Hampaiden hionta

tietämätön..

Miksiköhän hammaslääkäri hioo alahampaan paikkauksen jälkeen yläpuolella olevaa vastakkaista hammasta..Ennemmin ei ole tälläistä minulle tehty. Nyt tuntuu että paikkaamaton yläpuolella oleva hammas on toiselta reunalta eripituinen kuin toiselta ja tuo pidempi kulma painaa alapuolen paikattuun hampaaseen. Taitaa tulla uusi käynti hammaslääkärillä. Voiko tälläinen aiheuttaa esim. purentavaivoja?

8

4568

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ettei

vastakkainen hammas ota purennassa "liikaa kiinni" paikattuun hampaaseen (siis paikkaan) ettei paikka lohkea. jos vastakkaisessa hampaassa on joku kuspi (sellainen "nystermä") joka näyttää korkealta ja sellaiselta, että se saattaa rikkoa paikan, kun puree tarpeeksi lujaa, niin tätä kuspia saatetaan hioa vähän matalemmaksi.

• se kuspi

eli oman hampaan nystermä saattaa lohjeta, voimakkaassa liikkeessä. Joskus paikattavan hampaan vastapurijassa on myös asentovirhe, joka altistaa paikan/hampaan lohkeamiselle. Alkuperäisellä on hyvä hammaslääkäri, jos älysi katsoa myös vastapurijaa. Hampaiden purennan tulee olla tasapainossa, ei liian kevyellä eikä liialla rasituksella eri kohdista.

• ...
        se kuspi kirjoitti:

eli oman hampaan nystermä saattaa lohjeta, voimakkaassa liikkeessä. Joskus paikattavan hampaan vastapurijassa on myös asentovirhe, joka altistaa paikan/hampaan lohkeamiselle. Alkuperäisellä on hyvä hammaslääkäri, jos älysi katsoa myös vastapurijaa. Hampaiden purennan tulee olla tasapainossa, ei liian kevyellä eikä liialla rasituksella eri kohdista.

Ei tullut kysyttyä lähtiessä hammaslääkäriltä, puhuminenkin tuotti ongelmia puudutuksen takia ja huomasin tuon korotuksen vasta kun puudutus lakkasi! Kiitos teille viisaammille.

• Minkä takia

sitä PAIKKAA ei jo alunalkaen tehdä sellaiseksi, että siinä huomioidaan myös vastapurija, ja sen kuspit, kuten alkuperäinen, synnynnäinenkin purenta on kehittynyt, vaan ruvetaan, TEHDYN PAIKAN MUKAAN, hiomaan ehjiä hampaita ja niiden kuspeja???

• miettikää
        Minkä takia kirjoitti:

sitä PAIKKAA ei jo alunalkaen tehdä sellaiseksi, että siinä huomioidaan myös vastapurija, ja sen kuspit, kuten alkuperäinen, synnynnäinenkin purenta on kehittynyt, vaan ruvetaan, TEHDYN PAIKAN MUKAAN, hiomaan ehjiä hampaita ja niiden kuspeja???

Karmeat kokemukset itellä, kun hiottiin menemään ehjiä hampaita kysymättä ja ilman mitään lääketieteellistä syytä. Olen vieläkin erikoishoidossa tämän pilalle hiotun kaluston kanssa, että MIETTIKÄÄ ennenkuin annatte hioa, jos teiltä edes siihen lupaa kysytään! Seuraukset voi olla kammottavat.

• Mietitty
        miettikää kirjoitti:

Karmeat kokemukset itellä, kun hiottiin menemään ehjiä hampaita kysymättä ja ilman mitään lääketieteellistä syytä. Olen vieläkin erikoishoidossa tämän pilalle hiotun kaluston kanssa, että MIETTIKÄÄ ennenkuin annatte hioa, jos teiltä edes siihen lupaa kysytään! Seuraukset voi olla kammottavat.

mutta kun se ei auta, kun ne vehkeet on aivan toisaissa käsissä, joita ohjaavat toiset mietteet, jotka eivät taas välttämättä vastaa omiasi, eikä edes toivomuksiasi!

Uskomatonta jälkeä sitä voidaan tehdä myös näilläkin vehkeillä!

• sulle tuli siitä?
        miettikää kirjoitti:

kiitos jos jaksat vatsaa. mullakin hiottiin ohimennen ja nyt tosi kipeet leuat ja kaikki. ei helvetti...

• Yukkki
        sulle tuli siitä? kirjoitti:

kiitos jos jaksat vatsaa. mullakin hiottiin ohimennen ja nyt tosi kipeet leuat ja kaikki. ei helvetti...

Voikohan hampaita hioa sivultapäin? Itellä nimittäin otettu kulmahampaiden takana olevat hampaat pois, kulmahampaita vedetty taaksepäin ja eteen pistetty raudat hampaiden tasoittamiseksi. Tossa heinäkuun lopus 2008 otettiin pois raudat, ja nyt on etuhampaista seuraavat hampaat mennyt taaksepäin, melkein yhtä paljon kuin ennen rautoja. Ja ennen hampaiden irtiottoa oli raudat myös, mutta hampaat eivät pysyneet rivissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      31
      3914
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2629
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      41
      2607
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2385
    5. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      29
      2228
    6. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      304
      2113
    7. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1839
    8. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      46
      1633
    9. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      46
      1508
    10. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      141
      1477
    Aihe