Ostin sonatan viime keväänä. Kävin kokeilemassa muutamaa muuta autoa myös. Nissanista olin kiinnostunut ja monista muista myös. Koeajamassa kävin citroenin, hondan, chevroletin, mazdan, opelin, renaultin, peugeotin, volvon ja varmaan jonkun muunkin. Ainakin volkkareita. Ns premiumautoja en sitten kokeillut kun oma hintaraja oli 30t vaiheilla. Ja vanha premium tuskin on sen kummempi kuin pussillinen uusia?
Lopulliseen päätökseen vaikutti se, että hyundaikauppias teki parhaan tarjouksen vaihdokista. Hänen tarjoukseensa puolestaan oletettavasti vaikutti se, että ostin nimenomaan edellisen mallin ennenkuin uusi sonata tuli kaksi viikkoa myöhemmin kauppoihin. Eli ostin hallista rekisteröidyn esittelyauton, jolla oli tosin ajettu hämmästyttävät 14 km!
Valintaani vaikutti myös se, että sonata on varsin tilava kuten edellinen autoni oli. Tuntui tosi vaikealta istua pienemmissä autoissa edes koeajon aikaa. Meillä suomalaisilla on kyllä tosi outo viehtymys isoihin autoihin. Ei varmaan missään (USA ehkä?) ajeta niin isoilla autoilla keskimäärin kuin täällä?
15000 km aikana olen kerran joutunut starttaamaan kahdesti. Huollon pojat huomasivat myös että parkkivalo oli palanut. Olisin kyllä hämmästynyt ja pettynyt, jos vikoja olisi ollut enemmän :)
Auto on todella hiljainen, keskustelu takapenkille onnistuu myös moottoritienopeuksissa. Toisaalta hiljaisuuden seurauksena jokainen jäätymisen aiheuttama ja ohimenevä natina kantautuu korviin asti.
Bensaa kyllä palaa paljon, näin kaupungissa kymppi satasella. Mutta kuskin kanssa 1600 kg massa vaatii liikkuakseen ilmeisesti juuri sen.
Hyvä puolia sonatassa on ollut myös se, että se ei herätä suuria tunteita, varsinkaan kateutta ystävien kesken tai muissa piireissä. Liikenteessä siihen ei kiinnitetä huomiota kiilaamalla tai estämällä tai tööttäämällä. Joskus joku katsoo hölmistyneenä että tuollainenkinko on olemassa.
Sonatalla ajettua
7
2563
Vastaukset
- zxcxz
Auto on varmasti hieno ja laadukas ainut mikä sitä vaivaa on todella valtava hinnan romahtaminen välittömästi kun olet ajanut sen ulos liikkeestä..
- Hyundai-myyjä
ihan samalla tavalla!!!
- faktoja
Lue aiempia keskustelua tällä palstalla, on moneen kertaan todistettu (lähteisiin viitaten) että Sonatan arvo säilyy ihan yhtä huonosti kuin monilla muilla "tunnetummilla" merkeillä, eli tuo puhe on jo aikansa elänyttä. katso vaikka täältä http://www.ajovalo.net/parhaat92a.htm, tai luotettavammin autotalli.com, nettiauto.com
- elmeri
Myös itse ostin Sonatan 2004 syksyllä koska miylyin siihen kovasti. Vikoja on ollut myös tuon parkkilampun ja rekisterilampun palamisen verran. En myöskään aatellu yhtään jälleen myynti arvoo koska sen itseäni vasten ostin vaan aattelin että jos se takuu ajan pelaa niin en ole hävinnyt
yhtään,koska olen aiemmin joutunut merkkiautoistani maksamaan kuta kuinkin tuon Sonatan verran väli rahaa,enkä myöskään sitä myyntiä vasten ostanutkaa kuten en muitakaan autojani. Lopuksi vielä että auto on Hyvä. - Hemmo
No joo itse ostin uus korisen Sonatan syyskuu 2005 - 2,4 GLS automaatin ja olen edelleen sitä mieltä että hinta/laatu/ajo-ominaisuudet on kohdallaan.
Kovasti ihmiset kehuvat että onpas hyvän näköinen auto - silti ei ole tullut vastaan pääkaupunki seudulla kuin kaksi vastaavaa.
Ehkä on niin että ihmiset ovat aika ennakkoluuloisia kaikkia uusia merkkejä kohtaan (vaikka oliski takuut ja muut edellytykset enemmän kuin kohdallaan).
Ostetaan mieluummin se "brändiauto", jossa saa merkistä maksaa n. 10 000 € enemmän (Audi, Bmw, MB, Volvo).
Väitän että edellä mainituissa saman kokoluokan autoissa ei ole mitään muuta kuin merkki sen kymppitonnin arvoista lisäarvoa !
Puhumattakaan toiotoista ja rimeroista.- on tullut mieleen
Toisaalta näyttäisi, että Kia on onnistunut murtamaan ennakkoluulot, ainakin Ceraton nousu myydyimmäksi automalliksi viestisi siihen suuntaan. Ceraton kampanja "Halvempi kuin Corolla" toimi?
Hyundain kampanjointi on ollut haparoivampaa jollain tapaa. Ehkä Sonatan ja Getzin valinta myyntivaltiksi ei ollut oikea ratkaisu?
Sonata tosin sijoittuu sitten jo sellaiseen isojen autojen ryhmään. Kaikki perheautoilijat eivät pidä mielekkäänä hankkia niin kookasta autoa ja he ostavat sitten esim Ceratoa, jostain syystä eivät Elantraa. Eipä sitä Elantraa ole niin mainostettukaan.
Oma Sonatani pelaa kuin unelma, käynnistyy aina, tottelee kaasua, on lämmin ja äänetön, jousto on amerikkalaiseen tyyliin pehmeä, sisätilat ovat isommat kuin useimmissa takseissa. - isäntä
Kovasti odotan Sonatan dieseliä - ainakin minulle sellainen tulee ajoon heti kun ilmestyy Suomen markkinoille !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741933Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1471217
- 59688
- 198662
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636- 54557
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462