Mitä maksaa Suomessa melatoniini ?
Melatoniini
25
32424
Vastaukset
- Lasse Lekuri
ensin difenhydramiinia 50mg joka on väsyttävä antihistamiini. Jos ei toimi niin imovane ja jos ei sekään niin stillnoct. Tenoxeihin älä koske.
- fze
Riippuu toki kysyjän tilanteesta, mutta aivan yleispäteviksi ohjeiksi en edellisen kirjoittajan ohjeita katsoisi. Ehkä kirjoittaja kertoo omasta kokemuksesta, jota toki on syytä kunnioittaa, mutta subjektiivisesta asianlaidasta en soisi vedettävän kovin laajoja yleistyksiä.
Väsyttävillä antihistamiineilla tai antidepressiiveillä on oma paikkansa unettomuuden hoidossa, mutta kyllä katsoisin terveen aikuisen tilapäisen nukahtamisvaikeuden hoitoon tsopiklonin tai tsolpideemin olevan yleensä ensisijainen, silloin milloin farmakologiaan lähdetään. Jos puolestaan ahdistus tai aamuyönunettomuus on ongelma, kannattaa yleensä suosia bentsodiatsepiinijohdannaisia, kuten juuri tematsepaamia. Milloin kyseessä on suuri väärinkäytön vaara, tai pitkäaikainen käyttö/krooninen unettomuus, on asianlaita jo monella tapaa eri.
Eikä yksilöeroja toki voi unohtaa, ja usein ylipäätään lääkehoidon jos muunkin hoidon onnistumisen suhteen vaaditaan paitsi toimiva hoitosuhde, myös mahdollisesti eri vaihtoehtojen maltillista kokeilua.
Melatoniinin hintaa en osaa euromäärin tarkkaan sanoa, mutta ei ole kallista joka tapauksessa. Tietyissä tilanteissa eri kelpo lisä, ja joskus riittävä ainoa apu - ei kuitenkaan mikään ihmehormoni.
Oli miten oli, hoitava lääkärisi kirjottaa reseptin, jota ilman et mitään näistä lääkkeistä saa apteekista.
- Pari..
lukee hinta 19.74e ja määrä 1x100, eli 3 kuukauden tabletit. Ja minulle toimii.
- ande
Melatoniinia voi ottaa, se on vaaraton. Yleensä, tai ainakin minulle lääkäri näin selvitti,aloitus annos on 1 kapseli ja sitä nostetaan asteittain 4 kapseliin. Itse olen käyttänyt sitä neljää kapselia, 1kapseli ei tehoa mihinkään. Elikkäs...ei taida 100:n kapselin purkki riittää 3kuukadeksi
- tässäkin
ande kirjoitti:
Melatoniinia voi ottaa, se on vaaraton. Yleensä, tai ainakin minulle lääkäri näin selvitti,aloitus annos on 1 kapseli ja sitä nostetaan asteittain 4 kapseliin. Itse olen käyttänyt sitä neljää kapselia, 1kapseli ei tehoa mihinkään. Elikkäs...ei taida 100:n kapselin purkki riittää 3kuukadeksi
Toleranssi voi kehittyä melatoniiniin. Itselläni 1,5-3 mg vaikutti pari viikkoa hyvin, sitten sen vaikutus katosi. Harmittaa.
- Jeesus
tässäkin kirjoitti:
Toleranssi voi kehittyä melatoniiniin. Itselläni 1,5-3 mg vaikutti pari viikkoa hyvin, sitten sen vaikutus katosi. Harmittaa.
Tämä johtunee siitä, että melatoniini varastoituu tiettyyn määrään asti. En sitten tiedä, mitä ylijäämille tapahtuu. Siksi en napsisi melatoniinia, jos vaikuttaa ettei ole vaikutusta. Alusta alkaen kannattaa käyttää pieniä määriä 1-2 mg koko ajan. Itselläni on tehonnut silloin, kun olen ottanut.
Ymmärtääkseni ei sitä muutenkaan ole tarkoitettu joka päivä käytettäväksi, joten pienetkin määrät voivat hävittää vaikutuksen, jos joka päivä napsii. - ▓▓▓▓
Jeesus kirjoitti:
Tämä johtunee siitä, että melatoniini varastoituu tiettyyn määrään asti. En sitten tiedä, mitä ylijäämille tapahtuu. Siksi en napsisi melatoniinia, jos vaikuttaa ettei ole vaikutusta. Alusta alkaen kannattaa käyttää pieniä määriä 1-2 mg koko ajan. Itselläni on tehonnut silloin, kun olen ottanut.
Ymmärtääkseni ei sitä muutenkaan ole tarkoitettu joka päivä käytettäväksi, joten pienetkin määrät voivat hävittää vaikutuksen, jos joka päivä napsii."Tämä johtunee siitä, että melatoniini varastoituu tiettyyn määrään asti. "
Melatoniinin puolintumisaika on 35-50 minuuttia eli se on aamuun mennessä poistunut virtsan mukana. Kyse on lyhytvaikutteisesta aineesta joka ei keräänny elimistöön.
Tässä olen samaa mieltä että sitä ei kannata ottaa joka ilta. Vaikutus voi kadota muutamassa viikossa.
- ajoittain uneton
Virosta (tallinnasta) saa apteekeista ilman reseptiä sleep aid-nimistä melatoniinivalmistetta, maksaa n. 4€/30 kpl
- Nykyisin taas uninen
Helsingin Yliopistollisessa apteekissa 100kpl melatooninia 1g maksaa n.12E. Eli taitaa kappalehinta olla vielä edullisempi kuin Virossa.
- mailis
juuri kävin hakemassa apteekista 3 mg kokoisia pillereitä 30 kpl, maksoi 7,51 euroa.
- Joopajoo55
Onpas hinta noussut hinta tähän päivään mennessä kovasti sitten. Apteekin kuitissa lukee: Melatonin. 3 mg reseptilääke 11,28 e. Kyseessä on 30 kpl paketti. Peratsin 2 mg 100 kpl maksoi kelan korvauksen jälkeen 3,97 e.
- Joopajoo55
Joopajoo55 kirjoitti:
Onpas hinta noussut hinta tähän päivään mennessä kovasti sitten. Apteekin kuitissa lukee: Melatonin. 3 mg reseptilääke 11,28 e. Kyseessä on 30 kpl paketti. Peratsin 2 mg 100 kpl maksoi kelan korvauksen jälkeen 3,97 e.
Melatoniinin hinnasta vielä. Lueskelin asiasta hieman enemmän. Melatoniinille ei ole Lääkelaitoksen hyväksymää käyttöaihetta, eikä sitä saa millään kauppanimellä Suomesta, mutta se on lääkeluettelossa ja apteekit voivat valmistaa sitä itse ex tempore -lääkkeenä. Siis apteekin perimä hinta voi vaihdella.
Lähde Kuopion lääkeinformaatiokeskus:
Melatoniinin saatavuus Suomessa
Melatoniini luokitellaan hyvin eri tavoin eri maissa. Esimerkiksi Yhdysvalloissa melatoniini on luontaistuote, ja sitä saa minkä tahansa marketin hyllyltä. Suomessa melatoniini on puolestaan reseptilääke. Melatoniinille ei ole Lääkelaitoksen hyväksymää käyttöaihetta, eikä sitä saa millään kauppanimellä Suomesta, mutta se on lääkeluettelossa ja apteekit voivat valmistaa sitä itse ex tempore -lääkkeenä. - eeppi
Joopajoo55 kirjoitti:
Melatoniinin hinnasta vielä. Lueskelin asiasta hieman enemmän. Melatoniinille ei ole Lääkelaitoksen hyväksymää käyttöaihetta, eikä sitä saa millään kauppanimellä Suomesta, mutta se on lääkeluettelossa ja apteekit voivat valmistaa sitä itse ex tempore -lääkkeenä. Siis apteekin perimä hinta voi vaihdella.
Lähde Kuopion lääkeinformaatiokeskus:
Melatoniinin saatavuus Suomessa
Melatoniini luokitellaan hyvin eri tavoin eri maissa. Esimerkiksi Yhdysvalloissa melatoniini on luontaistuote, ja sitä saa minkä tahansa marketin hyllyltä. Suomessa melatoniini on puolestaan reseptilääke. Melatoniinille ei ole Lääkelaitoksen hyväksymää käyttöaihetta, eikä sitä saa millään kauppanimellä Suomesta, mutta se on lääkeluettelossa ja apteekit voivat valmistaa sitä itse ex tempore -lääkkeenä.Ostin juuri lekurin määräämän 100 kpleen purkin (3mg) Yliopiston apteekista, kelakorvausta niistä ei kuulema saa (sanoi farmaseutti). Hinnaksi tuli 15,78e.
Onko muuten ollut vaikutusta?
- MelatoninJunkie
Oon käyttänyt melatoniinia monen vuoden ajan säännöllisesti, koska en pysty nukkumaan ilman sitä! Käytän 5mg vahvuista, se maksaa Yliopiston Apteekissa 19,94€/100kpl.
- Päkäpääpää
Hei!
Oheisessa osoitteessa hyvä artikkeli aiheesta: http://www.kuopionlaakeinformaatiokeskus.fi/kysymys/kysymys10-02.pdf
Apteekit valmistavat ex tempore -lääkkeenä. Esim. Töysän apteekin Melatonin. 3 mg, 100 tabl maksoi Turussa 19,03 €. - olen ostanut
21 tablettia maksoi himpun verran vaille 21euroa, siis euron kappale.
- n
CIRCADIN 2 MG PITKÄVAIKUTTEINEN TABLETTI 21 fol
Normaalihinta 19,94 € (0,95 €/kpl)
Lääkemuoto
Depottabletti, jossa on vaikuttavaa ainetta 2 milligrammaa.
Vaikuttava aine
Melatoniini. - ....................
n kirjoitti:
CIRCADIN 2 MG PITKÄVAIKUTTEINEN TABLETTI 21 fol
Normaalihinta 19,94 € (0,95 €/kpl)
Lääkemuoto
Depottabletti, jossa on vaikuttavaa ainetta 2 milligrammaa.
Vaikuttava aine
Melatoniini.pitkävaikutteinen, ja kallis. Normaali, lyhytv. YA:n melatoniini on halpa.
- fefegg
Itselle lääkäri määräsi juuri melatoniinia unettomuuteen...(100 taplettia) viikon söin, enkä huomannut mitää tulosta-> lääkäri määräsi imovanea lyhyeksi ajaksi ensisijaisesti. Hinta taisi olla apteekista ostettuna siinä 12-15 e paikkeilla...
- fefegg
ja siis 3 mg olivat.. hintaa en muista tarkalleen... vaakun että samalla sain sepramia 100taplettia ja sitten nuo melatoniinit... hinta yhteesä 26e.
- Leo.Lepotuoli
halvin melatoniini on yiopiston apteekin itse tekemä melatoniini. Jokin firma myy jotain 30.ntä kappaletta kolminkertaiseen hintaan , mikä siis tosi kallis.
Itse pääsin eroon tenoxeista y. unareista melatoniinin avulla. Toiselle sopii, yhdelle taas ei kuten hetero ei ole gay - sellaista on elämä, ja uni.
Kannattaa puhua järkeä lääkärille, jos tämä tyrkyttää mielialalääkkeitä unettomuuteen ja kysyä melatoniinia sen sijaan, vaikka korostaen ettei halua syödä synteettistä soodaa...tai jotain. Eihän nille oikein järkeä voi puhua (siis 90:lle prosentille lääkäreistä), mutta kannattaa yrittää.
Unia! - ,
On olemassa kahdenlaista melatoniinitablettia, lyhyt- ja pitkävaikutteista, pitkävaikutteisen, Circadinin hinta on kallis, sen sijaan lyhytvaikutteinen on todella edullinen. ( vahvuus siinä on 2 g ja pakkauskokoja kaksi, 21 kpl ja 30 kpl)
Toki depot on ym.syistä kalliimpi- Leo.lepotuoli
Ja: jos on paalua, kannattaa ostaa heti koko satsi, jos mahdollista. Esim. 3 x C 5mg kerralla ostettuna maksaa 45 e/purkki, erikseen 20 per tsippe eli taas "systeemi" jebaa niitä, joilla varaa ostaa kerralla so. rikkaita, varakkaita, velattomia ym. Myös fattapokia, mutta emme kai ole heille kateellisia..?
- Smarketista
1,5 mg x 30 kpl = 7.95€ eli todella halpaa.
- Onko_muuttunut
Onko tosiaan 1,5 mg koska reseptivapaasti saa myydä vain 1 mg pillereitä.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku504154Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt351959Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1531346- 1541232
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti421024- 192992
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.229976- 80947
- 55820
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm122815