. 2-3cm reikä teräslevyyn ja meni läpi kuin kuuma veitsi voihin.

        Läpäisi myös 200cm puuta, olisi enemmänkin mutta laudat loppuivat kesken.


    • hh3

      Minä ostin sellaisen pelkästä mielenkiinnosta. Ase on todella tehokas, ammuin kahdesta koolingista läpi ja matkaa oli noin viisikymmentä metriä. Ilman äänenvaimentia ei kannata ampua sillä se on todella äänekäs. Pitää vaan asesepältä teettää adapteri mihin kiinnittää äänenvaimentimen. Ase on yhtä tehokas täydellä paineella kun pienoiskivääri.En suosittele asetta kun kokeneelle metsästäjälle.

      • affaf

        Jos ase on sun mielestä maximissaan yhtä tehokas kuin piekkari, miksi suosittelet vain kokeneelle metsästäjälle, siinä missä pienoiskivääriä suositellaan aloittelevalle metsästäjälle..


    • jaahha

      ja mitään ilmakkoa ei suositella millekkään metsästäjälle siinä mielessä jos meinaa eläimiä ampua. vaan viisalle ampujalle/"metsästäjälle"

    • paska

      mistä liikkeestä saa ostettua tämän 6,35 mm impukan turussa oli yksi liike mutta oli loppunut tämä malli

    • hatsan

      Laita hakjuun pcp kivääri niin alkaa löytymään.Itellä on .25 hatsan bt 65 kiva ja tarkka mutta tuo pumppaukseen kyllästyin ja ostin 12l 300barin sukelluspullon täyttöä varten.Kato sihryn sivuja siellä löpinää ilmakoista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4082
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2358
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2066
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      97
      1725
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      12
      1348
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1272
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe