Amwayllä on väittämän mukaan 6 miljoonaa jälleenmyyjää ja liikevaihtoa 6 miljardia dollaria eli 5 miljardia euroa. Tästä seuraa 840 euron (valuuttakurssilla 1.19´/16.12.05) liikevaihto per
jäsen vuodessa. Jos Amwayn KAIKKI liikevaihto jaettaisiin takaisin ILH:lle saisivat kaikki 830€ vuodessa tuloa bruttona. Amwayn ILH:lta saadun tiedon mukaan systeemi palauttaa järjestelmän kautta takaisin ILH:lle 60 % liikevaihdosta. Tämä tarkoittaa €5 042 000 000 x 0.6 = 3 025 210 000 palautusta provisioina 6 miljoonalle ILH:lle elikkä 504 € per vuosi.
Jos leikitellään vanhalla kunnon 80/20 säännöllä ja todetaan että 20 % porukasta saa 80 % rahoista näyttäisi 1.200.000 ihmistä saavan € 1.936.134.400
eli 1613 € per vuosi ja 80 %:lle jää 1.089.075.600
Euroa vuodessa eli € 226/vuosi
Mainittakoon nyt vielä että kyseessä ovat bruttoluvut, näistä pitää vähentää toiminnasta aiheutuneet kulut jos aletaan mennä kannattavuuspuolelle vai mitä ovat mieltä mukana olevat kirjanpitäjät ja muut talousnerot ?
AMWAY-Matematiikkaa
11
1384
Vastaukset
- Movemaster
Voisi tohon ottaa kaiken lisäksi huomioon sen, että toi 60% takisin verkostoon liikevaihdosta on ihan mahdoton ajatus..
- dataaja1
myytyään esim. litra vettä 1000 eurolla. HA!
- luvut
ennen kuin leikkii niillä...
Mukana 3,6 milj. eikä 6 ja liikevaihto 6,2 mrd eikä 6... =)- phaipola
sun luvut on peräisin?
Amwayn sopimuksen uusii vuosittain noin kolme miljoonaa ja koska se on noin 50 % kaikista "myyjistä", niin myyjiä eli kuluttajia olisi noin kuusi miljoonaa.
Amwayn ilmoittama 3,6 miljoonaa tarkoittaa niiden myyjien määrää, jotka uusivat sopimuksen vuosittain - maksimissa.
Myyjien määrä ei kasvaisi lainkaan, ellei firma leviäisi uusiin maihin.
Vuosina 2002-2004 lopetti toiminnan vuosittain puolet kaikista myyjistä Pohjois-Amerikassa, missä Amway on ollut jo liki puoli vuosisataa. Värvääminen jatkuu samaan tahtiin, mutta myyjien määrä ei kasva? Miksi? Koska puolet lopettaa vuosittain ja 67 prossaa jo eka vuoden jälkeen, käytännössä muutamassa kuukaudessa. Miksi? Koska toiminta on kannattamatonta ja moraalitonta. Monet huomaavat pian, että heitä on huijattu, toisilla kestää kauemmin, jotkut eivät tajua sitä koskaan, vaan luulevat olevansa itse syyllisiä tappioihin, kun eivät osanneet tehdä työtä ohjeiden mukaan. Kyse ei ole kuitenkaan siitä, sillä idea ei voi toimia edes teoriassa. Tarvitset nimittäin aikamoisen kuluttajien verkoston nopeasti alalinjaan jotta voisit voittaa. Jo kymmenen henkeä alalinjaan vuodessa tarkoittaa täysin mahdottomia kasvulukuja. Sen verran tarvitaan, että saa edes vähän palkkioita alalinjasta, mutta enemmän pitäisi saada, jotta voittoa syntyisi.
Katsotaan vielä, miten verkoston alalinja vaihtuu kokonaan parissa vuodessa. Otetaan
esimerkissä käyttöön Amway/ Quixtarista saadut luvut Pohjois-Amerikan myyjien osalta.
Vuosina 2002 - 2004 lopetti toiminnan puolet kaikista suosittelumyyjistä. Uusista myyjistä
lopetti 67 % yhden vuoden jälkeen eli ei uusinut sopimusta, mikä on varma merkki
lopullisesta passivoitumisesta. Tarkastellaan tilannetta suhteellisten lukujen avulla, niin
ymmärrämme asian paremmin. Emme huomioi lainkaan alan normaaleja vaihteluita:
Amway myy toisena vuotena enemmän ja toisena vuotena vähemmän. Myyjien määrä voi
myös vaihdella vuodesta toiseen. Oletetaan, että markkinaosuus pysyy pitkällä tähtäimellä
suunnilleen samana, jolloin tämä laskelma kertoo hyvin sen, miten uusien myyjien käy. He
lopettavat toiminnan huonon kannattavuuden ja tappioiden vuoksi parissa vuodessa.
Vuosi 2005: myyjiä 2,000 – lopettaa 1,000, uusia myyjiä 1,000
Miten noiden tuhannen uuden myyjän käy?
Vuosi 2005: lopettaa 670
Joka vuosi lopettaa 33 % sellaisia myyjiä, jotka ovat olleet mukana kauemmin kuin
vuoden. Keitä he ovat? He ovat tietysti niitä, jotka eivät ole tyytyväisiä liiketoimintaan.
He ovat melko varmasti niitä, jotka ovat olleet vähiten aikaa mukana toiminnassa.
Alatasoilta on vaikea nousta ylätasoille ja vallata aiemmin liittyneiden myyjien
markkinaosuutta. Loput 330 myyjää vuoden 2005 tulokkaista eroavat siksi hyvin pian,
esimerkiksi tässä kuvatulla vauhdilla.
Vuosi 2006: lopettaa 320
Vuosi 2007: 6
Vuosi 2008: 2
Vuosi 2009: 0
Lopettaneita on yhteensä 998 henkeä neljän vuoden aikana. Tuhannesta myyjästä jatkaa
mitä todennäköisimmin vain pari myyjää kauemmin kuin neljä tai viisi vuotta. Muut eivät
pidä tätä ”eettistä liiketoimintaa” niin ”hyvänä mahdollisuutena lisäansioihin”, että
haluaisivat jatkaa sitä kauemmin. Järjestelmässä täytyy olla jotakin vikaa, koska niin harva
jatkaa ”yrittäjänä” oloa ja yhtiön tuotteiden ”myyjänä” kauemmin.
Jos olet tarkkaavainen, niin huomaat, ettei tässä ole kysymys ensisijaisesti tuotteiden
myynnistä vaan pyramidipelistä. Tarvitaan hyvää onnea, jotta voisi nousta hierarkiassa
eniten ansaitsevien joukkoon. Jos alalinjaan tulee julkkiksia tai muita hyvämaineisia
henkilöitä, voivat he saada karismallaan ja hyvällä maineella paljon ihmisiä mukaan
toimintaan. Mikäli alalinja kasvaa kaiken lisäksi tasapainoisesti, voi joku myöhemmin
mukaan lähtenyt nousta palkkahierarkiassa huipulle ja vallata muiden saman firman
tiimien ja jopa oman ylälinjansa markkinaosuutta. Helppoa se ei ole ja on täysin tuurista kiinni.
Kyse on siis pelistä eikä rehellisestä tuotteiden myynnistä. Tuotteilla ei ole todellista kysyntää, koska suurin osa lopettaa niiden käyttämisen sen jälkeen, kun ovat hävinneet rahaa pelissä. Tarve tuotteiden ostamiselle synnytettiin alun perin keinotekoisesti. Ehdokkaita johdettiin harhaan mainostamalla heille hyvää mahdollisuutta lisäansioihin. Toimintaan ei pitänyt liittyä isoja riskejä, kuluja ei pitänyt olla ja tuotteitakin piti olla mahdollista käyttää ilmaiseksi. Harmi vain, että alussa piti sijoittaa rahaa, kuluja olikin paljon eikä niitä tuotteitakaan saanut käyttää ilmaiseksi, koska ei saanut palkkioita, joilla ne tuotteet oli tarkoitus maksaa! Kaikki piti maksaa omasta pussista ja tehdä orjan työ omalla kustannuksella. Myyjä ei saanut edes orjan palkkaa ja luontaisetuja: elatusta ja
vaatteita. Miten suu nyt pannaan? Onko myyjiä sittenkin huijattu, vaikka sitä ei haluttu
ensin uskoa ja tunnustaa?
Oman alalinjan kasvu ei ole kiinni pelkästään omasta ahkeruudesta ja kyvyistä. Yhden
ihmisen ei ole tarkoitus värvätä koko alalinjaa yksin. Eikö sitä jo mainonnassakin sanota,
että riittää kun värväät kaksi ja he värväävät kaksi, niin rahaa tulee niin ja niin paljon? (tai
x henkilöä) Idea ei toimi käytännössä niin kuin se esitetään ehdokkaille
liiketoimintaesittelyssä. Jokainen uusi myyjä ei onnistu saamaan lähipiiristään kahta tai
useampaa uutta jäsentä pyramidiin. Heidän pitää soittaa vuosien takaisille puolitutuille ja
värvätä ventovieraita, koska alalinja ei kasva toivotulla tavalla. Paljon puhuttuja
”ylivuotojakaan” ei tule ylälinjasta. Ylälinja ei onnistu värväämään alalinjansa puolesta
uusia jäseniä riittävästi eikä se ollut alun perin tarkoitus!
Paras mahdollisuus voittaa pyramidipelissä on liittyä mukaan ensimmäisten joukossa
uuteen pyramidiin, joka tulee markkinoille. Uusi yritys valtaa aina tietyn verran
markkinaosuutta muilta firmoilta. Jos pääset suhteilla mukaan hyvin varhaisessa vaiheessa
uuden verkoston organisaatioon, niin voit menestyä paremmin kuin muutoin.
Helpoin tapa päästä pyramidin huipulle on olla siellä yrityksen perustamisesta asti.
Suomalaisten yritysten huipulla ovat yhtiöiden omistajat ja heidän tuttunsa. Tiimien johto
tekee läheistä yhteistyötä yhtiön johdon kanssa.
Toiminta on järjestäytynyttä kuin
ammattimaisilla rikollisilla ja muistuttaakin paljon mafiaa.
http://www.amquix.info/blakey.html
Kyse ei ole siis rehellisestä tuotteiden
suoramyynnistä vaan pyramidipelistä, missä voiton mahdollisuudet kasvavat
moninkertaisiksi, mitä aiemmin verkostoon liittyy ja millaisia henkilöitä alalinja sattuu
sinne värväämään. Omista kyvyistä ja taidoista tässä ei ole kysymys muuten kuin että mitä
epärehellisempi ihminen on, sitä helpompi hänen on kasvattaa alalinjaansa johtamalla
ihmisiä harhaan.
http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/verkostomarkkinointi/kysymykset.pdf - on kuitenkin
phaipola kirjoitti:
sun luvut on peräisin?
Amwayn sopimuksen uusii vuosittain noin kolme miljoonaa ja koska se on noin 50 % kaikista "myyjistä", niin myyjiä eli kuluttajia olisi noin kuusi miljoonaa.
Amwayn ilmoittama 3,6 miljoonaa tarkoittaa niiden myyjien määrää, jotka uusivat sopimuksen vuosittain - maksimissa.
Myyjien määrä ei kasvaisi lainkaan, ellei firma leviäisi uusiin maihin.
Vuosina 2002-2004 lopetti toiminnan vuosittain puolet kaikista myyjistä Pohjois-Amerikassa, missä Amway on ollut jo liki puoli vuosisataa. Värvääminen jatkuu samaan tahtiin, mutta myyjien määrä ei kasva? Miksi? Koska puolet lopettaa vuosittain ja 67 prossaa jo eka vuoden jälkeen, käytännössä muutamassa kuukaudessa. Miksi? Koska toiminta on kannattamatonta ja moraalitonta. Monet huomaavat pian, että heitä on huijattu, toisilla kestää kauemmin, jotkut eivät tajua sitä koskaan, vaan luulevat olevansa itse syyllisiä tappioihin, kun eivät osanneet tehdä työtä ohjeiden mukaan. Kyse ei ole kuitenkaan siitä, sillä idea ei voi toimia edes teoriassa. Tarvitset nimittäin aikamoisen kuluttajien verkoston nopeasti alalinjaan jotta voisit voittaa. Jo kymmenen henkeä alalinjaan vuodessa tarkoittaa täysin mahdottomia kasvulukuja. Sen verran tarvitaan, että saa edes vähän palkkioita alalinjasta, mutta enemmän pitäisi saada, jotta voittoa syntyisi.
Katsotaan vielä, miten verkoston alalinja vaihtuu kokonaan parissa vuodessa. Otetaan
esimerkissä käyttöön Amway/ Quixtarista saadut luvut Pohjois-Amerikan myyjien osalta.
Vuosina 2002 - 2004 lopetti toiminnan puolet kaikista suosittelumyyjistä. Uusista myyjistä
lopetti 67 % yhden vuoden jälkeen eli ei uusinut sopimusta, mikä on varma merkki
lopullisesta passivoitumisesta. Tarkastellaan tilannetta suhteellisten lukujen avulla, niin
ymmärrämme asian paremmin. Emme huomioi lainkaan alan normaaleja vaihteluita:
Amway myy toisena vuotena enemmän ja toisena vuotena vähemmän. Myyjien määrä voi
myös vaihdella vuodesta toiseen. Oletetaan, että markkinaosuus pysyy pitkällä tähtäimellä
suunnilleen samana, jolloin tämä laskelma kertoo hyvin sen, miten uusien myyjien käy. He
lopettavat toiminnan huonon kannattavuuden ja tappioiden vuoksi parissa vuodessa.
Vuosi 2005: myyjiä 2,000 – lopettaa 1,000, uusia myyjiä 1,000
Miten noiden tuhannen uuden myyjän käy?
Vuosi 2005: lopettaa 670
Joka vuosi lopettaa 33 % sellaisia myyjiä, jotka ovat olleet mukana kauemmin kuin
vuoden. Keitä he ovat? He ovat tietysti niitä, jotka eivät ole tyytyväisiä liiketoimintaan.
He ovat melko varmasti niitä, jotka ovat olleet vähiten aikaa mukana toiminnassa.
Alatasoilta on vaikea nousta ylätasoille ja vallata aiemmin liittyneiden myyjien
markkinaosuutta. Loput 330 myyjää vuoden 2005 tulokkaista eroavat siksi hyvin pian,
esimerkiksi tässä kuvatulla vauhdilla.
Vuosi 2006: lopettaa 320
Vuosi 2007: 6
Vuosi 2008: 2
Vuosi 2009: 0
Lopettaneita on yhteensä 998 henkeä neljän vuoden aikana. Tuhannesta myyjästä jatkaa
mitä todennäköisimmin vain pari myyjää kauemmin kuin neljä tai viisi vuotta. Muut eivät
pidä tätä ”eettistä liiketoimintaa” niin ”hyvänä mahdollisuutena lisäansioihin”, että
haluaisivat jatkaa sitä kauemmin. Järjestelmässä täytyy olla jotakin vikaa, koska niin harva
jatkaa ”yrittäjänä” oloa ja yhtiön tuotteiden ”myyjänä” kauemmin.
Jos olet tarkkaavainen, niin huomaat, ettei tässä ole kysymys ensisijaisesti tuotteiden
myynnistä vaan pyramidipelistä. Tarvitaan hyvää onnea, jotta voisi nousta hierarkiassa
eniten ansaitsevien joukkoon. Jos alalinjaan tulee julkkiksia tai muita hyvämaineisia
henkilöitä, voivat he saada karismallaan ja hyvällä maineella paljon ihmisiä mukaan
toimintaan. Mikäli alalinja kasvaa kaiken lisäksi tasapainoisesti, voi joku myöhemmin
mukaan lähtenyt nousta palkkahierarkiassa huipulle ja vallata muiden saman firman
tiimien ja jopa oman ylälinjansa markkinaosuutta. Helppoa se ei ole ja on täysin tuurista kiinni.
Kyse on siis pelistä eikä rehellisestä tuotteiden myynnistä. Tuotteilla ei ole todellista kysyntää, koska suurin osa lopettaa niiden käyttämisen sen jälkeen, kun ovat hävinneet rahaa pelissä. Tarve tuotteiden ostamiselle synnytettiin alun perin keinotekoisesti. Ehdokkaita johdettiin harhaan mainostamalla heille hyvää mahdollisuutta lisäansioihin. Toimintaan ei pitänyt liittyä isoja riskejä, kuluja ei pitänyt olla ja tuotteitakin piti olla mahdollista käyttää ilmaiseksi. Harmi vain, että alussa piti sijoittaa rahaa, kuluja olikin paljon eikä niitä tuotteitakaan saanut käyttää ilmaiseksi, koska ei saanut palkkioita, joilla ne tuotteet oli tarkoitus maksaa! Kaikki piti maksaa omasta pussista ja tehdä orjan työ omalla kustannuksella. Myyjä ei saanut edes orjan palkkaa ja luontaisetuja: elatusta ja
vaatteita. Miten suu nyt pannaan? Onko myyjiä sittenkin huijattu, vaikka sitä ei haluttu
ensin uskoa ja tunnustaa?
Oman alalinjan kasvu ei ole kiinni pelkästään omasta ahkeruudesta ja kyvyistä. Yhden
ihmisen ei ole tarkoitus värvätä koko alalinjaa yksin. Eikö sitä jo mainonnassakin sanota,
että riittää kun värväät kaksi ja he värväävät kaksi, niin rahaa tulee niin ja niin paljon? (tai
x henkilöä) Idea ei toimi käytännössä niin kuin se esitetään ehdokkaille
liiketoimintaesittelyssä. Jokainen uusi myyjä ei onnistu saamaan lähipiiristään kahta tai
useampaa uutta jäsentä pyramidiin. Heidän pitää soittaa vuosien takaisille puolitutuille ja
värvätä ventovieraita, koska alalinja ei kasva toivotulla tavalla. Paljon puhuttuja
”ylivuotojakaan” ei tule ylälinjasta. Ylälinja ei onnistu värväämään alalinjansa puolesta
uusia jäseniä riittävästi eikä se ollut alun perin tarkoitus!
Paras mahdollisuus voittaa pyramidipelissä on liittyä mukaan ensimmäisten joukossa
uuteen pyramidiin, joka tulee markkinoille. Uusi yritys valtaa aina tietyn verran
markkinaosuutta muilta firmoilta. Jos pääset suhteilla mukaan hyvin varhaisessa vaiheessa
uuden verkoston organisaatioon, niin voit menestyä paremmin kuin muutoin.
Helpoin tapa päästä pyramidin huipulle on olla siellä yrityksen perustamisesta asti.
Suomalaisten yritysten huipulla ovat yhtiöiden omistajat ja heidän tuttunsa. Tiimien johto
tekee läheistä yhteistyötä yhtiön johdon kanssa.
Toiminta on järjestäytynyttä kuin
ammattimaisilla rikollisilla ja muistuttaakin paljon mafiaa.
http://www.amquix.info/blakey.html
Kyse ei ole siis rehellisestä tuotteiden
suoramyynnistä vaan pyramidipelistä, missä voiton mahdollisuudet kasvavat
moninkertaisiksi, mitä aiemmin verkostoon liittyy ja millaisia henkilöitä alalinja sattuu
sinne värväämään. Omista kyvyistä ja taidoista tässä ei ole kysymys muuten kuin että mitä
epärehellisempi ihminen on, sitä helpompi hänen on kasvattaa alalinjaansa johtamalla
ihmisiä harhaan.
http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/verkostomarkkinointi/kysymykset.pdfsinun laatimaa teoriaa.
Missä faktat. Amwayn arkitoissa joihin sinulla ei ole pääsyä. Eli
teorian tasolla sinä liikut etkä mitään voi. - phaipola
Liikevaihto ei ole aina edes mikään liikevaihto vaan arvioitu jälleenmyyntihinta. Käytännössä tuotteet myydään halvemmalla ja Amwayn oma liikevaihto on pienempi kuin ilmoitettu.
http://www.cocs.com/jhoagland/lies.html#12
Recently, I received a short e-mail from a distributor "laughing" at me due to the fact that he claims Amway's revenues were around $7 billion for the 1997/1998 fiscal year. On October 26, 1998, Amway announced its official figures. Please note that the word "revenue" is not mentioned at all, but is referred to as "estimated retail sales":
AMWAY ANNOUNCES ESTIMATED RETAIL SALES OF $5.7 BILLION
...
Sitten tappiot per myyjä jenkkilässä:
http://www.amquix.info/Amway_zerosum.html
ks. taulukko: Income Statement for the "Direct Distributor Group"
...
Mihin lähteeseen perustat tiedon liikevaihdosta?
Jos liikevaihto on 6,2 mrd noin 7,2 miljoonalla myyjällä, tekee se huikeat 860 dollaria/ vuosi/ myyjä. Kuukauden liikevaihto olisi siten 70 dollaria. Eli IBOt/ ILH:t eivät osta itselleen sitä määrää, mitä tarkoitus olisi ja verkoston ulkopuolinen myynti on olematonta.
Voit siis tulla miljonääriksi jos saat kymmenien tuhansien alalinjan. Onhan se mahdollista... - phaipola
on kuitenkin kirjoitti:
sinun laatimaa teoriaa.
Missä faktat. Amwayn arkitoissa joihin sinulla ei ole pääsyä. Eli
teorian tasolla sinä liikut etkä mitään voi.Kysy Amwayltä. Tiedot ovat sieltä. Ne on julkaistu myös amquix.info sivulla.
http://www.amquix.info/tr/amway_fn.html
http://www.amquix.info/amway.html
Quixtar's 66% first year drop out rate and IBOs low average personal consumption only proves that the typical family cannot find much value shopping at Quixtar even with the "wholesale" prices. - phaipola
phaipola kirjoitti:
Kysy Amwayltä. Tiedot ovat sieltä. Ne on julkaistu myös amquix.info sivulla.
http://www.amquix.info/tr/amway_fn.html
http://www.amquix.info/amway.html
Quixtar's 66% first year drop out rate and IBOs low average personal consumption only proves that the typical family cannot find much value shopping at Quixtar even with the "wholesale" prices.http://www.amquix.info/images/quixtar_stats2002.jpg
Kuva on pienellä, mutta osannet suurentaa. - tuossa käsiteltiin
Koko Alticor yhtymää yhtenä.
Amwayllä on 3,6 milj ILH:a. Amwayn liikevaihtoa voi vain arvailla, 6.xxx miljardia dollaria on koko Alticorin liikevaihto. Malesian Amway sivuilta näkyi Amwayn liikevaihto "yli 5 miljardia" minä vuonna, sitä ei sanota. 5 miljardia dollaria on 4.2 miljardia euroa. 4.2/3.6 = 1166,6666 euroa vuodessa liikevaihtoa per ILH.
- todistaja
suomessa, meillä on meidän iki oma, ensimmäinen timantti!!!
Homma pelaa!!- sanoa, IKIOMA
Olettehan siitä raakimman jälkeen maksaneet !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2531780- 391626
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!921511Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊631369Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?791254- 781234
Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031213- 541038
Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per1971016Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?151911