Mersuko hyvä?

marsu

Onko Mersu maineensa veroinen? Kysymyksessä lähinnä mallit w201 ja w124 2.0 dieselkoneella.

Nettiautosta kun kattelee niin siellä olisi myynnissä useita Mersuja hintahaarukassa 2500-3000€. Useimmilla vain on ajettu yli 500 tkm ja monella reilusti ylikin. Vain muutamassa kilometrit jäävät 500 tkm alle.

Mikä on näin paljon ajetun koneen kunto? Vähintäänkin kansiremontti tehtävä? Taitaa olla tuuripeliä jos hyvän haluaisi.

Ja perä varmasti lonksuu väljyyttään ja ulisee kun vauhtiin pääsee?

Entäpä kulutus sitten? Noissa Meseissä on kait 4-pykäläinen loota? 5. vaihde vois pienentää kulutusta maantiellä. Onko se kulutus jotain 7l/100 km matka-ajossa?

Dieselvero on varmaan aivan hirmuinen? Ja vakuutukset? Ja muutenkin huollot ja varaosat kalliita?

Eihän tuollainen vanha Mersu maksa enää paljon mitään, mutta sen käyttö ja ylläpito...

34

18597

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ExJoohanni

      Onhan se Mersu hyvä, etenkin nuo 124 mallit, jos löydät niinkin vähän ajetun kuin 500 tkm, niin olet onnenpekka. Kyllä niissä Suomi-mersuissa, ainakin dieseleissä, on ollut ne kilomerit mittarissa jo 10 vuotta sitten, mittaria on vain hiukka ruuvailtu tuossa matkan varrella, jos hyvän sellaisen haluat niin osta Saksasta tuotu ,tai hae se itse, sieltä löytää hyväkuntoisia 124,sia.

      Mersun varaosat ovat erittäin edullisia,joskus suorastaan halpoja, esim, alkuperäinen virtalukko avaimineen 50 € , jarrukiekot 15 € kpl, lokasuoja 50 € jne.... Joten se uskomus että mersu olisi kallis ylläpidettävä, on väärä !
      Yksinkertainen rakenne tekee korjaamisen nopeaksi joten työtuntejakin menee vähemmän kuin monessa muussa autossa, ja mersua ei tarvitse korjata usein !

    • hienot kysymykset?

      Vastailitkin niihin samalla itse.

      Oikein kommenttien kera, kuten "tuuripeliä",jne.

      Älä vain sitä japsikinneriä lähde mihinkään mersuun vaihtamaan.
      Eikös jo tosta jutustakin tullu hyvä mieli?

      Jäi vähän epäselväksi tuo sinun viimeinen lauseesi: ..."mutta sen käyttö ja ylläpito... "
      voisko jatkua näin: ... "ei sitten toisaalta kalliiksi tulekkaan, koska jokainen kyläpaja osaa jo sen korjata sekä osia on jokapaikka täynnä ja halvalla, ja jos vaikka siihen tulisikin vikaa, sen saa kerralla kuntoon, toisin kuin monessa muussa, jossa samavika pukkaa vain päälle korjaustoimenpiteistä huolimatta".

      Näinkö sen ajattelit?

    • 250 D

      tässä mun tapaus : ostin 2 vuotta sitten 250D:n ( vm 87 ), kilometreja oli silloin takana reilu 500.000 ( suomiauto huoltohistorialla ). kahdessa vuodessa olen ajanut 90.000 km lisää. Huolto- ja korjauskustannukset ovat olleet harvinaisen pienet ; öljynvaihdot 10.000 km:n välein, kerran vaihdettu jarrupalat eteen, kerran laturin hiilet, muutamat polttimot ja molemmat renkaat kertaallleen. siinä kaikki tähän mennessä. kulutus on 6-7 litraa. voit olla varma, että oon ollut tyytyväinen.

    • ...kohtuullinen

      Eikös kaikkien näin vanhojen autojen ostaminen ole tuuripeliä? Mutta kysytäänpäs näin päin: Paljonko kilometrejä on jäljellä puoli milliä nielleellä diisselimesellä verrattuna muihin saman hintaluokan autoihin?

      Perän lonksumisen ja ulinan kuulet kätevästi, kun käyt koeajolla. Ja siihen auttaa mukavasti radion kääntäminen hiukkasen lujemmalle, luulen?

      Ittellä MB 250D W125 vm. -85. Mittarissa 326 tkm, minkä todenperäisyyteen uskokoon ken tahtoo. Ainakin minun kärryssäni on 5 vaihdetta eteen ja yksi taakse. 200D mahtaa olla ainoa, jota edes valmistettiin nelipykäläisenä? Naftaa menee 6,5 litraa sadalla, kesällä nätisti maisemia kattellessa alle 6. Öljyä ei tartte vaihtovälillä (10 000) lisätä.

      Vikalista viimeiseltä 2,5 v:lta, minkä olen auton omistanut ja sillä 60 tkm ajanut:

      - laturi vaihdettu
      - kardaanin laakeri stefoineen
      - "narinapuslat" taakse
      - yksi tuuletinremmin hihnapyörä stefoineen
      - käsijarruvaijeri toiselle puolelle

      Lisäksi "normaalimpia" kuluvia osia, polttimoita, pyyhkijän sulkia, öljyjä, nesteitä, suodattimia, renkaita,... Nyt menee vaihtoon pakkasilla kiukuttelemaan ruvennut kytkimen työsylinteri, jonka hinta on KL-varaosilta 51 euroa kumeineen. Ja syyläri vuotaa vähän.

      Dieselvero n. 440 euroa vuodessa. Jos vertaa samanlaiseen bensavehkeeseen (200), niin suorituskyvyssä häviää tietysti sata hehtaaria, mutta rahallisesti alkaa kannattaa varsin kohtuullisilla vuosikilometreillä. Laske ite.

      Varaosat varsin kohtuuhintaisia, kun noita osia tulee vielä maahan isoina erinä - on sen verran monta 124-nokivasaraa vielä SUomenkin teitä kuluttamassa. Itsekin voi huoltaa ja korjata paljon, kun tekniikka on yksinkertaista eikä tartteta tietokoneajoja säätöihin y.m.

      Joissakin ei tarvi tehdä 500tkm:ssä mitään, toisiin vaihtaa tiivisteitä, toisiin kansiremppa. Ei sitä säännönmukaisesti tiedä - niinkuin et tiedä mistään tämän hintaluokan autosta. Mutta jos sen kansirempan tekee, niin sitten mersulla mennäänkin kyllä pitkälle...

    • marsu

      Te Mersu-ihmiset ootteki kunnon porukkaa ku ette tommosesta lievästi provosoivasta kirjotuksesta provosoidu. Tarkotus ei todellakaan ollut kettuilla millään tavalla. Tuli vaan ilmastua asia vähän kärjekkäämmin.

      Oikeesti oon miettimässä auton vaihtoa ja mielessä on käyny myös diesel-Mersu, joten laittakaa edelleen kommentteja.

      • remontit

        Jos osaat itse tehdä remonttia niin osta Mersu. Tulee muuten liian kalliiksi kuluivien osien vaihdot. Kolmas mersu menossa ja viimeisimmässä kilometrejä 700tkm(250-86)Varaudu siis vaihteleen perään niveliä,puhaltimen moottori,jarruremontit,vesipumppu,kytkinsylinterit,yms. Perä saa huutaa. Ei se siitä silti rikki mene. Itselläni huuti edellisessä 200tkm,huutaa kuulema vieläkin seuraavalla omistajallakin.Diesel vero 440€ ja kulutus 5,5-7,5l/100km


    • välitys

      Mulla 124 2.3bensa 4lovinen loota.4 vaihteella rmp.2800/100km/h.vähemmän kuin 6 lovisessa wv passattin uudessa bensa koneessa.en tarttee vitosta.

      • vaihteisto

        4 ja 5 lovisena on välitetty siten, että kummassakin on suurin vaihde sama. Viisivahteisessa porrastus on tehty "alempaa".

        Ohjekirjan mukaan polttoaineen kulutuksen ero on viisivaihteisen hyväksi kaupunkiajossa (käytetään kaikkia vaihteita) vain n. 1,5 dl.


      • Peltsi
        vaihteisto kirjoitti:

        4 ja 5 lovisena on välitetty siten, että kummassakin on suurin vaihde sama. Viisivahteisessa porrastus on tehty "alempaa".

        Ohjekirjan mukaan polttoaineen kulutuksen ero on viisivaihteisen hyväksi kaupunkiajossa (käytetään kaikkia vaihteita) vain n. 1,5 dl.

        Ei pidä paikkaansa, nelonen on suora joka laatikossa. Vitonen on ylivaihde

        http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?p=238426#238426


      • mk.
        Peltsi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa, nelonen on suora joka laatikossa. Vitonen on ylivaihde

        http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?p=238426#238426

        Vetopyörästö välitetään harvemmaksi nelivaihteisissa malleissa, joten kokonaisvälitys voi olla hyvinkin sama sekä 5 että 4 vahteisissa mersuissa.


    • jazz

      Ostinpa mesen just, mittarissa 280 000.
      2 omistajaa ollut (johtajia molemmat omistajat eri firmoista) huoltaneet rahalla autoa, näkyy kirjasta joka todistaa asian.

      Täysin ruosteeton (pohjoisen suolattomilla ikänsä ajeltu yksilö)peltipinnoissa ei naarmuja missään saati kolhuja.
      Viimeisimmät huollot oli jarrulevyt,virranjakajan osia johtoineen, jouset, öljyt noin 2000km sitten tehty...ja 8kk sitten oleeseen katsatukseen kaasutin huollettu täysin....

      Hintaa autolle vain 3500€.
      Eipä paljoa pelota ajella ja onhan mesen osat motonetissä aika suhteellisen edullisia esim. toyotaan verraten.

      Itse mietin aikoinani sitä kuinka "kallista" mese on pitää....kaikki autot maksaa pidoltaan, mutta ei mese liioittele asiassa silti.
      Esim.toyotaan verraten nokkahihnanvaihto toyotalla viimeistään 100 000km(huom. viim) mesessä(ketju) 300 000 suositus mutta ei pakollinen jos ei ääntä pidä...hintaero vain 24€ asialla......

      Osta mese ja voi huolettomasti hyvin :) kynnys on varmasti asiaan, mutta aivan turhaa mietintää.
      Mieti asiaa siten, että meseen on jo lähtöruudussa laitettu rahaa tuplasti enemmän kuin vastaavassa autossa...se raha ei ole laitettu valohoitoon vaan autoon 100%, näkyy ja tuntuu yksityiskohdissa heti.
      Maalipinnatkin eriluokkaa kuin perus toitsussa tai japseissa yleensä.

      Itse olen tyytyväinen ja hintakaan ei paljolti laske vaikka mieli muuttuisi toisenlaiseen asenteeseen joskus.

      • jäitä hattuusi

        siimapyörä rusahtaa lähiaikoina autostasi viitaten kilometrimäärään. sen mukana joutuu laittamaan todennäköisesti turbot ja katalysaattorit uusiksi. remontillee tullee hintaa jopa 4000-5000 euroa.

        kuinkakohan tyytyväinen olet sitten meseesi?


    • sellaasen omistaja

      ittelläni on 124 korinen 2.5l diisseli mese. Son ny ollu 11v, ajettu on rennosti yli 500tkm ei tiä palijoko ku mittari on juikannu 560tkm kohoralle jo aikoja sitte ja kulijen joka päivä töis 100km pääs. Muutenki vuosi ajo on 30-40tkm. Kannes ei oo mitää vikaa, eikä yleensäkkää moottoris. Suurin remontti mitä oon teheny on kytkin pakka uusittu, muuten normia kulutus osia menny silloon tällöön. Yleensä 2litraasekki D on 5 lovisella looralla. Kulutus on 6-7 litrasta satasella. Vero onny vähä hinnoosnansa noin 600ekua. Vakuutushan riippuu minkälaasen itte teet.Mersu on maineensa veroonen Ainaki vanhat hyvät meset. Uuuremmista C malli on loisto peli hyviä ajaa ja ainaki porukoolla on kestäny ny 5vuotta. 124korisia löytyy viä huippu yksilöötä ku vain katteloo ja osat on halapoja ei tartte maksaa mansikoota.

      • 200 D

        Omalla vuoden 91 200 D:llä on pudoteltu reilut 650 tuhatta. Kansiremonttia ei ole tehty, eikä öljyvuotoja ole, korkeintaan pientä tihkumista. Öljyä pitää lisätä 10 000 km:llä noin litra, mutta se ei ole paljon ajomäärään nähden. Kytkin on vaihdettu, mutta vaihteisto on alkuperäinen, samoin iskarit, jotka ovat ilmeisesti paljon heikommat uudemmissa malleissa. Kyllä 124-mallin kestävyys hakee vertaistaan, vaikka ikä ja kilometrit tekevät näissäkin tehtävänsä.


      • 320 CE mersu
        200 D kirjoitti:

        Omalla vuoden 91 200 D:llä on pudoteltu reilut 650 tuhatta. Kansiremonttia ei ole tehty, eikä öljyvuotoja ole, korkeintaan pientä tihkumista. Öljyä pitää lisätä 10 000 km:llä noin litra, mutta se ei ole paljon ajomäärään nähden. Kytkin on vaihdettu, mutta vaihteisto on alkuperäinen, samoin iskarit, jotka ovat ilmeisesti paljon heikommat uudemmissa malleissa. Kyllä 124-mallin kestävyys hakee vertaistaan, vaikka ikä ja kilometrit tekevät näissäkin tehtävänsä.

        Kivahan se on, jos tuommoisella 300-500 tuhatta ajetulla mersulla tarvitsee vain öljyjä ja polttimoita vaihdella. Totuus on kuitenkin aika usein toinen. Mersuilla ajetaan paljon, ja osat kuluvat; ne kalliitkin.

        Esimerkiksi, jos haluat vaihtaa 124-sarjan 320 CE sportline-versioon alapallot, täytyy sinun vaihtaa myös alatukivarret, mikä tekeekin vaihdolle hintaa töineen noin 1000 euroa. Jos laturi pettää, 800 euroa töineen. Lukkoperällä olevan ce-mersun vetoakseli lähemmäs 1000 euroa merkkikorjaamon vaihtamana. Rahaa saat palamaan myös coupén katalysaattoriin, 1500 euroa töineen. Kansiremontti kallista puuhaa sekin.

        Tietysti, jos auton ei ihan hyvässä hapessa tarvitse olla, niin eihän sitä tarvitse vaihtaa yhtään mitään. Vasta silloin, kun matka ikävästi tyssää pientareelle, niin silloin voi pääkopassaan miettiä, että olisikohan se vetari pitänyt sittenkin vaihtaa.

        Muuten, mitenköhän turvallisia ja hyväkuntoisia ovat muuten ne mersut ja autot yleensä, joiden omistajat julistavat ylpeänä, että 400 000 mittarissa ja suodattimien ja öljyjen vaihdolla on selvitty.


      • 320 CE mersu
        320 CE mersu kirjoitti:

        Kivahan se on, jos tuommoisella 300-500 tuhatta ajetulla mersulla tarvitsee vain öljyjä ja polttimoita vaihdella. Totuus on kuitenkin aika usein toinen. Mersuilla ajetaan paljon, ja osat kuluvat; ne kalliitkin.

        Esimerkiksi, jos haluat vaihtaa 124-sarjan 320 CE sportline-versioon alapallot, täytyy sinun vaihtaa myös alatukivarret, mikä tekeekin vaihdolle hintaa töineen noin 1000 euroa. Jos laturi pettää, 800 euroa töineen. Lukkoperällä olevan ce-mersun vetoakseli lähemmäs 1000 euroa merkkikorjaamon vaihtamana. Rahaa saat palamaan myös coupén katalysaattoriin, 1500 euroa töineen. Kansiremontti kallista puuhaa sekin.

        Tietysti, jos auton ei ihan hyvässä hapessa tarvitse olla, niin eihän sitä tarvitse vaihtaa yhtään mitään. Vasta silloin, kun matka ikävästi tyssää pientareelle, niin silloin voi pääkopassaan miettiä, että olisikohan se vetari pitänyt sittenkin vaihtaa.

        Muuten, mitenköhän turvallisia ja hyväkuntoisia ovat muuten ne mersut ja autot yleensä, joiden omistajat julistavat ylpeänä, että 400 000 mittarissa ja suodattimien ja öljyjen vaihdolla on selvitty.

        Niin, jäi pääpointti sanomatta:

        Mersujen ylläpito ei ole halpaa. Tietysti, jos jonkun perusrassin otat, niin silloin kukkarosi ei ehkä kevene niin paljoa.


      • mersuilija
        320 CE mersu kirjoitti:

        Niin, jäi pääpointti sanomatta:

        Mersujen ylläpito ei ole halpaa. Tietysti, jos jonkun perusrassin otat, niin silloin kukkarosi ei ehkä kevene niin paljoa.

        Ehkä melkoisen turhaa heitellä jonkun erikoisemman mallin käyttökustannuksia kun sellaista ei ketjussa kukaan edes hae :) Perusmersu, tuollainen malli mitä taksissakin on, on ylläpidoltaan niin edullinen ettei varmaan mikään toinen auto. Miten erikoisempaa hakee, sitä enemmän pitää sijoittaa hankintaan ja myös ylläpitoon. Jos esim. 300TDT on kalliimpi kuin esim 250TD.


      • mersisti
        mersuilija kirjoitti:

        Ehkä melkoisen turhaa heitellä jonkun erikoisemman mallin käyttökustannuksia kun sellaista ei ketjussa kukaan edes hae :) Perusmersu, tuollainen malli mitä taksissakin on, on ylläpidoltaan niin edullinen ettei varmaan mikään toinen auto. Miten erikoisempaa hakee, sitä enemmän pitää sijoittaa hankintaan ja myös ylläpitoon. Jos esim. 300TDT on kalliimpi kuin esim 250TD.

        201 & 124 viimiset hyvät mersut ja KARVALAKKI VARUSTEILLA HALPOJA PITÄÄ ja vielä käsivaihteisena, kilometreihin ei kannata tuijotella jos on ajoltaan kunnossa eikä lonksua paikat, itsellä ollu molempia korimalleja (viimeisin 124 korinen oli 300 Bensakoneinen lukkoperällä ja muilla herkuilla, joka yhtä paljon viihtyi korjattavana kuin tien päällä, paukahteli perän hydrauliputkia ja tasonsäätöjä, automaattilaatikko ihan paska kuten mersuissa yleensä sai olla jatkuvasti säätämässä ja antamassa tekohengitystä, ym) nykyään alla w124 vm.-91 5-vaiht.manuaali josta maksoin puolitoista vuotta sitten 850€ kun mittarissa oli 420tkm(uskoo ken haluaa) eikä ole muuta kuin laturiin vaihdettu säädin(10.90€) tällä aikaa ja joskus muutaman desin olen öljyä lisännyt, mitään muita lisävarusteita ei taida olla kuin penkin lämppärit ja kaikki toimii.


    • berlingo-4

      Mulla kaverin mersu lainas,kun emäntä päästi meidän sitikan edellä menijän perään.Olen kärrännyt
      nyt noin tammikuun puolivälistä tähän päivään.kävin sen hakemas 400km.päästä,piti pitää monta
      taukoa matkalla kun jalat puutui,ei löytynyt hyvää ajo asentoa.Tämä mersu on 2000 mallia C200 dieseli
      combi automaatti.Itsellä on ollut 190 dieseli 200 dieseli 220 dieseliä,vm:65-77.Ne oli Mersuja isolla M:llä,
      niillä ei ollut mitään matkata 500km,pääsi vielä kävelemään ajon jälkeen.en ole mersumies enään
      "puupenkkinen" Vanhoja 60/70 vuotisia arvostan...

      • mersuilija

        ostin 96vm 220d väykyn jotain 10 vuotta sitten auto oli silloin jotain 250000km ajettu nyt mittarissa 610000km,autolle ei ole tehty muuta kuin öljyt vaihdettu about 20-30000 km välein muutama ilmansuodatin,naftasuodatinta ei kertaakaan,jarrupalat ja levyt samat kuin ostettaessa, jarruletkuja uusittu,taakse yksi tukivarren nivel eteen toinen raidetangonpää,hehkutulpat kerran,akku kerran vaihdettu.ja polttimoita.auto on kyllä tosi karusti ruosteessa,pesty noin kerran vuodessa vahattu ei ikinä.olen kyllä ollut autoon melkosen tyytyväinen ja auto on ajossa edelleen.


      • mesenaatti
        mersuilija kirjoitti:

        ostin 96vm 220d väykyn jotain 10 vuotta sitten auto oli silloin jotain 250000km ajettu nyt mittarissa 610000km,autolle ei ole tehty muuta kuin öljyt vaihdettu about 20-30000 km välein muutama ilmansuodatin,naftasuodatinta ei kertaakaan,jarrupalat ja levyt samat kuin ostettaessa, jarruletkuja uusittu,taakse yksi tukivarren nivel eteen toinen raidetangonpää,hehkutulpat kerran,akku kerran vaihdettu.ja polttimoita.auto on kyllä tosi karusti ruosteessa,pesty noin kerran vuodessa vahattu ei ikinä.olen kyllä ollut autoon melkosen tyytyväinen ja auto on ajossa edelleen.

        Moottorihan noissa kestää maailmanloppuun asti, minulla on vm1990 200E jonka mittarissa on 310000km ja öljykulutus on alle 1dl/1000km.


      • c 5 mallia 2002

        No meiläkin oli aina mersuja vaan ei enään,ny c5 2002 ajettu 517tkm tubo diesel 2.2 .

        Ajelinpa uusikorisella e sarjan mersulla 270cdi oli ajettu 249tkm tuonti auto.

        citikka hakkas mennen tullen kyseisen auton ajo ominaisuuksissa.Ei ole ikävä mersua.


    • 54 vuotias

      itellä 625 tkm. ajettu 200d vm.88 pelaa kun junan vessa olis tarkoitus puhkasta miljoona.

    • Mese vaan jatkaa

      Muissa yli 500000km ajetuissa,voi vain kysyä ,että monesko moottori,kun mese on vasta noin puolessavälissä moottorinsa elinkaarta.

    • c5 mallia 2002.

      c5 2.2 hdi eka moottori kun kysyit konetta ei ole aikaistu vain konepeltiä on aukaistu. 20000km välein öljyn vaihto,ottaa 3mm ylämerkistä alaspäin.

      Päästöt oli nyt kun katsastin 0.08 siis uuden koneen arvot,mersuilla en koskaan päässyt noihin arvoihin vaikka olisi alta 300000km.

      auto on 2002 ajettu 517tkm ja käy kauniimmin kuin mersun kone on hiljaisempi.
      ajettavuus on paljon parempi kuin mersun e sarjanen 2003 vuosimalliin nähden.

      Farmarina isompi reilusti kuin mersu e sarjanen.

      varustelu paljon parempi,ja se ajaminen on sormenpäillä,mersua pitää kääntää kahdella kädellä.

      • mersuMIS

        mene poika salille


    • lol

      Parhaat ranskalaiset saa grilliltä

    • MB-mies kun japseist

      897000t.lasissa.en ole vaihtanutko laturin,rättinivelet ,takakeikunkumet,kiristäjärullan,koneelle ei ole tehty mitään
      .päästöt katsastuksessa1,37
      kone kyllä kestää 200D

      takapyöränlaakeri ääntää,kuulunut jo1000t.km.

    • mer2

      w124 200d vm1986 ollut n.17v omassa ajosssa 1,2miljoonaa kilometriä tullu ja remonttia on tarvinnu kytkin,etupyöränaakeri ja nyt meni kannentiiviste.

    • Mullakin on kestänyt tosi hyvin. Korimalli on W124 ja moottorina 2.3 L bensa. Kilsoja tähän mennessä 395 tkm ja hyvin pelaa kone. Kansiremppa on tehty ennen kuin ostin auton. Ruostesuojattu kolme kertaa. Pohja ehjä.

    • huhahei

      On ollut w124 ja c ja e eli väyrynen dieseleinä. Nyt on ollut muutaman vuoden peugeot 406 2.0HDI. 500 tkm mittarissa ja luotettavampi ja vähävikaisempi on ollut kuin Mersut.Mittään öljyvuotoja ei ole ollut ja moottoriöljyä kuluu 1 litra 20tkm vaihtovälillä. Parempi ajaa maantiellä ja etenkin kaupungissa. Kuluttaa alle 4,5 litraa sadalla. Varusteita on vakiona melkein kaikki mahdollinen. Ei näytä ruostuvan millään, kun on sinkitty kori.

      • ei hyydy hymy

        Huh huh, semmosta pösöä ei vielä ole valmistettu mikä ei öljyä vuoda.
        Ajaa se on mukava, kunhan jaksaa taka-akseliston puslia usein vaihdella.
        Minulla oli juuri kyseinen pösö ja autokauppiaat eivät meinanneet huolia sitä vaihdossa lainkaan.
        Ainoa onnellinen heti kyseisen pelin kanssa oli kun viimein sain sen myytyä, mutta iloa varjosti se etten kehdannut liian iloista naamaa näyttää ostajalle olisi voinut epäillä jotain.
        Nyt ajelen jatkuva hymy kasvoillani mersulla.


    • mercforlife

      itellähä on -91 w124 200d mese, n.650tkm mittarissa. mitä kaikkea tehty

      valvoline öljyt suodatin 10-12tkm välein
      etupyörien laakerit
      kansi oikastu, vuoti ulospäin
      polttoaine suodattimet kertaalleen
      jouset eteen

      vielä -25c laakista käymään iliman roikkaa. ei vielä sinistä työnnä eikä öljyäkään syö
      auton sain 400tkm ajettuna ja on kestäny kyllä tosihyvin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1270
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      807
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      671
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      648
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe