AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

 /   /  /  / Öljyvalo palaa...

Öljyvalo palaa...

9 Vastausta 6 513 Lukukertaa
Mikäköhän vikana, kun öljyvalo syttyy palamaan aina muutaman kilsan ajelun jälkeen? Tuntuu että kun moottori on tarpeeksi lämmennyt, syttyy tuo valo. Ja öljyä todellakin on, ei siis voi johtua sen loppumisesta...
Auto on Mitsu Galant -90.
Auttakee, en minä noista autoista mitään ymmärrä...

laakerit loppu

Moottorista on laakerit loppu, öljypumppu kulahtanut tai helpommassa tapauksessa vain öljynpaineanturi rikki. Anturi maksaa muutamia euroja, moottorin laakerointi tai öljypumpun vaihto satasia.

Kokeile uudella anturilla. Sit jos ei auta niin laita paksummat öljyt koneeseen, esim. 20W-50. Voi olla jos sulla on ollu pelkkää lyhyttä nurkka-ajoa pitkään, varsinkin nyt talvella, öljyn sekaan kulkeutuu bensaa mikä laimentaa öljyt liian ohueks.

Älä aja jos valo palaa!!! Yhtään! Tuhoat sen koneen, jos se vika on joku muu kuin tuo anturi.

Lisäys vielä

Moi

Jep, tossahan noita tulikin.

Syynä voi olla myös vanhat öljyt, jotka kuumana lirua tai joku muuten vaan ohut öljy vanhemmassa moottorissa. Esim joku 10W-30 mineraaliöljy.

Ensiapuna vaihtaisin ne öljyt paksumpiin yläviskositeetin osalta. Nyt tollanen 5W-50 öljy vois puolustaa paikkaansa....Ei välttämättä RalliVormula, on niitä muitakin, tosin eipä tuo Mobil ole mitenkään huono vaihtoehto, päinvastoin.

Jos tiedät siellä nyt olevan öljyn viskositeetin, voit siirtyä askeleen ylöspäin: Esim 10W-30 öljystä 10W-40 öljyyn, jos sulla jo on siellä joku 10W-40 tai 5W-40, niin sitten se 5W-50.

Älä missään tapauksessa laita 20W-50 öljyä talvella!

Ei kun testaamaan, timantit ovat ikuisia!

joo-o

Toi 20W-50 on kyllä talviöljyksi liian paksua kylmäkäynnistyksiä ajatellen. Mutta paremmin se pysyy sisällä kuin laajempi viskositeettinen, esim. 5W-50.

Eli jos säälit vielä autoasi, laita 10W- tai 5W-alkuinen öljy. 10W-60 Teboilin Diamond Extreme vois olla hyvä (http://www.teboil.fi/Product.asp?path=1;1510;1508;4351;4352;4353;14091) Toi ei mene kuumanakaan niin liruks kun muut =parempi öljynpaine = valo ei pala niin helposti.

Tarkoittaa

Se valo tarkottaa sitä, että autosi on valmis paalaamoon. Japsin käyttöikä (15v) on tullut täyteen.

Mitsu paaliin....

Moi

Jaahas, ai 15 vuottako täyteen...

Hmm, mitäköhän toi meidän "harrasteMitsuilija" tykkäis, jos ehdottaisin sen Lancerin paalaamista?

Taitais mulle tulla kiire kotiin, on se sen verran iso äijä.

Ai niin, se Mitsubishi on muuten -80 luvun alusta, takavetoinen Lancer 2l koneella ja turbolla, ihan tehdasturbo. Vakiona ollut joskus sellaiset 170 kaakkia, nykyään vähän enemmän.

Rumako?

http://www.internationale-lancer-turbo-register.com/photoalbum.html

Ei kai...

Voihan sitä vastata näillä palstoilla myös ihan asiallisesti, eikö?

lancer 2000 turbo

onko mitsu musta / t.sin ,sinertävä kojelauta? onko alkup rek AOR-550,puuttuuko kylkiteipit ja onko spoilerissa teksti TURBO 200 ECI. jos tunnistat niin olen auton omistaja -88, - -96

Ei välttämättä

Voipi olla että on öljypumpun siivilä tukossa tai öljypumppu väljä

Öljynpaineanturi

Vetoakin voisin lyödä että auto korjaantuu anturin vaihdolla. Se kannattaa tehdä ensin olettaen että auto ei matkalla paaliin viikon sisällä. Yleisiä vikoja nuo anturit niin mitsuissa kuin tojoissa.
Itsellä Seat Ibizassa palaa öljyalo usein muutaman kilometrin ajon jälkeen.
ÖLjypumppu pumppaa kyllä öljyä, sylinterit eivät ole väljät, mittasin puristuspaine mittarilla. Itsellä ainakin jonkinlainen sähkövika kun ei kiekka, bensa ja lämpömittarikaan toimi aina. Tupakansytytin ei myöskään, ja tuntuu siltä että samoihin sulakkeisiin menee nuo.
 /   /  /  / Öljyvalo palaa...

Asiantuntijat

  • SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku



Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta