pieni kohtu

minävain.

minulle todettiin lääkärissä että mulla on pieni kohtu, mutta onks siitä jotain haittaa?

8

6128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

      jos et ole synnyttänyt, niin silloin tuleekin olla pieni kohtu..luulen, että lääkäri tarkoitti vaan sitä! minullekin sanoi samaa ja kysyin onko siitä haittaa, niin lääkäri vastasi että synnyttämättömällä naisella kohdun tuleekin olla pieni!

      • minävain.

        en ole synnyttänyt. Huh siis ei mitään haittaa?:) mä jo säikähdin..


    • ????

      Toisilla vaan on pieni kohtu luonnostaan. Se ei haittaa yhtään mitään. Itsellänikin on todettu pieni kohtu ennen ja jälkeen synnytysten. Kaksi lasta olen synnyttänyt, ja toinen oli jopa yli nelikiloinen. Ja synnytyksetkin olivat helppoja, vaikka itsekin olen pienen kokoinen...

    • minävain.

      ei siis ole mitään haittaa et on pieni kohtu?

      • ....

        synnyttämättömillä naisilla on aina pieni kohtu, joten no worries!!:)


    • minulla

      Minulla taas on lääkärit todenneet että on hyvin pitkä emätin. Heillä on jopa ollut vaikeuksia saada spekula paikoilleen. Tosin ovat sanoneet että pitkä emätin on etu siinä mielessä että kohtu on bakteereilta suojassa paremmin.

      Harvoin varmaan naisen kohdun tai vaginan koko on aiheutaneet ongelmia raskauden vuoksi. Silloinhan hormonit jyllää ja elimistö muokkaantuu sikiötä varten.

      • Tuplat kotona

        Minulla on myös todettu pieni kohtu. Se oli raskauden aikana myös erittäin supistusherkkä, tosin odotin kaksosia, joten ei voi verrata yksilöraskauksiin vaikka keskosina syntyivätkin. Uskon, että olisi mennyt tällä pienelläkin kohdulla odotus paremmin, jos olisi ollut vain yksi tulossa.


    • Pienikohtuinen

      Luulen, että osaltaan tarkoittaa sitäkin, että kohtu ei ole suurentunut esim. raskauden tai kasvainten vuoksi. Jos kohtu olisi todella poikkeavan kokoinen, niin silloin termi olisi jokin muu tyyliin poikkeavan pieni kohtu.

      Kaikki muutkaan tutkimustermit eivät ole kauhean imartelevia, joten niitä ei ehkä kannata potilaille kertoa, kuten vatsa taikinamainen. Sekin tarkoittaa lähinnä rentoja vatsanpeitteitä, eli käytännössä onnistuneen sisätutkimuksen ja palpoinnin perusedellytystä.

      Eli itselläni todettiin pieni kohtu ja normaalit munasarjat.

      Ovatko lääkärit onnistuneet palpoimaan teiltä munasarjoja? Ilmeisesti pitää olla kohtuullisen hoikka, että munasarjojen palpointi onnistuu?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5115
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3217
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1365
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe