PANASONIC DMC-FZ5

PIXMANIASTA

Olen aikeissa tilata PANASONIC Lumix DMC-FZ5 kameran Pixmaniasta. Onko kellään kokemuksia ko. kameran tilauksesta ko. paikasta. Tuleeko pakettiin esim. vastavalosuoja, jota ei mainita Pixmanian sivuilla, mutta kuuluu kyllä muuten tehtaan pakettiin vakiona(manuaalia ei ainakaan saa Suomen kielisenä)? Onko tilauksessa pitkä viive maksettaessa tilisiirrolla?
Onko muita neuvoja/vinkkejä kertoa ensimmäistä kertaa Pixmaniasta tilaavalle??

Kiitos etukäteen... :)

25

17456

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....tyytyväinen....

tuota en ole itse tilannut ikinä mitään pixmaniasta, mutta olen kuullut siitä vain kauhutarinoita. muttamutta oman dmc-fz5:ni tilasin hobbyhallista, en ole oikein varma miten se menee että pitääkö olla hobbyhallin jäsen että sieltä voi tilata, koska hankin sen ystävän kautta sieltä. mutta sieltä sai vastavalosuojan, suomenkielisen manuaalin (ja viidellä muulla kielellä), USB- ja AV-kaapelin, 16-mb muistikortin ja akun(akkuun tietenkin oman laturin johtoineen)(vielä linssinsuoja ja sen naru ja kameran kantohihna). tilauksen tulo kylläkin kesti kauan, melkein kaksi kuukautta. maksoi koko paketti n.520€, mutta kyllä kannatti, kamera on sen odotuksen ja hinnan väärti.tulipahan vain mieleen suositella kun monet muut ovat valitelleet suomenkielisen manuaalin ym. puutumista usein tilatessa nettikaupoista.

• PIXMANIASTA

Tottapuhuen ostaisin kamerani itsekin mieluiten Suomesta, koska kotimaista olisi hyvä suosia ja kuluttajasuoja on hyvä. Mitähän nämä mainitsemasi "kauhutarinat" Pixmaniasta ovat? Suomesta tilatteaessa tällä hetkellä on vain aika kohtuu pitkät jonotusajat. Tietääkö joku esim. suomalaista verkkokauppaa, jossa kilpailukykyinen hinta/ toimitusaika? (esim. verkkokauppa.com:ssa on monen viikon jonotusaika)!

• jäsen.

Että se siitä...

• DMC-FZ20

Tilasin em:n mainitun kameran muutama kuukausi sitten verkkokauppa com:sta.Kamera tuli parin päivän päästä.Olin tosi tyytyväinen verkkokaupan
      palveluun ja sain mielestäni kameran edullisesti.
      Ainoa puute oli ettei tullut suomenkielisiä ohjeita mukaan,mutta en niitä välttämättä tarvinnutkaan.

• rikkoo lakia

Verkkokauppa rikkoo tietoisesti lakia: Suomessa pitää olla mukana suomenkielinen käyttöohje.

Mahtaakohan noudattaa muitakaan lakeja, esim takuukorjauksiakoskevia? Itse en uskalla ostaa mitään sieltä..

Edullisuus monessa Verkkokauoan tuotteessa on pelkkä mielikuva.

• noudattaa suomen lakia
        rikkoo lakia kirjoitti:

Verkkokauppa rikkoo tietoisesti lakia: Suomessa pitää olla mukana suomenkielinen käyttöohje.

Mahtaakohan noudattaa muitakaan lakeja, esim takuukorjauksiakoskevia? Itse en uskalla ostaa mitään sieltä..

Edullisuus monessa Verkkokauoan tuotteessa on pelkkä mielikuva.

koska verkkokauppa ei ole suomalainen yritys, vaan niillä on suomessa vain myyntipiste. Sen takia niillä ei tarvitse olla suomenkielisiä ohjeita. Tämän tiedon ilmoittaa Suomen kuluttajasuojalaki. Joten verrkokauppa.com toimii aivan lain mukaan. Ehkä Suomen laki on hieman puutteellinen/ristiriitainen.

• olla
        noudattaa suomen lakia kirjoitti:

koska verkkokauppa ei ole suomalainen yritys, vaan niillä on suomessa vain myyntipiste. Sen takia niillä ei tarvitse olla suomenkielisiä ohjeita. Tämän tiedon ilmoittaa Suomen kuluttajasuojalaki. Joten verrkokauppa.com toimii aivan lain mukaan. Ehkä Suomen laki on hieman puutteellinen/ristiriitainen.

Verkkokaupalla on myymälä Helsingissä ja aivan taatusti sen tuotteissa pitää olla suomenkieliset ohjeet.

Gigantillakin on ajatttelullasi "vain myyntipisteitä" Suomessa. Ja niiden tuotteissako ei pidä olla suomenkielisiä ohjeita!

Ellet usko soitahan kuluttajansuojaviranomaisille.

• Lee

Moi! Tilasin kameran juuri ennen joulua tuolta Pixmaniasta. Otin tarjouspaketin, jossa tuli kameran lisäksi:) muistikortti, vara-akku ja kameralaukku.
      Tilaus-paketti toimitettiin kolmessa osassa, ensin muistikortti, seuraavana päivänä kamera-pakkaus ja lopuksi vara-akku ja kamerapussukka.
      Toimitus jämerästi ripotellen, mutta muuten sujuvasti ja kaikki ehtivät jouluksi kotiin!:) DHL:n tilausseurannasta oli kätevä seurata tilauksen kulkua.

Tilisiirrolla maksamisesta ei ole kokemuksia, luottokorrtilla maksoin.

Vastavalosuoja ja muut tilpehöörit kuului pakettiin.
      Suomenkielistä manuaalia ei tosiaan tule mukana, eikä edes englanninkielistä, mikä vähän ihmetyttää!Murrr!!

Englanninkielisen manuaalin tulostin tuolta:

http://service.us.panasonic.com/OPERMANPDF/DMCFZ5PP.PDF

Pari kertaa oon Pixmaniasta tilaillut, molemmilla kerroilla homma toiminut hienosti!:)

• ostin kanssa fz5:n

jos olet valmis maksamaan fz5:stä 460 e; mene mustaan pörssiin ja ne antaa sulle kameran käteen. Näin mulle luvattiin ennen joulua. tämähän paketti sis suomen kieliset ohjeet.

itse olen hankkinut paljon tavaraa netin kautta, yleensä saksasta ja nyt omani (ja isälle toinen) fz5 tuli ixxpixx:stä. a 313e.

kannustan lämpimästi tilaamaan ulkomailta; yhdet lastenrattaat olivat vahingoittuneet kuljetuksesta ja ne tultiin hakemaan seuraavana päivänä kotoa ja uudet tulivat pian kotiin! kaikki on aina ollut muuten ok.

ei Suomea saa pelastettua ostamalla ylihintaisia tuotteita...

• kamerakuume

Olen aikeissa ostaa Panasonic dmc fz 5:n. Onko kokemuksia, kuinka nopeasti sen saisi Ixxpixx:stä. Hinta olisi vain 304€ postikulut.

• kaippa

Itte tilasin saman kameran ja paketin kun joku tossa aiemminkin oli tilannut, mulla kaikki tuli yhtä aikaa. Tilasin Ke ennen joulua ja tuli muistaakseni tassan viikon päästä (joululomat välissä)
      Luottokortilla maksoin, ei ole ollut ongelmia.
      Verkko kaupan sivuilta tulostin käyttöohjeen (englanti)
      Voin Suositella.

• TOPSHOTISTA

Hommasin nyt sen Panan, mutta Topshotista! Alkoi kyllästyttää verkkokauppa.com:n jono. Oli loisto kauppa siinä mielessä, että kamera oli tilauksesta seuraavana päivänä jo minulla kotonani. Suosittelen kaikille ko. kameraa hommaavalle, koska hinta ei ollut pahasti yläkanttiin ja mikä parasta, mukana tuli suomenkielinen manuaali!

T: Tyytyväinen zoom-kameran omistaja ;)

• tuore kuvaaja

Tilasin myös ko. kameran pixmaniasta. Toimitus muuten loistava, mutta olen vailla suomen kielisiä ohjeita. jos joltain löytyisi niin olisin vähän valmis pulittamaan. minulle kävisi myös kopio. Kuvailemisiin.

• Panasonic Lumix Fz-5
        tuore kuvaaja kirjoitti:

Tilasin myös ko. kameran pixmaniasta. Toimitus muuten loistava, mutta olen vailla suomen kielisiä ohjeita. jos joltain löytyisi niin olisin vähän valmis pulittamaan. minulle kävisi myös kopio. Kuvailemisiin.

Ostin pixmaniasta Panasonic Lumix FZ5 ja JVC -videokamera Everio G20 -kovalevyllä. Toimitus DHL:n kautta ja kotona mukavasti 72 tuntia tilauksen tekemisestä (tavara 48 tunnin sisällä noutamisesta pixmaniasta).

Tosiaan suomenkieliset ja englanninkieliset ohjeet puuttuivat. Sen sijaan ranskan, saksan, flaamin, espanjan, italian ym. kielien ohjeet tulivat mukana (iso kasa). Menivät suoraan roskiin. Printtasin englanninkieliset netistä.

• suomenkielinen
        tuore kuvaaja kirjoitti:

käyttöopas löytyypi. Kiinnostaako?

• tuore kuvaaja
        suomenkielinen kirjoitti:

Joo kyllähän mua kiinnostaisi tietää miten hienoa kameraa käytetään. Ottaisitko kopion vai miten se olisi mahdollista, onko ideoita? Niin ettei se kävis sulle liian hankalaksi. mitä se maksaa? Olen jyväskylästä.

• meiliosoite
        tuore kuvaaja kirjoitti:

Joo kyllähän mua kiinnostaisi tietää miten hienoa kameraa käytetään. Ottaisitko kopion vai miten se olisi mahdollista, onko ideoita? Niin ettei se kävis sulle liian hankalaksi. mitä se maksaa? Olen jyväskylästä.

tänne ni katotaan miten asiassa edetään.

• tuore kuvaaja
        meiliosoite kirjoitti:

tänne ni katotaan miten asiassa edetään.

sähköposti osoiteeni [email protected]

• Pera Pasanen
        suomenkielinen kirjoitti:

Jos löytyy ja jaksat niin [email protected]

• Täysin suomalainen yritys

NetAnttilan hinta on Suomen hinnoissa normaali, Saksasta saat tilattua hintaan 349€ toimituskulut. Joten ei kannata. Tue mielummin Suomalaista, hintaero ei ole kuin noin 20€ ja saat suomalaiset ohjeet ja varman takuun...

• Sampo

Verkkokauppa.comista saa tuon Panasonic Lumix DMC-FZ5:n hintaan 332,90 e ja kampanjatarjouksena vieläpä ilman postikuluja. Eipä kannata paljon enää Saksasta tilailla...

• Sampo
        Sampo kirjoitti:

Verkkokauppa.comista saa tuon Panasonic Lumix DMC-FZ5:n hintaan 332,90 e ja kampanjatarjouksena vieläpä ilman postikuluja. Eipä kannata paljon enää Saksasta tilailla...

Vastaanpa vielä itselleni tuohon äskeiseen: Saksasta se tulee tuokin Panasonic Lumix, Verkkokauppa.com on myyjänä. Mutta hinta on silti kohdallaan.

• ryöstää

Tilasin tällaisen kameran Pixmaniasta vuosi sitten ja sain sen parissa päivassä. Ranskalainen firma, joten manuaalit vain keski-ja eteläeuroopan kielillä. Kyselin maahantuojalta suomenkielistä ja kehtasivat pyytää sellaisesta 60€!!!!!! Jäi ostamatta. Tyydyn netin englanninkieliseen.

PS
      Pirun hyvä kamera, varsinkin hintaisekseen.

• ex-asiakas

Jos haluat välttää ongelmia takuu- ja huolto-ongelmien yllättäessä, vältä silloin myös verkkokauppa.com liikettä.

Lisätietoja osoitteessa http://verkkokuopasta.blogspot.com

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      48
      2509
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2497
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2382
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      57
      2155
    5. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      32
      1877
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      84
      1695
    7. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      1153
    8. Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %

Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r
      Maailman menoa
      7
      1034
    9. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      41
      1015
    10. Eläköön kuningas, kuningas on kuollut

Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön
      Kemijärvi
      56
      896
    Aihe